trippe 03.12.2003 19:03:07 | |
---|
kuinka useasti kannattaa vaihtaa kielet bassoon? |
Niskamies 03.12.2003 19:06:20 | |
---|
kuinka useasti kannattaa vaihtaa kielet bassoon? Mielipide. Flattejahän voi pitää pitkään, koska saundi ns. "tumppuuntuu" ajan myötä. Kyllä mä oon pärjänny jo yli puoli vuotta, mutta piakkoin pitää vaihtaa, mutta se johtuu että toiseen ostan flatit ja toiseen eri paksuset. Hanki presari ja ole tosimies! |
hemmo 03.12.2003 19:06:40 | |
---|
kuinka useasti kannattaa vaihtaa kielet bassoon? Ööh, joka keikan tai treenien jälkeen? Säröä beibi! |
TiMiTheShiT 03.12.2003 19:11:32 | |
---|
Ööh, joka keikan tai treenien jälkeen? rikas mies, jos oisin... Sillon kun ei saundi enään miellytä korvaa. he he heeh heh heh uuh hah hah haa |
Sillon kun ei saundi enään miellytä korvaa. Olen samaa mieltä. Joskus oon pitänyt samat kielet vuoden päivät. Joskus oon vaihtanut jonkun kuukauden päästä kun vaan on tuntunut siltä. Ainakin minun Jazzissa riittää diskanttia vaikka kielet olisi 5 vuotta vanhat. "G-strings are for strippers" |
käki 04.12.2003 00:21:45 (muokattu 04.12.2003 00:25:28) | |
---|
Nuorempana ajattelin, että mitä kirkkaampi soundi(uudemmat kielet), sen parempi. Kuulostaa toki hienolta. Mutta nykyään tykkään, kun kielet ovat vähän "tumppuuntuneet", niistä saa irti aika persoonallisia aksentteja ilman turhia ylä-ääniä. Tottakai tuo riippuu vähän tilanteesta ja musatyylistä, miten kannattaa tehdä. Esim Groove FM -tyylisessä instru-hissi-jazzissa kuulee yleisesti 5-kielistä hifisoundia käytettävän. Oma mielipide on se, että käytetty kieli "elää" vähemmän ja kuulostaa tarkemmalta kuin uusi kieli, jossa kaikki yyberharmoonit kuuluvat. Eli itse en vaihda kieliä kuin n. 2-5 kertaa vuodessa, tosin soitan hyvin vähän. En koske bassoon läheskään joka päivä. -Error est Horror- |
kuhta52 04.12.2003 09:44:18 | |
---|
Niin kauan samoilla kielillä että joku niistä katkeaa, eli 3-6 kk. On vaan niin sietämätöntä laittaa aina se muutama kymppi niihin kieliin joten pakko sitkeillä vaikka mieli tekisikin vaihtaa. Tosin jos on keikkaa tai studiota niin tilanne on toinen. Huonoimmillaankin heavy on parasta!!! |
delites 04.12.2003 10:51:15 | |
---|
Setti tulee yleensä vaihdettua muutama soittokerta ennen studioon menoa tai "tärkeää" keikkaa että ne kerkeää sopivasti tasoittua. On nimittäin äärimmäisen v*ttumainen tilanne kun kesken keikan katkeaa kieli ja pitäis nopeasti ruuvata uusi tilalle ettei soitto lopu siihen. Mutta yleensä jos treeneissä katkeilee niin tulee vaihettua vain se yksi kieli ja sitten keikalle uusi setti että soundi säilyy samana kaikissa kielissä. On noita vajaita settejäkin kertynyt ajan mittaa joita voi käyttää sitten hätätilanteissa. |
juici 06.12.2003 09:20:02 | |
---|
Ainakin sitten kun ne menee poikki. :) No itselläni on vieläkin samat kielet kuin ostaessa (syyskuun lopulla ostettu). Viime viikolla meni treeneissä A -kieli poikki ja eilen vaihdoin uuden paikoilleen. Täytyy sanoa että käytetyissä on luonnollisesti parempi soundi joten soundin puolesta minusta tuntuu että kielet saa olla niin kauan kunnes ovat täynnä paskaa tai ruostetta. Sitten on korkea aika harkita vaihtamista. "And now for something completely different..." |
NYdoll 06.12.2003 15:26:42 | |
---|
En ole bassooni vaihtanut kieliä ikinä... Ensimmäinen basso mulla oli viisi vuotta ja tämä nykyinen on ollut viime helmikuusta... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world |
JE 06.12.2003 15:45:22 | |
---|
En ole bassooni vaihtanut kieliä ikinä... Ensimmäinen basso mulla oli viisi vuotta ja tämä nykyinen on ollut viime helmikuusta... MÄä olinkin 9 vuotta vaihtamatta. ...."Kysy amerikan presidentiltä!" |
da_Punk 06.12.2003 19:27:34 | |
---|
Olen nelisen vuotta soittanut ja kolme kertaa vaihtanut kielet. Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
HC-Audio 06.12.2003 22:00:53 (muokattu 06.12.2003 22:01:06) | |
---|
se on mukava se metallinen kolina vaihdon jälkeen, mut voihan niitä aina keitellä. ite vaihdan ehkä n. 2 kertaa vuodessa. "It's My duty to please that booty" |
KMT 06.12.2003 22:58:23 | |
---|
Ainakin vuoden on ollut kielet bassossa. Sormista ei enää nahka kulu niin usein, että tarttisi vaihtaa kun kielet likaiset... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |