Aihe: Flaxwood 1 2 | |
---|---|
![]() 01.12.2003 10:18:26 | |
Hei, Osaisiko joku kertoa vähän lisää näistä kitaroista? Olen lähettänyt kyselyitä valmistajalle ja suunnittelijalle, mutta eivät vastaile mitään. Onko niillä niin kiire valmistella kitaroita, että eivät kerkiä vastailemaan vai onko homma mennyt jo puihin. Erityisesti kiinnostaisi saada soittajien kommentteja (joita ei varmaan vielä ole paljoa). Itse olen kerran käynyt kokeilemassa kyseistä kitaraa ja pidin siitä. Ainoa mitä olisin toivonut olevan erilailla on kaula joka oli paksu kuin mikä. Muuten kitara tuntui erittäin mainiolta. Millaiseen rämpytykseen teidän mielestä kitara parhaiten sopii? Itse haluaisin kitaran millä lähtisi muhkea hevimetelitykitys. Antti Putkisärö ja se on siinä | |
![]() 01.12.2003 10:23:41 | |
vai onko homma mennyt jo puihin. Heheh, olipas onnistunut vertaus, kun ottaa huomioon kitaran nykyisen materiaalin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 01.12.2003 12:50:27 (muokattu 01.12.2003 12:53:08) | |
Mulla on testissä yksi, ja melkein vaihtaisin kaksi omaa kitaraa tähän. Tai no, vilkkustraton kanssa miettisin hyvin pitkään. Elikäs, soittotuntuma on minusta loistava, kaula on semmoinen kuin pitääkin ja takaosan sileys on mukava. Se ei tartu käteen vaikka näppi vähän hikinen olisikin. Rungon takaosan mokkapäällyste on myös kiva. Tosin en tykkää jos siinä on reikiä. Joissain on, joissain ei. Huwa sustaini. Tuntuu että Flaxwoodi toimii hyvin humppareilla. Yksikelaistenkin kanssa twängää kyllä, mutta hyvä strato saattaa helistä pikkuisen enemmän. (En ole kylläkään testannut peräkkäin yhtä uusilla kielillä olevia vermeitä. Saati samoilla mikeillä) Mutta emmää tiennyt että humppareistakin saa näin kivoja ääniä, vaikka humppareita aiemminkin on ollut kitaroissa. ;) Mut pittää kyllä tämmöne ostaa jossain vaiheessa. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=15&t=28415&o=0#p304578 http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=31&t=28404&o=0#p304376 Myykää mulle Screamer. Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 02.12.2003 09:35:39 (muokattu 02.12.2003 10:08:40) | |
Erityisesti kiinnostaisi saada soittajien kommentteja (joita ei varmaan vielä ole paljoa). Itse olen kerran käynyt kokeilemassa kyseistä kitaraa ja pidin siitä. Ainoa mitä olisin toivonut olevan erilailla on kaula joka oli paksu kuin mikä. Muuten kitara tuntui erittäin mainiolta. Kävin testailemassa Flaxwoodeja Helsingin Pro centerissä. Ikävä sanoa, mutta en kyllä oikein tykännyt. Tietysti mieltymykset ovat aina mieltymyksiä, mutta petyin kyllä; olin odottanut että kyseessä olisi hyvä kitara. Kokeilin sekä 1200 euron mallia ja noin 1000 euron mallia, ja tämmöistä jäin tuumailemaan: Kaulan profiili ei mielestäni ollut kovin onnistunut valinta ja saattaa jarruttaa suuren yleisön suosiota. Yleinen trendi tuntuu olevan hieman ohuempiin kauloihin, eikä se meikäläisen käteenkään oikein tuntunut kunnolla asettuvan. Kitaran paino kokoonsa nähden tuntui yllättävän suurelta ottaen huomioon että soittimen body on osaksi ontto. Lisäksi bodyn taustana toimivan "karvalevyn" asennus ei ollut oikein onnistunut kunnolla; levy irvisti jakin kohdalta. Soittotuntumaltaan (mikäli kaulaa ei oteta huomioon) kitarat