Aihe: Kyserin "Lifeguard Humifidierista"
1
tuura
17.12.2006 12:17:11
En tiedä olisiko tämä pitänyt laittaa kamapuolelle, tänne tai minne, vai edes koko keskusteluun.

Mutta mutta, ostin eilen tuollaisen otsikon mukaisen laitteen ja innoissani testasin sitä parempaan yksilööni. Laitoin kiinni ja otin pois. Noo, tuo kostutinhan laitetaan kaikukoppaan tai siihen rosetteen, niinku kaikki muutkin, mutta ei roiku kielistä. Roseten "sisäpuolelta" tai siitä "reiän ympäriltä" oli sitten lähtenyt pari biittiä puuta. Sellaisia pikkuisia paloja. Kyllä vituttaa.

Ei olisi pitänyt edes ostaa Kyseriä. Kansihan on seetriä ja sehän on herkempää, kuin esim kuusi jos oikein olen käsittänyt. Ei siinä muuten, mutta ilkeän näköinen tuo jälki on. Pystyykö sitä korjaamaan ja jos pystyy, niin miten. Ja tietysti kitara on vain 2viikkoa vanha.

Kiitän jo etukäteen.
flattopguitar
18.12.2006 10:01:04
En kyllä ymmärrä miten laite on on rikkonut kannen ellet ole runnonut sitä paikoilleen, koska sen reunat ovat jonkun verran joustavaa muovia? Olen itse käyttänyt tuollaista seetrikantisessa klassisessa kitarassa eikä ongelmia ole ollut, mutta voi olla että kaikuaukon reunassa on ollut jo pieniä halkeamia jotka sitten lähtivät kunnolla irti. Riippuen siitä kuinka isojo nuo ovat ja jos vaikuttaa siltä, että halkeamat leviävät puun syitä pitkin, niin tuollaisen voi käydä korjauttamassa jollain osaavalla henkilöllä, mutta ei se mitenkään pakollista ole.
tuura
18.12.2006 15:54:14 (muokattu 18.12.2006 16:01:11)
Kiitos vastauksesta. En runnonut, mutta mutta. Eivät nuo ole mitään kovin isoja (milli kertaa milli). No ei tuo mielestäni soitettavuuteen tai soundiin vaikuta, joten antaa olla. Jos alkaisin käyttämään kosteusmatoa tai sellaista.
flattopguitar
18.12.2006 16:02:52 (muokattu 18.12.2006 16:03:16)
Mikä tuo kitarasi on merkiltään ja malliltaan?
weelie
18.12.2006 16:10:00 (muokattu 18.12.2006 16:13:20)
Itse en tuollaista ostanut aikanaan kun olin netistä lukenut että noilla voi tulla tuon kaltaisia ongelmia. Mutta luin myös jostain että tämä ongelma on enemmänkin teoreettinen, ja ne joilla on ongelmia ollut, eivät ole tajunneet ottaa kovaa rengasta pois ennen käyttöön ottoa.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
tuura
18.12.2006 16:14:29 (muokattu 18.12.2006 16:14:57)
Mikä tuo kitarasi on merkiltään ja malliltaan?

Kitara on Kantare LM 300 C

Itse en tuollaista ostanut aikanaan kun olin netistä lukenut että noilla voi tulla tuon kaltaisia ongelmia. Mutta luin myös jostain että tämä ongelma on enemmänkin teoreettinen, ja ne joilla on ongelmia ollut, eivät ole tajunneet ottaa kovaa rengasta pois ennen käyttöön ottoa.

En tiedä joten kysyn, mitäs heille on tapahtunut?
weelie
18.12.2006 16:18:07
En tiedä joten kysyn, mitäs heille on tapahtunut?

Siis niille ihmisille (ja kitaroilleen) jotka ovat käyttäneet tuota väärin ja eivät ole ottaneet suojamuovia pois? Jotain juuri tuon sorttista kuin sinullakin. Itse en tunne koko tuotetta, joten tämä on vain muistikuviani nettikeskusteluista. Mutta katso onko siinä irroitettava kova reunamuovi, ota se pois.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
tuura
18.12.2006 16:23:51 (muokattu 18.12.2006 16:24:22)
Siis niille ihmisille (ja kitaroilleen) jotka ovat käyttäneet tuota väärin ja eivät ole ottaneet suojamuovia pois? Jotain juuri tuon sorttista kuin sinullakin. Itse en tunne koko tuotetta, joten tämä on vain muistikuviani nettikeskusteluista. Mutta katso onko siinä irroitettava kova reunamuovi, ota se pois.

Ai selvä. Voi helekkari. Tein sen sitten taas. Siinä on tuollainen "kova" muovipala. En sitten tiedä kuuluuko se tuohon. Taidan kyllä itse kuulua noitten onnellistan joukkoon.

E: Onko tuo kallis lysti jos käy korjauttamassa?
flattopguitar
18.12.2006 16:33:54 (muokattu 18.12.2006 16:41:03)
http://i.b5z.net/i/u/1530927/i/Kyser_humidifier.jpg

Tuossa kuva laitteesta, kun se on käyttökunnossa. Tuo sisempi soikion mallinen osa tulee kaikuaukon alle ja ympyrän muotoinen sen päälle. Ongelmana noissa on se, että niitä on käsittääkseni tehty kahta erimallia: Klassiselle kitaralle ja vähän isompi ns. teräskieliselle, jossa myös yleensä suurempi kaikuaukko. Mutta kun kaikuaukon kokoja on hyvin paljon erilaisia ja joihinkin klassisiin kitaroihin tuo pienempikin voi olla liian tiukka. Sen pitää mennä paikoileen ilman suurta voimaa käyttäen, mutta voi sitä käyttää myös ihan kitaralaukussa kaulan alla.

http://bis.lacuerda.net/Recursos/imagen/kyser1.jpg

Näyttäisi Liikanen olevan noiden kitaroidesi teettäjä, joten kannattaa ottaa yhteyttä kyseiseen Liikanen -yritykseen, joka majailee hesassa ja kysyä heiltä. Ties vaikka tekisivät takuutyönä kyseisen korjauksen jos kerrot kaikuaukon reunan haljenneen ns. normaalikäytössä. Voi olla jonkin sortin valmistusvika ym. siinä, koska kyllä sen pientä kostettelua pitää kestää: www.liikanenguitars.com
flattopguitar
18.12.2006 16:45:24 (muokattu 18.12.2006 16:47:21)
Siihen kaikuaukon reunaan voidaan tehdä vaikka muovista valkoinen päällys eli bindaus, joka peittää nuo jäljet nätisti tai mistä tahansa muusta materiaalista. Ei pitäisi olla kovin iso homma ammatti-ihmiselle. Tuo sun malli on juuri klassiselle kitaralle. Sanot että pieni pala lähti normaalikäytössä kun "joku" osui reunaan ja hajosi yllättävän helposti tai sitten kerrot totuuden hommasta. Parast kun menet käymään kitaran kanssa liikkesssä, niin saat varmasti parasta palvelua, mutta ei tuon takia kannata yöunia menettää. Pikkujuttuja ja sen ehtii korjaamaan koska tahansa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)