Aihe: Symbaaleja..
1 2
AoA
02.12.2003 17:26:25
...eli suoraan asiaan.

Ensin Hi-Hat. Tarve olisi suht pehmeäsoundiselle mutta ei kamalan paksulle hi-hatille. Mitään erikoista tässä en ole hakemassa. Musiikista sen verran että perinteisestä rockista kevyeen tanssimusiikkiin.
Mitään sen raskaampaa harvemmin tulee soiteltua.
Sopisiko esim. tämä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … lliant_14_hihatbecken_prodinfo.html
________

Ride: Tähän olisi hyvä semmoinen mikä soveltuisi myös hieman crashiksi. Eli rahaa kun ei toiseen crashiin vielä ole niin tätä voisi tavalla tai toisella käyttää crashin korvikkeena oikealla puolella. Onko kokemuksia vaikkapa 18 tuumaisita komppareista? Tai sitten niistä crash/ride systeemistä. Nyt kaipaisin niitä ehdotuksia tähän käyttöön. Edelleen sama haitari musiikin suhteen. Vai toimisiko jokin 20' A-custom Brilliant vaikkapa tässä tarkoituksessa? Mitäpä sanotte.

Tässä nyt haen yleisiä mielipiteitä sun muuta. Tarkoitus olisi myös päästä testailemaan noita peltejä tässä. Pakko se on kuitenkin jostain aloittaa ja kysynpä nyt täältä. Kiitoksia jos joku voisi auttaa varsinkin tuossa riden valinnassa. Toivottavasti sanoin tarpeeksi selvästi nuo asiat.
http://koti.mbnet.fi/tarrasqu/Melos%20-%20Arkistokuvat/
Micho
02.12.2003 17:33:46

Ride: Tähän olisi hyvä semmoinen mikä soveltuisi myös hieman crashiksi.

itse hommasin äskettäin riden juuri tuontyyppisissä ajatuksissa, että rahaa ei ole myös crashiin, mutta semmoisellekin olisi tarvetta. hommasin siis zildjian k riden (20"), ja tykästyin.
en nyt ehkä ihan ensimmäisenä mihinkään tanssihumppaan tota tunkis, mutta ota kokeilulistalle kuitenkin.
suosittelen lämpimästi.
Mikko A
02.12.2003 19:23:48 (muokattu 02.12.2003 19:24:24)
A custom ridea ei kyllä kannata ostaa jos haluat sitä käyttää crashina, ei toimi. Joku ohuehko 18-20" crash/ride vois sopia oikein hyvin, tosin ohut 18-tuumanen voi kyllä ridena jäädä vähän jalkoihin jos vähänkään kovempaa soitat. Mä en kyllä enää uskaltais juuri tohon käyttötarkoitukseen sokkona mitään ostaa, kuiteski se on liian paksu eli yritä päästä johonkn testaamaan, ihan sama minne, vaikka jonkun paikallisen muusikon luo, jolla on paljon peltejä =)

A custom haitsut vois toimiakin, tosin mä en kyllä enää Zildjianin haitsuihin koske, kaikkiin oon joutunu lopulta pettymään, A:ta, K:ta ja Scimitaria lähinnä soitelleena.

EDIT: Turha lainaus vek.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Paas
02.12.2003 19:24:00
Kyllä noi a customit on sellasia all-around peltejä että ne toimii kyllä melkein missä tahansa. Suosittelen kyllä.
Noi zildjianit saa kyllä Levytukusta(Helsingistä) suunnilleen samaan hintaan joten jos pääkaupunkiseudulta olet niin ei kyllä kannata tilata saksasta.
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Paas
02.12.2003 19:25:29
A custom haitsut vois toimiakin, tosin mä en kyllä enää Zildjianin haitsuihin koske, kaikkiin oon joutunu lopulta pettymään, A:ta, K:ta ja Scimitaria lähinnä soitelleena.

Millä tavalla olet pettynyt?
Mikko A
02.12.2003 19:32:09 (muokattu 02.12.2003 19:32:39)
Millä tavalla olet pettynyt?

Ne on kaikki ollu perseestä :)

EDIT: Niin paitsi tuo Scimitar, hintaisekseen.
Paas
02.12.2003 19:34:37
Ne on kaikki ollu perseestä :)

Siis, et ole mieltynyt soundiin vai mikä mättää?

Mulla on a-custom haikat ja pidän niistä, tosin pidän kyllä enemmän paisteen signature medium haitsuistani.
Alpha
02.12.2003 19:53:07

En tuota Scimitarin hintaa tiedä, mut helvetin hyvä rokki verme se on...:o)
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Jx2
02.12.2003 20:30:12
Minä ostin juuri Wuhan peltejä koko setin. Ja täytyy kyllä ihmetellä tuota hinta/laatu suhdetta. 14"HH, 12"splash, 16crash ja 20" ride. Koko setille tuli hintaa noin 350 EUR. Kulostaa aika hullulta että tuohon hintaan saisi hyvän koko setin. En itsekään sitä uskonut, mutta pakko kai se on uskoa.

Eli kannattaa kokeilla myös wuhan peltejä ennenkuin ostaa.
Paas
02.12.2003 21:51:25
Minä ostin juuri Wuhan peltejä koko setin. Ja täytyy kyllä ihmetellä tuota hinta/laatu suhdetta. 14"HH, 12"splash, 16crash ja 20" ride. Koko setille tuli hintaa noin 350 EUR. Kulostaa aika hullulta että tuohon hintaan saisi hyvän koko setin. En itsekään sitä uskonut, mutta pakko kai se on uskoa.