tuntuivat ihan ok kapistuksilta, mutta eivät nyt niin mitenkään erityisen mainittaviltakaan. Saundimaailmaa en ryhdy sen kummemmin yhden kokeilun perusteella arvioimaan. Yleistuntuma kitarasta oli hieman raskas ja jäykähkö. Korostettakoon kuitenkin, että arvioitaessa kitaroita kyse on usein henkilökohtaisista mielipiteistä, mutta tuolta tuntui Flaxwoodit meikäläiselle. Ja onhan toki tietysti otettava huomioon, ettei tuon hintaluokan kitaroilta voi odottaakaan mitään custom-mallien tasoa. | |
![]() 02.12.2003 12:38:26 | |
Ja onhan toki tietysti otettava huomioon, ettei tuon hintaluokan kitaroilta voi odottaakaan mitään custom-mallien tasoa. Työn jäljessähän ainakin kaulan ja nauhojen osalta Joustopuu on kyllä kauppakitaroita metrin edellä. (Mitähän muuten tapahtuu jos yrittää ohennella tuommoisen kaulaa hiekkapaperein.) Kaulan paksuus vaikuttaa sustainiin hyvinkin paljon, ja sitten ihmetellään kun ei JackIbSquLTD ei soi. Onneksi mulla on suurennetut sormet. Myykää mulle Screamer. Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 02.12.2003 17:58:36 | |
Ei se homma oo puihin menny...se vaan vielä pyörii niin pienellä henkilöstömäärällä et ei ne kerkee kaikkiin vastailla ja rakentaa samalla keppejä. Mut toivottavasti osaan vastailla jos jotai tarttet tietää...ja auttaa tuskaasi. Nää jutut menee monesti siihen et ne on mielipidejuttuja. Omasta mielestäni flaxwood on toimiva ja hyvä soitin minkä takia ei ainakaan tartte kaataa sademetsänpuita. Ne reiät siellä takana on sen takia et saadaan soundia hiukka ulos ja ilma kiertään...eli ettei se kuulosta suljetulta pahvilaatikolta...eli soundin takia ne siellä takapaneelissa on...ja vielä tarkemmin akustisen soundin. Humppareilla matsku toimii erinomaisen hyvin ja ehkä juuri sen takia kun aines rungossa on painavaa ja tiheää. Joo se runko on aikas painava kokoonsa nähden mut...kuten todettu se on tiheää tavaraa...mutta mitäs raavas mies ei jaksaisi kantaa. Kaula on paksu ja se luokin paljon kunnon soundia ja se kestää. Sitten kun porukka vanhenee niin ne alkaa arvostaa paksumpia kauloja...kun niistä lähtee kunnon soundi ja sustaini. Eikä nää kepit välttämättä olekaan tarkotettu suoranaisesti kilpailemaan Ibanezien ja Jacksonien tilu lilujen kanssa. Voi niitä kauloja hioa...jos joku nyt omaansa haluaa hioa...mutta se kaulan takaosan kaunis pieni kiiltokuvio tahtoo hävitä puis. Jos He(delmä)& vi(hannes) vääntöä haluaa niin suosittelen sitä blacksmith versiota. Muutkin mallit on hyviä ja jokaisessa omat mahiksensa. Btw...Bumtsibumissa näkyy aina välillä vilahtaen sellanen vihree Flaxwood missä on duncanin singlet ja takana jb junior. Mr.Purple | |
![]() 02.12.2003 18:08:27 | |
Sitten kun porukka vanhenee niin ne alkaa arvostaa paksumpia kauloja... Jep. Tällä menolla kuuskymppisenä kaulalla on jo enemmän mittaa paksuussuuntaan kuin leveyssuuntaan ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 02.12.2003 18:20:46 | |
