Ruxy 16.12.2006 16:12:49 (muokattu 17.12.2006 15:16:58) | |
---|
Olen tässä veljelleni koittanut etsiä suht. edullista rumpusettiä, jotta voisimme aloittaa soittamaan bändinä ystävien kanssa ja äkkiseltään huomasin, ettei ainakaan milleniumin 359€ maksavaa settiä kannata kenenkään mielestä ostaa. Olisivatko seuraavat parempia vaihtoehtoja tai olisiko vielä parempia vaihtoehtoja samaan hintaluokkaan? EDIT: http://www.musiikkiliike.fi/?m=shop&a=product&t=1005tuossa tuommoinen 520 euroa maksava 20'' -setti joillakin pelleillä. Onko tuo jo soittokelpoinen rock-musiikkiin? En usko, että vanhemmat innostuvat maksamaan ainakaan koko settiä, jos kannattaisi ehdottomasti hankkia vaikka Pearlin kalliimpi: PEARL EX825 JET BLACK EXPORT SET `04 http://www.thomann.de/fi/pearl_ex805h_91_drumset_export.htm Ehdotuksia otetaan myös vastaan. En myöskään osaa tuolta torilta etsiä oikein mitään, kun en tosiaan tiedä rummuista juuri mitään. Perusteluja myös, miksi Target ei riittäisi, ku n tuohon saisi jo nuo pellit. |
Kukkis 77 16.12.2006 16:20:46 | |
---|
Ainakin nuo Pearl Targetit ovat hardwaren osalta ihan kuraa, pöntöt itse kyllä ovat ihan kelpoiset kun laittaa kunnon kalvot ja virittää hyvin. Noista muista en osaa sanoa mitään, tosin voisin kuvitella noiden "FM-line"-kannujen olevan suunnilleen samaa tasoa kuin Millenniumit tahi vastaavat. Mutta tämä siis lähinnä arvaus. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Nolte 16.12.2006 17:04:16 | |
---|
Liekö sattumanvaraisesti valittu esimerkiksi, mutta tuossa Target -setissä näyttää olevan 18" basari. Se onpi aika pieni. Hyvät kamat - huono soittaja! |
rumpali_ 16.12.2006 17:51:17 | |
---|
meinl parhautta!! |
moderndrummer88 16.12.2006 17:52:26 | |
---|
Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Ruxy 16.12.2006 18:48:56 | |
---|
|
Safga 16.12.2006 18:55:23 | |
---|
Itse en näkisi mitään syytä olla ostamatta pearlin target settiä, jos on todella aloitteleva rumpali kyseessä. Mutta jos oikeasti on pitemmän päälle rumpalilla kiinnostusta niin suosittelen Pearlin EX settiä. Sillä pärjää todella pitkälle, joten vaihto ei tule ihan heti vastaa, joka tosin voi tulla Pearlin targer sarjan kanssa vastaan. EX on laadukas setti ja siinä on todellakin hinta/laatu suhde kohdillaan. Fm:stä ei ole kokemusta, itse luottaisin tunnettuisiin merkkeihin niin ei tule yllätyksiä. Pearl & Stagg Pastilli? |
Bacchus 16.12.2006 18:59:32 (muokattu 16.12.2006 19:01:38) | |
---|
Siihe vielä meinli amunit nii kylä pojat lähtee!!1 Haha, ei prkl. Meinas viinit lentää nokasta.;) EDIT: mitenkäs olis tuo, tuossa on jo isommat rummut, ja mitä hardwareen tulee, niin niitä voin itse vahvistella tarvittaessa, kun ei tosiaan vanhemmat tykkää, jos joululahjaan menee koko vuoden tulot jos ostais exportin :S Itse suosittelisin katsastamaan käytettyjen tarjontaa. Tuollaiset Exportitkin ovat uutena kuitenkin suht hintavat, joten ymmärrän hyvin vanhempien skeptisyyden hankinnan suhteen. Mainitsit, että et juurikaan tunne rumpumarkkinoita, joten voimme kasata tähän ketjuun jonkinlaista esimerkkikattausta vaikkapa tuon m.netin torin tarjonnasta. Pearl Exportit, Tama Swingstarit ja Rockstarit ovat settejä, joita liikkuu käytettynä paljon, ja hyvällä hinnalla vieläpä. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Safga 16.12.2006 19:17:06 | |
---|
no tosta äskesestä viestistä tuli ajatus katsastaa tonne torin puolelle ja löytyipä hyvinkin ehkä aika nappi vaihtoehto: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=134043 Ilmotus on vähän vanha mutta kannattaa aina kokeilla. Tuohon jotkut halvat esim Stagg paketti pellit niin alkaa toimimaan ... Pearl & Stagg Pastilli? |
Nolte 16.12.2006 19:25:00 | |
---|
Hyvät kamat - huono soittaja! |
Nolte 16.12.2006 19:44:38 | |
---|
Joo, torilla näyttää olevan muutamat Yamahan Stage Customit. Josko niistä saisi jonkun tingittyä hintaluokkaan...? Käsittääkseni oikein mainio hinta/laatu-suhde SC:ssä. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Safga 16.12.2006 20:22:04 | |
---|
................... Tuotteesta voi tinkiä ; ) Pearl & Stagg Pastilli? |
Ruxy 17.12.2006 10:59:01 | |
---|
