Aihe: Koko ajan täytyy keksiä bändille uusi nimi. Help!
1 2
Sir Härö
01.12.2003 08:30:53
Ollaan jouduttu vaihtamaan bändin nimeä miljoona kertaa.
Aina ku keksitää joku loisto nimi, ni sitte selviää että semmonen bändi, yritys, yhdistys, yhtiö, seura jne.. jne..
On jo olemassa.. Mitä ihmettä täsä ny voi tehä?!? Kertokaa te viisampinanne.
Mase
01.12.2003 08:34:42
Ainakin kannattaa tsekata tuolta: www.banditrekisteri.com
ennenkuin ottaa mitään nimeä virallisempaan käyttöön... Googlella noita vastaavia löytyy varmaan useampiakin...
EkiEkiEki
01.12.2003 09:28:52
Onkos moisella niin paljoa väliä? Onhan olemassa esim. bändi nimeltään Oxygenol. Samoin on 2 erillistä pumppua joiden nimet on Darcane ja Darkane. Varmaan jossain jenkeissä pitää olla tarkkana.
Bonham
01.12.2003 09:31:25
Voihan sitä aina listä kirjaimia nimeen... muuttaa hiukan sen muotoa (esim. The Rasmus...).
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
vantage
01.12.2003 11:52:54
Mun mielestä oikeasti kova bändin nimi olisi

Ilmainen näytelevy

Miettikääpäs kun sitä otetaan jossain marketeissa kärryihin niin ei kukaan huomaa kun vasta kotona että ei sitä ilmaisiksi saanutkaan...

Toinen kova jonka meidän laulaja keksi on

Vielä homompi jätkä kun minä

Olisi hauskaa kun se kuulutettaisiin lavalle...
- Ja seuraavaksi lavalle tulee Vielä Homompi Jätkä Kun minä!!!
Heavy Metal Is The Law
FearMTC
01.12.2003 11:59:27 (muokattu 01.12.2003 12:00:08)
Paskoja vihanneksia.. köh, köh..

No ei! Kyllä ne nimet ovat aika hankalia. Kannattaa vain vähän miettiä, että millaista musaa bändi soittaa, mitä se musa edustaa, ja alkaa siltä pohjalta hakea jotain. Monesti sellaisia nimiä on vähemmän, joissa on 2 tai useampi sana. Eli nimeksi voisi laittaa vaikka The Cats Who Don't Play Dance And Rock The Pensioners. No jotain vastaavaa..

Niin ja ei tosi kovia bändejä 'kuuluteta' lavalle. Ne vain tulevat ja haistattavat v*tut kaikille.
On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua.
Ylläri
01.12.2003 12:24:22
Ei nimi bändiä pahenna, eli älkää nyt loputtomiin pähkäilkö. Aika monella isolla bändillä on loppupeleissä aika naurettava nimi, mieleen nousee vaikkapa Beatles...

Kaverini bändi on langennut juuri tähän ansaan. Hyvälaatuinen demo on tehty jo puoli vuotta sitten, mutta edelleenkään sitä ei ole saatu levitykseen kun bändillä ei ole nimeä. Muutamia keikkoja ovat heittäneet, joka kerta eri nimellä. Yritä siinä sitten kasata fanbasea.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Kihtiukkeli
01.12.2003 14:39:46
Voihan sitä aina lisätä kirjaimia nimeen... muuttaa hiukan sen muotoa (esim. The Rasmus...).

Kävisikö Therasmus Rotterdamilainen?
Taitaa "hengille" tulla lähtö kun laitetaan Partnerit soimaan.
Outkast
01.12.2003 15:26:56
Niin ja ei tosi kovia bändejä 'kuuluteta' lavalle. Ne vain tulevat ja haistattavat v*tut kaikille.

Ai niinkuin Laiho tuskassa ? Tai kotiteollisuus.