Joo se runko on aikas painava kokoonsa nähden mut...kuten todettu se on tiheää tavaraa...mutta mitäs raavas mies ei jaksaisi kantaa. Eipä nuo minusta mitenkään erityisen painavilta tuntuneet. Jotenkin pienikokoisilta vaan, vähän samaan tapaan kuin Music Manit. Mutta toisaalta mä olen tottunut kanniskelemaan kaksikaulaista ja Les Paulia joten ei ehkä olleenkaan ihme, ettei Flaxwoodien paino kiinnitä huomiota. Kaula on paksu ja se luokin paljon kunnon soundia ja se kestää. Sitten kun porukka vanhenee niin ne alkaa arvostaa paksumpia kauloja...kun niistä lähtee kunnon soundi ja sustaini. Tämän olen itsekin huomannut, paksummat kaulat sopivat mukavammin käteen. Flaxwoodien kauloissa oli jotenkin outo tuntuma, pitää kyllä käydä joku päivä testaamassa uudemman kerran. | |
![]() 02.12.2003 18:23:56 | |
Minä olen pienikätinen ja silti tuon Flaxwoodin kaula toi mieleeni enemmän Musarin paksuhkot mutta kapeat kaulat. Mukavasoittoisia pelejä, paljon parempi pienikätiselle kuin leveä ja litteä hevikaula. Ja paino, kevyitähän nuo ovat, ei tuommoisen kanssa tarvisi enää tiistai-iltana niskakipua potea, jos sunnuntaina on vetänyt 7 tunnin bänditreenit (kuten allekirjoittaneella tilanne on). Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa? | |
![]() 02.12.2003 18:47:13 | |
Ja paino, kevyitähän nuo ovat, ei tuommoisen kanssa tarvisi enää tiistai-iltana niskakipua potea, jos sunnuntaina on vetänyt 7 tunnin bänditreenit (kuten allekirjoittaneella tilanne on). Käy teetättämässä Lerpukkaasi kevennysreikiä nyky-Lestereiden tyyliin. Tosin niitä olnee nyt aika vaikea saada huomaamattomaksi, heheh... Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 02.12.2003 19:01:39 | |
Hei, nyt pitää kysyä kun on guru paikalla, jotta mitä eroja noissa tulee soundiin tallan johdosta? Loistava vertailla talloja ja mikkejä, kun runkojen pitäisi olla aika yhdenmukaisia. Ja mikäs juttu se on, kun jossain artikkelissa oli että soinnin pituuden ja taajuuden pystyy päättämään kun tekee sitä kuitumössöä. Myykää mulle Screamer. Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 02.12.2003 19:12:31 | |
Loistava vertailla talloja ja mikkejä, kun runkojen pitäisi olla aika yhdenmukaisia. Totta! Jos tuo on paljon puuta homogeenisempaa, niin ei muuta kuin kunnon tieteelliset kokeet pystyyn. Eiköhän Askomiko osteta het 10 erilaisin speksein olevaa Joustopuuta, ja ruvetaan tekemään rohvessuurityötä! :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 02.12.2003 19:16:19 | |
Minä olen pienikätinen ja silti tuon Flaxwoodin kaula toi mieleeni enemmän Musarin paksuhkot mutta kapeat kaulat. Mukavasoittoisia pelejä, paljon parempi pienikätiselle kuin leveä ja litteä hevikaula. Itse asiassa mulla on varsin suuri koura, mutta yllämainittu Musarin kaulaprofiili sopii mulle kuin nakutettu. Ei ettenkö pitäisi WT-heviskebakauloista - paksu mutta kapea ajaa samaa asiaa. 'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?' | |
![]() 02.12.2003 19:43:36 | |
Kävin testaamassa nopiasti tuommosen tonnin Flaxwoodin ja jäi vähän hämmentynyt fiilis.Skitta oli hyvännäkönen ja viiemistelykin oli aika jees.Jonkun verran tota oli testailtu ja siitä oli tullut sellanen tahmatuhnu ulkonäkö.Mm. takaosan mokka-mikä-lie oli aika kulunut.Mahtaako olla ollenkaan hyvä idea?Pari nauhaa tuli mun mielestä pikkusen ulos ja otti ikävästi käteen ,tai sitten kaulan muoto asetti mun käden sellaseen asentoon että tietyissä asemissa/vaihdoissa sormi vaan tulee nauhan tielle.Kaula oli mulle selkeesti liian paksu ja mensuuri väärä.Ei vaan tullut kysyttyä mikä. Saundi olikin sitten mun mieleen.Testaus tapahtu WARP-nupilla josta pidin kaikki nappulat aika tavalla keskellä.Eka juttu minkä huomasin oli botne.Sitä tuntu olevan riitämiin ja vähän ylikin.Yläpäät oli ehkä vähän "kliinisen" tuntusia jos niin nyt voi edes sanoa.Säröillä erottelukyky oli erittäin hyvä ja mikeistä jäi muutenkin sellanen olo ,että laadukkaat olivat. Voisin mä ton _tyyppisen_ ostaa , mutta en nimenomasta yksilöä. