Aihe: Nuppi ja kaappi
1 2
kimurantti1
19.12.2006 00:50:06
Siinä oli kaksi asteikkoa; ensimmäisessä annettiin musiikille pisteet ja toisessa "äänenlaadulle":)

Hehee! :-D Näillä mennään..
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Grabel
19.12.2006 07:46:16 (muokattu 19.12.2006 07:47:43)
Masterhat:
nyt meni kyllä ihan offtopiciksi, mutta mieleeni tuli eräs hauka piirre hifilehden levyarvioista. Siinä oli kaksi asteikkoa; ensimmäisessä annettiin musiikille pisteet ja toisessa "äänenlaadulle":)

Silloin, kun hifilehteä vielä tilasin, pidin tuota menettelytapaa oikein mukavana, sillä silloin sai tuntemattomista levyistä enemmän irti, kuin jos siinä olisi arvioitu pelkää musiikkia. No toisaalta, kyllähän äänenlaadun voi yleensä poimia tekstistä, mutta tollanen asteikko auttaa huomaamaan nopeasti monessa mielessä potentiaaliset levyvaihtoehdot.

Masterhat:
se on muuten hämmentävää millaisia summia jengi on valmiita maksamaan kaiuttimista, jotta voisi maksimoida kuuntelunautinnon:) eräätki 65000 markkaa maksavat skobet sai muistaakseni hifilehden testissä 3,5 tähteä viidestä. En edes halua tietää mitä viidentähden kajarit maksaa..
ja mitkä mahtoi olla vertailu kajarit

Kuten Kivi tuossa aikaisemmin selvittikin, niin näissä Hifi-jutuissa laitteiston hinta ei tietyn pisteen jälkeen kulje itsestään selvästi yhdessä äänenlaadun kanssa. Itselläni on hifilehden "viiden tähden kaiuttimiksi" arvioimat kajauttimet, eivätkä ne maksa uutena lähellekään tuota 65000 markkaa - suomessa kun ovat nämä "passiiviset-aktiivikaiuttimet" tehty ;)
Rokkia rennolla asenteella!
Sabbathologist
01.08.2024 04:56:25 (muokattu 01.08.2024 04:57:16)
Disasterpiece-: Elikkäs olen ostamassa ensimmäistä kertaa nupin ja kaapin, mutta en tiedä käykö kaikki nupit ja kaapit yhteen.

Samaa olen harkinnut itsekin. Käykö esim. Mooerin Baby Bomb yhteen Vox BC180.kanssa? Kuulemma on ohmeista kiinni ja sellaista, vaan ei niiden nettisivuilta löytynyt sellaisista tietoa. Itse (mutu-tuntumalta) kuvittelisin, että kaikki kaapit ja nupit sopivat yhteen (enemmän tai vähemmän huonosti/hyvästi). Siis jos vahvistimessa on reilusti tehoa, niin kai se toimii pienenkin kaapin kanssa. Jos taasen vahvistin on liian heikkotehoinen, niin liian ison kaapin kanssa se ehkä ei toimi.
Jeszse
01.08.2024 07:19:52 (muokattu 01.08.2024 07:24:10)
Sabbathologist: Samaa olen harkinnut itsekin. Käykö esim. Mooerin Baby Bomb yhteen Vox BC180.kanssa? Kuulemma on ohmeista kiinni ja sellaista, vaan ei niiden nettisivuilta löytynyt sellaisista tietoa. Itse (mutu-tuntumalta) kuvittelisin, että kaikki kaapit ja nupit sopivat yhteen (enemmän tai vähemmän huonosti/hyvästi). Siis jos vahvistimessa on reilusti tehoa, niin kai se toimii pienenkin kaapin kanssa. Jos taasen vahvistin on liian heikkotehoinen, niin liian ison kaapin kanssa se ehkä ei toimi.

Voit arvailla miten käy jos tuuttaat täysillä vaikka 100W nupilla 1x12" kaappiin jonka tehonkesto on 60W.

Vox BC 108 näyttäis pyytävän max 25W ja 8ohm joten baby bombin kanssa on vähän siinä ja siinä. Ohmien suhteen on ok. Kaikki tiedot löyty Thomannin tuotekuvauksista, kunhan vaan ensin hoksas että mainitsemassasi BC180:ssa oli varmaankin numeroita väärinpäin.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)