Aihe: jcm 800
1 2 3
jarpppa
14.12.2006 21:32:10
Eli marsun jcm800 nuppi ois kiikarissa,se 50w ja yksi kanavainen.Mitä tälläisestä kannattaa maksaa?Ja muutenkin kiinnostaa millanen peli tuo oisi,ei oo kokemusta putkinupeista minkäänlaista.Samalla hepulla ois kans laneyn 4x12 kaappi,samalla kertaa sais kaapinkin jos nyt kaupoille pääsee.
Maailma on kuoleman odotushuone
moikki
14.12.2006 21:36:23
Taitaa nyky hintataso pyöriä siinä 600€-800€ hujakoilla. Omastani maksoin 670€ ja sain uudet etuaste putket matkaan.
Jees jees
mvirta
14.12.2006 22:01:07 (muokattu 14.12.2006 22:41:22)
Joo, samaa mieltä hintatasosta. Myin oman yksikanavaisen 50W:n 750 eurolla.
Se oli kyllä tosi siisti, ja sitäpaitsi sain ylinopeussakot sitä aikoinaan hakiessani.

Jaaniin kokemuksia:

Joo se on semmoinen laite että jonain päivänä se kuulostaa tosi hyvältä
ja jonain päivänä tosi ärsyttävän kuivalta rähisijältä. Silloin yleensä ruvetaan
vaihtelemaan kaappeja, mikkejä ja säröpedaaleita vaikka oikeasti
pitäisi vaan ottaa yksi olut ja jatkaa mättämistä ja jättää se kuulostaminen
sen nupin huoleksi.

Tai sitten myydään koko nuppi pois ja harmitellaan myöhemmin
semmoisena päivänä kun se taas olisikin kuulostanut hyvältä.

Tämmöinen se on mun mielestä kasisatasen syvin olemus.
Antaa sen vaan kuulostaa. Hyviä ja simppeleitä laitteita ne on, niitä
ei vaan saa ruveta kuuntelemaan liian tarkasti. Sitä varten on toiset vahvarit.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
pekurides
14.12.2006 22:45:33

joku vuosi sitten nää sataset jcm800 oli siin 2000-3000mk pinnassa.... ni vähän tuntuu ihmeelliseltä tuo arvonnousu vaikka pelit ihan samoja, paitti komponentit jonkun vuoden iäkkäämpiä:) (itellä oli 100w jubilee 3000mk)

emmä maksais yli500e, saahan sitä pyytä vaikka mitä mutta turha niitä hintoja vapaaehtoisesti hilata ylös kun eivät sen kummempia ole kun muutkan 500e vehkeet:)

Tää siis mun mielipide, ei pidä provosoitua... sama kun lespaulit olivat puoli-ilmasia (-90luvulla)ennekuin tulivat taas muotiin ja nyt sika hinnoissa.

Kysynnän ja tarjonnan laki:)

ollut vähän huonoja kokemuksia joistain laneyn kaapeista, ollut jotain budjettiluokan elementtiä sisällä ja saundit sen mukaiset.(onnettomat)
Ota selvää mitä elementtiä sisällä.
Tunteella päin vittua.
mvirta
14.12.2006 22:53:18
Joo mäkin maksoin tosta omastani pari tonnia, plus ne sakot..

Eikä siinä mitään, olisinhan mä sen eteenpäinkin myynyt samalla hinnalla jos sillä rahalla vielä olisi saanut sille ostettua seuraajan mutta minkä merkkisen putkinupin saat nykyisin 300 eurolla?
Shut Up 'n Play Yer Guitar
cruel_destiny
14.12.2006 22:58:15
Joo mäkin maksoin tosta omastani pari tonnia, plus ne sakot..

Eikä siinä mitään, olisinhan mä sen eteenpäinkin myynyt samalla hinnalla jos sillä rahalla vielä olisi saanut sille ostettua seuraajan mutta minkä merkkisen putkinupin saat nykyisin 300 eurolla?

laneyn http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=139966
SurReal + toistaiseksi nimetön ja the worst lady furniture 6.1.2007 ravintola Kantis Kamppi, Helsinki (2e narikka ja äh ei me mitään maksua laiteta, lakki vaan mihin voi heittää...)
Tympee Huttunen
14.12.2006 22:59:29 (muokattu 14.12.2006 23:01:29)
joku vuosi sitten nää sataset jcm800 oli siin 2000-3000mk pinnassa.... ni vähän tuntuu ihmeelliseltä tuo arvonnousu vaikka pelit ihan samoja, paitti komponentit jonkun vuoden iäkkäämpiä:) (itellä oli 100w jubilee 3000mk)

