Captain Farrell 01.12.2003 13:21:43 | |
---|
Nyt on tullut aika laajentaa bändimme repertuaaria cha-cha-chan puolelle. Kertokaapa kyseisestä musiikkilajista joitain tuttuja ja yksinkertaisia kappaleita, joilla olisi helppo aloittaa. Ja osaako joku kertoa joitain hyviä cha-cha-cha -levytyksiä, joista kannattaisi ottaa oppia. |
Suicider 01.12.2003 13:23:42 | |
---|
Eikös Keinu Kanssani oo cha cha cha ,,,cha cha??...ja Kaksi Ruusua???....voipi olla..................- Pääasia että on hauskaa!!!!perskele |
KoskPaavo 01.12.2003 13:53:38 | |
---|
Joo, Keinu kanssani ( Sway), Rebekka, Tea for two( onkohan alunperin cha-cha) Santanan biisejä voi vetää( Black Magig W.,Corazon-juttu, Oye como va jne...( kai tuohon tietysti voi jokin puristi sanoa ettei Santanaa saa raiskata, mutta onhan se itsekin vetänyt 60-luvun biisejä omina versioinaan) |
isojussi 01.12.2003 15:09:47 | |
---|
Oye como va on Tito Puenten biisi - vaikka sinänsä Tito-vainaa kertoi aikoinaan olevansa kiitollinen Carlokselle kun tämä levytti biisin ja teki siitä uudelleen hitin. Santanaha on tosiaankin levyttänyt paljon Kuubalaismusaa ja juuri Cha-cha:ta Muuta Cha-Chaa: - El Rico Vacillon (iso hitti Suomeesakin about viiskyt vuotta sitten) - Kenties Siis onhan näitä, mutta ei nyt tuu taas selvinpäin mieleen...:-) Osta mut - ma olen kaupan! |
magnetman 004 01.12.2003 23:55:04 | |
---|
Oye como va on Tito Puenten biisi ...ja Black Magic Woman Peter Greenin. Ollaan silloin tällöin vedetty Oye Comoa ja ihan kelvollisesti, mutta ei ne siitä ymmärrä mitään. Kurjaa, kun yrittää jotain kunnollista, niin porukka viittaa räpylällä ja painuu kahvioon. Usko on menny suomalaisiin musiikin suhteen jo kauan sitten. Porukalle kannattaa soittaa ainakin ensimmäisenä cha cha:na joku tuttu biisi, vaikka Sway, Perfidia, Quizas, Kaksi ruusua, ym. Semmosella saa väen lattialle. Toinen voi olla erikoisempikin. Porukasta 98% laahaa ne kuitenkin vaihtoaskeleella, ja ne jotka osaavat tanssia cha cha:ta, arvostavat myös erikoisempia biisivalintoja ja sovituksia. Cha chan voi mennä oivallisesti instrumentaalina. Tuli vaan tuossa mieleen, että sitä Swaytä (Keinu kanssani) on käytetty seksuaalisesti hyväksi aika törkeillä tavoilla... Terkkuja! |
baron 02.12.2003 00:08:04 (muokattu 02.12.2003 00:08:42) | |
---|
Tuli vaan tuossa mieleen, että sitä Swaytä (Keinu kanssani) on käytetty seksuaalisesti hyväksi aika törkeillä tavoilla... Tää on varmaan typerää snobbailua, mutta mulle se Sway on kyllä "Quien sera". Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
Fuzzy Boner 02.12.2003 00:10:02 | |
---|
Tää on varmaan typerää snobbailua, mutta mulle se Sway on kyllä "Quien sera". hoho Hitsari on rakojen herra |
magnetman 004 02.12.2003 00:14:07 | |
---|
Tää on varmaan typerää snobbailua, mutta mulle se Sway on kyllä "Quien sera". Ennemminkin tiukan kuuloista faktaa... Terkkuja! |
isojussi 02.12.2003 11:53:42 | |
---|
Tää on varmaan typerää snobbailua, mutta mulle se Sway on kyllä "Quien sera". Se originaali on Ihana. Osta mut - ma olen kaupan! |
baron 02.12.2003 20:22:48 | |
---|
Sä olet saanut jo ihan hyviä ehdotuksia, mutta haluan lisätä vielä oman suosikkini: "Melo dijo adela" Ehkä tunnetumpi englantilaisella käännösnimellä "Sweet and Gentle". En tiedä suomalaista käännöstä olevan. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
baron 02.12.2003 20:45:28 | |
---|
Eikös Keinu Kanssani oo cha cha cha ,,,cha cha??...ja Kaksi Ruusua???....voipi olla..................- Minkäs mä voin sille, että mä haluan briljeerata: Ihan kaikki ei varmaan tiedä, että ihan oikealta lattarilta kuulostava "Kaksi ruusua" on originaalisti ranskalainen kappale nimeltä "Cerisiers roses et pommiers blancs". Ensin sanoista tehtiin englantilainen käännös "Cherry Pink and Apple Blossom White" ja sitten Perez Prado teki siitä ikimuistettavan version "siantappotrumpetteineen" elokuvaan "Underwater" (olisko ollut suomeksi jotain "Syvyyden saalistajat" tai sinnepäin, joka oli Howard Hughesin tuottama ja jossa esiintyi hänen kuvankaunis tyttöystävänsä Jane Russel) ja sitten siitä tuli hitti. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
