gingaking 03.12.2006 21:59:21 | |
---|
Oon alottelees basson soittoo ja ny pitäis saada tosi tosi tosi halvalla joku basso-setti Mil oppis ees alkeet. http://www.thomann.de/fi/thomann_bass_set_b5.htm onks toi joku iha naurettava setti. Olis ainaki sopivan hintane mut ei taid saad ku huonoi tol rahal. Ku kesäl pystyis kattelee sit vähä parempaa ku on rahaaki sillo mut pitäis just nyt saada ettei innostus ehdi menemään ohi :/ |
poppamies 03.12.2006 22:01:44 (muokattu 03.12.2006 22:05:54) | |
---|
Oon alottelees basson soittoo ja ny pitäis saada tosi tosi tosi halvalla joku basso-setti Mil oppis ees alkeet. http://www.thomann.de/fi/thomann_bass_set_b5.htm onks toi joku iha naurettava setti. Olis ainaki sopivan hintane mut ei taid saad ku huonoi tol rahal. Ku kesäl pystyis kattelee sit vähä parempaa ku on rahaaki sillo mut pitäis just nyt saada ettei innostus ehdi menemään ohi :/ Ei ole naurettava. Sanokoon muut mitä tahansa. Tuo on todella edullinen tapa päästä alkuun. Olen soittanut yhdet treenit tuollaisella bassolla. Jos ei tuollaisella voi soittaa niin vika ei ole bassossa vaan soittajassa. Osta pois! Älä kuitenkaan odota turhia tuosta vahvistimesta. Näyttää paljon isommalta kuvassa mitä todelisuudessa. Se on pieni (n.30 x 40 cm) ja tehoton mutta kyllä sillä kamarimusiikkia voi soittaa. G-strings are for strippers! |
Groovelover 04.12.2006 09:51:02 | |
---|
Kyllä se soitto lähtee tuollaisellakin alkuun jos on lähteäkseen, siis jos vain intoa riittää. Itseasiassa, nykyään ns. aloittelijasetit ovat paljon laadukkaampia kuin esimerkiksi silloin kun itse aloitin basson soiton vuonna 1981. Oma soitto lähti käyntiin käytettynä serkulta ostetulla halvalla japaninritsalla: 30 tuuman skaala, runko oli hitto vaneria, kielinä siinä oli ikivanhat ja sikapaksut flätit. Soundi oli sellainen plöm, sustainia ei yhtään. Jos tuon hommaat niin ehdottomasti kannattaa teettää soitinliikkeessä alkutrimmaus eli säädöt kohdalleen: intonaatio, kielten korkeus, kaularauta, useimmiten uusissa suoraan pakasta otetuissa halpiksissa nauhojen päät kaipaa hiontaa kun puu kuivuessaan kutistuu hieman. Ja vaihda ne kielet heti uusiin, noissa aloittelijamalleissa tehtaalla asennetut kielet voipi olla aika kamalat, halvimmat mitä tehdas on ostanut bulkkina. Ja intonaation säätö pitää muutenkin tehdä freesillä kielisetillä. Tuo styrkkari riittää kotitreeniin mutta ei tuolla bändikäytössä tee mitään, 20 wattia ja todennäköisesti 8-tuumainen ämyri on liian vähän. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
gingaking 04.12.2006 20:55:36 (muokattu 04.12.2006 20:57:53) | |
---|
Joo elikkä huomasinkin ettei toi äskenen setti ollut hevibasso tarkotuksena olis tosiaan soittaa hevi/rockia. Ja ajattelin et jos sit kokeilen vähän enemmän satsata tohon settiin ja päädyin tommosee http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb200set_3.htm Ei löytynyt oikein tolla hinnalla muita hevibassoja. Entäs ne kielet minkä merkkisiä suosittelette? Tossa on vähän isompi vahvari sitten et pärjääkö tolla treeneissä? |
poppamies 04.12.2006 22:11:15 | |
---|
...Tossa on vähän isompi vahvari sitten et pärjääkö tolla treeneissä? Autotallissa/pienessä huoneesa nippa nappa jos ei rumpali hakkaa aivan täysiä. G-strings are for strippers! |
Sjalaatti 14.12.2006 20:50:49 | |
---|
Itsekkin aloittelen basson soittamista joten en satsaa ekaan bassoon hirveitä rahoja. Itseasiassa taisin tilata juuri tuon basson, mistä keskustelitte alussa. |
