Aihe: Fender Deluxe Presarit thomannilta?
1 2
Tsikira
13.12.2006 13:09:39 (muokattu 13.12.2006 14:16:37)
http://www.thomann.de/fi/fender_deluxe_p_bass_special_rw_crd.htm
http://www.thomann.de/fi/fender_deluxe_pbass_special_mn_bk.htm

Onko kukaan tilannut Saksasta tuollaista? Helsingistä ei ainakaan löydy musaliikkeitä, joissa voisin testailla, mutta oon lukenut sen verta hyviä sanoja, että tekisi mieli ostaa..Onko joku soitellut tuollasta? Kommentteja kaikesta mahdollisesta. Onko se saundi ton j-mikin kanssa niin paljon parempi, että ei olisi classiciin tyytymän? Ja mielipiteitä otelaudan materiaalestia.. Mapse vai rosewood? Tuota deluxea ei kyllä saa fiesta redinä.. Se on ehkä hieman rokimpi kuin tuo chrome.. No, mutta mitä olette mieltä?

Tuossa vielä toii klassik -malli
http://www.thomann.de/fi/fender_50s_precision_bass_mn_fr.htm

Runsaudenpulassa..
beissi man
13.12.2006 16:25:36
No Jazz mikillä ja P mikillä saat monipuolisemman äänimaailman itelle riittäis mainiosti pelkkä P. Ja otelaudoista sen verran että vaahterassa on napakampi saundi kuin ruusupuussa ite tykkään vaahterasta enemmin. Classic mallin noista ottaisin ja ei ollut kaukana etten syksyllä ottanutkin se on loistopeli tuohon hintaan
sunder
13.12.2006 19:48:32
Noissa specialeissahan on Jazzin kaula.
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
beissi man
13.12.2006 21:28:08
Noissa specialeissahan on Jazzin kaula.

Näin on itteä ei miellytä noitten ulkonäkö mutta 50's on herkkua silmälle
Tsikira
13.12.2006 22:17:21
Mulla on vähän sama ton ulkonäköasian kanssa. Noi on jotenki vähän "setämalleja" ja vähän liian hifejä noi deluxet. Toisaalta sil j-mikillä kumminkin saa siihen saundiin sellasta botnea, jota noista p-mikeistä ei ihan lähe. Toisaalta jos ottaa siihen aitokiukaan kaveriksi, ni varmaan rupee potkimaan :D Rupeen kyl taipumaan tonne 50sin puolelle.. Se 51 reissuekin olis makee, mutta alkaa menee skidisti yli budjetin...

Ps. Mikäs hiton jouluteema täällä.. Mnetti vaaleen liilana..
sunder
13.12.2006 22:31:26
Komeitahan nuo on ku mitkä, mut ei vaan sovi omaan lapaseen. Varmaan tottumiskysymys ja tekis kumminkin mieli kovastikki hankkia presari, jatsari tahi tommonen spesiaali.
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
basspete
14.12.2006 10:28:08

Mul on semmonen muistikuva et noita deluxeja ois saanu alunperin passiivina. Semmosta candy apple reddiä oon himoinnu passiivisena jo tovin. Mut ei taida liikkua oikein missään. Vai ootteko nähny?
AJAKAA NIITÄ BASSOJA !! Komsii Kosmaa !!
bize
14.12.2006 10:39:25
Mul on semmonen muistikuva et noita deluxeja ois saanu alunperin passiivina. Semmosta candy apple reddiä oon himoinnu passiivisena jo tovin. Mut ei taida liikkua oikein missään. Vai ootteko nähny?

No passiivimikithän noissa on, ei oo iso homma ohittaa elektroniikkaa.
Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko
Typhus
14.12.2006 10:46:44
Toisaalta sil j-mikillä kumminkin saa siihen saundiin sellasta botnea, jota noista p-mikeistä ei ihan lähe.

