Disposal 19.12.2006 16:35:44 | |
---|
Tulipa tuolta Saksan maalta tilattua tuommoinen Holy Grail-efekti! Vahvarina on Orange Rocker 30, jossa ei tuota efektilenkkiä ole, ja sinnehän se HG pitäs tunkea. Kuulostaa meinaan aivan karseelta kun laittaa tuon HG ennen tuota vahvistimen säröä, kaiku menee mössöks, siitä lähtee ponne ja ääni kuulostaa tukehtuvalta oravalta! Sama juttu kun pistää GH ja sen perään MT-2, mutta kun ne kääntää toisinpäin, niin johan alkaa ujeltaa! Kaikki HG kolme kaikua kuulostaa kyllä upeilta, oli paljon efektiä tai ei! Cleanilla HG ja Rockerin heleä soundi kuulostaa myös maukkaalta! Mutta empä haluisi maksaa 90 eskoa pelkästä cleanin kaijuttamisesta (!), mikä siis eteen, saanko sovellettua HG:n jotenkin vahvisten särön jälkeen? vai palautetaanko tuo rotisko takasin T-kauppaan.. |
Looppiinhan tuo olis saatava, jos mielii vahvistimen omaa säröä ja kaikua käyttää yhtäaikaa. IMO särösoundin reverbittäminen on melko typerää, delay sopii siihen paljon paremmin. Mutta kukin tyylillään. |
Penasol 19.12.2006 16:41:42 | |
---|
Efektilenkin joutunee väkertämään, ikäviä lisäkustannuksia... En osaa sanoa palionko ammattilainen pyytää sellaisesta duunista. Kymmeniä euroja? "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
Disposal 19.12.2006 16:44:57 (muokattu 19.12.2006 16:47:30) | |
---|
Puhutaan kuitenkin vain kymmenistä euroista? Sellainen ei olisi kyllä paha investointi...!Itse kun ei vitti alkaa säätämään tollasten asioiden kanssa.. missäs sellasia voisi sitten työstää? Tekekööhän noi musakaupat ihan vakiona niitä? Kiitos muuten todella nopeasta vastauksesta! |
Kiinankeisari 19.12.2006 17:24:40 | |
---|
kyllä se minusta sadan rahayksikön paikkeilla keikkuu hinta tuommoselle looppimodille, riippuen tietysti kuka/miten tehdään. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
kimurantti1 19.12.2006 17:47:16 | |
---|
Puhutaan kuitenkin vain kymmenistä euroista? Todennäköisesti paljon enemmän. Ei ainakaan kymmenissää pysytä.. |
Penasol 19.12.2006 19:09:42 | |
---|
Todennäköisesti paljon enemmän. Ei ainakaan kymmenissää pysytä..
