Aihe: musiikin tila
1 2 3
MrQ
03.12.2003 15:54:32
Mitä hyvää justinissa ja robbiessa on, nehän on pelkkiä cover "artisteja".

No onhan robbie nyt aika äijä. Tekee suurimman osan musiikistaan joko kokonaan tai osittain itse, sekä sotkeutun vaikka ja mihin projekteihin... The karma collectionilta löytynyt repäisy maxi jazzin kanssa oli oikeasti hyvä. Ja kids aivan perkeleen hyvä duetto.

Ja vittu, se samppa on tehnut yhden koverilevyn. Ei se tee siitä koverartistia. Tutustu ivasi kohteisiin puhu sitten.
paavi
03.12.2003 16:29:29
Aika lailla olen samoilla linjoilla edellä kirjoittaneiden kanssa siitä mitä tulee suurten levy-yhtiöiden julkaisupolitiikkaan: Kirjanpitäjät ja mainosmiehethän noissa isoissa konserneissa homman tahdin määräävät. Itse musiikki lymyilee sitten jossain siellä taka-alalla.

Valtavirtamedioiden häpeilemättömän kaupallisesta ja yksipuolisesta musiikkitarjonnasta, en ole enää vähään aikaan jaksanut kiivastua (lukuunottamatta YLEä, joka on yhteisillä varoillamme kustannettu laitos ja jonka ei tarvitse palvella mainostajia...) Täytyy vain yrittää löytää vaihtoehtoisia kanavia uuden hyvän musiikin löytämiselle. Ja sitä hyvää musiikkiahan julkaistaan nykyään vaikka kuinka paljon!

Juuri näin. Toivoa ei ole menetetty. Tahkotaan täällä pimennossa vaan...kyllä tämä on vaan vaikeaksi tehty. :)
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
Notefix
03.12.2003 17:19:17

Tekisi mieli sanoa suorat sanat koko musabisneksestä. Joskus saa ihan käytännössä kokea koko homman nurjan puolen kaikessa karmeudessaan. Mutta ei se valittamalla parane.

Tuolla medioiden osakkeenomistajissa on aika kovia jannuja, joiden kanssa on ihan turha ryhtyä väittelemään. Bisnes on bisnestä ja sillä sipuli.

Paras on yrittää löytää tuossa ne jutut, joista itselle voi olla hyötyä...ja kyllä sitä "hyvääkin" musaa tehdään vielä paljon.
Mc Ban
03.12.2003 17:27:35
Mitä hyvää justinissa ja robbiessa on, nehän on pelkkiä cover "artisteja".

Williams on oikeesti kova jätkä. Mahtava esiintyjä ja lahjakas biisintekijä. Itse se biisinsä tekee.
jalmarus
03.12.2003 17:47:46
Noilla perusteillahan Elviskin on varmaan ihan "hanurista"

Vertaatko justinia Elvikseen?
Now baby Taste some King´s Row...
jalmarus
03.12.2003 17:56:36
No onhan robbie nyt aika äijä. Tekee suurimman osan musiikistaan joko kokonaan tai osittain itse, sekä sotkeutun vaikka ja mihin projekteihin... The karma collectionilta löytynyt repäisy maxi jazzin kanssa oli oikeasti hyvä. Ja kids aivan perkeleen hyvä duetto.

Ja vittu, se samppa on tehnut yhden koverilevyn. Ei se tee siitä koverartistia. Tutustu ivasi kohteisiin puhu sitten.

Sorry Haukuin väärä puuta, mutta ei se robbie silti mikään kova jätkä oo
Saikkonen
03.12.2003 18:16:59
Kyllä hyvää musaa on saatavilla niin paljon kuin sitä jaksaa kuunnella. Musiikkia ja formaattiradioita ei edes kannata yhdistää samassa lauseessa, nehän ovat vain "kivaa taustaääntä" ihmisille.
PolkaTulk
03.12.2003 18:21:29
Noilla perusteillahan Elviskin on varmaan ihan "hanurista"

Jos muistanet tai tiedät paskaakaan elviksestä,tiedät että elvis meni kuuluisaan Sun recordsin "kolmen dollarin studioon" jossa kuka vain sai rallinsa narulle kolmella dollarilla!Ja biisi oli itse tehty!Sitten nämä perkinsiltä ja little richardilta "lainatut" biisit ovat ihan asia erikseen!

Lainatakseni asian kannalta itse Little richardia:-"He suggested of covering my song,and I really didn´t think that was a good idea.BUT when I heard him performing it whit his band I thought:'If somebody plays it that good and even adds his own ideas,Its not possible for me to play it anymore".

Jos justin ja/tai robbie olisi jotain tällaista tehnyt aloitellessaan uraansa olisi se aika ihme juttu!

Mutta kun pääsee ilman omaa yrittämistään jostain koulun talent-showsta rikkaana pentuna hienoissa vaatteissa söpöine hymyine suoraan levy-yhtiölle ja tarpeeksi vanhana breikkaa läpi mtv:lle,niin miksi edes yrittää.
Joten olen melkein aina sitä mieltä että ruma muusikko=hyvä muusikko!
666% Hellbilly
larinparaske
04.12.2003 09:43:36 (muokattu 04.12.2003 09:44:19)

Joten olen melkein aina sitä mieltä että ruma muusikko=hyvä muusikko!

