Aihe: Sormisoitto
1 2 3 4 5 6
Teijo K.
15.12.2006 09:56:55

Mutta kuulostaako se soittos oikeesti hyvältä ja onko se tarkkaa?

Mikäs kysymys tuo nyt on? Eihän omaa soittoaan voi tuollalailla arvioida, se on kriitikoiden hommia.

;)

Olisit pyytänyt ennemmin näytettä että oltaisiin sitten voitu kaikki arvioida tilannetta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.

Älä klikkaa tät
The JUMALAUTAs Son
17.12.2006 04:45:23
Mikäs kysymys tuo nyt on? Eihän omaa soittoaan voi tuollalailla arvioida, se on kriitikoiden hommia. ..

Aye.. mut meidät on "ohjelmiutu kuuntelemaan täydellisyyttä"

no kuitenki mun triolisoitremoloss mä aina soitan että se kuulostaa epätaseselta tyyliin TÄ-bä-dä..jne mut mä vaan painotan etusormelle tulevaa iskua.
kyllä mä sanoisin et tarkaa se o kun on joku asteikko
"Luke. Du moste göra en hund." "Jå De gör jag"
unable
17.12.2006 10:16:17 (muokattu 17.12.2006 10:17:47)
En kyllä usko että vedät 16-osatrioleja 150 bpm;)
Oan
17.12.2006 15:12:20 (muokattu 17.12.2006 15:13:00)
En kyllä usko että vedät 16-osatrioleja 150 bpm;)

Mulla taitaa olla hyllyssä parikin lätyskää, joilla vedetään tuollaisilla nopeuksilla. Ja jos joku ammattilainen siihen pystyy, niin ihan varmasti kellarista löytyy joku joka tekee sen vielä paremmin!
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Teijo K.
17.12.2006 15:15:02

Mulla taitaa olla hyllyssä parikin lätyskää, joilla vedetään tuollaisilla nopeuksilla. Ja jos joku ammattilainen siihen pystyy, niin ihan varmasti kellarista löytyy joku joka tekee sen vielä paremmin!

Faktahan on, että soitit mitä tähansa millä nopeudella tahansa, niin jostain Ruotsista tulee kohta 14 vuotias pikkusälli ja veivaa saman vielä nopeammin.

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.

Älä klikkaa tät
unable
17.12.2006 15:43:11
Se on jo niin kova tempo, että mietin miten äänet kerkiää edes erottumaan toisistaan...
Jalmus
17.12.2006 17:25:52

Nopeammin saattaa tehdä kyllä. Paremmuuteen en sitten taas usko. Nopeus ei ole soittotaidon mitta.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
pardy
17.12.2006 17:26:37

Se on jo niin kova tempo, että mietin miten äänet kerkiää edes erottumaan toisistaan...

Mut hei, onko sillä mitään väliäkään? Pääasia että tykitys on kovaa ja sormet viuhuu.

Nyt aletaan olla siinä asian ytimessä, mitä tolla alotusviestilläni vähän hainki takaa...
rattledad
17.12.2006 17:41:31

Jos laskin oikein 16-osatriolit 150 bpm tempossa tarkoittaisi 15 nuottia sekunnissa. 5-kielisen alin kieli värähtelee normaalivireessä 30 kertaa sekunnissa ;-)
Oan
17.12.2006 19:20:33
Nopeammin saattaa tehdä kyllä. Paremmuuteen en sitten taas usko. Nopeus ei ole soittotaidon mitta.

Välimerkin seksuaalista hyväksikäyttöä havaittavissa. Ja mikseipä tuo kellarinkasvatti voisi vetää muutenkin paremmin?

Nopeudesta viis, pääasia että soitto toimii siinä musiikissa jota veivataan. Joku laji voi vaatia sen triolihurinan 150 bpm, vaikka harvinasempaa lieneekin.
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
unable
18.12.2006 09:36:15
Parempi kuin Black & Deckerer-porakone.
Nonus
18.12.2006 12:05:38
Kovin vaikealta näyttää pysyminen topicissa "Monella sormella soitat":D Alusta asti olen kolmella opetellut soittamaan. Ei sormet ainakaan jätä kun 16-osat yllättää, ja niihin törmään jokaisessa mieleisessäni biisissä.
Jalmus
18.12.2006 15:09:16
Välimerkin seksuaalista hyväksikäyttöä havaittavissa. Ja mikseipä tuo kellarinkasvatti voisi vetää muutenkin paremmin?