Minusta artistin pitää tajuta arvonsa ja vastuunsa touhussa vaikka oltaisi kuinka rock'n roll.
anttipi
01.12.2003 16:06:14

Miten ois sellainen teemabändi, jonka nimi ja setti vaihtuu joka keikalla? Mieletön kulttisuksee tiedossa - paitsi että kukaan ei osaa tulla keikalle, kun ei tiedä, millä nimellä bändi milloinkin tulee esiintymään. Siitähän voisi tietenkin bändin nettisivuilla antaa ennakkoon "tosifaneille" vihiä. Minä itse asiassa joskus suunnittelin bändiä, jolla kylläkin olisi yksi ja sama nimi, mutta täysin uusi setti joka keikalle eli ei mitään kierrätystä ikinä! "Jostain syystä" se jäi...
lateq
01.12.2003 16:13:15
Jees, meidän bändin nimi on myös papu- ja pyörämerkki.
Monarch.

Tuommonen tuskin haittaa, mutta paras olis varmaan kuitenkin välttää niitä samannimisiä bändejä.
Laavassa on ikävä saatanaa.
Hyla
03.12.2003 19:00:10
Aina ku keksitää joku loisto nimi, ni sitte selviää että semmonen bändi, yritys, yhdistys, yhtiö, seura jne.. jne..

Tuo on kyllä aivan helvetillinen luuppi, meille on käymässä täysin samoin. Ei tosin pelätä käyttävämme muiden nimeä, vaan ei vaan yksinkertaisesti meinata keksiä sellaista nimeä, että kävisi kaikille. Nyt ollaan toiselle keikallemme lähdössä eri nimellä kuin ekalle keikallemme:) Tällä kertaa nimi on Kennokaavio. Ja jos joku tulee sanomaan, että hänellä on jo tuon niminen bändi, niin haistakoon. Pitää kai se joku nimi tässä alkaa vakiinnuttamaan kohta, muuten tule mitään tästä hommasta.

Yleensä se kyllä on helposti silleen, että bändi tekee nimen, ei sillä nimellä niin väliä ole.
carcase
03.12.2003 21:08:21

Nykyään on vaikea keksiä hyvää ja ytimekästä bändin nimeä,
koska kaikki sellaiset on hyvin käytössä. Suuntauksena olen huomannut että bändit on siirtynyt enemmän eksoottisempiin / abstrakteihin nimiin. Riippuen siitä mitä tyylilajia hakee, mutta esim. metallimusiikkiin hyvänä nimi lähteenä pidän elokuvien otsikoita kuten esim. exit wounds, lost highway jne. Ohjenuorana on se, että mitä harvinaisempi elokuva tai sana yms. sitä suuremmalla todennäköisyydellä nimi on vapaa käyttää. Toivottavasti tästä oli jotain apua. :)
Mikko A
03.12.2003 21:11:35
elokuvien otsikoita

>D
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
PJS
03.12.2003 22:25:55

Hyvä idea on matkia menneisyyden suuruuksia, niin mäkin tein (The PJS Experience vrt. The Jimi Hendrix Experience)
23 päivää Jouluun
Viceroy
04.12.2003 18:39:48

Jees, meidän bändin nimi on myös papu- ja pyörämerkki.
Monarch.

Tuommonen tuskin haittaa, mutta paras olis varmaan kuitenkin välttää niitä samannimisiä bändejä.

Luulisin, että yksistään Jenkeistä löytyy väh. kymmenen Monarch -nimistä bändiä, orkesteria tms. ;)
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Sir Härö
05.12.2003 15:04:46
Ääh... kiitti ny avusta... ollaan otettu uus nimi... V2...
Semmonen firma on jo, mut se kirjotetaan V2_...
Nii juu me soitetaan metallia... Että sillee...
Tietääk joku muute semmosta kitara merkkiä ku Maxtone? Ite en ol ennen kuullukkaan... Onk hyvä?!?
Super-Jari
05.12.2003 17:38:20
Liuoskäsittely
Oi Lehmä, Sinuun minä luotan
lateq
05.12.2003 21:11:58
Luulisin, että yksistään Jenkeistä löytyy väh. kymmenen Monarch -nimistä bändiä, orkesteria tms. ;)

Niin, meinasin niitä vähän pidemmälle päässeitä bändejä, tutkittiin kyllä jos ois sattunu olemaan, eipä löytyny.
Laavassa on ikävä saatanaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)