Jeee 1!!!! Toivo elää sittenkin... :)
I want to be the king and queen of cheese
saturnzreturn
04.12.2003 10:13:57
Kysykääpäs asiasta herralta nimeltä billy corgan, on semmonen kutina että hänellä voisi olla jotain sanottavaa asiasta:)
ei naiset käy paskalla
qfleax
04.12.2003 10:48:19
Timberlaken Justified-levy on hyvin tuotettu. Hyvät soundit ja herra Timberlake esittää biisit loistavasti. Kaveri sanoi,

Hyvästä tuotannosta ei voi kyllä Timberlakea paljon kehua. Tuontyyppiset soundit kuulosti vielä hyvältä kun ne oli tuoretta kamaa eikä joka ainoassa biisissä toistettuja. Eli esim. Aalyahin ja Kelisin eka levyillä. Laulu sitten on maku asia. Äijähän kirkuu kuin akat:)

Robbie Williams on sen sijaan Viihdyttäjä ja Tulkitsija. Oli biisit tehnyt sitten kuka tahansa.
krushing
04.12.2003 11:12:13

Hyvästä tuotannosta ei voi kyllä Timberlakea paljon kehua. Tuontyyppiset soundit kuulosti vielä hyvältä kun ne oli tuoretta kamaa eikä joka ainoassa biisissä toistettuja.

No joo, mutta paha sitä nyt paskaksikaan on mennä sanomaan. Ei se nyt ihan uusinta ja freeseintä enää tässä vaiheessa ollut, mutta on siellä hyviäkin juttuja eikä paketin ammattitaitoisuutta varmaan kukaan kiellä. Sama pätee Robbieenkin, vaikka musiikillinen linjaus onkin vähän erilainen.

Mitä tulee ketjun alkupäässä päiviteltyyn Suomen sinkkulistaan, se taitaa edelleenkin olla aika yhdentekevä - sinkkulistan kärkeen pääsemiseksi ei taideta edelleenkään kovin kummoista myyntiä vaatia.
paavi
04.12.2003 12:40:33

Mitä tulee ketjun alkupäässä päiviteltyyn Suomen sinkkulistaan, se taitaa edelleenkin olla aika yhdentekevä - sinkkulistan kärkeen pääsemiseksi ei taideta edelleenkään kovin kummoista myyntiä vaatia.

Tää on kyllä totta. Mutta ihmeen tiukasti media seuraa sinkkulistan mukana. Ollaankin joskus kavereiden kanssa mietitty, että pitäis joskus julkaista ja levittää oma sinkku kunnolla ja ostaa sitten itse kaikki kaupoista takaisin. Takkiinhan siinä tulee, mutta vois toimia. Mistä mä tiedän, vaikka moni sinkku olis päässyt listalle tuolla tavalla... ;)
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
ragamuffin
04.12.2003 12:45:37

Vertaatko justinia Elvikseen?

En missään nimessä muusikillisesti tai artistina. Sanoit,että " mitä hyvää niissä on ne pelkkiä cover artisteja" Ja niin oli Elviskin.
jalmarus
04.12.2003 13:10:52
En missään nimessä muusikillisesti tai artistina. Sanoit,että " mitä hyvää niissä on ne pelkkiä cover artisteja" Ja niin oli Elviskin.

No joo, toi miun kommentti oli aika tyhmä, tarkoitus kai oli sanoa että en pidä kummastakaan artistista musiikillisesti, vaikka robbien pointsit nousikin kun kuulin että tekee itse biisinsä.

Se on vaan siinä että nykypäivänä mainstream musiikissa on niin paljon artisteja jotka eivät periaatteessa osallistu millään tavalla musiikin tekoon , joten tulee helposti haukuttua kaikki MTV artistit. Pahoittelen
Jabbe
04.12.2003 13:16:42
Sitä mä en oikein ymmärrä, et millä tavalla asiat on nykyään huonommin kuin ennen? Musiikkia on tarjolla enemmän (ei vanhatkaan ole minnekään hävinneet), sitä on helpompi ja halvempi tehdä (kotiäänitys), sillä on yhä enemmän levitystapoja (netti).. ehkä joku MTV ja NRJ ei soita niin hyvää musaa, mutta milloinkas ne olis mitään vähemmän mainstreamia soittaneetkaan? Levy-yhtiöt tekee bisnestä... no sitä ne on aina tehnyt Elviksestä lähtien, ja tulee tekemään tulevaisuudessakin.

Omasta viitseliäisyydestä kiinni, löytääkö ja tekeekö hyvää musiikkia.
.
aikavaikea
04.12.2003 13:22:43
...Omasta viitseliäisyydestä kiinni, löytääkö ja tekeekö hyvää musiikkia.

Sanomattomasti laitettu Jabbe. Turhaa energiaahan siinä kuluu mollatessa turhanpäiväisyyksiä. Senkin ajan voi käyttää kuuntelemalla hyvää musiikkia tahi etsimällä sitä. Uutta hyvää musiikkiakin on. Se vain on hiukan piilossa. Ja jos ei halua etsiä, niin aina voi kuunnella niitä hyväksi havaitsemiaan ja antaa näiden nykyisten kukkia omilla kedoillaan. Ja näyttääpäs tämä nyt aika jeesustelulta...sori.
Muista aamuisin herätä, tehdä hyvin turha työsi. Kello käy sinun aikaasi, sinun lyhyttä aikaasi.
Jabbe
04.12.2003 13:27:30
Sanomattomasti laitettu Jabbe.

Joo, pitäs tosin munkin varmaan laittaa tää netti kiinni. ;)
.
Tellervo
04.12.2003 14:19:50
Omasta viitseliäisyydestä kiinni, löytääkö ja tekeekö hyvää musiikkia.

Vastineena tähän aiempi kirjoitukseni koskien lapsia ja keskivertoaikuisia.

Totta kuitenkin on, että ei hyvä musiikki ole mihinkään hävinnyt. Kyllä sitä on ja tehdään. Toivo on juuri aiemmin mainitsemissani kyläpelimanneissa ja (teissä) muissa, jotka jaksavat yrittää ja tahkota pimennossa. Hats off and respect!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)