Artist 31.08.2006 21:00:34 | |
---|
Mutta haluaisin tietää paremmin tietäviltä hieman tietoa Rollareitten käyttämistä kitaroista, lähinnä sieltä alkuajoilta. Keithin tavaramerkkihän on ollut jostain 70-luvun vaihteesta tämä viisikielinen Telecasteri, mutta mitä hän käytti alkuaikoina? Ihan alkuajoista en tiedä, mutta 70-luvulta lähtien on Stonesissa soineet paljolti ne maailman parhaimmat kitarat, eli Zemaitikset, joita Keith ja varsinkin Woody ovat käyttäneet paljon. Tosin, vissiin sekä Keithin "Macabre" että Ronnien upea pearl front varastettiin tai katosivat. Woody käyttää yhä ihan aitoa disc frontiaan, siis sen lisäksi että molemmilla on nykyään myös uusia Zemaitiksia. Wood käyttää myös suomalaisia Versoul kitaroita. "Cos I'm the king of bongo, baby, I'm the king of bongo bong" |
slowdive 31.08.2006 22:41:38 | |
---|
Uusinta mulla ei vielä ainakaan ole (vain streets of love sinkku) Undercover taitaa olla uusin ja tää beggars banquet vanhin multa löytyvistä rollari levyistä. Elämää suurempi bändi.. Kannattaa ehdottomasti poimia tuo uusin mukaan kun vastaan tulee (naurettavan halvallakin saa esim. Anttilasta). Se on hyvä levy, ja selkeästi sellaista siitä on lähdetty tekemäänkin eikä vain jotain syytä lähteä kiertueelle. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
ministeri 01.09.2006 16:20:04 | |
---|
Kannattaa ehdottomasti poimia tuo uusin mukaan kun vastaan tulee (naurettavan halvallakin saa esim. Anttilasta). Se on hyvä levy, ja selkeästi sellaista siitä on lähdetty tekemäänkin eikä vain jotain syytä lähteä kiertueelle. Joo. Olen kyllä ajatellut ostaa kun tulee sopivalla hinnalla eteen. Ihan ok ainakin toi sinkku on. Ja nyt Sticky fingers soimaan... Musanäytteessä rock-bändimme uusi demo! |
jra 11.12.2006 13:22:46 (muokattu 11.12.2006 13:31:37) | |
---|
Aika paha "The Rolling Stones omin sanoin" -kirjassa. Ronnie: "Mick Taylor aliarvioi aina oma lahjakkuutensa. Hän oli varma olevansa surkea kitaristi. Hän on samanlainen vielä tänäkin päivänä. Forty Licks -kiertueella saimme häneltä kirjeen, jossa hän kirjoitti: "Itseluottamukseni on nollassa. Olen masentunut ja rahapulassa. Lämpimät terveiset Ronnielle." Ja hieman myöhemmin samalla sivulla: Ronnie:"Nicky Hopkins on poissa. Jimmy Miller on poissa. Mutta Mick Taylor on edelleen elossa ja voi paksusti" Eipä tuossa kirjassa paljon Bill Wymania mainita, liekö ollut koko bändissä. Muutaman kerran vilahtaa etunimellään, mutta siihen jää. Vähän kankeasta käännöksestä huolimatta leppoisaa luettavaa. Ei jumiteta liikaa lapsuuden ja nuoruuden muistelemiseen vaan keskitytään levytysten ja kiertueiden fiiliksiin ja bändikemiaan. Keith ja Charlie ovat eniten äänessä, samoin Ronnie puolesta välistä eteenpäin, Jagger jää vähän etäisemmäksi. Kirja ajaa asiansa, eli sitä lukiessa tulee pakottava tarve laittaa levyt soimaan. Exile ja Goat Head Soup -älppärit viihtyvät pitkästä aikaa lautasella. Huomasin että hyllyssä ei ole yhtään Rollareiden DVD:tä, mikäs olisi suositeltava, jos yhden hommaisi? Four Licks ehkä, mutta sillä on kiitettävästi hintaa. Live at Max kiinnostaisi siinä mielessä että näin yhden Steel Wheels (vai Urban Jungleko se oli siinä vaiheessa) kiertueen euroopan keikoista. Keith Richards -kirjassa oli että ko. kaikka (Itä-Berliini '90) olisi ollut yleisömäärältään siihen asti suurin Rollari-keikka, itse en silloin moista havainnut, vaikka perhanastihan siellä oli porukkaa ukonilmassa kastumassa (Hyde Parkia ei tuossa varmaan huomioitu, koska oli kait ilmaistapahtuma?). |
Marlowe 11.12.2006 14:51:51 | |
---|
