Aihe: Sähkis+vahvari hakusessa
1 2
P.E.V
18.12.2006 17:44:00
Nyt on akustisella tullu soitettua vuoden verran melko aktiivisesti. Ja nyt sitten sähkiskuume iski. Pk-seudulta varmasti löytyy jokin sopiva kitarasetti. No aloittelijoita tässä ollaan, eli mitään huippukitaraa en ole etsiskelemässä. Noin parilla sadalla eurolla olis melkeinpä saatava sekä kitara että vahvari. Vastaukset tyyliin: "säästä ja osta kunnon kitara" -voivat jättää pois. Kiitokset jo etukäteen!
mailbag
18.12.2006 17:47:59 (muokattu 18.12.2006 17:48:24)
vakiovastaus yamaha pacifica ja microcube /vakiovastaus
P.E.V
18.12.2006 18:08:53
Millainen tuo Yamaha Pacifica sitten on? Kokemuksia?
Thanatopsis
18.12.2006 18:10:57
Hintaluokassaan parhaimpia. Soittanut olen niin vähän etten mene maailman parhaaksi sanomaan.
Farewell happy fields. Where joy forever dwells.
P.E.V
18.12.2006 18:17:20
Kävin tuolta thomann:n sivuilta katsomassa hintaa, niin tuo pelkkä kitara oli 189 euroa. Tai tuosta ylöspäin, olihan noita malleja vaikka minkälaisia. Sitten vahvari oli 99. Menis "hiukan" yli budjetin.
Juustonaksu
18.12.2006 18:23:51
Kävin tuolta thomann:n sivuilta katsomassa hintaa, niin tuo pelkkä kitara oli 189 euroa. Tai tuosta ylöspäin, olihan noita malleja vaikka minkälaisia. Sitten vahvari oli 99. Menis "hiukan" yli budjetin.

Yamaha sekä Cube löytynee käytettynä ja pääset varmaan kahdellasadalla niiden kanssa. Jotkut Squierin/Ibanezin/HB:n tms. aloittelijasetit on melkeen yhtä hintavia kuin ostaa Pacifica ja MicroCube uutena. Ja voin kyllä sanoa, että Yamaha + Roland on aika lyömätön setti aloittelijalle sähkökitaran kanssa.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Dunga
18.12.2006 18:24:27 (muokattu 18.12.2006 18:24:44)
No ei sillä parilla sadalla eurolla kyllä uutena saa kuin paskaa. Kysy itseltäsi kannattaako silloin ostaa vai odottaa vielä vähän ja säästää?
Paskallakin on tekijänsä.
P.E.V
18.12.2006 18:26:54
Yamaha sekä Cube löytynee käytettynä ja pääset varmaan kahdellasadalla niiden kanssa. Jotkut Squierin/Ibanezin/HB:n tms. aloittelijasetit on melkeen yhtä hintavia kuin ostaa Pacifica ja MicroCube uutena. Ja voin kyllä sanoa, että Yamaha + Roland on aika lyömätön setti aloittelijalle sähkökitaran kanssa.

Tämä taitaakin olla jo selvä juttu, kiitoksia paljon!
Juustonaksu
18.12.2006 18:38:19 (muokattu 18.12.2006 18:39:13)
No ei sillä parilla sadalla eurolla kyllä uutena saa kuin paskaa. Kysy itseltäsi kannattaako silloin ostaa vai odottaa vielä vähän ja säästää?

Mielestäni ketjun aloittaja kuitenkin aika selvällä kielellä täsmensi ensimmäisessä viestissään, että mitään huippukamaa ei tarvitse, kun ollaan koko juttu aloittamassa sähköjen kanssa. :) Mielestäni olisi täysin idoottia kehottaa ostamaan heti esim. 400€ kitara ja samanhintainen vahvistin. Yamaha Pacifica mikä 112 se olikaan, on parasta, mitä tuohon hintaan voi uutena/käytettynä saada (ellei nyt joku läheinen ole myymässä idioottihalvalla jotain kalliimpaa kitaraa). Pacifica on myös monipuolinen tallahumbuckerilla.

Mielestäni Pacifica + Cube ei todellakaan ole huono sijoitus, kadunkin etten itse harrastusta aloitellessani ollut näistä tietoinen vaan menin sortumaan johonkin HB:n settiin. Myöhemmin on tullut monet kerrat kiroiltua. Pacifica päihittää omasta mielestäni 80-luvun alun Squierini soitettavuudessa ja monipuolisuudessa. Ja tämä on olevinaan sitä "laadukkaampaa" Squieria. :) Ikä tosin näkyy.

