Aihe: sormilla sahaus
1 2 3
nro5
03.12.2003 18:31:29
kun bassottelette jotain tosi nopean nopsaa kohtaa sormin, niin soitatteko sormilla yhteen suuntaan vai sahaatteko sormilla edestakaisin? eli käytättekö myös kynsipuolta sormesta?
ymmärsiköhän kukaan..
Definhel
03.12.2003 18:40:01
Naiset kynsiään käyttää, miehet nyrkkiään.
Jo kuusi kuukautta terroria.
Niskamies
03.12.2003 18:48:38
kun bassottelette jotain tosi nopean nopsaa kohtaa sormin, niin soitatteko sormilla yhteen suuntaan vai sahaatteko sormilla edestakaisin? eli käytättekö myös kynsipuolta sormesta?
ymmärsiköhän kukaan..

Yhteen suuntaan, kahdella sormella.
Hanki presari ja ole tosimies!
vanttera
03.12.2003 19:36:20
Yhteen suuntaan, kolmella sormella.
Ostan 2x15" bassokaapin. kunhan se on hyvä ja kallis.
magic
03.12.2003 19:49:03

Yhteen suuntaan, kahdella sormella.

Yhteen suuntaan, kolmella sormella.
HC-Audio
03.12.2003 19:53:22

yhteen suuntaan, kahdella sormilla. Meinasin jo otsikosta järkyttyä. onko taas plektra vs. sormi kysely :D kolmella sormella ei ainakaan multa luonnistu mikään muu kun sellanen "steve harris laukkakomppi"
"It's My duty to please that booty"
nro5
03.12.2003 20:42:17 (muokattu 03.12.2003 20:43:41)
Naiset kynsiään käyttää, miehet nyrkkiään.

kelasin just flean kuviota parallel universe -biisistä (levyltä californication). ei oikein lähde vielä. pystyttekö oikeasti vetään sen yhteen suuntaan? mulla nähkääs sahaus kahteen suuntaan tuntuu järkevämmältä, mutta oon vielä kahden vaiheilla kummalle ehdollistun.
meldrew
03.12.2003 20:45:06
kelasin just flean kuviota parallel universe -biisistä. ei oikein lähde vielä. pystyttekö oikeasti vetään sen yhteen suuntaan? mulla nähkääs sahaus kahteen suuntaan tuntuu järkevämmältä, mutta oon vielä kahden vaiheilla...

No eipä taida Fleakaan biisiä sormilla soittaa.
nro5
03.12.2003 21:05:50
No eipä taida Fleakaan biisiä sormilla soittaa.

muistelisin, että Hjalliksen hallissa muutama vuosi sitten ukko veteli ihan sormipelillä, joten eiköhän se studiossakin ole samaan pystynyt.
Mc Ban
03.12.2003 21:17:57 (muokattu 03.12.2003 21:18:22)
ymmärsiköhän kukaan..

Ymmärsin.

Kahteen suuntaan, kymmenellä sormella. Jos ei riitä, niin otetaan slerba ja varpaat mukaan.
Pancamo
03.12.2003 21:20:51
kelasin just flean kuviota parallel universe -biisistä (levyltä californication). ei oikein lähde vielä. pystyttekö oikeasti vetään sen yhteen suuntaan?

Vähän treeniä niin varmasti lähtee sormineenkin, vaikka onkin rankempaa kun plekulla.
2541
03.12.2003 21:22:50

Muistelisin lukeneeni Bass Playerin Chuck Rainey haastattelun, jossa mies kertoi käyttäneensä tätä tekniikkaa alkuaikojensa sessioissa. Mies soitti silloin käyttäen vain yhtä sormea ja kun jossain pitkässä sessiossa sormi alkoi väsymään ja studion kello ei antanut armoa, niin moleempiin suuntiin vaan!:)
bassotus
03.12.2003 21:31:17
Muistelisin lukeneeni Bass Playerin Chuck Rainey haastattelun, jossa mies kertoi käyttäneensä tätä tekniikkaa alkuaikojensa sessioissa. Mies soitti silloin käyttäen vain yhtä sormea ja kun jossain pitkässä sessiossa sormi alkoi väsymään ja studion kello ei antanut armoa, niin moleempiin suuntiin vaan!:)

