Johnny Silverfox 14.12.2006 15:33:08 | |
---|
laitampa tämän saman tännekkin.. KITARAN SOITON KYMMENEN KÄSKYÄ: 1.käsky: Viritä kitara aina.Hyvätkin kitaristit kuulostavat hirveiltä jos on epävireessä.MUISTA VIRITTÄÄ AINA ENNEN SOITTOA! 2.käsky: Lämmittele ennen soittoa.Urheilijakin lämmittelevät ennen suoritusta.Laulajienkin pitäsi lämmitellä ennen laulamista.LÄMMITTELE ENNEN SOITTOA! 3.käsky: Käytä metronomia.Ajoitus on tärkeä asia, miten voi muiden kanssa soittaa jos kaikki soittaa eri aikaan?PAKKO HAKINTA KITARAA JA MUITA INSTRUMENTTEJÄ SOITTAVILLE! 4.käsky: Opettele tekniikka.Plektran liikkeet on tärkeä katsoa,autaa pysymään rytmissä.HARJOITTELE PÄIVITTÄIN! 5.käsky: Opettele teoria.Pitää tietää yleisesti musiikista ja se mitä soitat.HARJOITTELE TEORIAA! 6.käsky: Treenaa sävelkorvaa.Erittäin tärkeä asia musiikissa.Kuule ja tiedä.TREENAA SÄVELKORVAA! 7.käsky: Soita tunteella.Kun tekniikka on hallussa niin keskity tunteeseen ja saundiin.SOITA DYNAAMISESTI! 8.käsky: Soita ja sävellä biisejä.Vaikka joutuu tekemään yllä mainittuja asiota,muista myös biisejä soitella!SOITA KAPPALEITA MUILLE IHMISILLE! 9.käsky: Soita muiden kanssa.Muiden kanssa soittaminen on kivaa ja se auttaa kehittymään paljon.SOITA MUIDEN MUUSIKKOJEN KANSSA! 10.käsky: Harjoittele ja harjoittele.Koskaan ei voi olla liian hyvä soittamaan.MUISTA ETTÄ KITARAN SOITTO VIE AIKAA,VAIVAA JA RAHAA,MUTTA MUISTA SAMALLA PITÄÄ HAUSKAA! Manu |
Hammermul 14.12.2006 15:40:38 | |
---|
Ihan hyviä pointteja. Aika suppeasti asiaa kuitenkin. Tuohon voisi vielä lisätä, että "Kuuntele soittoasi. Onko se vireistä? Meneekö bendit kohdilleen, miltä vibraatto kulostaa, tulevatko nuotit tahdissa ja puhtaasti...jne. Nauhoita/kuvaa soittoasi ja arvioi itse (tai anna muiden arvioida) tekniikkaasi ja fraseeraustasi." Do you know who I am? |
Johnny Silverfox 14.12.2006 17:33:47 | |
---|
Tässä oli vaan ylesesti perusasiat, en ruvennut yksitellen niitä mainitsemaan ja ei aloittelijat varmaan kaikkia soittojuttuja ymmärtäisikään... Manu |
Costii 15.12.2006 19:12:27 | |
---|
HARJOITTELE PÄIVITTÄIN! Tästä voisin olla vähän eri mieltä, mutta älkää ymmärtäkö väärin, en sano että on väärin harjoitella joka päivä, ei missään nimessä. Itse aloitin joitakin kuukausia sitten kitaran soiton, ja olen soittanut lähes joka päivä, mutta välillä tulee semmoisia päiviä, että soittaminen ei nappaa yhtään, no minkäs teet sitten ei soiteta, ja sitten on päiviä kuten tänään jolloin menee monta tuntia soitellessa. Väkisin harjoittelemalla tappaa vain motivaation, joten parempi harjoitella sillon kuin siltä tuntuu ja olla harjoittelematta jos siltä tuntuu. |
M4ss3 m/ 15.12.2006 19:17:11 | |
---|
Ite soitan joka päivä , otan kitaran käteen aina kun tekee mieli. Semmonen on hyvä tapa ainakin mun kohdalla. :Aloittelija |
Johnny Silverfox 15.12.2006 20:34:10 | |
---|
Tästä voisin olla vähän eri mieltä, mutta älkää ymmärtäkö väärin, en sano että on väärin harjoitella joka päivä, ei missään nimessä. Itse aloitin joitakin kuukausia sitten kitaran soiton, ja olen soittanut lähes joka päivä, mutta välillä tulee semmoisia päiviä, että soittaminen ei nappaa yhtään, no minkäs teet sitten ei soiteta, ja sitten on päiviä kuten tänään jolloin menee monta tuntia soitellessa. Väkisin harjoittelemalla tappaa vain motivaation, joten parempi harjoitella sillon kuin siltä tuntuu ja olla harjoittelematta jos siltä tuntuu. Niin no ei sitä joka päivä tarvitse, joskus pitää pyhittää lepopäivä ;) mutta kannattaa ottaa tavaksi treenata aktiivisesti,muuten laiskistuu ja ei tule hyväksi soittajaksi... Manu |
Ja jos soitetaan sitä heviä, niin se ei tarkoita että säröt väännetään täysille, middle nollaan, basso ja treble täysille. Se ei oikeesti kuulosta hyvältä. |
Little Savage 25.12.2006 18:36:20 | |
---|
Joo eiköhän tää evankeliumi pitäs julkaista vielä ruotsiksi, englanniksi ja viroksi. Ja entäs nää vähemmistöt. Somaleita vissiin on aika paljon. Kai niistä joku nyt kitaraa soittaa. Vitsi vitsinä mut eikö säännöissä sanota että useiden samanlaisten viestien julkaisu foorumilla on kielletty ? Paskaa joulua ja ikävää uutta vuotta! Juokaa paljon viinaa ja muistakaa tapella perheenne kanssa. |