Huomasin että hyllyssä ei ole yhtään Rollareiden DVD:tä, mikäs olisi suositeltava, jos yhden hommaisi? Four Licks ehkä, mutta sillä on kiitettävästi hintaa. Live at Max kiinnostaisi siinä mielessä että näin yhden Steel Wheels (vai Urban Jungleko se oli siinä vaiheessa) kiertueen euroopan keikoista. Four Licks on tolkuttoman hyvä, vaikka sille hintaa ihan kivasti muodostuukin. Joskus Rollareiden kiertueen jälkimainingeissa tuli Bridges to Babylonia tuli pyöriteltyä videonauhurissa melko kiivaasti, mutta näin jälkikäteen se ei ehkä rokkaa niin hirvittävän hyvin. Vuoden 1969 Hyde Park -taltioinnista sanotaan, että sillä on enemmän kulttuurihistoriallista kuin musiikillista tarjoamista. Onko kukaan nähnyt Rock'N'Roll Circus -taltiontia? Ainakin levyllä Stonesit potkivat hyvin eteenpäin, muista esiintyjistä (Taj Mahal, the Who, Jethro Tull, yhden keikan superyhtye Dirty Mac) nyt puhumattakaan. "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
slowdive 11.12.2006 14:54:49 | |
---|
Four FLicks on tolkuttoman hyvä, vaikka sille hintaa ihan kivasti muodostuukin. Näin on, ja hintahan on kuitenkin jotakuinkin puolittunut siitä kun se ilmestyi. Ehdottomasti kannattava hankinta, bändi on vedossa ja tekninen laatu vähintäänkin kohdallaan. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
jra 11.12.2006 16:53:54 | |
---|
Näin on, ja hintahan on kuitenkin jotakuinkin puolittunut siitä kun se ilmestyi. Ehdottomasti kannattava hankinta, bändi on vedossa ja tekninen laatu vähintäänkin kohdallaan. Paljonkon tuosta Four Licksistä on nykyään käypä hinta? Löysin vain yli 35 punnan tai 50 euron hintoja. Onkos kokemusta Keefin Live at the Hollywood Palladium DVD:stä? Itse ainakin diggailen Talk is Cheapia ja Main Offenderia, joten tuo houkuttelisi myös. |
Flash 12.12.2006 09:18:04 | |
---|
Onko kukaan nähnyt Rock'N'Roll Circus -taltiontia? Ainakin levyllä Stonesit potkivat hyvin eteenpäin, muista esiintyjistä (Taj Mahal, the Who, Jethro Tull, yhden keikan superyhtye Dirty Mac) nyt puhumattakaan. Ihan kelvollinen julkaisu ja tuota näkee aina välillä todella halvalla. Itse maksoin muistaakseni kympin tai alle. Siihen hintaan ehdottomasti hankkimisen väärti, vaikka jo levyn omistaisitkin. Live Music Is Better! |
2541 12.12.2006 10:39:17 | |
---|
Onkos kokemusta Keefin Live at the Hollywood Palladium DVD:stä? Itse ainakin diggailen Talk is Cheapia ja Main Offenderia, joten tuo houkuttelisi myös. Olen nähnyt ja on suositeltava. Bändi on kova ja Keith kunnossa. |
DoThePop 15.12.2006 08:47:26 | |
---|
Multa löytyy kanssa tuo Live at the Hollywood Palladium DVD.Tämä mun painos on muistaakseni espanjasta.Keikka on todella hyvä.Mikä nyt ei ole mikään uutinen.Mutta dvd:n laatu on erittäin huono.Väreissä on paljon vikaa ja ääni on kanssa aika suttuinen.Muistelisin että mulla oli aikoinaan tästä vhs-versio mikä oli kuvaltaan ja ääneltään paljon parempi.Ehdottomasti hankinnan arvoinen keikka.Mutta välttelisin ainakin tuon espanja-painoksen hankintaa. |
onpas ollut nasta viikonloppu kun olen lukenut "omin sanoin" kirjaa ja kuunnellut vähän levyjäkin siinä sivussa... |
slowdive 17.12.2006 15:13:01 | |
---|
onpas ollut nasta viikonloppu kun olen lukenut "omin sanoin" kirjaa ja kuunnellut vähän levyjäkin siinä sivussa... Vähän samantyyppinen meininki täälläkin. Levyt pyörineet taas tehosoitossa perjantaista lähtien ja kävinpä itselle joululahjaksi hakemassa Bill Wymanin "Rolling With the Stones" -järkäleen, jonka tosin kääritytin joulupaperiin että jää vielä joulun pyhillekin friikkeiltävää. YouTubestakin pari herkullista itselle ennennäkemätöntä pätkää tuli vastaan, mm. "Waiting On A Friend": http://www.youtube.com/watch?v=RFcTbaL5c2w Stonesilta pitäisi kyllä saada uran videot niputtava DVD. Videoitaan kuitenkin harvemmin näkee ja onhan ne helvetin mukavaa katseltavaa. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
