Ibanezko 17.12.2006 21:31:16 | |
---|
Osaisko joku sanoo, minkälainen kirja/opetus DVD ois hyvä sellaselle tyypille, joka ei ole paljoo tekniikkaa opetellu? |
Carpenter 17.12.2006 21:39:30 | |
---|
Kerro ensin, soitatko akustista vai sähkökitaraa, minkä tyylistä musiikkia soitat ja onko soolo- vai komppipuoli hukassa. |
Jake.e 17.12.2006 23:11:46 | |
---|
Suosittelen opettajaa. Jerk. |
Ambitus 18.12.2006 02:41:50 (muokattu 18.12.2006 02:42:09) | |
---|
DVD/kirjasia on muilma pullollaan. Esim, jos tykkäät hevipuolta niin Troy Stetinan kaikki kirjaset on hyviä. Mutta hyvä opettaja on parempi kuin tuhat kirjaa. Kannattaa katsoa missä kotiseudullasi olisi musasopisto/yksityinen missä voisit käydä tunneilla. Jos asut hesassa/pääkaupunkiseudulla niin voit ottaa muhun yhteyttä, niin voin suositella sulle maikkoja. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
kaptah76 18.12.2006 12:37:07 | |
---|
Toisaalta ainakin allekirjoittanut on aktivoitunut soittamiseen näin varttuneemmalla iällä, eikö opettajan hommaaminen tunnu mielekkäältä. Siis siinä mielessä, että soittelen ihan omaksi iloksi makkarissa. Olisi tietysti kiva kuulla ottaako joku tunteja vielä vanhemmalla iälläkin? Mä ostin tuossa syksyllä Stetinan Rythm ja Lead ykkösosat ja voin lämpimästi suositella... Kaptah |
Juzpe 18.12.2006 14:24:28 | |
---|
Olisi tietysti kiva kuulla ottaako joku tunteja vielä vanhemmalla iälläkin? Aina välillä täytyy käydä purkamassa umpikujia opettajan kanssa. Kun tunnen etten pääse kitaran kanssa eteenpäin, käväisen ottamassa pari tuntia. Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
Ibanezko 18.12.2006 18:19:02 | |
---|
Oisko satrianilla semmosta vähän helpompaa kirjaa? Ja oppiiko niistä tekniikkaa vai niitä kappaleita vaa? |
Ibanezko 18.12.2006 18:20:55 | |
---|
|
Ibanezko 18.12.2006 18:27:08 | |
---|
Hal Leonard Guitar Signature Licks The Best of Joe Satriani tai toi. |
Ibanez_90 18.12.2006 18:39:41 | |
---|
Täälläpäin maksaa kitaratunnit kuukausi/tuhat euroa, joten vaikka olisi mimmoinen miljönääri, ei rahat riittäisi monen vuoden opiskeluun. Olen Stratocaster_90 |
apenaattori 18.12.2006 18:42:02 | |
---|
Täälläpäin maksaa kitaratunnit kuukausi/tuhat euroa, joten vaikka olisi mimmoinen miljönääri, ei rahat riittäisi monen vuoden opiskeluun. Siis mitä? Ei voi olla mahdollista. Kenen tunnit muka noin paljon kustantavat? http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Wahi 18.12.2006 19:22:16 | |
---|
Siis mitä? Ei voi olla mahdollista. Kenen tunnit muka noin paljon kustantavat? Tais olla vähän ironiaa mukana...? "Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!" |
kimurantti1 18.12.2006 19:31:34 (muokattu 18.12.2006 19:37:07) | |
---|
Täälläpäin maksaa kitaratunnit kuukausi/tuhat euroa, joten vaikka olisi mimmoinen miljönääri, ei rahat riittäisi monen vuoden opiskeluun. Hehe. Eikä maksa, ellei opettajina ole kitarajumalat (keitä he mielestäsi ovatkaan, Steve Vai ym.), jotka poseeraavat Guitar Worldin sun muiden kansissa. Hekään tuskin pyytävät tunneistaan noin paljoa. Kitaratuntien hinnat heittelevät jonkin verran, mutta 10-25 euroa on kohtuullinen hinta tunnista, riippuen opetuksen tasosta. Niin kuin jo sanottiin, tuhatkaan kirjaa ei korvaa yhtä hyvää opettajaa. Täytyy myös tähdentää, että huonolla opettajalla ei kannata käydä. Huono opettaja on sellainen, joka ei motivoi harjoittelemaan ja jolla ei mielestäsi ole tarpeeksi hyvää sanottavaa aiheesta. |