Jaa, tässähän tämä

Vastaukset tyyliin: "säästä ja osta kunnon kitara" -voivat jättää pois.
Dunga
18.12.2006 19:18:13
Mielestäni ketjun aloittaja kuitenkin aika selvällä kielellä täsmensi ensimmäisessä viestissään, että mitään huippukamaa ei tarvitse, kun ollaan koko juttu aloittamassa sähköjen kanssa. :) Mielestäni olisi täysin idoottia kehottaa ostamaan heti esim. 400€ kitara ja samanhintainen vahvistin. Yamaha Pacifica mikä 112 se olikaan, on parasta, mitä tuohon hintaan voi uutena/käytettynä saada (ellei nyt joku läheinen ole myymässä idioottihalvalla jotain kalliimpaa kitaraa). Pacifica on myös monipuolinen tallahumbuckerilla.

Mielestäni Pacifica + Cube ei todellakaan ole huono sijoitus, kadunkin etten itse harrastusta aloitellessani ollut näistä tietoinen vaan menin sortumaan johonkin HB:n settiin. Myöhemmin on tullut monet kerrat kiroiltua. Pacifica päihittää omasta mielestäni 80-luvun alun Squierini soitettavuudessa ja monipuolisuudessa. Ja tämä on olevinaan sitä "laadukkaampaa" Squieria. :) Ikä tosin näkyy.

Jaa, tässähän tämä

Hohhoijaa... Pacificaa ja microcubea ei parilla sadalla uutena saa, mielestäni en käytetyistä puhunutkaan. Kukaan ei ole kehottanut ostamaan 400e:n kitaraa ja vahvistinta heti alkuun. Kyllä varmasti se pacifica on hyvä, en sitä tarkoittanutkaan. Itselläni on myös microcube ja se onkin hyvä pikkuvahvistin. Sitä vaan meinasin, että vaikka kuinka tekisi mieli ostaa heti ja nopeasti parilla sadalla "jotkut kamat", voi vielä odottaa sen hetken, soittaa akustista ja kerätä rahaa astetta parempiin kamoihin niin ei ainakaan kaadu soittoinnostus huonoihin kamoihin. Käytettynä voikin ko. paketin parin sadan kieppeillä, se onkin sitten ihan eri asia. ;)
Juustonaksu
18.12.2006 19:41:04
kerätä rahaa astetta parempiin kamoihin niin ei ainakaan kaadu soittoinnostus huonoihin kamoihin.

Tämän takiapa tässä suositellaan Pacificaa ja MicroCubea. 8)

Käytettynä voikin ko. paketin parin sadan kieppeillä, se onkin sitten ihan eri asia. ;)

Jep, mutta mitä kitarakamaa tosissaan kannattaa ostaa uutena? Ellei nyt ole ihan pakko saada sitä uutuudenkiiltoa ja neitsellistä soitinta. Käytettynä tuppaa saamaan oikeasti vastinetta rahoilleen ja jälleenmyyntiarvokin säilyy.

Uutena ei tosiaan kannata 200€ mennä hakemaan kitaraa sekä vahvistinta. 270€ riittää, kuten sanottua. :)
palani
18.12.2006 20:04:47
Miten olisi J&D joko täältä. http://www.helsinginbandikeskus.fi/shopdisplayproducts.asp?page=2
Tai täältä.
http://www.jerrysmusic.fi/s_kitarat.html
Jos hintaa on vain tuo 200 eskoa on tuo ainoa setti minkä järkevästi saa. Itsellä on yksi J&D ja siinä on hinta laatu suhde kohdallaan.
Jo 30 vuotta elektoniikkaa putkista transistoreihin ja taas putkiin !!
Kirk_Hammett
18.12.2006 21:01:18
yamaha pacifica (vai mikä se nyt olikaan) on tietenkin se perus suositus täällä, mutta sitä kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa ennen kuin ostaa. itse en siitä tykännyt yhtään, ei sopinut minulle.
vahvistimesta taas rolandin micro cubea on suositeltu ja täytyy myöntää että se on kyllä yksi parhaimmista mitä sillä hinnalla saa
You know it's sad but true...
Dunga
18.12.2006 22:40:45
Tämän takiapa tässä suositellaan Pacificaa ja MicroCubea. 8)

Hyvä niin, ettei puhuta niistä 400e välineistä ;)

Jep, mutta mitä kitarakamaa tosissaan kannattaa ostaa uutena? Ellei nyt ole ihan pakko saada sitä uutuudenkiiltoa ja neitsellistä soitinta. Käytettynä tuppaa saamaan oikeasti vastinetta rahoilleen ja jälleenmyyntiarvokin säilyy.