Niinhän se on. Sitten päättömissä hintapyynnöt-ketjussa itketään, jos joku pyytää jostain 10-v vanhasta kitarasta 100e alle sen ostohinnan. Edit: tarkennan siis sen verran, että hyvästä kannattaa maksaa ja suhteuttaa se hinta nykypäivän hintoihin.
moikki
14.12.2006 23:07:16
Toisaalta kun miettii niin 3000mk on n.500euroa joten ei ne ihannat niin älyttömästi ole noussu. Tosin 2000mk sitten jo onkin jonkin verran enemmän.
Jees jees
Jouni74
14.12.2006 23:10:22
Joo, samaa mieltä hintatasosta. Myin oman yksikanavaisen 50W:n 750 eurolla.
Se oli kyllä tosi siisti, ja sitäpaitsi sain ylinopeussakot sitä aikoinaan hakiessani.

...ja hyvin pelittää vieläkin :-)

Samat tuntemukset nykyiselläkin omistajalla, että välillä ihmettelee että mihin saundit katos ja seuraavalla kerralla ihan fiiliksissä kun pelittää niin pirusti!
Kaapiksi hommasin perus Marsun 1960 4x12.
Hyvä yleiskone rokista heviin. Bossin SD-1 loistava kumppani kun tarvitaan tuota hevimpää osastoa. Meinasin myydä pois kun män bändi telakalle, mutta onneksi tulin järkiini.

Suosittelen, mutta koita nyt päästä ensiksi kokeilemaan, niin saat tehdä omat päätelmäsi.
Gary the pine
14.12.2006 23:13:24
Jaaniin kokemuksia:

Joo se on semmoinen laite että jonain päivänä se kuulostaa tosi hyvältä
ja jonain päivänä tosi ärsyttävän kuivalta rähisijältä. Silloin yleensä ruvetaan
vaihtelemaan kaappeja, mikkejä ja säröpedaaleita.

Se on muuten jotenkin järjettömän hyvin kiteytetty ja pitää paikkansa myös ja erittäin paljon JCM900:nkin kanssa, vaikka onkin hiukan off-topic, yhtenä päivänä olet aivan varma, että tää on nyt just SE mitä haet ja toisena päivänä aivan karmeeta kuraa. Jos tän joku mulle kykenee selittämään, olen onnellinen.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
pekurides
14.12.2006 23:25:52 (muokattu 14.12.2006 23:27:23)

Se on muuten jotenkin järjettömän hyvin kiteytetty ja pitää paikkansa myös ja erittäin paljon JCM900:nkin kanssa, vaikka onkin hiukan off-topic, yhtenä päivänä olet aivan varma, että tää on nyt just SE mitä haet ja toisena päivänä aivan karmeeta kuraa. Jos tän joku mulle kykenee selittämään, olen onnellinen.

Tää hommeli on varmaan korvista kiinni, maanantai ja alkuviikko hirveetä paskaa , perjantaina sixpakin jälkee rupeaa jo pikkasen avautumaan , la jne. ja sitten sunnuntaina hirmukrapulassa onkin jo korvat sen verran herkässä/ samettisessa kuosissa että kuulostaa jo mikä tahansa peli ihan vitun hianolta:)

ps. allekirjoittanut todennut tämän ilmiön oikeastaan vähän kaikilla laitteilla trankkumarsusta-Framuksen Cobraan ja sitä väliltä VHT:t ,jubileet ym. sama juttu:)
Tunteella päin vittua.
jysky
15.12.2006 00:22:38
Hyvä pelihän toi JCM 800 on, mutta vaatii luukutusta (niinku putkivahvistimet yleensä), sillä soundi alkaa aukeemaan vasta kun master vola ylittää puolivälin. Säröspeduilla saa varmaan hyvää soundia pienemmälläkin volalla... Mulla on 2203, josta tehot on puolitettu ja voin sanoa että 50w riittää mihin vain.
Gypsy
15.12.2006 02:38:13
Edit: tarkennan siis sen verran, että hyvästä kannattaa maksaa ja suhteuttaa se hinta nykypäivän hintoihin.

Niin mitä ne nykypäivän hinnat sitten on. Ite olen nähny noita menevän kaappeineen tohon ketjun toisessa viestissä ehdotettuun hintaan. Itse asiassa mä en tiedä ketään, joka olis maksanu näitä m.net tori hintoja pelkästä nupista.

