Aihe: Fenderin satulat
1
j7kt4
01.12.2003 16:58:31
Millä olette tehneet yläsatulan uran ohuille satuloille, jotka upotetaan otelautaan?
P2
01.12.2003 18:29:26
Millä olette tehneet yläsatulan uran ohuille satuloille, jotka upotetaan otelautaan?

Ite tein pienellä taltalla ja viilalla, mutta esim. dremelin pienellä jyrsimellä onnistuis varmaan parhaiten.
poppamies
01.12.2003 22:51:15 (muokattu 02.12.2003 09:23:00)

No ihan niinkuin P2 sanoi. Pienoisjyrsjällä :)
Hommasin sen jokus askarteluliikkeestä. Ei Dremel mutta vastaava.Olisiko maksanut silloin jotain 400 mk. Siinä on kaikki yläjyrsin toiminnot ja lisälaitteet, jopa tuollainen harppivirityskin millä saa nätisti ajettua esim. akustisen rosetit.
"G-strings are for strippers"
Juzzu
02.12.2003 06:16:25
Itse tein uran sahalla ja taltalla. Sahalla (nauhasellaisella) saa mielestäni satulauran kaulan puoleisen reunan paremmin sille kohdalle kuin haluaa - mutta eihän tuossa, vähän vinoon olen itse moisen sahannut joten ehkä se dremeli tms. voisi olla kova sana (kuriositeettinä mainittakoon ettei se nyt vallan vinossa ole ja sekin on vielä "oikeaan" suuntaan).

Itse ostin Gern-merkkisen dremel-kopion, 5W enemmän tehoa kuin alkuperäisessä ja hintaa 25 juuroa. Ainakin toistaiseksi on yhden LP: otelaudan jyrsimisen jäljiltä ehjä, vaikka ehdin jo epäilemään näkeekö ko. jyrsin koskaan lopputulosta.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Sami Koivisto
02.12.2003 11:46:06

Käsijyrsin ja 3 mm terä. Ei tartte olla mitään peinoismallia... Vaste ja black&deckerin pöytä ja homma toimii...
"This goes to eleven"
poppamies
02.12.2003 13:31:21

Käsijyrsin ja 3 mm terä. Ei tartte olla mitään peinoismallia... Vaste ja black&deckerin pöytä ja homma toimii...

Joo no ei tartte tietenkään olla mikään pienoisjyrsijä mutta jos käyttää sellaista niin siinä on se etu että voi käyttää tuollaisen terän joka on tarkoitettu akustisen tallakolon jyrsimiseen ja silloin akustisen tallapalasta tehty satula, oliko se nyt 2,3mm, sopii preciis sihen koloon ilman viilamatta.
Sami Koivisto
03.12.2003 09:39:33

Luuhan tehdän aina kolon mukaan...
"This goes to eleven"
vrajala
03.12.2003 16:03:19
Luuhan tehdän aina kolon mukaan...

No jos itse on karhunsa kaatanut ja sen sääriluusta veistelöö niin sitten se menee nuin. Mutta valmiita aihioita käyttäessä pääsee vähemmällä kun tekee uran palan mukaan, jolloin siihen voidaan myöhemmin tarvittaessa vaihtaa samaa kaliiberia oleva aihio. Noin ainakin meikäläisen logiikalla.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
poppamies
03.12.2003 23:08:02

Minä kyllä kaataisin koiraskarhun ja tekisin sen satulan karhun siitinluusta. Siinä on kuulemma miehekäs soundi.

No se on kyllä v***n vale että k***ässä olisi luita!
Juzzu
04.12.2003 07:18:11
No se on kyllä v***n vale että k***ässä olisi luita!

Tjaah, no minä kyllä olen tuon tarkistanut kirjatietoudesta, notta koiraskarhuilla ompi siitinluu. Sen sijainnista nyt en mene takuuseen, mutta sellainen joka tapauksessa löytyy, ja se on metsästäjille haluttu metsästysmuisto.
http://www.turunsanomat.fi/osasto/?ts=1,2,0,0,2625,1997-08-28

Ai niin, ja siinä on miehekäs soundi! ;o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Sami Koivisto
04.12.2003 11:24:18

No jos itse on karhunsa kaatanut ja sen sääriluusta veistelöö niin sitten se menee nuin. Mutta valmiita aihioita käyttäessä pääsee vähemmällä kun tekee uran palan mukaan, jolloin siihen voidaan myöhemmin tarvittaessa vaihtaa samaa kaliiberia oleva aihio. Noin ainakin meikäläisen logiikalla.

No juu, totta... Mutta se fenkun satula on sen 3 mm. Niin että voipi ostaa sen yläsatula-aihion, eikä sitä akustisen talla-aihiota ja tehdä siitä...(lue:poppamiehen vastaus). No joo... kukin tehköön miten tehköön.

ja sitä koiran nussindoluutahan on pakko saada... =D
"This goes to eleven"
moikki
04.12.2003 16:41:56
Oli dremel tarjouksessa 59€ tai 69€ niin vois käydä melkein ostaa sen... Ja siinä mukana tuli joku teräsarja...
Let`s rock like fuck! by Mike Monroe
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)