Aihe: Fenderin akustiset
1
Hekeman
15.12.2006 16:53:27
Terve,

onko noista Fenderin akustisista skeboista mihinkään?
Lähinnä tuota DG-5:sta olen katsellut, lähtisi alle 200e.

Kokemuksia/mielipiteitä?
Juniper
15.12.2006 17:49:47
Noista halvoista en tiedä mitään. Yleinen mielipide on, että ovat melkoista kuraa.
Poikkeuksia voi kuitenkin löytyä.
Kalliimmista on kokemuksia omasta kitarasta(GA-45) ja se on sitten erinomaisen hyvä. Tässä on kaula eritysen hyvä soitettavuudeltaan.
Kitara myös soi varsin hyvin. Oma kitara on vakuuttanut aika monen epäilijän pään Fenderin laadusta akustisissa.....
Hekeman
15.12.2006 18:10:42
Jos puhutaan about samasta hintaluokasta, niin ovatko nuo Ibanezit ja Yamahat parempia?

Kitara tulee faijalle joululahjaksi, ja sen verran vanhemman koulukunnan kaveri on kyseessä, että luulen vaan, että tuo Fender nimi lavassa lisäisi kyllä huomattavasti lahjan arvostusta..
Niin ja siis aloittelija on kyseessä, eli ihan mitään Martinia tai Alvarezia tms ei viitsisi ostaa.
Veikko
15.12.2006 18:14:20
, että tuo Fender nimi lavassa lisäisi kyllä huomattavasti lahjan arvostusta..

Nimen arvostus saattaa laskea aika nopeasti kun huomaa että lavan toisella puolella lukee Korea.
kaasu pohjassa, käsijarru päällä
Piirakka
15.12.2006 21:41:51
Kyllä nuo vanerikantiset halpisakustiset on kaikki vähän samaa kastia..

Mutta kyllä noilla himassa ja jossain akustisjameissa soittaa, melkein kannattaisi ostaa joku dreadnought malli kun niissä on se alapää kunnossa..

Ostaa sen martinin vasta sitten kun tietää että sillä tienaa ne rahat takaisinkin..

Mutta onhan noissa se lapsityövoima ja muu epäeettisyyskin mukana, kaikessa halpatouhussa taitaa olla.

Kyllä jamahoilla ja ibamiehillä soittaan pystyy, ainakin kun ne säätää kuosiin..
"I play stratocasters because no one good has ever played one!" "I chose not to tilu" "Edustan soittajana niinsanottua rävellys-koulukuntaa jonka Jimmy Page aikoinaan kehitti, muita edustajia muunmuassa Rory Gallagher ja Prince"
Jussi M
16.12.2006 14:55:11
Nimen arvostus saattaa laskea aika nopeasti kun huomaa että lavan toisella puolella lukee Korea.

Minulla on Fenkun DG5 ostin sen aikoinaan kesämökille "mökkikitaraksi" eihän se kummoinen ole soinniltaan mutta pysyy kyllä vireesä, kaula on pysynyt kuosissaan ja muutenkin perusasiat tuntuvat olevan siinä kunnnosa, sointi vain tosiaan on sellainen kun lastulevy skitalta voi odottaakin, muuten aivan ok tuohon hintaan nähden. Itselläni on ollut myös edullisia Yamahan akustisia, kyllä ne ovat olleet parempi sointisia joten itse valitsisin varmaan jonkun edullisen Yamahan. Muuten sen Fenkun kopan sisällä lukee "Made in China" eikä Korea mutta eipä se halpista muuksi muuta.
flattopguitar
16.12.2006 16:01:50
Ostaa sen martinin vasta sitten kun tietää että sillä tienaa ne rahat takaisinkin..

Jos ajattelee soittavansa vielä kymmenen vuoden päästä, niin Martin tienautuu takaisin jo muutenkin vaikkei soittaisi työkseen tai rahan ansaitsemismielessä - mun mielipide.
tarzan
16.12.2006 20:08:05
Itse ostin juuri akustisen ja sekä halusin halpaa ja hyvää. Harvoinhan nuo kohtaavat, testasin Fenderit, Yamahat ja Ibanezit samassa hintaluokssa, mutta voittaja tuli aivan puskista. Ostin nimittäin tämän:

http://www.garrisonguitars.com/agseries.asp?r=ag200

Minulle uusi merkki Garrsion pesi hintaluokassaan kaikki mennen tullen ja palatessa.

