Aihe: Mitä treenaat tällä hetkellä?
1 2 3 4 5 6 721 22 23 24 25
Tarre
18.12.2006 22:44:57 (muokattu 19.12.2006 13:32:23)
Käyttääkö porukka paljon levyen kuuntelua kuulokkeila + pädiä? Itse huomasin että tuo on ihan mukava, ihan vaan fiilistelee jotain rytmikuvioita tms. musiikin tahdissa. Onhan tuo tosi mukavaa verrattuna rudimenttien lyömiseen, mutta mitenköhän on tehokkuuden laita?`Kai tuo on parempi kuin ei mitään...

Itsellä on ongelma pädin kanssa se, että volyymi on hieman liian kova kerrostaloasunnossa, kyllä se naputus varmasti naapuriin kuullu. Tottakai pitäisi kai osata soittaa niin hiljaa, mutta sitten pädin response ei oikein enää ole selkeä...

Käyttäähän tuota. Rudimenttienkin treenaaminen on kivampaa musiikin tahtiin ja koska en omista metronomia, saa musiikista myös sellaisen.

Sitten ongelmaan. Missä pädi on sinulla? Jos pidät pädiä pöydällä, se varmasti kuuluu naapuriin. Itse yleensä tykkään laittaa sen sohvalle, jolloin ääni vaimenee paljon ja sävy muuttuu siedettävämmäksi, kämppiskään ei valita. Pidän myös hieman pehmeämmästä tuntumasta, mikä tuossa sohvalla tulee, koska normaalisti kumilätkän response on mielestäni epärealistisen terävä. Myös peltiständi on melko hiljainen paikka kiinnittää pädi, kunhan siitä ottaa ensin ylimääräiset rämisevät osat pois ja tällöin pädin saa juuri haluamaansa kulmaan.
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
passe
19.12.2006 09:59:36 (muokattu 19.12.2006 10:00:32)
Käyttääkö porukka paljon levyen kuuntelua kuulokkeila + pädiä? Itse huomasin että tuo on ihan mukava, ihan vaan fiilistelee jotain rytmikuvioita tms. musiikin tahdissa.

Et arvaakaan kuinka monet Bumtsibumit ja muut musiikkiohjelmat on tullut katsottua pädiä naputtaen! Joskus on kiva leikkiä nuorta ja pistää MTV (pimp my 80 kiloa kaulassa roikkuvia kaulaketjuja...) taustalle jauhamaan ja naputella sen tahdissa. Vaikka musa siellä on mitä on, niin ei se ikinä haittaa vähän seurata aikaansakin.

Kun on tullut naputeltua metronomin kanssa sen verran, että "oppii kuulemaan sen klikin musankin seasta", niin tuo on mielestäni melkein parempi tapa treenata kuin klikklikklik.... Musikaalisempi ainakin jossei muuta.
Less is less
grind
19.12.2006 10:46:54
Leevi Leppäsen luovat rummut tuli ostettua, sieltä olen jotain juttuja poiminut. Pitää perehtyä kunnolla kun pääsee oikean setin ääreen. Mukana tuli cd-levyllinen mukavankuulloisia (ja haastavia) komppeja.
kampela
19.12.2006 12:06:52

Beat-komppia X 1000. Vähän käsiharjoituksia, double strokeja yms. Ja siihen päälle semmosta vapaata hörhöilyä. Ja klikki tossa kaikessa tukena + rollen td-12 moduli missä se klikkikin itse asiassa sijaitsee.
http//:www.musamaailma.fi
miscage
19.12.2006 13:27:49
Sitten ongelmaan. Missä pädi on sinulla? Jos pidät pädiä pöydällä, se varmasti kuuluu naapuriin. Itse yleensä tykkään laittaa sen sohvalle, jolloin ääni vaimenee paljon ja sävy muuttuu siedettävämmäksi, kämppiskään ei valita. Pidän myös hieman pehmeämmästä tuntumasta, mikä tuossa sohvalla tulee, koska normaalisti kumilätkän response on mielestäni epärealistisen terävä. Myös peltiständi on melko hiljainen paikka kiinnittää pädi, kunhan siitä ottaa ensin ylimääräiset rämisevät osat pois ja tällöin pädin saa juuri haluamaansa kulmaan.

