Aihe: Onko tämä nyt aivan normaalia?
1 2
jussiohman
03.12.2003 19:21:55
Dear Eki!

Multa meni tänään basaripedaalin nuija kalvosta läpi. Kyseessä oli lähes tasan vuoden vanha Tamojen mukana tullut Tama-merkkinen kalvo(ei liene kaikkein parhaita?). Mulla ei ollut sellasta "suojaa" siinä niinkuin useimmilla on. Onko kyseessä miten yleinen ilmiö, käykö teille koskaan näin. Se hajos sillein repeämällä siitä ympäriltä. Ai niin, mulla on tavalliset huopanuijat.
aveikkapataheluvanooiis!
juoni
03.12.2003 21:13:16
Mullon kolme (3) vuotta vanha New Soundin kalvo, eikä se näytä edes väsyneeltä. Auttaa kun kääntää sitä kalvoa aina joskus eri asentoon.
Lahjattomat Treenaa
J.K.Ruudio
03.12.2003 21:25:17
Eipä mun mielestä pitäisi ihan noin "äkkiä" mennä,ellei sitä käytä ihan älyttömän paljon ja ahkeralla polkutyylillä.
No se on sit uusi ostettava tilalle ja Remon kannalla olisin minä.
Tuplat ne olla pitää!
jussiohman
03.12.2003 22:11:57
No, paristi olen antanut monoa vähän reippaammin, mutta muuten melko normaalisti poljen. Kai.
aveikkapataheluvanooiis!
welho
04.12.2003 00:17:49

Dear Eki!

Multa meni tänään basaripedaalin nuija kalvosta läpi. .

Kyllähän kalvot aina välillä paukkuu. Itselläin halkesi viimeksi virvelin alakalvo. Ihmettelin siinä kesken soiton että kylläpä tuo matto alkoi yhtä-äkkisväkkiä resonoimaan huonosti=)

Kestäväksi basarinkalvoksi uskaltaisin kehaista ainakin Evanssin EQ4:sta. Tuossa yks raskasjalkainen kaveri puhkoi muita kalvoja n. kalvon kuukausivauhdilla mutta EQ4 on käsittääkseni kestänyt tuputusta jo vuositolkulla!
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
jussiohman
04.12.2003 00:37:50
Oho, täytyy katsastaa. Huomasin muuten soitossani, että vaikken kovin kovaa poljekaan, pidän nuijaa jatkuvasti kalvossa kiinni aika kovaakin painaen välillä. Pitäisköhän opetella pitämään se pedaali irti kalvosta?
aveikkapataheluvanooiis!
jms
04.12.2003 01:04:26
Olen Evansin kannalla myös, paljon laadukkaammat kalvot...
Eq3 on mahtava
bah
jms
04.12.2003 01:05:14
Oho, täytyy katsastaa. Huomasin muuten soitossani, että vaikken kovin kovaa poljekaan, pidän nuijaa jatkuvasti kalvossa kiinni aika kovaakin painaen välillä. Pitäisköhän opetella pitämään se pedaali irti kalvosta?

Kannattais enemmin kattoa että se nuijja osuu siihen kalvoon tasasesti...
bah
Alpha
04.12.2003 02:09:17
Kannattais enemmin kattoa että se nuijja osuu siihen kalvoon tasasesti...

...ja keskelle.

Onkohan mussa joku vika, ku en ole reiluun kymmeneen vuoteen saanut basarista kuin yhden kalvon hajalle.

Tilastollinen tappio ku Camcosta lähti se nuija meneen kesken setin...

Viitisen kalvoa yhteensä hajottanut...
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Jx2
04.12.2003 08:07:29
Onkohan minussa sitten jotain vikaa kun en ole saanut yhtäkään kalvo rikki. Paitsi saksilla kun olen tehnyt sellaisia demppirinkuloita. ;)
Aegis
04.12.2003 08:23:53
Jonkun aikaa sitten hajosi kaksi viikkoa vanha Evansin bassarikalvo. Vein takaisin kauppaan ja sain tilalle uuden. Tosin vähän ajan päästä ilmoitettiin, etä kalvo lähetettiin maahantuojalle, joka tarkistaa oliko siinä valmistusvirhe vai olinko vain polkenut liian lujaa. Eli saatan joutua maksamaan vielä sen uuden kalvon, jos eivät korvaa. Ilmoitusta olen odotellut kohta kuukauden.

Mutta minäkin suosittelen remoa ainakin mättöhommiin. Powerstroke jysähtää just niin kuin pitääkin ja vaikuttaa kestävältä.
Too fast to be dead!
mapex
04.12.2003 08:46:32
Kannattaa hommata se semmoinen "kickpad" kalvoon nuijan kohdalle, niin ei hajoo kalvo ikinä, ainakaan nuijan kohdalta. Mitähän se maksaa? 5 euroo? Saundiin se ei mielestäni vaikuta yhtään.
Alpha
04.12.2003 08:52:17
Kannattaa hommata se semmoinen "kickpad" kalvoon nuijan kohdalle, niin ei hajoo kalvo ikinä, ainakaan nuijan kohdalta. Mitähän se maksaa? 5 euroo? Saundiin se ei mielestäni vaikuta yhtään.