..josta muistaakseni samaisen lehden mukaan James Jamerson oli Chuckille todennut "that's sissy stuff right there.." ;) ...
stupidity should hurt.
paavi
03.12.2003 23:15:38
Pääasiassa kahdella sormella yhteen suuntaan. Saa kyllä olla aikamoinen tekniikka, että saisi tasaisen soundin tuolla edestakaisella liikkeellä.
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
Reddie
03.12.2003 23:43:08
muistelisin, että Hjalliksen hallissa muutama vuosi sitten ukko veteli ihan sormipelillä, joten eiköhän se studiossakin ole samaan pystynyt.

Joo mutta se Fleahan vetelee sekä sormilla että plekulla, biisistä riippuen, mikä mun mielestä on ihan järkevää.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Heikki L.
04.12.2003 01:49:06 (muokattu 04.12.2003 01:50:12)

kelasin just flean kuviota parallel universe -biisistä (levyltä californication). ei oikein lähde vielä. pystyttekö oikeasti vetään sen yhteen suuntaan? mulla nähkääs sahaus kahteen suuntaan tuntuu järkevämmältä, mutta oon vielä kahden vaiheilla kummalle ehdollistun.

RHCP-coverproggikseen treenasin ton piisin yhteen suuntaan 2 sormella, kun luulin et Fleakin vetää. Siihen meni puol vuotta. Himassa ko. kappaleen pysty vetää levyn kanssa pari kertaa putkeen ja keikalla sitten puolessavälissä tuntu siltä kun joku olis sytyttänyt mun käden tuleen. Sitten luin lehdestä että herra soittikin sen levylle plekulla... No, kaippa siitäkin treenistä on jotain hyötyä ollu.

Meinas krampata ihan oikeesti...
Shack!
Bassballs
04.12.2003 12:07:38

sormilla sahaus

Huisaatana! Luin nopeasti: Sormien sahaus

Joo, yhteen suuntaan olen tähän mennessä vetänyt. Onhan tuo sahaus käynyt mielessä, mutta en ole vielä keksinyt mitään käyttöä sille. Ehkä sounditeknisessä mielessä joku voisi hyödyntää.
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
meldrew
04.12.2003 13:52:37
RHCP-coverproggikseen treenasin ton piisin yhteen suuntaan 2 sormella, kun luulin et Fleakin vetää. Siihen meni puol vuotta. Himassa ko. kappaleen pysty vetää levyn kanssa pari kertaa putkeen ja keikalla sitten puolessavälissä tuntu siltä kun joku olis sytyttänyt mun käden tuleen. Sitten luin lehdestä että herra soittikin sen levylle plekulla... No, kaippa siitäkin treenistä on jotain hyötyä ollu.

Meinas krampata ihan oikeesti...

No niin, nyt tuli sitten virallinen vahvistus asiaan, plekullahan se sen on ainakin levylle soittanut :)

Kyllä saisi aika ihmeelliset sormet olla, jos sellaisen soundin sormilla saisi aikaan. Itselle tekee kyllä plekullakin tiukkaa tuo biisi vetää kunnolla läpi. Semmoinen tekniikkavirhe on minulla plekusoitossa, että tuppaan aina jotenkin jännittämään koko käsivartta, ja usein tuossa biisissä aletaan jo olla lähellä kramppia.
HC-Audio
04.12.2003 14:58:55

Joo oon ite kans mietiny et vetääkö se sen sormilla. Itsellä menee ehkä puoleen väliin kahdella sormella samassa tempossa ja sitte iskee sellanen kramppi etttä oksat pois, sen jälkeen se onki sellasta laahausta. Plekullahan toi menee tottakai helposti
"It's My duty to please that booty"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)