Kannattaa katsella...
Aamen
jarpppa
15.12.2006 05:24:50
Niin mitä ne nykypäivän hinnat sitten on. Ite olen nähny noita menevän kaappeineen tohon ketjun toisessa viestissä ehdotettuun hintaan. Itse asiassa mä en tiedä ketään, joka olis maksanu näitä m.net tori hintoja pelkästä nupista.

Kannattaa katsella...

Joo hintapyynti pyörii sen kaapin kanssa 800e kieppeillä,eli oisko nupin osuus 500e,ja kaappi 300e.Tai oikeastaan kyse on vaihtokaupasta,molemmilla itselleen tarpeettomat vaihdokit.
Gypsy
15.12.2006 10:42:10
Minun nuppini ei kyllä ole 2203 vaan 2210, mutta kai se tähän ketjuun liittyy koska samasta kamasta melkeinpä puhutaan. 2210 ei vaan ole vielä kokenut hinnannousua.

Ei kun puhutaan ihan täysin eri kamasta, jos unohdetaan se niitä yhdistävä JCM800 -teksti.
Aamen
Simo78
15.12.2006 14:03:06
Ostin omani edellä mainittua buumia ennen maksoin jotain 500€ luokkaa. Kyllä mä tosta maksaisin 700-800€, on kuitenkin hintansa väärtti. Putkien kunto ja potikoiden kunto pitäisi kuitenkin suhteuttaa hintaan, jos vaihdettu maksa enemmän, jos vaihdon tarpeessa tinki hinnasta. Oon tavannut sellaisia vanhoja marsunnuppeja, joissa potikat särisee ja pörisee, niin että soundia mahdoton säätää...
Fortune
15.12.2006 14:51:50
Ei kun puhutaan ihan täysin eri kamasta, jos unohdetaan se niitä yhdistävä JCM800 -teksti.

Jep. Tosin ilmeisesti 2205 ja 2210 kokevat paraikaa hinnannousua joidenkin ihmisten mielissä, ainakin kun myynnissä olevien hintapyyntöjä katselee. Kohta ovat 2203/2204 -mallien hinnoissa.

Eri vahvistimia, mutta eivät huonoja nämäkään kaksikanavaiset. Kuka mistäkin tykkää.
Look behind you, a three-necked guitar!
"When twenty-five years old you reach, look as good, you will not."
jarpppa
16.12.2006 08:25:22
No nyt tulis selvennys nupin ja kaapin hinta jakaumaan,eli ovat toistepäin mitä tossa ylempänä arvelin.Taidan ostaa sen nupin pois,ja hommaan kaappia sitten myöhemmin
Lento-V-mies
16.12.2006 10:26:52 (muokattu 16.12.2006 11:18:57)
2204:stä en osaa niin sanoa, 2203 yleensä maksaa sen 700-800e joka on mielestäni hieman yläkanttiin (mutta toisaalta 2203 on kyllä historian parhaita vahvistimia...). Marsun kaapit (Celestionin elementeillä) liikkuvat siinä 500e tuntumassa joka on myös mielestäni turhan suolainen hinta. Ehdottaisinkin ostamaan jonkun halvemman kaapin joka kuitenkin laadultaan yhtä hyvä ja sit vaikka se 2203 tai 2204 siihen lisäks. Kaappia on helppo tietysti parannella, et ostaa ekaks jonkun huonon ja siitä sit vaihtaa parempaan kun rahaa saa.

Onhan tossa JCM 800-sarjassa vielä yksi vahvistin, 1959. Minkähänlainen se on? Nimittäin minä ennen luulin että 2203/2204 oli ne ainoat yksikanavaiset ja että ne oli ne suosituimmat vahvistimet tossa 800 sarjassa, mutta sitten huomasin että ei se näin olekaan. 1959:ssä on neljä inputtia ja itse asiassa sen minä olen useammin noiden legendaaristen bändien käytössä nähnyt. 2203:kin on varmaan aika suosittu silti. Taitaa muuten 1959 olla aika kallis kun kerta on harvinainen... tai no, enpä ole koskaan missään nähny myytävän. Vasta vähän aikaa sitten kuulin eka kertaa kenenkään mainitsevan edes siitä.

Hieman off-topicia, mutta osaako kukaan sanoa onko 2210 ollut minkään legendaarisen bändin käytössä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)