Joo tossa nykyisessä alkuperäiskalvossa on sellanen...
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
fmcruelty
04.12.2003 09:59:22

Mä vedin kerran keikalla aika valtaisan hienois fiiliksis ja vipan biisin viimenen, päätävä isku tuli vissii polkastua liika kovalla voimalla. Ai mite ni?

No sattui sillai, et nuija meni keskeltä poikki. Katkennu pää lensi olkapäätä viistäen lavan takaosaan ja pedaaliin jäänyt tynkä kalvosta läpi ja jäi siihen. Noh, outoa tästä tekee sen, että pedaali oli tuplaketjuinen Iron Cobra!

Sattuuhan sitä...
Stay on the road, Beware the moonlight
thriste
04.12.2003 11:16:48
Minä ostin basarin kalvon viimeksi vuonna -2000 ja vieläkin on ehjä. Kyseessä on Remon Powerstrike (vai stroke? so what) Soundikin on säilynyt hyvänä.
Paas
04.12.2003 12:51:06
En ole koskaan saanut basarin kalvoa rikki. Ihmeellistä että toisilla männöö. No, saattaa johtua siitä että vaihdan kalvoja suhtkot usein kun en tykkää soittaa kuluneilla ja väsyneillä kalvoilla joissa on se "tuntuma" kuollut.
Joskus kyllä ihmetyttää kun kattelee joidenkin rumpaleiden vehkeitä. Viimeksi keikalla yhden toisen bändin rumpalin virvelinkalvo oli ihan kaikkialta ihan sileä(alunperin ollut karhea) ja oli kyllä sen näköinen että retkahtaa ihan minä hetkenä hyvänsä. En kyllä oikein ymmärrä mutta toisaalta, ovathan kalvot aika kalliita, varsinkin jos uusii koko satsin kerralla. Niin, jotkuthan hankkivat kalvon kerrallaan aina kun jokin hajoaa. Sitäkään en ymmärrä koska silloinhan ne kalvot kuluu eri tahtia ja sit ne on ihan erillaiset.
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Mikko A
04.12.2003 16:59:31
Niin, jotkuthan hankkivat kalvon kerrallaan aina kun jokin hajoaa. Sitäkään en ymmärrä koska silloinhan ne kalvot kuluu eri tahtia ja sit ne on ihan erillaiset.

Mutta kyllähän ne kuluu muutenkin eri tahtiin, koska kaikki rummut ei saa osakseen yhtä monta iskua. Mä ainakin lyön reilusti eniten virveliin, aika paljon myös etutomiin, mutta hieman vähemmän lattitomeihin. Eikä sillä myöskään oo mitään korvin kuultavaa eroa, onko kalvo viikon tai vaikka kuukauden (tai mulla vaikka viis vuotta, koska mulla ei tomien kalvot juurikaan kulu) vanhempi kuin toinen. Tai jos on eroa niin sillä ei ole mitään väliä. Sitä paitsi kalvojen vaihtaminen ja virittäminen on vittumaista puuhaa. Vain roudaaminen vie vittumaisuudessa voiton.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Paas
04.12.2003 17:13:01
Mutta kyllähän ne kuluu muutenkin eri tahtiin, koska kaikki rummut ei saa osakseen yhtä monta iskua. Mä ainakin lyön reilusti eniten virveliin, aika paljon myös etutomiin, mutta hieman vähemmän lattitomeihin. Eikä sillä myöskään oo mitään korvin kuultavaa eroa, onko kalvo viikon tai vaikka kuukauden (tai mulla vaikka viis vuotta, koska mulla ei tomien kalvot juurikaan kulu) vanhempi kuin toinen. Tai jos on eroa niin sillä ei ole mitään väliä. Sitä paitsi kalvojen vaihtaminen ja virittäminen on vittumaista puuhaa. Vain roudaaminen vie vittumaisuudessa voiton.

No, puhuin tässä enimmäkseen tomeista vaikka en sitä muistanut mainita. Virveliin ja basariin tulee tietenkin lyötyä eniten mutta mä en katso että ne on niin riippuvaisia tomien kalvoista. Mä haluan ainakin että mun kaikissa tomeissa on samanlaiset kalvot. Virvelin kalvoa tulee vaihdettua huomattavasti useammin ja basarin kalvoa kun siitä häviää tuntuma ja keskikohta alkaa näyttämään/tuntumaan kuluneelta. Onhan se kalvojen vaihtaminen välillä hieman ahdistavaa jos vaihtaa sekä lyönti että alakalvot. Siinä on sitä ruuvaamista. Mutta kyllä ne uudet kalvot sen vääntämisen palkitsevat kun pääsee paukuttelemaan uusia raikkaita kalvoja ja virittelemään ja hifistelemään. :)
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Viceroy
04.12.2003 18:49:05

Remon Powerstroke 3 on lähes täydellinen bassarinkalvo. Tähän vielä päälle suojalätkä (molemmille nuijille, jos 1 bd + 2 nuijaa...)!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)