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... | |
![]() 02.12.2003 20:21:04 | |
Käy teetättämässä Lerpukkaasi kevennysreikiä nyky-Lestereiden tyyliin. Tosin niitä olnee nyt aika vaikea saada huomaamattomaksi, heheh... Äh, kyllä tuon painon kestää niin kauan kuin luusto ei anna periksi. Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa? | |
![]() 02.12.2003 22:07:42 (muokattu 02.12.2003 22:10:02) | |
Eihän 25.5" voi olla väärä mensuuri? Myykää mulle Screamer. Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 03.12.2003 15:06:03 | |
Askomikolle...Siis en ihan oo varma mitä tarkotit mut tietääkseni ne vaikuttaa ihan samallatavalla ku normaalisti et esim. tune o matic ja sen kaltaset antaa parempaa sustainia ku enempi kampiversiot. Se kuitumössö juttuhan toimii niin et jos siihen halutaan tiettyjä puun ominaisuuksia lisätään puu-ainesta matskuun ja kun halutaan vähentää niin sit lisätään muovia ynnä muita aineksia mitä siihen tarvitaan. En tiiä ees mitä kaikkee ne sinne sekottaa. Sekotus suhteet on toki tehtävä niissä rajoissa et se matsku pysyy vielä ruiskuvalun jälkeen kasassa eikä lohkeile ja et jälki on hyvää...mut kun kahta matskua sekotetaan niin niillä sekotussuhteilla tosiaan voi leikkiä sit miten pystyy. Mr.Purple | |
![]() 03.12.2003 15:15:20 | |
Eihän 25.5" voi olla väärä mensuuri? Väräältä se tuntu.Tai sitten noissa on fretit jotenkin oudosti tai jotain.Nopeasti kun riffitteli ja piti lyömäni G 6/9 (Vai-versio) niin tuntupa aika tuskalliselta saada nuotit soimaan.Omalla kepukalla ei mitään ongelmaa.Tietenkin kyse saattaa olla siitä ,että kaula oli hieman paksumpi kun omassa joten nakit ei ihan riittänyt.Tai ei sittenkään-RR:llä ,jossa on leveämpi kaula toimii soitto hienosti. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... | |
![]() 03.12.2003 15:17:00 | |
Mr.Purplelle: Olen itse asiassa ollut sitten ensimmäisen kirjoittamisen jälkeen flaxwoodin päin yhteydessä. Tässä täytyy mainita, että sain ystävällistä, erinomaista ja asiantuntevaa palvelua sieltä. Se on myös hieno asia, että homma pyörii ja voi hyvin ja tilauksia on paljon, koska kaikkia uusia innovaatioita ei pidä heti mennä dissaamaan (toisaalta ei tässä kukaan sitä innovaatiota ole dissannutkaan mutta kuhan sanoin noin yleisesti). Loppurupeama minulla taitaa olla, että tässä lähipäivinä harkitsen vakavasti kyseisen kitaran hankkimista. Pienet muutokset ja jos ne on ok niin sitten on kaupat tehty kyseisestä kitarasta. Saas katsoa miten tässä vielä käy. Putkisärö ja se on siinä | |
![]() 03.12.2003 15:35:38 | |
Tai sitten noissa on fretit jotenkin oudosti tai jotain. Tuskin fretit soittoa parantaa. Tosi mukavia ne muuten on. Pitää vaan leikata ni ei ne rupee haisemaan niin paljon. Wanted: Rumpali | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)