Aihe: Millaset potikat bassoon?
1
Hillboy
16.12.2006 23:05:13

En löytäny tämmöstä mistään hausta (tai sit en ettiny kunnolla)..
Oon 5-kielisen, nauhattoman basson rakennus projektia alottelemassa (soitinpuut on: pähkinäpuuta boy, thrubody kaula vaahteraa ja pähkinäpuuta, otelauta ruusupuuta), mutta en tiedä, että millaset potikat mun kannattas ostaa.. Muuta en noista potikoista tiedä, kun että volume potikka pitäs kaiketi olla logaritminen ja tone sitte ihan normi lineaarinen.. Bassoon tulossa yks mikki (Bartolini BA CF5C Soapbar) ja sen kanssa kaiketi pärjää kahdella potikalla(, tai yhdelläki jos laittas pelkän volumen, mutta se ois aika kusista nuukailua). Eli tone ja volume yhteen mikkiin..
Kitaran väsäsin viime keväänä, mutta rakensin sen ihan perus straton valmiiks kootun pleksin ympärille, jossa oli mikit ja potikat jo valmiina kii.. en siis yhtään tiedä mitä millanenkin potikka saa aikaan kaikkine Ohmeineen, mikroFaradeineen jne., että valistakaa mua ja ehdottakaa vaikka jotain mielestänne "perus hyvää" settiä potikoiks.. Basso on tulossa käyttöön ihan yleissoitteluun, enimmäkseen kuitenki rock- tai blues-tyyliseen jammailuun..

ps. jotensakin pehmee saundi ois iha jees(, vaikka toi pähkinäpuu nyt ei varsinaisesti lisää sitä pehmeyttä/lämpimyyttä siihe saundiin :).. )
Pähkinäpuu saattaa värjäytyä emäksistä liima-ainetta käytettäessä...
Hillboy
17.12.2006 00:18:47

Puolituskytkimen? Ei mtn hajua tommosesta... mutta jos porukka pistäs tuleen vielä ideoita siitä tone potikasta, niin olisin kiitollinen :)
rijopu
17.12.2006 13:56:27
Puolituskytkimen? Ei mtn hajua tommosesta... mutta jos porukka pistäs tuleen vielä ideoita siitä tone potikasta, niin olisin kiitollinen :)

Toneksi vaikka 500kilo-ohminen lineaarinen potikka.

Puolituskytkimellä voi puolittaa humbucker-mikrofonin siten, että se toimiikin yksikelaisen tavoin, jolloin toinen keloista on pois pelistä. Bassolla tällä saa aikaan eri soundivaihtoehtoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)