Mr T 17.12.2006 17:25:28 | |
---|
Stonesilta pitäisi kyllä saada uran videot niputtava DVD. Videoitaan kuitenkin harvemmin näkee ja onhan ne helvetin mukavaa katseltavaa. Täysin samaa mieltä. Stonesien musiikkivideot ovat erittäin hauskoja. Esimerkkinä ei aivan loppuun asti suunniteltu video It's Only Rock'n Rollista, missä Charlie hautautuu täysin saippuavaahtoon, kun kukaan ei suunnitteluvaiheessa tullut ajatelleeksi että Charliehan istuu ja siten on huomattavasti muita matalammalla. Mutta ei pieni vaahtokylpy rummutusta haittaa. http://www.youtube.com/watch?v=umJScxUTjts Muita kovia videoita on esim. She Was Hot, Undercover Of The Night ja Neighbours. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
Blue Moon 17.12.2006 17:31:10 | |
---|
Olikos se "Rewind" nimeltään se myynti-VHS 80-luvulta, jossa oli noita Rollareiden videoita? Mulla on se jossain arkistojen kätköissä. |
DoThePop 18.12.2006 09:24:47 | |
---|
Olikos se "Rewind" nimeltään se myynti-VHS 80-luvulta, jossa oli noita Rollareiden videoita? Mulla on se jossain arkistojen kätköissä. Muistaakseni se oli nimenomaan tuo Rewind mitä kaupattiin 80-luvulla.Muistankohan väärin vai olisinkohan nähnyt tuosta jopa dvd-version jossain nettikaupassa?Luultavasti ei mikään ihan virallinen tekele. Ketä muuten muistaa 80-luvun järkyttävät vhs-musiikkivideoiden hinnat?Muistan maksaneeni jostain Dio:n livepätkästä aikoinaan 350 markkaa!Se oli aika karu hinta videosta.Lp-levyt maksoivat samaan aikaan n.40-50 markkaa.Mikä sekin tuntui nuoresta kundista älyttömältä hinnalta. |
Flash 18.12.2006 10:45:38 (muokattu 18.12.2006 10:52:13) | |
---|
Juu, ehdottomasti olisi paikallaan julkaista kunnon DVD kokoelma missä olisi kaikki Rollarien promovideot. Extroiksi voisi vielä tällätä vaikkapa Ed Sullivan Show ynnä muita televisioesiintymisiä. E: Lisäksi kaikki vanhat keikkatallenteet mitä ei ole vielä DVD:nä julkaistu pikimmiten saataville. Ketä muuten muistaa 80-luvun järkyttävät vhs-musiikkivideoiden hinnat?Muistan maksaneeni jostain Dio:n livepätkästä aikoinaan 350 markkaa! Valitettavasti muistan... No olihan se mahtava fiilis pikkupoikana nähdä ekaa kertaa joku Live After Death. Live Music Is Better! |
Black Church 03.08.2007 20:13:11 | |
---|
Tänään tuli ostettua Goats Head Soup ja tähän asti hyllyssä on ollut Live DVD ja Emotional Rescue. Eniten pidän ehkä Goatsista, Angie on mahtava! Mitä levyä suosittelisitte mulle seuraavana? |
2112 03.08.2007 20:30:25 | |
---|
Tänään tuli ostettua Goats Head Soup ja tähän asti hyllyssä on ollut Live DVD ja Emotional Rescue. Eniten pidän ehkä Goatsista, Angie on mahtava! Mitä levyä suosittelisitte mulle seuraavana? Ihan mikä vaan aikavälillä The Rolling Stones (England's Newest Hitmakers)-Exile on Main St. |
Mika Antero 03.08.2007 20:32:59 | |
---|
Mitä levyä suosittelisitte mulle seuraavana? Jos yhtä levyä vaan meinaat, niin Let it bleed. Jos useampia, niin usko pienellä varauksella edellistä kirjoittajaa. Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla. |
MadMatt 03.08.2007 20:49:18 | |
---|
Mitä levyä suosittelisitte mulle seuraavana? Kannattaa tosiaan tutustua siihen 60-luvun tuotantoon ja mahdollisimman hyviin masterointeihin jos muutama pitäisi valita niin vaikkapa "Out of our heads"(jenkki julkaisu) ja "Aftermath" Nothin' but the blues |