"Settiin isketään mukaan tomit "12 "13 "16, basari "22 ja virveliksi taman rockstar dx teräsvirveli. Basarissa on reiät tomholdereille, nekin isketään mukaan. Kalvoina pöörli protonet. Basarin pedaaliksi isketään p120p sinkkupedaali, sehän on täysin uudehko, Koska pedaalia ei ole, ostan sen uutena siihen, joten pedaalissa on uuden hinta. En koske pedaaliin ollenkaan vaan isken suoraan postiin. Pelleiksi tulisi PAISTE sarjan alphaa, "16 power crash, "20 full ride ja "14 medium haikat. 2 suoraa ständiä tulee mukaan ja virveli ständi tamalta ja haitsu ständi tamalta (iron cobra, vanhempaa mallia)." eli ylläolevaa settiä on minulle tarjottu käytettynä. mitä mieltä olette siitä. hintaa hän ei vielä sanonut, mutta vaikuttaisivatko osat kunnollisilta? |
"Settiin isketään mukaan tomit "12 "13 "16, basari "22 ja virveliksi taman rockstar dx teräsvirveli. Basarissa on reiät tomholdereille, nekin isketään mukaan. Kalvoina pöörli protonet. Basarin pedaaliksi isketään p120p sinkkupedaali, sehän on täysin uudehko, Koska pedaalia ei ole, ostan sen uutena siihen, joten pedaalissa on uuden hinta. En koske pedaaliin ollenkaan vaan isken suoraan postiin. Pelleiksi tulisi PAISTE sarjan alphaa, "16 power crash, "20 full ride ja "14 medium haikat. 2 suoraa ständiä tulee mukaan ja virveli ständi tamalta ja haitsu ständi tamalta (iron cobra, vanhempaa mallia)." eli ylläolevaa settiä on minulle tarjottu käytettynä. mitä mieltä olette siitä. hintaa hän ei vielä sanonut, mutta vaikuttaisivatko osat kunnollisilta? Tuossa ei mainita ollenkaan, mikä setti on kyseessä. Hyvät kamat - huono soittaja! |
miän vain 17.12.2006 11:18:10 | |
---|
eli ylläolevaa settiä on minulle tarjottu käytettynä. mitä mieltä olette siitä. hintaa hän ei vielä sanonut, mutta vaikuttaisivatko osat kunnollisilta? -Virveli on sikäli laatua, että rikki tuota ei saa. Soundistakin saa säätämällä ihan kelvollisen, mutta ei loistavaa. Kalvot ja maton joudut todennäköisesti vaihtamaan. -Pedaali on ok, ainakin kestävä. Ei huippu, mutta toimii. -Kalvot ovat halvinta mitä kaupasta saa, setistä riippuen ihan toimivat - tai sitten ei. -Haitsuteline on hyvä, muut telineet todennäköisesti myös, mutta paha sanoa, kun ei ole kerrottu tarkempaa mallia. -Peltiosasto on kohtalaista kamaa. Itse en pitäinyt näiden soundista, mutta se on jo makuasia. -Itse setistä ei pysty sanomaan mitään, koska merkkiä tai mallia ei ole mainittu. Tästä saa sellaisen kuvan, että kyseessä ei ole mikään erityisen hyvä tai tunnettu nimi. Tai voihan se tietty olla myös surulisen kuuluisa. |
Bacchus 17.12.2006 12:15:22 | |
---|
"Settiin isketään mukaan tomit "12 "13 "16, basari "22 ja virveliksi taman rockstar dx teräsvirveli. Basarissa on reiät tomholdereille, nekin isketään mukaan. Haha, ei helvata. Kaveri iskee basarin reiät messiin. Aika anteliasta!;) Ihan pätevä kattaus kyseessä. Jos kannut ovat Rockstar-sarjaa (ilmeisesti DX) niin niistä voi pulittaa n. 400€. Pelleistä sitten n. 200€. Myyjän kovasti mainostama pedaali on ihan vakiospedu, halpisluokkaa, joten siitä ei kummoisia kannata maksaa, eikä todellakaan uuden hintaa. Myyjän täytyy olla todella ammattitaidoton, jos uskoo saavansa pedaalista uuden hinnan. Pedaali on käytetty samantien kun sen vie kotiin. Hinnaksi voi määritellä uuden hinnan -30%. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
moderndrummer88 17.12.2006 12:18:50 | |
---|
Ihan pätevä kattaus kyseessä. Jos kannut ovat Rockstar-sarjaa (ilmeisesti DX) niin niistä voi pulittaa n. 400€. Pelleistä sitten n. 200€.
Selvisi rumpu.netin puolelta, että itse pöntöt ovat Exportit
Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Ruxy 17.12.2006 12:35:36 | |
---|
Ainiin, anteeksi. Kyseessä on siis Pearlin Export -setti. |
gulfstream650 17.12.2006 15:05:01 | |
---|
Liekö sattumanvaraisesti valittu esimerkiksi, mutta tuossa Target -setissä näyttää olevan 18" basari. Se onpi aika pieni. Se on kiva koko "lounge-settiin" tai styydiolle. Siitä saa tymäkän soundin. Mulla on yksi jammu-setti, jossa tuo 18" basari on. Yllätyin positiivisesti. Svengaa kuin saksanhirvi. |
Nolte 17.12.2006 15:09:15 | |
---|
Se on kiva koko "lounge-settiin" tai styydiolle. Siitä saa tymäkän soundin. Mulla on yksi jammu-setti, jossa tuo 18" basari on. Yllätyin positiivisesti. Jepjep. Jotenkin olin vain lukevinani rivien välistä, ettei sellainen pikkuinen kuitenkaan olisi hakusessa. Mene ja tiedä. Hyvät kamat - huono soittaja! |