Hintaa oli lapussa 270€ ja siitä sain varsin mukavasti vielä alennustakin. Ei pahaa sanaa löydy, viimeistely oli kaikissa kolmessa testaamassani saman valmistajan kitarassa aivan mainiota (jos tykkää mattapinnasta pintakäsittelynä), kitara soi hyvin ja erikoisuutena sen tukirimoitus on lasikuitua. Kaiken kaikkiaan oli todella positiivinen yllätys, verrattuna esim muutaman kymmenen euroa kalliimpaan fenderiin tämä oli toiselta planeetalta. Fenkussa esim. kielten korkeus ylänauhoilta oli jo hävyttömän korkea, kun taas garrison oli vielä helpposoittoinen ja barreet soi mukavan puhtaasti.

Taidan olla rakastunut, semmoista lepertelyä tästä tuli..
Helvetin hyvä paimen
rattledad
16.12.2006 22:23:01

Minulle uusi merkki Garrsion pesi hintaluokassaan kaikki mennen tullen ja palatessa.

Kuulin jonkun kehuvan aiemmin Garrisonia ja kun kanadalaiset kitarat on yleensä olleet hyviä oli kiinnostava kokeilla sellaista lähikaupassa. Kaula vain oli säätämättä niin takakenossa ettei oikein minkäänlaista kuvaa siitä yksilöstä saanut. Oikeissa säädoissä olisi kiinnostava verrata vaikka Seagulliin tai Simon&Patrickiin.
Mäci
17.12.2006 14:07:38
Yamahat ainakin on hyviä tuohon hintaluokkaan.Tätä aiemminkin suosittelin:
http://www.thomann.de/fi/yamaha_fg_700s_nt_gloss.htm
Itselläni on 730S,joka eroaa tuosta hieman,lähinnä puiden osalta.Varmasti hyvä valinta.
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
Montte
17.12.2006 14:16:00 (muokattu 17.12.2006 14:17:09)
ihan mitään Martinia tai Alvarezia tms ei viitsisi ostaa.

Soitin perjantai-lauantaiyön tommosella Martinin D-28:lla, oli kyllä niin herkkua että aiai :) En enää ihmettele miksi ne niin paljon maksaa kuin mitä maksaa. Oli helkkarin mukava ja kevyt soittaa. En osaa edes kuvailla kunnolla.
weelie
18.12.2006 11:21:12
Minulle uusi merkki Garrsion pesi hintaluokassaan kaikki mennen tullen ja palatessa. Taidan olla rakastunut, semmoista lepertelyä tästä tuli..

Hyvin mahdollista. :) Siis että pesi.

Nuo Garrisonithan käyttää muovisia sisuskaluja (bracing), joka monia ehkä epäilyttää. Ehkä nimenomaan halvassa hintaluokassa se voi olla hyväkin, tiedä häntä. Itseäni ne pari Garrisonia (Musamaailmassa) joita kerran kokeilin eivät saundiltaan sytyttäneet, mutta se taas on mun mielipide, jokaisella on omansa.

Fender ei ole maineeltaan akustisten merkki. Joten en usko että pidemmän päälle inspiroi (noin niinkuin merkkinä), kun ei ne idolit Fender akustisilla soittaneet.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Maba
25.12.2006 21:22:17
http://www.thomann.de/fi/fender_cd60_sb.htm
Tekeekö tollasella mitään? Ihan perus kotirämpyttelyyn tulisi aloittelijalle.
Jos ei, ehdottakaa parempia vaihtoehtoja hintaluokassa alle 150€.
Montte
27.12.2006 10:40:28
http://www.thomann.de/fi/fender_cd60_sb.htm
Tekeekö tollasella mitään? Ihan perus kotirämpyttelyyn tulisi aloittelijalle.
Jos ei, ehdottakaa parempia vaihtoehtoja hintaluokassa alle 150€.

Kyllä varmasti kotirämpyttelijälle on oiva vaihtoehto. Soundia jos lähtee hakemaan sitten niin tuo kyllä kannattaa jättää väliin ja hommata suuremmalla rahamällillä joku missä on vähintään kokopuukansi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)