Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 528 29 30 31 32122 123 124 125 126
Rakoni
16.12.2006 16:21:14
No sieltä se tuli, "laulakaa itse paremmin"... LaBrie on kyllä jollain tasolla teknisesti hyvä laulaja, ei siinä mitään, mutta kun miehen ääni on niin tylsä ja väritön ettei sitä jaksa kuunnella. Ei se James mikään Devin Townsend tai Daniel Gildenlöw ole.

Olen kuullut monta DT-coverointia ja koskaan ei kukaan laulaja ole päässyt LaBrien tasolle. Paljon tylsempiä ne ovat olleet. LaBrien ääni sopii vaan niin hyvin tuohon musiikkiin. Kannattaakin pitää mielessä juuri tuo musiikkityyppi, välillä kun jotkut tuppaa heittelemään kommentteja tyyliin "Hetfield olis paljon parempi ku LaBrie".
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
Astral Dog
18.12.2006 19:13:05

No sieltä se tuli, "laulakaa itse paremmin"... LaBrie on kyllä jollain tasolla teknisesti hyvä laulaja, ei siinä mitään, mutta kun miehen ääni on niin tylsä ja väritön ettei sitä jaksa kuunnella. Ei se James mikään Devin Townsend tai Daniel Gildenlöw ole.

Makuasia. Ei Townsendin rääkynät hänen laulustaan yhtään sen värikkäämpää tee mielestäni, ja herran clean-laulu on varsin tylsän ja värittömän kuuloista machoilua. Gildenlöw on melko monipuolinen laulaja, mutten pidä hänen äänensoinnistaan yhtä paljon kuin LaBrien kauniista ja mielestäni värikkäästä soinnista.
Rakoni
19.12.2006 00:47:56
Veikkaan, että tuossa vertauksessa ei tarkotettu, että herrojen Townsend tai Gildenlöw pitäisi astua DT:n nokkaan vaan että ei LaBrie ole yhtä värikäs laulaja.

Ja mitä se musiikkityyliin katsoo jos laulaja ei osaa? Sopiihan se esim. studio-nauhotuksilla mainiosti mutta aikamoisen sokea fanipoika saa olla, jos ei voi myöntää LaBrien liveannin olevan ajoittain aika skeidaa.

Skeidaa ja skeidaa, pirun vaativia nuo biisit ovat ylipäätänsä. Ei taida olla ensimmäinen ihminen, joka ei pysty vetämään livenä täsmälleen yhtä hyvin kuin levyllä. Joillain on se taustanauhakin apuna ;)
tommijk
19.12.2006 16:14:44
Dream Theater on sellainen bändi josta huono laulusuoritus pistää livenä korvaan, koska muut äijät on niin kovia soittajia. Joku Devin Townsend laulaa livenä myös paljon huonommin kuin levyllä, mutta siihen ei kiinnitä huomiota koska musiikkipuoli on myös ei niin hiottua ja elävämpää kuin vaikkapa DT:llä.
pöö..
Proge
19.12.2006 21:35:58
Dream Theater on sellainen bändi josta huono laulusuoritus pistää livenä korvaan, koska muut äijät on niin kovia soittajia. Joku Devin Townsend laulaa livenä myös paljon huonommin kuin levyllä, mutta siihen ei kiinnitä huomiota koska musiikkipuoli on myös ei niin hiottua ja elävämpää kuin vaikkapa DT:llä.

Täsmällleen.
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Kasperi Tervonen
19.12.2006 23:32:57

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat tuolla "musiikin elävyydellä"? Tekeekö se DT:stä vähemmän elävämpää musiikkia että soittajat eivät juurikaan tee virheitä? Itse nimittäin koen sen ihan positiivisena seikkana bändin live-esiintymisissä.
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
Rakoni
19.12.2006 23:39:18
Vrt. Children of Bodomin mahtavaakin mahtavampi live-esiintyminen.
Kasperi Tervonen
19.12.2006 23:40:28
Vrt. Children of Bodomin mahtavaakin mahtavampi live-esiintyminen.

Elävääkin elävämpi.
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
Rakoni
19.12.2006 23:43:43
Dream Theater on sellainen bändi, jota tullaan aina kritisoimaan siitäkin huolimatta, vaikka heidän musiikkinsa olisikin täydellisen virheetöntä ja tunteen kyllästämää.
tommijk
19.12.2006 23:50:37
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat tuolla "musiikin elävyydellä"? Tekeekö se DT:stä vähemmän elävämpää musiikkia että soittajat eivät juurikaan tee virheitä? Itse nimittäin koen sen ihan positiivisena seikkana bändin live-esiintymisissä.

Lähinnä sitä että bändin musiikki "elää" live tilanteessa, eikä ole niin lähellä studio levyjen soundia. Ja itse en bändin live esiintymisissä mitään vikaa myöskään näe, kunhan vertailen bändien eri tyyliä esiintyä.
pöö..
kimurantti1
20.12.2006 00:14:38 (muokattu 20.12.2006 00:32:42)
Hehe, kyllä tää on taas tätä. :-D

Mistä tahansa bändistä saadaan virheetön/totaalisen huono, jos kuulija itse ei halua siinä muuta nähdä tai kuulla. Mä itse en ole törmännyt vielä täydelliseen tai virheettömään bändiin.

Musta on huvittavaa, kun ei voida tunnustaa että omalla suosikkibändilläkin on heikkoutensa. Tosin yhtä huvittavaa on jonkun bändin dissaaminen sen takia että se on "in".