Iha Remon peruspädi joka on tällä hetkellä virppatelineessä, sekä oma rumputuoli himassa jotta voi soitella tota pädiä sht. ergonomisesti. Olen käyttänyt pyyhettä vaimennukseen, joka syö sen terävimmän osan soundista, ja tietty hieman sitä responseakin lähtee samalla. Pädin tuntuma ei kyllä vastaa rumpua, mutta onhan se tyynyä realistisempi vaihtoehto. Eilen kokeilin pehmeää hiirimattoakin pädin päällä, eikä yhtään huono, tosin pädillä ei ole enää siinä vaiheessa hirveästi virkaa siellä alla, mutta tuo on aika hiljainen vaihtoehto.
Tulee paukuteltua myös tyynyä, siinä saa antaa vähän enemmän isän kädestä, joka on välillä mukavaa, pädin kanssa kun pitää vähän "varoa".
Even your girlfriend fucking sucks.
miscage
19.12.2006 14:26:13
No kyllä täytyy sanoa että onpa talkoohenki hukassa naapureilta, jos pädin naputuskin haittaa. Kerro niille että olet rumpali ja tää on sulle tärkee juttu. Sopivia kellonaikojakin kannattaa kysellä. Hymyssä suin ja avoimin mielin, niin yleensä hommat luistaa. Jos naapurit vielä tuonkin jälkeen valittavat, niin naputa lujempaa
:-)

Unohdin mainita, että naapurista ei ole tullut mitään sanomista, mutta olen melko varma että naputus kuuluu semi-selkeästi sinne, mutta varmuutta ei ole. Pitää ilmeisesti antaa mennä vaan, kai ne sitten sanoo jos haittaa, jos ei niin oma moka:)
Tarre
19.12.2006 15:27:13
Unohdin mainita, että naapurista ei ole tullut mitään sanomista, mutta olen melko varma että naputus kuuluu semi-selkeästi sinne, mutta varmuutta ei ole. Pitää ilmeisesti antaa mennä vaan, kai ne sitten sanoo jos haittaa, jos ei niin oma moka:)

Noin minäkin luulin aluksi. Kysyin kämppikseltä kerran, että kuuluuko tää naputtelu. "Ai sä oot siellä kapuloilla jotain hakannu. Emmä oo huomannu mä kuuntelin musiikkia. Haittaako se sua" "Ai sä oot kuunnellu siäl jotain, ei oo kuulunu."
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
miscage
19.12.2006 19:41:37
Nyt kun olen vähän aikaa pädin kanssa taputellut ja kävin äsken ensimmäistä kertaa Vic Firthin education sivuilla ajatuksen kanssa, ajattelin aloittaa tällaisen ihan "oikean" treenin. Miltä kuulostaisi:

10-20min Single stroke Roll
20min Four Stroke Roll
20min Seven Stroke Roll
20min Single Paradiddle
+ vapaata soittelua n. 60min.

Olen huomannnut että sellainen about pari tuntia on mulle hyvä treeniaika, ehkä enemmän jos yli puolet rudimentteihin. Tämä ns. tositreenaaminen on vasta alkutekiöissään, mutta olisiko tästä vaikka seuraavan kuukauden treeniksi?

Seuraavat n. 3 viikkoa olen pädin varassa, joten tuo vapaa soittelu olisi sitten musan tahdissa tyynyyn rokkamista...

Ehdotuksia/vinkkejä otetaan vastaan, joku viisampi voi keksiä tehokkaaan "aloittelijan" ohjelman. Soittoa on tosiaan n. 6-7 vuotta takana, mutta tämä on sitten ollut puhtaasti "rokkaamista" vaihtelevalla intensiteetillä.

Vastauksista kiitosta ja kunniaa!
hyrski
19.12.2006 20:19:48

Käsiin yritän saaha sitä hurjaa nopeutta, sitte reenauksien jälkeen Deep Purpleen :D
Pearl + Zildjian
joravuo
20.12.2006 15:01:07

Tuplia yritän epätoivoisesti treenata... Hiljaa, kovaa ja aksentoiden
"We've done four already but now we're steady and then they went: One, two, three, four"
joravuo
20.12.2006 15:01:28 (muokattu 20.12.2006 15:02:24)

Tuplia yritän epätoivoisesti treenata... Hiljaa, kovaa ja aksentoiden

E: siis käsillä..

E: Jesh!! osaan muokata jeevlar jeevlar!
"We've done four already but now we're steady and then they went: One, two, three, four"
markkuliini
20.12.2006 15:02:49

E: siis käsillä..

E: Jesh!! osaan muokata jeevlar jeevlar!

Eikös siinä mee veri päähän? ehehe...
joravuo
20.12.2006 15:05:04

Eikös siinä mee veri päähän? ehehe...

Eimee.. ruuvvasin basarit kattoon kii.. snarea paukatan varpailla..

Hymiö
markkuliini
20.12.2006 15:07:19

Eimee.. ruuvvasin basarit kattoon kii.. snarea paukatan varpailla..

Hymiö

No hitto! Mikään ei oo niin viisas kuin ihminen. :)
Kikolaa
20.12.2006 17:49:45
Basaritreenejä rumpuopelta yritän harjoitella, kaksois- ja kolmoisiskua, möllerin tekniikkaa ja Rokkaavat Rummut kirjasta settiharjotuksia. Yritän jotenkin alkuun päästä.
miscage
20.12.2006 20:44:13
Huomasin tässä piene probleeman....