Ei ole kysymys pilkun viilaamisesta, vaan täydestä faktasta. Mikseipä tosiaan kellarin kasvatti voisikin teoriassa vetää ammattimuusikkoa paremmin. Käytännössä kuitenkaan ei.

Ne jotka ovat ammattimuusikoiksi päätyneet, omaavat kyllä niin laaja-alaisen näkemyksen ja tietämyksen erilaisista musiikkityyleistä yleensä, etten millään usko, että vastaavaa on tämän päivän ammattimuusikolle asettuvien vaatimusten puitteissa kohtuullisen mahdoton saavuttaa ilman monen vuoden ammatillisia opintoja.

Nopeudesta viis, pääasia että soitto toimii siinä musiikissa jota veivataan. Joku laji voi vaatia sen triolihurinan 150 bpm, vaikka harvinasempaa lieneekin.

Juuri näin.
sirdickyj
18.12.2006 18:05:59 (muokattu 18.12.2006 18:07:25)
Ei ole kysymys pilkun viilaamisesta, vaan täydestä faktasta. Mikseipä tosiaan kellarin kasvatti voisikin teoriassa vetää ammattimuusikkoa paremmin. Käytännössä kuitenkaan ei.

Ne jotka ovat ammattimuusikoiksi päätyneet, omaavat kyllä niin laaja-alaisen näkemyksen ja tietämyksen erilaisista musiikkityyleistä yleensä, etten millään usko, että vastaavaa on tämän päivän ammattimuusikolle asettuvien vaatimusten puitteissa kohtuullisen mahdoton saavuttaa ilman monen vuoden ammatillisia opintoja.

Ammattilainen se on Apulannan Tuukkakin.

Moni ammattimuusikko ei todellakaan omaa mitään "laaja-alaista näkemystä ja taitoja", vaan osaa fuulata sinnepäin, eli n.s. "humppasoittaja soittamassa rokkia"-syndrooma.

Vähän sama, kun Pentti Hietanen oli Rock. Ihampaska.

Juuri näin.

Tämä juuri.
Pataan! ...+alv.
unable
19.12.2006 09:27:10 (muokattu 19.12.2006 09:30:45)
Oon treenannut jo vuoden 16 osia niin kahdella ja kolmellakin sormella näppäillen, enkä vieläkään pysty vetämään kovin hyvin yli 120 bpm.
Teijo K.
19.12.2006 11:00:02

Oon treenannut jo vuoden 16 osia niin kahdella ja kolmellakin sormella näppäillen, enkä vieläkään pysty vetämään kovin hyvin yli 120 bpm.

Treenaa vielä 9 lisää niin kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa sujumaan.

J.Hollström
20.12.2006 12:17:50

Kaikki ei näytä allekirjoittavan tätä statementtia:
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=6607902
Jalmus
20.12.2006 22:13:04
Ammattilainen se on Apulannan Tuukkakin.

Moni ammattimuusikko ei todellakaan omaa mitään "laaja-alaista näkemystä ja taitoja", vaan osaa fuulata sinnepäin, eli n.s. "humppasoittaja soittamassa rokkia"-syndrooma.

Niin, se on vähän siitäkin kiinni, miten ammattimuusikon määrittelee. Se minkä minä minä käsitän ammattimuusikkona tarkoittaa vähän eri asiaa kuin ammatikseen soittava.

Minun käsitykseni mukaan ammattimuusikko nimenomaan omaa laaja-alaiset taidot ja näkemykset musiikin eri genreistä. Ammattimuusikko vetää myöskin tyylitajuisesti ja uskottavasti musaa kuin musaa. Ammattimuusikolla ei myöskään ole genrerajoja, ei kuuntelun eikä soitannon suhteen.

Ihan yhtä paskalta muuten kuulostaa rockmuusikko soittamassa tanssimusiikkia. Tämäkin on todettu.
pardy
21.12.2006 00:44:25

Minun käsitykseni mukaan ammattimuusikko nimenomaan omaa laaja-alaiset taidot ja näkemykset musiikin eri genreistä. Ammattimuusikko vetää myöskin tyylitajuisesti ja uskottavasti musaa kuin musaa. Ammattimuusikolla ei myöskään ole genrerajoja, ei kuuntelun eikä soitannon suhteen.

Ihan yhtä paskalta muuten kuulostaa rockmuusikko soittamassa tanssimusiikkia. Tämäkin on todettu.

Vaan miten on rockmuusikko joka täyttää em. kriteerit?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)