Uutena ei tosiaan kannata 200€ mennä hakemaan kitaraa sekä vahvistinta. 270€ riittää, kuten sanottua. :)

Makuasia sanoi musti kun muniaan nuoli? :P Eiköhän silti kannata mennä ihan kokeilemaan ja ostaa se mikä tuntuu parhaalta, kuten yllä mainitaankin. Uutena tai käytettynä.
jussimus
18.12.2006 23:48:36

Aina löytyy käytettynä just se laite, mikä on kiikarissa? Tuskin.

Kun tarvitsee nopeasti saada käsiinsä tietty laite, niin se on nopeasti saatavilla myös käytettynä? Tuskin.

Sellaisena ohikiitävänä hetkenä kun halajamasi laite oikeasti löytyy käytettynä, löytyy myös juuri tarvittava summa ylimääräistä rahaa? Tuskin.

Olisihan se kauhean kiva, jos aina voisi ostaa kaiken käytettynä, mutta ikävä kyllä se ei ole aina mahdollista.
P.E.V
21.12.2006 13:58:31
Tuotatuota, saako tuohon pacificaan mikkiä vai miten onnistuisi helpoiten äänittäminen? Kun opin parhaiten kuuntelemalla omaa soittoa. Olen tähän asti nauhoittanut mp3 soittimeen, äänenlaatu on aika surkea mutta jotenkin olen pärjännyt. Tai sitten olen tietokoneenkuulokkeilla nauhoittanut, niissä on siis mikki.
blackorwhite
21.12.2006 14:31:52
Hohhoijaa... Pacificaa ja microcubea ei parilla sadalla uutena saa, mielestäni en käytetyistä puhunutkaan. Kukaan ei ole kehottanut ostamaan 400e:n kitaraa ja vahvistinta heti alkuun. Kyllä varmasti se pacifica on hyvä, en sitä tarkoittanutkaan. Itselläni on myös microcube ja se onkin hyvä pikkuvahvistin. Sitä vaan meinasin, että vaikka kuinka tekisi mieli ostaa heti ja nopeasti parilla sadalla "jotkut kamat", voi vielä odottaa sen hetken, soittaa akustista ja kerätä rahaa astetta parempiin kamoihin niin ei ainakaan kaadu soittoinnostus huonoihin kamoihin. Käytettynä voikin ko. paketin parin sadan kieppeillä, se onkin sitten ihan eri asia. ;)

Meikä alotti soittamisen maailman halvimmalla kitarasetillä joka oli hb:n setti enkä kadu hetkeäkään, että sain sitäkin paskaa maistaa, mut sen kyllä sanon että ei soittoinnostus siihen kaatunut! Pärjäsin ko. kepillä vuoden ja HELEPOSTI!
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
PLing
21.12.2006 20:36:18 (muokattu 21.12.2006 20:40:08)
Tuotatuota, saako tuohon pacificaan mikkiä vai miten onnistuisi helpoiten äänittäminen? Kun opin parhaiten kuuntelemalla omaa soittoa. Olen tähän asti nauhoittanut mp3 soittimeen, äänenlaatu on aika surkea mutta jotenkin olen pärjännyt. Tai sitten olen tietokoneenkuulokkeilla nauhoittanut, niissä on siis mikki.

Mikäs estää suoraan kitarasta tai vahvistimesta tietokoneeseen nauhoittamisen? Piuha vaan kitarasta/vahvistimesta tietokoneen äänikorttiin tai muuhun liitäntään. Jos ei vahvistimesta löydy mitään outputtia tuohon hommaan voit hankkia erityisesti kitaran äänittämiseen erikoistuneen äänitys-softan kuten Kristal.

Tai pengot kirppikseltä vanhan kasettimankan tms. ;)
Doh, nakki.
Novac
21.12.2006 20:38:01

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=84416
mikä on olutta on nyt mennyttä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)