Normaalisti settiä soittaessa mulla ei nykyisin selkä kipeydy lainkaan, ehkä hieman väsyy mutta tuo kai on normaalia. Kuitenkin nyt kun aloin pädiä taputtelemaan, ja vedin tunnin niin selkään sattui niin maan pirusti. Voisiko johtua siitä, että joudun pädiä soittaessa soittamaan (naapurien vuoksi) hiljempaa kuin mitä soitan normaalisti virppaa (ainakin hieman hiljempaa) ja tästä johtuen olen hieman jännityksessä koko ajan? Ei tule sellaista "letkeää" otetta.

Istumakorkeus on sama, oma rumputuoli himassa sekä virppaständi jossa pädi on, eli ergonomian pitäisi olla melko lähellä oikeaa settiä. Voisiko sillä olla vaikutusta että jalat eivät pääse pedaaleille?

Kipu tuntuu pahimmalta alaselässä ja ehkä hieman säteilyä on kylkiinkin ja ylemmäs selkään. Rudimentti-innostus on vasta alussa, ja pädin kanssa alan tulla tätä ongelmaa lukuunottamatta juttuun, joten olisin kiitollinen jos joku antaisi vinkkejä, mistä voisi johtua, mitä kannattaisi tarkkailla jne.....
DrmBug
20.12.2006 22:01:08
Huomasin tässä piene probleeman....

Normaalisti settiä soittaessa mulla ei nykyisin selkä kipeydy lainkaan, ehkä hieman väsyy mutta tuo kai on normaalia. Kuitenkin nyt kun aloin pädiä taputtelemaan, ja vedin tunnin niin selkään sattui niin maan pirusti. Voisiko johtua siitä, että joudun pädiä soittaessa soittamaan (naapurien vuoksi) hiljempaa kuin mitä soitan normaalisti virppaa (ainakin hieman hiljempaa) ja tästä johtuen olen hieman jännityksessä koko ajan? Ei tule sellaista "letkeää" otetta.

Istumakorkeus on sama, oma rumputuoli himassa sekä virppaständi jossa pädi on, eli ergonomian pitäisi olla melko lähellä oikeaa settiä. Voisiko sillä olla vaikutusta että jalat eivät pääse pedaaleille?

Kipu tuntuu pahimmalta alaselässä ja ehkä hieman säteilyä on kylkiinkin ja ylemmäs selkään. Rudimentti-innostus on vasta alussa, ja pädin kanssa alan tulla tätä ongelmaa lukuunottamatta juttuun, joten olisin kiitollinen jos joku antaisi vinkkejä, mistä voisi johtua, mitä kannattaisi tarkkailla jne.....

Minkälainen se sun pädi on? Kalvollinen vai joku kumilätkä? Tuo kalvollinenhan pitää kauheaa meteliä... hiljaisempi vaihtoehto voisi toimia paremmin. Mielestäni se pitäisi olla sellainen, että voit soittaa myös kovaa, eikä tarvitse varoa iskuja.

Itse olen treenannut myös paljon pädin kanssa, koska aina ei ole mahdollista setille päästä. Jonkun verran selkäkipuja on ollut pitkien sessioiden jälkeen, muttei mitään vakavaa.

Tarkkaile asentoasi soiton aikana ja pyri pitämään ryhti hyvänä ja rentous soitossa.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
miscage
20.12.2006 23:04:49 (muokattu 20.12.2006 23:05:25)
Minkälainen se sun pädi on? Kalvollinen vai joku kumilätkä? Tuo kalvollinenhan pitää kauheaa meteliä... hiljaisempi vaihtoehto voisi toimia paremmin. Mielestäni se pitäisi olla sellainen, että voit soittaa myös kovaa, eikä tarvitse varoa iskuja.

Tarkkaile asentoasi soiton aikana ja pyri pitämään ryhti hyvänä ja rentous soitossa.

Se on Remon peruslätkä, eli tuollainen kalvollinen: http://www.thomann.de/fi/remo_rt000800_practicepad.htm

Oiskohan joku Virthin kuminen sitten paljon hiljaisempi?

Ryhtiä olen kyllä tsiigaillut välillä peilin kautta, ja se on ihan jees. Pitää huomanna treenatessa yrittää kiinnittää enemmän huomiota tuohon rentouteen.
DrmBug
21.12.2006 01:08:48
Se on Remon peruslätkä, eli tuollainen kalvollinen: http://www.thomann.de/fi/remo_rt000800_practicepad.htm

Oiskohan joku Virthin kuminen sitten paljon hiljaisempi?

Ryhtiä olen kyllä tsiigaillut välillä peilin kautta, ja se on ihan jees. Pitää huomanna treenatessa yrittää kiinnittää enemmän huomiota tuohon rentouteen.

Kumiset lätkät on kyllä huomattavasti hiljaisempia. Olen tuota Remon pädiä testannut, ja kauhea metelihän siitä lähtee.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)