rUSTED 16.12.2006 14:28:35 (muokattu 16.12.2006 14:35:21) | |
---|
Kalliimman setin basson body jopa basswoodia, se on jo jtn noilla hinnoilla, mutta eihän tuossa se heviä ole muutaku muotoilu. Mutta tietenki ku näillä halvoilla mennään, eikä tietenkään soundilta ja tatsilta ihmeitä odoteta, niin kannattaahan se silmäämiellyttävämpi tietenki valita :) isä osti mulle jonku harley bentonin joskus 6vuotta sitte ekaks bassoks ja on mulla vieläki se, pääsoittimeks on vaan vaihtunu espin f-104. e. kielet kyllä kannattaa varmaan vaihtaa ja jotku d'addarion (emt kirjotanko oikein) peruskielet varmaan ihan hyvät. .045-.105 on ihan hyvä paksuus perusvireellä soittaessa. Ja leveä nahkahina on aina tuomosta perushihnaa mukavampi, mutta kyllhän tuollaki pärjää. |
M4ss3 m/ 16.12.2006 19:35:24 | |
---|
Ostakaa mieluummin vaikka Bc Rich kun joku HB:)Tämä oli vain oma mielipide. :Aloittelija |
no bc rich on kyllä erittäin hevi ulkonäön puolesta, mutta mitenkäs niitten hinnat ja ainaki kitara kaverillaki oli joku 400€ warlock eikä ollu meikästä ainakaan ihan hinta/lattu suhde kohillaan? Jos semmosta vähän hintavampaa, mutta kuitenki aina edullista (alle 400€) ja laadukkaampaa ja samalla hevimpää bassoa hakee niin tuomonen espin f-104 on kyllä ainaki mulle sopinu. |
M4ss3 m/ 17.12.2006 10:13:54 | |
---|
Kaveri osti thomanilta 200e Warlockin ja hyvin toimii vaikka ei me näistä jutuista mitään tiedetä. :Aloittelija(vuosi tullu soiteltuu) |
Dirty Hero 17.12.2006 14:39:06 | |
---|
Yamahan rbx-sarjan halpisbassot on tosi hyviä hinta-laatu-suhteeltaan... käytettynä sain itse 120€ (ovh alk.229) |
BobHope 17.12.2006 15:26:03 | |
---|
Kuten jo aiemmin sanottiin, tuo 65 W vahvari ainakin meidän reenikämpällä on siinä just ja just riittävä, rajummissa kohdissa tuppaa vähän jäämään rumpujen alle, mutta ei pahasti. (näin ainakin basistimme valittelee) >>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>> |
rUSTED 18.12.2006 15:38:38 | |
---|
NO juu ei tuommosella vahvarilla kyllä bändin kanssa mielestäni ole hullua järkeä alkaa soitteleen. Kuitenki jo tehoiltaan ja kooltanki niin pieni, ja ku vielä harley benton niin entistä tukkosampia, näin ainaki näitä jtn minun kokemuksia. Mutta kyllä se mielestäni niin on, että huono basso tai vahvari ei tapa innostusta, jos ne ei sitte ole jotain ihan käsittämättömiä ritsoja jotka ei kasassa meinaa pysyä, eli suosittelen kyllä satsaamaan kerralla astetta parempaan bassoon, mutta jos budjetti ei anna periks niin samantyylisillä kamoilla mieki alottelin ja viitisen vuotta ole jo soitelu :) |
Tietysti Pauligin 20.12.2006 10:50:25 (muokattu 20.12.2006 10:51:37) | |
---|
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Chieftain 20.12.2006 12:11:11 | |
---|
"Lauantai-illan ratoksi määrämittaista pesään!" (Tapio Suomisen kuulutus Suomi-Norja curlingpeliin) |
rUSTED 20.12.2006 17:40:27 | |
---|
Tuomonen gsr-200 on kyllä aika laadukas noin halvaks. Ittellä ei ole koskaan ollu, mutta kaverilla soittelin ja joskus musaliikkeissä soitellu. |
Nieby 20.12.2006 17:58:43 | |
---|
|
ghettofox 03.02.2007 22:47:06 (muokattu 03.02.2007 22:48:44) | |
---|
Kyllähän noilla HB bassoilla varmasti aluks soittelee, mutta kuulon perusteella ne nyt on mitä on.. Tässä tämmöne halpa Ibanezin setti. Aika tehoton vahvari kylläkin mut kyl kotona harjotellessa menee Edit: No nyt se sivu unohtu :) http://www.musiikkiliike.fi/?m=shop&a=product&t=1008 |