ööö... munsta se menee niin et P-mikistä lähtee enemmän botnea ja tosta tallassa olevasta j-mikistä tulee lisää napakuttaa ja semmosta "tarkkuutta" siihen saundiin :)
Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva
N_Bates
14.12.2006 11:38:11

Joo, se vanhempi malli oli passiivinen. Päivittivät joskus pari vuotta sitten tuohon aktiiviversioon. Itsekkin olen moista himoinnut pitkään, muttei oikein missään tule vastaan. Ainoastaan yksi sunbursti sitä vanhempaa mallia on torilla pyörinyt useampaankin kertaan. Tosin siinäkään ei ole alkuperäinen kaula.
Tsikira
14.12.2006 11:54:54 (muokattu 14.12.2006 11:57:16)
Mä en oo ainakaan koskaan saanu p-mikistä sellasta täyteläistä hifirunkkari alapääosastoo.. Mut nyt kun sanot niin tottahan se on, että ei kai se mitenkään alemmas toista. En oo mikään einstein, mutta se mututuntuma p-mikistä on et se ei toista niin pyöreesti ihan alhaalta.. En tiedä miten se sitte ihan käytännössä menee.. Mutta ei nussita pilkkua, eihän :D

... Noissa deluxeissa on kai aina ollut jatsarin kaula? Saatan olla väärässä.
Hiude
14.12.2006 12:52:37
Missä noita voisi hiplata?
bize
14.12.2006 12:56:26 (muokattu 14.12.2006 13:05:05)
Mä en oo ainakaan koskaan saanu p-mikistä sellasta täyteläistä hifirunkkari alapääosastoo.. Mut nyt kun sanot niin tottahan se on, että ei kai se mitenkään alemmas toista. En oo mikään einstein, mutta se mututuntuma p-mikistä on et se ei toista niin pyöreesti ihan alhaalta.. En tiedä miten se sitte ihan käytännössä menee.. Mutta ei nussita pilkkua, eihän :D

Nussitaan nyt vähän! :) P-mikkihän toistaa just "pyöreesti alhaalta", tolla p-j -kombinaatiolla tulee vaan lisää honotusta soundiin. Täyteläinen kiinteä "hifirunkkari alapääosasto" lähtee minusta esim. bartolinin humpparimikeistä tai musarimikistä asianmukaiseen bassoon asianmukaisesti asennettuna. Esim. tuota.. Warwick corvette double buck, tai jazzbasso bartolinin mini-humbuckereilla varustettuna. No, perus-passiivi corvette bubingarungollakin putoaa kyllä aika hyvin tuohon osastoon.

Soundia viimeisestä (ei minun soittamaa, ei mainos..):

http://www.mikseri.net/stu

..olettaen, että hait tuolla "täyteläisellä hifirunkkari alapääosastolla" Niskiksenkin lanseeraamaa "tumma ja muriseva tallamikkisoundi" -maailmaa. Incogniton Positivity (1993) -levyltä löytyy lisää..

Fendereistä sitä murinaa saa kaivaa vähän enemmän kuin monesta muusta kirveestä, mutta löytyy se kyllä niistäkin tavalla tai toisella, jos perinteinen muotoilu ajaa sounditavotteiden edelle.
Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko
beissi man
14.12.2006 14:22:55
Toi Classicin kaula on ihan törkeen hyvä just meikän lapaseen tehty kunno halko levee ja paksu
kyseinen
14.12.2006 15:00:45
Mullakin iski Presari-kuume, kun sain yllättäen hieman ylimääräistä gäggyrää. (Polttelee näpeissä, pitäis päästä eroon.) Onko tästä ns. "mihinkään":

http://www.thomann.de/fi/fender_s1_ … canseries_precision_bass_rw_bsb.htm
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
beissi man
14.12.2006 21:04:30
Hyvä se on mutta säästä parisataa jenkkivintageen sitä kun soittaa niin tietää soittaneensa
Nieby
14.12.2006 21:19:28
Mullakin iski Presari-kuume, kun sain yllättäen hieman ylimääräistä gäggyrää. (Polttelee näpeissä, pitäis päästä eroon.) Onko tästä ns. "mihinkään":

http://www.thomann.de/fi/fender_s1_ … canseries_precision_bass_rw_bsb.htm

mulla on toi... tsiigaa omakuva. loistava soitin. S1 switchi nyt ei ole mikään pakollinen, mutta voihan siitä joskus olla hyötyäkin. aivvan loistava. täydellinen.
kyseinen
14.12.2006 22:35:42
mulla on toi... tsiigaa omakuva.

Joo, ne tytöt on ihan kivannäköisiä :)
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
kyseinen
14.12.2006 22:37:11
Hyvä se on mutta säästä parisataa jenkkivintageen sitä kun soittaa niin tietää soittaneensa

Mikä on tämä "jenkkivintage", mistä ansiokkaasti kerrot? Käytettynäkö voisi saada 1200:aan jotain ihan priimaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)