Eli kannattaa kokeilla myös wuhan peltejä ennenkuin ostaa.

Kai niihin tarttis jossain vaiheessa hieman tutustua tarkemmin.
Mikko A
02.12.2003 23:48:29
Siis, et ole mieltynyt soundiin vai mikä mättää?

Mulla on a-custom haikat ja pidän niistä, tosin pidän kyllä enemmän paisteen signature medium haitsuistani.

Aivan, en ole juuri mieltynyt soundiin. Tänään sain Paisteen 2002 heavy haikat ja ne on tosi hyvät. On kumma kyllä ohuemmat ku mun Zildjianit.
miän vain
03.12.2003 12:53:59

Zildjianin normihaikoista saa kyllä etsimällä etsiä pehmeäsoundista. Ja oikeastaan kaikilla muilla valmistajilla on sama juttu. Itsellä meni pari päivää kiertää kaikki Hesan kaupat ja testata kaikki haitsut, ennen kuin hyväsoundinen ja kohtuuhintainen löytyi. Kokeile käsin taottuja, niissä on enemmän sitä. Ja jostain löytyy varmasti vielä hyvän hintainenkin.

Rideksi joku ohut ride - tai iso ja mahdollisesti paksu crash. Niistä saattais löytyä hyvinkin toimiva yksilö. Tarkkaa mallia en osaa tähän nyt heittää.

Jos riden alapuoli on sorvaamaton, ääni on enemmän kontrollissa eikä crashi soi liian kauaa. Turkish:illa on oikein kiva ja sopivan hintainen (noin 1000mk) 18-19 -tuumainen malli, mutta en tiedä onko merkillä maahantuojaa tai edes myyjää. Halvemmallakin voi selvitäjos jaksaa kaivaa, mutta valtamerkeiltä tuskin löytyy kovin halvalla kelpoa. Sinne päin -peltejä on kyllä paljonkin.

Zildjian K custom thin dark ride on vallan mainio kapine ainakin ohuilla kapuloilla soitettaessa. Kallis tosin.
AoA
03.12.2003 15:10:40
Zildjian K custom thin dark ride on vallan mainio kapine ainakin ohuilla kapuloilla soitettaessa. Kallis tosin.

Kuulostaa hyvältä. Soitan nimittäin melkoisen ohuilla kepeillä. Hinnalla en tässä rupea pihtailemaan.
Mikko A
03.12.2003 20:53:00
Testailin tänään musakaupassa kapuloita ja hakkasin (tai no en hakannu vaan jazzailin) niillä Meinlin Byzance medium ridea taas kerran. Voi jösses että kuulostaa hyvältä, varsinkin ohuilla kapuloilla, erityisesti aivan ulkolaitaan soitettuna ja krässättynä kuulostaa uskomattoman hyvältä! Tumma ja pehmeähkö soundi. Koklaappa jos löydät, saman sarjan thin ride (tosin mediumkin on suht ohut). Se saattais olla just sopiva sulle. Byzance crashit ja haitsutkin - varsinkin kiinni soitettuna - on kans tosi hyviä.

Kiesus, pakko vielä jossain vaiheessa hommata koko kattaus byzancea, ainakin ride ja crashit... Aah...
AoA
03.12.2003 21:53:01
Testailin tänään musakaupassa kapuloita ja hakkasin (tai no en hakannu vaan jazzailin) niillä Meinlin Byzance medium ridea taas kerran. Voi jösses että kuulostaa hyvältä, varsinkin ohuilla kapuloilla, erityisesti aivan ulkolaitaan soitettuna ja krässättynä kuulostaa uskomattoman hyvältä! Tumma ja pehmeähkö soundi. Koklaappa jos löydät, saman sarjan thin ride (tosin mediumkin on suht ohut). Se saattais olla just sopiva sulle. Byzance crashit ja haitsutkin - varsinkin kiinni soitettuna - on kans tosi hyviä.

Kiesus, pakko vielä jossain vaiheessa hommata koko kattaus byzancea, ainakin ride ja crashit... Aah...

Jäikö mieleen kupusoundista muuten mitään?
Mikko A
03.12.2003 23:15:11

Aika hyvä se oli mun mielestä, ainakin jos vertaa mun omaan rideen, jossa on kyllä aika olematon kupu(soundi)...
T Mustonen
03.12.2003 23:44:29

Noniin, eli jätkähän voi myydä nuo aa kustomit mulle =)

Enpä ole koskaan ymmärtänyt tätä riden käyttämistä crashina - paitsi siis rahallisista syistä. Mutta jos massia on, niin... Riden pitää minun makuuni olla erottuva, suht terävä eikä mikään kohiseva josta ei erota iskun ääniä lainkaan. Mjoo, no eipä mulla juuri muuta sanottavaa ollu ku Paasille että ne Zildjianit mulle, hähää!

Ps. Maailman paras ridesoundi löytyy Panteran levyiltä (lähinnä kellon soundi) sekä Testamentin The Gatheringilta.
Huumori on vakava asia.
Paas
04.12.2003 07:53:31

Jos kaipaa kunnollista erottuvaa kupua niin paisteen signature sarjan ride pelleissä on aika erottuvat ja hyvät kuvut.
Suchinenu
04.12.2003 14:55:00
Tosiaan nuo MEINL Byzancet on hintansa arvoisia peltejä.. mulla on 14" medium haitsut ja on yhtä pehmeetä ja tummaa ku neekerin... iho. Myöhemmin hankin koko sarjallisen byzancee! Suosittelen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)