Edit: Ja LaBrien livelaulu on musta usein tosi karmeeta, eikä se siitä mihinkään parane nimeämällä muita laulajia, jotka ei livenä vedä aivan nappiin. Myös miltä vaan keikkataltioinnilta voi todeta, ettei DT:n livevedot mitään täydellisen virheettömiä ole, vaikka taitavia kylläkin. Siitä tunteesta voidaan sitten olla montaa mieltä.

Loppuun mainittakoon, että mä olen ollut kova DT-fani (ja oon kai vieläkin?). Se bändi oli aikanaan tosi kova juttu, mutta täydellinen? Ei sentään, kyllä siihenkin kyllästyi. Nykyään tulee kuunneltua levyjä lähinnä nostalgiamielessä. :-)
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Rakoni
20.12.2006 13:19:35
Lähinnä sitä että bändin musiikki "elää" live tilanteessa, eikä ole niin lähellä studio levyjen soundia. Ja itse en bändin live esiintymisissä mitään vikaa myöskään näe, kunhan vertailen bändien eri tyyliä esiintyä.

Mutta jos ne studiosoundit ovat mielestäni lähestulkoon täydelliset? :P

Tämä bändihän on siis ihan oikeasti uskomattoman taitava soittamaan livenä yhteen. Huvittavinta on se, että samalla DT on ehkä kaikista tiukkapipoisimmin arvosteltua musaa. Ei esim. Symphony X:ää tai muita vastaavia kuunnella korva kaiuttimessa, milloin menee virvelilyönti ohi.

LaBrie mokailee välillä, joo, mutten anna sen syödä koko musiikkia kun se ei niin ratkaisevaa ole. Pidän äijän äänestä muuten niin paljon.

Mitäs jos ruvettais vaan kaikki soittamaan taiderokkia pienissä promilleissa ja täydellä fiiliksellä?
Rypsolisti
20.12.2006 14:53:54
Loppuun mainittakoon, että mä olen ollut kova DT-fani (ja oon kai vieläkin?). Se bändi oli aikanaan tosi kova juttu, mutta täydellinen? Ei sentään, kyllä siihenkin kyllästyi. Nykyään tulee kuunneltua levyjä lähinnä nostalgiamielessä. :-)

Nii no en mäkään noita uusia levyjä ole juurikaan kuunnellut. Six Degrees kiinnostaa vähän, sitä voisi enemmän kuunnella ja muilta uusilta levyiltä löytyy vain muutamia itseä kiinnostavia biisejä. I&A on edelleen kuuntelussa aina silloin tällöin, Awake vähän vähemmän enään. Nyt on tullut paljon kuunneltua When Dream And Day Unite levyä, soundit on ehkä heikot mutta itseeni ainakin iskee kovaakin kaikki levyn biisit. Ja pienen totuttelun jälkeen Dominicin äänikin kuulostaa oikein hyvältä.

Virheitä sattuu tosiaan kaikille, DT:lle ehkä vähemmän kuin muille bändeille mutta myös heille. Labrie on toki levyillä hyvä mutta aivan liian ailahteleva livenä, tuo on pakko myöntää. Symphony X:n Russel Allen laulaa taatusti vähintään yhtä vaikeita juttuja ja en ole vielä kertaakaan häneltä kuullut huonoa live vetoa, tosin en ole kuullutkaan yhtä paljon live materiaalia Symp X:ltä kuin DT:ltä.
Fender Stratocaster '62
Kasperi Tervonen
20.12.2006 16:58:52

Kertoisitko vielä että miten bändin laulajan virheiden häiritsevyys liittyy siihen kuinka lähellä bändin livesoundit ovat studiolevyjen soundeja? Vai meinaatko sä tuolla musiikin "elämisellä" vielä kenties jotain muuta jonka jätit mainitsematta?
Astral Dog
20.12.2006 18:38:47

Symphony X:n Russel Allen laulaa taatusti vähintään yhtä vaikeita juttuja ja en ole vielä kertaakaan häneltä kuullut huonoa live vetoa, tosin en ole kuullutkaan yhtä paljon live materiaalia Symp X:ltä kuin DT:ltä.

Minä olen kuullut SX:n livejä jonkin verran, ja voin kyllä sanoa että Allenikin joskus vetää vituilleen oikein kunnolla, kaikkein korkeimmissa kohdissa loppuu ääniala, kuten LaBriellakin aikoinaan. Loistava laulaja Allen joka tapauksessa on.
Proge
20.12.2006 23:14:58
Offtopic, mutta mikä on Symphony X:n paras levy jos mielisi tutustua?
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Rypsolisti
20.12.2006 23:48:01 (muokattu 20.12.2006 23:48:52)

Sanoisin että The Divine Wings Of Tragedy. Sisältää ison kasan todella hyviä biisejä, mm. Sea Of Lies, The Accolade, The Witching Hour, Out Of The Ashes ja Of Sins And Shadows... Kaikin puolin todella hyvä levy. Suosittelen!
Fender Stratocaster '62
Astral Dog
21.12.2006 12:12:15

V on mielestäni paras kokonaisuus, konseptityylistä varsinkin tulee plussaa. Hyviä yksittäisiäkin biisejä löytyy: mm. Fallen, Bird-Serpent War, Rediscovery pt.II.
Proge
21.12.2006 17:40:53
Ookei kiitos, voisikin ottaa selvää..:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)