Ohhoh.. Itse arvelin 50-60 euroa. No, siitä syystä kysymysmerkin laitoinkin kun ei tiedä. "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
Tompsi 19.12.2006 19:40:42 | |
---|
Looppiinhan tuo olis saatava, jos mielii vahvistimen omaa säröä ja kaikua käyttää yhtäaikaa. IMO särösoundin reverbittäminen on melko typerää, delay sopii siihen paljon paremmin. Mutta kukin tyylillään. Eikä delayllakaan tee yhtikäs mitään efektiloopin ulkopuolella, imo. |
superfly 19.12.2006 19:44:36 | |
---|
Eikä delayllakaan tee yhtikäs mitään efektiloopin ulkopuolella, imo. Makuasia on tämä. Toiset tykkää vaffarin edessä, toiset loopissa. Mä tykkään edessä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Disposal 19.12.2006 23:02:13 | |
---|
Mites toi efektiluupin duunauttaminen vaikuttaa sen vaffarin ominaisuuksiin? muuttuko dynamiikka, yms? Voiko vaikutta soundiin jollain huonontavalla tavalla, tehoihin yms? |
janik 19.12.2006 23:27:53 | |
---|
Mites toi efektiluupin duunauttaminen vaikuttaa sen vaffarin ominaisuuksiin? muuttuko dynamiikka, yms? Voiko vaikutta soundiin jollain huonontavalla tavalla, tehoihin yms? Ei sen pitäis ainakaan mitään soundeja muuttaa, jos siis luuppi on tehty kunnolla. Mä tein mun vanhaan valvestateen luupin itse, enkä huomannnut mitään sivuvaikutuksia. |
Disposal 19.12.2006 23:49:04 (muokattu 19.12.2006 23:56:31) | |
---|
Hirvittää vaan lähteä modifioimaan, jos menee koko toosa sitten *^#!uilleen.. noh, täytyy huomenissa selvittää paljonko asiantuntijat pyytää.. Ja kun on toi putkivahvareitten maailman sen verran ihmeellinen, etten minä ainakaan ymmärrä yhteyttä erilaisialla asioilla, niin olisi mukava saada vähän kokemuksen tuomaa tietoa... Ja mitenköhän kestäviä sellaset jälkeenpäin tehdyt modaukset on..? |
janik 19.12.2006 23:59:36 | |
---|
Hirvittää vaan lähteä modifioimaan, jos menee koko toosa sitten *^#!uilleen.. noh, täytyy huomenissa selvittää paljonko asiantuntijat pyytää.. Mä jouduin katkaisemaan 2 johtoa että sain tuon loopin tehtyä. |
Pnctocn 20.12.2006 13:55:38 | |
---|
Mä jouduin katkaisemaan 2 johtoa että sain tuon loopin tehtyä. kai nyt jotain muutakin teit? ;) Lapland - the land of lap-dancers |
Disposal 20.12.2006 15:36:02 | |
---|
Eipä tuo Riihimäen musiikkikauppa halua/osaa/pye/kykene tekemään looppia. Ruokankaallekkin soitin, mutta siellä tykkäävät vain kitaroista. Kysyin viimeseksi Kitarapajalta, siellä kieltäydyttiin riskialttiuden ja vahvarin soundin "munaamisen" pelossa.. Eli nyt lähtee tuo HG takasin T-kauppaan saksan maalle...! On muuten hyvä efekti kaikinpuolin! |
Da Make 20.12.2006 15:38:40 | |
---|
Eipä tuo Riihimäen musiikkikauppa halua/osaa/pye/kykene tekemään looppia. Ruokankaallekkin soitin, mutta siellä tykkäävät vain kitaroista. Kysyin viimeseksi Kitarapajalta, siellä kieltäydyttiin riskialttiuden ja vahvarin soundin "munaamisen" pelossa.. Eli nyt lähtee tuo HG takasin T-kauppaan saksan maalle...! On muuten hyvä efekti kaikinpuolin! Soita Mikko Kankaanpäälle. |
Tympee Huttunen 20.12.2006 15:58:29 | |
---|
Etkö sä voi käyttää tuota Holy Grailia vain clean-soundien kanssa? En mä kyllä muutenkaan tuota käyttäisi säröjen kanssa. |
Riku Rotten 20.12.2006 16:33:39 | |
---|
Kankaanpää osaa, vaan epäilen että ei ole aikaa moiseen puuhasteluun. |
janik 20.12.2006 16:34:42 (muokattu 20.12.2006 16:34:51) | |
---|
kai nyt jotain muutakin teit? ;) No juotin kaksi johtoa sinne piirilevyyn, että sain virtaa siihen loppiin, reikiä en ole vieläkään porannut siihen, se hökötys killuu johdoissa:) |
Da Make 20.12.2006 16:56:36 | |
---|
No juotin kaksi johtoa sinne piirilevyyn, että sain virtaa siihen loppiin, reikiä en ole vieläkään porannut siihen, se hökötys killuu johdoissa:) Onko kuvaa? Mitähän "virtaa"? |