apenaattori 18.12.2006 20:44:19 | |
---|
Tais olla vähän ironiaa mukana...? No niinpä tietysti. :-D Olenpa hieman hitaalla tänään... *Apinaa koijataan, apinaa pumpataan* http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Angus Young pitää/piti soittotunteja oliko se nyt 10 000 dollaria kerralta. "Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!" |
kimurantti1 18.12.2006 21:54:53 | |
---|
Angus Young pitää/piti soittotunteja oliko se nyt 10 000 dollaria kerralta. Kävikö niillä tunneilla kukaan porho? Mitä takeita Angus antaa siitä, että hän on pätevämpi opettaja kuin itse opettajan koulutuksen hankkineet? Varmasti pätevämpi soittaja kuin suurin osa muista, mutta se ei kerro vielä mitään siitä, osaako hän opettaa. Ei sillä, mä itseasiassa juuri fiilistelin Angus Youngin mahtavaa tatsia Back in Black -levyllä, mutta aikamoista rikkaiden idioottien rahastusta tuollainen mielestäni. Muutaman tunnin hinnalla voisi opiskella lukukauden Berkeleyssä tai GIT:ssä tm. :-D |
Ville81 20.12.2006 11:43:51 | |
---|
Tekniikkatreenejä on netti pullollaan. Mielummin satsaisin vaikka sointujen opetteluun, paljon hyödyllisempää. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Juzpe 20.12.2006 12:16:56 | |
---|
Jos nyt pitää jotain opetusmateriaalia/ itseopiskelumateriaalia suositella, niin suosittelen Friedmanin Elctric Guitar Day Onea ja saman herran Melodic Control opusta. Tuo EG day one sisältää aloittelijoille ja kokeneemillekin soittajille hyödyllisiä niksejä ja asioita ihan perusteista lähtien. Melodic controllissa taas perehdytään soitukulkujen hahmottamiseen, improvisointiin ja oman soittotyylin luomiseen. Huomioitavaa on se, että Friedmanin kirjat/DVD:t pohjautuvat soittajan OMAN AJATTELUN kehittämiseen, eivätkä anna valmiita vastauksia, vaan kehoittavat luomaan omia harjoituksia ja kehittämään soittotekniikkaa oman soittamisen lähtökohdista, toisin kuin monet muut "opettele tiluttamaan X X:n kanssa" tyyppiset opukset. Opukset ovat hieman vaikeammin lähestyttäviä kuin "perinteiset" how to play YJMs Demon Driver- tyylin opetusmateriaalit, mutta antavat kyllä sitten mietiskeltävää ja pureskeltavaa, sekä soittamisen eväitä vuosiksi eteenpäin. Googlevideosta löytynee suhteellisen kattavat maistiaiset tuosta melodic controllista. Varmasti muitakin hyviä materiaaleja löytyy, mutta nämä nyt mielestäni sopivat myöskin hieman "aikuisempaan" makuun. Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
Wahi 20.12.2006 15:50:00 | |
---|
Kävikö niillä tunneilla kukaan porho? Mitä takeita Angus antaa siitä, että hän on pätevämpi opettaja kuin itse opettajan koulutuksen hankkineet? Varmasti pätevämpi soittaja kuin suurin osa muista, mutta se ei kerro vielä mitään siitä, osaako hän opettaa. Ei sillä, mä itseasiassa juuri fiilistelin Angus Youngin mahtavaa tatsia Back in Black -levyllä, mutta aikamoista rikkaiden idioottien rahastusta tuollainen mielestäni. Muutaman tunnin hinnalla voisi opiskella lukukauden Berkeleyssä tai GIT:ssä tm. :-D Jep, aikaa kovaa hintaa pyytää taitoihin nähden. Ei mikään monipuolinen soittajakaan ole. Tai mistä minä tiedän, vaikka soittaisi jazzia kotonaan... Mutta mitä olen herralta kuullut siis. "Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!" |