Aihe: 12 kielistä "nuotiokitaraa" tinkaamassa
1
PJS
17.12.2006 11:08:14 (muokattu 17.12.2006 11:18:58)

bongasin musakaupasta uuden ibanezin 12 kielisen dreadnoughtin. hinta lapussa lukee notta 170€, eli kyseessä ei ole huippusoitin, vaan pikemminkin sellainen ihan näppärä nuotiokitara. MIlipiteitä moisesta ja siitä miten paljon mun kannattais siitä maksaa. ajattelin että josko huolisivat mun vanhan Maison -nylonkielisen aloittelijakitarani vaihdossa..molemmat kitarat lienevät olleet uutena suurinpiirtein samaa hintaluokkaa.

V7012

SPEC
top Spruce
back & sides Mahogany
neck Mahogany
tuning machine Covered
nut & saddles Ibanez Ivorex II
bridge pins Ibanez Advantage Bridge Pins
strap button Ibanez Strap Button for Acoustic Guitars
fletboard Rosewood

eli tuommoisesta kepistä on kyse

Itseltä löytyy jo ihan "kunnon" akustinen, joten kalliimpia vaihtoehtoja ei tarvitse ehdotella. Olen etsimässä tästä vaan sellasta hauskaa nuotiokitaraa jonka kanssa ei sitten niin paljon harmita vaikka kitara siellä nuotiossakin vähän kävisi.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Nyar
17.12.2006 15:55:49

Omistan kyseisen budjettikitaran. Saa hyvin vastinetta rahoille. Toimii niinkuin pitääkin, eikä vire mene hetkessä solmuun.
I feel safe in Sin City!
flattopguitar
18.12.2006 12:52:35
Ensinnäkin jos et ole ihan varma siitä, että tarvitse juuri "12-kielisen" kitaran, niin en suosittele ostamaan. Se on kiva lelu hetken, mutta käytännössä sillä on raskaampi soittaa kuin 6-kielisellä, lisäksi se ei pysy yhtähyvin vireessä, eteenkään siellä nuotiolla, joten ei kovin käytännöllinen reissussa. Voipi olla että tuolla hinnalla saa vastinetta rahoilleen, mutta voi myös olla että ei saa. En tiedä mitään ärsyttävämpää soitinta kuin sinnepäin oleva 12-kielinen jossa on vire, vireessä pysymisen kanssa ongelmia ja huono soitettavuus. Tälläisiin valitettavasti törmää helposti halvemman hintaluokan kitaroissa. Itselläni ei ole kokemusta tuosta ibanezin mallista.
PJS
18.12.2006 18:45:34

Mulle tuli just sama mieleen, eli jos ei ole nimenomaan tarvitsemassa 12-kielistä, niin silloin ne halvat kuulostaa parhaimmalta siellä kaupassa, mutta kohta kotona vaan harmittaa.

siis nimenomaan se 12 kielisyys tässä on se syy miksi kattelen. ja nuotiolle en tosiaan sitä välttämättä olis raahaamassa mut silleen bileissä sun muuten. junou. soiton raskaus ei ole mikään ongelma ku on viimiset 10 vuotta soittanu runsaasti päivittäin skittaa. ja 12 kielinen siksi, että sitä hyvä olla kotistudioiluakin ajatellen monenlaisia soittimia himassa + akustiseen pubibändiin saa kivasti eloa ku on vähän muutakin ku 6 kielistä.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Kitarisoija.
23.12.2006 14:06:30

Itsekin oon tota kitaraa kokeillu ja ostaisin sen heti pois, jos rahaa olisi! Ei mielestäni ollenkaan paha hinta tuolle kitaralle. Ainakaan just Levytukussa seisovalle.
-Steeple City-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)