Aihe: Warwick:in vahaus ja muu säätö
1
TiMiTheShiT
03.12.2003 18:57:54 (muokattu 03.12.2003 18:58:18)
Niin eli kannattaako vahata kaulaa ja kuinka usein vahaatte bassojanne? (mulla on tollanen corvette standard (Bubinga)). Niin ja muitakin vinkkejä kyseisen basson huoltoon ja muuhun (jos tulee jotain etevää mieleen).
he he heeh heh heh uuh hah hah haa
duane
03.12.2003 20:25:40
Niin eli kannattaako vahata kaulaa ja kuinka usein vahaatte bassojanne? (mulla on tollanen corvette standard (Bubinga)). Niin ja muitakin vinkkejä kyseisen basson huoltoon ja muuhun (jos tulee jotain etevää mieleen).

Manuaalin mukaan kaulaa ei tarvisi juuri vahailla, koska siihen tulee rasvaa käsistä ihan riittävästi.. Bodya tulee vahattua kerran parissa kuukaudessa.
Mulla on samanmoinen bassotus:)
I got debts no honest man can pay...
TiMiTheShiT
06.12.2003 15:02:37
Tosta bassosta kannattaa muuten heivata mikit pois ja pistää paremmat tilalle. Ainakin jos sulla on passiiviversio. Mulla ainakin parantu saundi huimasti: nyt ei ole paremmasta väliä, omaperäinen ja loistava saundi.

Paljonkohan maksaa? ja mikkä mikit vedit kiinni?
he he heeh heh heh uuh hah hah haa
mr.bungle
07.12.2003 21:15:49

Paljonkohan maksaa? ja mikkä mikit vedit kiinni?

Seymour Duncanin QP -setin. Käytettynä maksoin muistaakseni 80 euroa tms. Uutena olisi maksanut 150 euroa.
HannuS_88
14.04.2004 14:26:12
mulla on ittellä tollane samanlaine basso.. vaihdetut mikit on.. seymor duncanin sjb 2 hot pickup(160egee)..
soittelen jatzia.. kyllä tuli potkua paljo..mahtava saundi..
parempi vintage kuin musaris...
vahaan kerran kukkaudessa.. koko basson..
mutta se on jo 10v. vanha jote
n haalistumia on tullut vähän...hynä basso..
pardy
14.04.2004 16:11:45

Ittelläni on tuo sama vehje, ja aina alussa tuli sitä parin viikon välein vahailtua. Sitähän ei tarvi enää myöhemmin niin usein vahailla, joku kerran parissa kuukaudessa piisaa. Tai niin usein kun silmät ja kädet sanoo.

Kaulaa olen myös vahaillut säännöllisesti, johtuen siitä että mielestäni sillä on täten parempi soittaa kun siten että antaa paskan imeytyä näpeistä. Pesasen aina kädet ennen soittoa, ettei tartu kakat, ja kun vielä silloin tällöin vähän sutasee vahaa, ni on omasta mielestäni paljon paremman tuntunen.
Kolme sanaa: "Olen basisti."
mikko.m
04.07.2023 16:39:16
kysymys vielä warvikin vahaukseen liittyen, että pitääkö basso kiillotta jollakin vahauksen jälkeen?
basisti1971
06.07.2023 06:54:34
Moi.

mikko.m: kysymys vielä warvikin vahaukseen liittyen, että pitääkö basso kiillotta jollakin vahauksen jälkeen?

En Warrea omista, heidän brändäämää mehiläisvahaa sisältävää vahaa kylläkin.

Työtavat joilla itse kovia vahoja käytän riippumatta siitä onko vahattavana materiaalina puu, metalli vai maalipinta, sisältää jo sinällään kiillotuksen.
Eipä kovaa vahaa muuten älykkään näköiseksi saakaan.
Eikä kiillottaminen nestevahoillekaan pahaa tee, sanotaan purtilon kyljessä mitä tahansa.
"Wipe on, Wipe off" on vain leffaslogan.
Puhtaalla nukkaamattomalla puuvillakankaalla syntyy mun mielestä paras pinta.

Mitä kaulan vahaamiseen tulee...

pardy:Kaulaa olen myös vahaillut säännöllisesti, johtuen siitä että mielestäni sillä on täten parempi soittaa kun siten että antaa paskan imeytyä näpeistä. Pesasen aina kädet ennen soittoa, ettei tartu kakat, ja kun vielä silloin tällöin vähän sutasee vahaa, ni on omasta mielestäni paljon paremman tuntunen.

Yhdyn tähän ~20 vuotta sitten esitettyyn mielipiteeseen.
"Mojoöljy" kämmenistä alkaa etenkin laukussa säilytettäessä satavarmasti härskiintymään ennemmin tai myöhemmin, ja vaikka kuinka autuaan ihanalle itsestä haisisikin... ;),

T:Samuli
Tympee Huttunen
06.07.2023 07:02:34
Mitä vahaa suosittelette?
trih
06.07.2023 09:08:47 (muokattu 11.07.2023 11:00:36)
Tympee Huttunen: Mitä vahaa suosittelette?

Mulla tuli aikoinaan käytetyn Warwickin mukana sitä niiden omaa vahaa. Eiköhän se ole helpoin ratkaisu.

https://shop.warwick.de/en/accessor … bees-wax-natural-wood-polish-100-ml

https://www.youtube.com/watch?v=F8BwzS1Hv3I
basisti1971
11.07.2023 08:13:18
Moi.

Tympee Huttunen: Mitä vahaa suosittelette?

Ainoa järkisyy miksei Warwickiin laittaisi heidän omaa vahaansa on mun mielestä se että tietää käsitellyn jollain vahalla/öljyllä joka ei ole tuon kanssa yhteensopivaa.

Mitään negaiivista tuosta vahasta on paha keksiä, plussapuolella sitten varmasti käytetylle öljylle/vahalle yhteensopiva, kohtuuhintainen, riitoisa, helposti saatavissa, jne.

Jos vahataan jotain muuta instrumenttia kuin vahattua/öljyttyä Warwickia tai raakapuuta, silloin tietenkin valkataan se joka itseä eniten miellyttää.

Soittokaverille joka aikoinaan poisti USA-Fenkun bodystä ja muistaakseni kaulastakin maalin vein useampaa eri vahaa ja öljyä -mm. tuota Warwickin vahaa- päätyi kokeilujen jälkeen värittömään Osmoon.
Oli kuulemma omaan silmään ja käteen sopivin.

Itse pidän puhtaan mehiläisvahan tuoksusta ja tuntumasta.
Mm. kontrassa ja SR800:ssa on mehiläisvaha kaulassa.
Mehiläisvahan levittäminen etenkin raakapuulle on kyllä ihan omanlaisensa projekti.

T:Samuli
trih
11.07.2023 11:10:09
Eikä se ole mikään pakko vahailla, jos ongelmia ei ole. Oma Saksan-Warre oli kaulaltaan ihan ok, putsasin otelautaöljyllä kielten vaihdossa otelaudan. Ei se kaula mitään vahaa tarvinnut, jotain tummaa puuta oli ja varmaan tarpeeksi öljyistä puuta jo itsessään. Nyt alkaa vähän harmittaa, että menin siitä luopumaan 10 v sitten, kun piti saada 5-kielinen :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)