KoskPaavo 02.12.2003 21:04:51 | |
---|
"Siantappotrumpetti"- uusi termi! mutta tiedättekö mikä Quiro ( meniköhän tuokaan oikein?) suomeksi? -Elinan surma"- |
baron 02.12.2003 21:51:49 (muokattu 03.12.2003 12:03:20) | |
---|
"Siantappotrumpetti"- uusi termi! mutta tiedättekö mikä Quiro ( meniköhän tuokaan oikein?) suomeksi? -Elinan surma"- Juttu on hyvä, mutta oikeinkirjoitus on "güiro" (Mä oon ollut kolmasti Havannassa (Ciudad La Habana) ja juuri buukkasin seuraavan reissuni ensi maaliskuuksi) PS Diereesi U:n päällä (ü) tarkoittaa, että u äännetään (guiro), ilman sitä sana äännettäisiin giiro. (Ja ilman u:ta hiiro) Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
baron 02.12.2003 21:59:34 | |
---|
Mun bändin laulaja on saanut päähänsä, että haluaa alkaa laulaa Jobimin "Desafinadoa" (Kinnusen "Epävireiset sydämet") Kappale on mielestäni todella hieno, soittelen sitä parhaillaan pianolla, mutta epäilen vahvasti, onko se enää hieno mun bändin "pahoinpitelyn" jälkeen. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
Captain Farrell 03.12.2003 08:20:46 | |
---|
Onko Elviksen esittämä It's Now Or Never -kappale cha-cha-chata? Ainakin tuo bassokuvio tuntuisi täsmäävän. Olen tässä vinkkienne perusteella koittanut haalia kokoon erilaisia cha-cha -biisejä ja kaikissa tuntuu basso vetävän suurinpiirtein samanlaista kuviota. Rumpukompeissa on enempi eroavaisuuksia. Kumpi mielestänne on merkitsevämpi perus cha-chassa, rumpu- vai bassokuvio? |
baron 03.12.2003 08:47:44 | |
---|
"Siantappotrumpetti"- uusi termi!"- Ilmaus on peräisin ystävältäni Pertti Luhtalalta, joka on kirjoittanut mm. "Rumbakuninkaista salsatähtiin" että viimeeksi Ossi Runnen elämäkerran sekä tehnyt lukuisia radio- ja tv-ohjelmia lattarimusiikista. Hän käytti sitä kuvaamaan Perez Pradon tyypillistä trumpettisoundia, joka oli Perezin tavaramerkki "mylväisyn" lisäksi. Pertti ei hyväksynyt ilmausta "lattari"/latinalais-amerkikkalainen musiikki, hänen mielestään se vastaisi sitä, että otsikon "eurooppalainen musiikki" alle pistettäisiin lappalaisjoiut ja flamencot. Oma "lattari"kiinnostukseni on peräisin Pertiltä, olen kuunnellut tuntikausia hänen musiikkinäytteillä varustettuja privaattiesitelmiään mietoja mallasjuomia nauttien. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
baron 03.12.2003 08:55:29 | |
---|
Kumpi mielestänne on merkitsevämpi perus cha-chassa, rumpu- vai bassokuvio? Teoreetikon vastaus kirjatiedoilla: Tanssijan pitää löytää rytmi |chaa, kaks, kol, cha-cha|chaa, kaks, kol, cha-cha| jossa neloselle tulee tuplaisku. Rebekan kirjan mukaan se tulee perkussiolla, ei bassolla. Kirjassa on lukuisia esimerkkejä, miten cha cha rytmi tuotetaan, mutta bassokuviot ovat muistaakseni aika yksinkertaisia. Kun pääsen kotiin illalla, voin luntata kirjasta. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
baron 03.12.2003 09:15:26 | |
---|
Off-topic: Mä mietin miksi nicki Captain Farrell on tuttu ja tuli assosiaatio: Eiks' se oo siitä "Gilgarra Mountain"/"Whisky In The Jar" kappaleesta? Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
Off-topic: Mä mietin miksi nicki Captain Farrell on tuttu ja tuli assosiaatio: Eiks' se oo siitä "Gilgarra Mountain"/"Whisky In The Jar" kappaleesta? Juu, siitähän se. Kapteenilla on biisissä vaan vähän huono mäihä, kun ensin biisin "sankari" ryöstää rahat ja sitten vielä tyhjentää molemmat piipulliset kapteeniin. Linnaanhan sellasesta joutuu... :-) |
baron 03.12.2003 12:27:30 (muokattu 03.12.2003 12:27:48) | |
---|
Juu, siitähän se. Kapteenilla on biisissä vaan vähän huono mäihä, kun ensin biisin "sankari" ryöstää rahat ja sitten vielä tyhjentää molemmat piipulliset kapteeniin. Linnaanhan sellasesta joutuu... :-) Eiks' se kapteeni ekaksi muhinoinut sen sankarin tyttöystävän kanssa? Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |