Aihe: Saako 700 eurolla hyvää Les Paulia?
1 2
lavaamo
01.12.2003 09:53:01
itse kun testailin juuri ton hintaisia les pauleja niin päädyin epin heritagen, tokaihin olisi pitänyt sijoittaa noin 1000e että olis saanu hyvän mahonki bodylla (siis uutena)
d-e
01.12.2003 11:21:01
Juzzulle tiedoksi:www.epiphone.com...
Juzzu
01.12.2003 11:30:32

Njooh, no jospa sitten. Mutta ihan käytännön kokemuksella voin sanoa, että ainakin joissakin Epeissä mahonki on maalin raaputuksen jälkeen (vaikka potikkakolosta) muuttunut lepäksi, sen verran vaaleaa on puu ollut mahongiksi, syiden mallista nyt puhumattakaan. Kaula on sentään ollut mahongia, tai niin kuin eräs kitaranrakentaja asiaa kuvasi, mahongin tyyppistä puuta.

Mutta ihan käypäisiä pelekä epit(kin) on, en ole viitsinyt omastanikaan 12v ainakana luopua, loistopeli tuohon hintaan.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
JM
01.12.2003 11:56:44
Näissä puulajeja koskevissa keskusteluissa on otettava huomioon myös kitaranostajan oma mieltymys eri puulajeihin. Eli joku tykkää mahongista joku lepästä ja joku molemmista.

Toki mahonki on parempi materiaali IMO.
"It`s always funny until someone gets hurt... And then it`s just hilarious"M.Patton
vrajala
01.12.2003 11:57:50
Kaula on sentään ollut mahongia, tai niin kuin eräs kitaranrakentaja asiaa kuvasi, mahongin tyyppistä puuta.

Joo, noita mahongin korvikkeita kasvaa kaikenlaisia. Toiset ihan hyviä, toiset vähemmän. Mahongin käsite on kuitenkin hämärtynyt, nimitystä käytetään samankaltaisista puista vaikkeivat ole edes sukua toisilleen.

Kokeilin joskus ennen Suuren Puutietouden Heräämistä Tampereen soitinkeskuksessa jotain Epin halvempaa äsgeetä. Sen soundi oli niin rupinen ja karsea että melkein ostin sen. Tiedustelin myyjältä kitaran puulajia ja hän kertoi sen olevan "Mitälie suopuunjuurakkoa..." Mahongilta sekin näytti.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Peter Gunn
01.12.2003 12:31:16

Saa, jos kelpaa muut kuin Gibsonit. Kivi tosin repäisee varmaankin jonkun Gibson LP Historicin tuohon hintaan jostain päin Suomea. ;)
Joo. Tuohon hintaan ne Gibsonit on kiven alla.
PIM
02.12.2003 12:20:58
Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena tästä lähtis hyvä LP alle neljänsadan. Tuostahan ei LP juuri parane, ainakaan pienellä lisäinvestoinnilla.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … p;item=2577123708&category=2384

Huutaisin itse jos vaan olisi varaa siihen juuri nyt.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
D-Kay
02.12.2003 12:29:44

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena tästä lähtis hyvä LP alle neljänsadan. Tuostahan ei LP juuri parane, ainakaan pienellä lisäinvestoinnilla.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … p;item=2577123708&category=2384

Huutaisin itse jos vaan olisi varaa siihen juuri nyt.

Yksi kysymys e-baysta. Jos rekisteröityy vaikka Saksan e-bayhin, voiko huutaa myös muiden maiden e-bayssa? Vai onko erikseen rekisteröidyttävä jokaisen maan e-bayhin, jos siellä haluaa huutaa?
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
sihvoh
10.12.2003 00:10:20

Niin, no tuo Epiphone sivu kyllä kertoo materiaaleiksi seuraavaa:

Body: Mahogany/alder
Top: Mahogany/alder

Olen aina ihmetellyt tuota juttua, että onko tuossa nyt sitten neljä eri kerrosta, vai miten tuo pitää tulkita ? Valistakaa tyhmää...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
LaXu
10.12.2003 01:19:13
Olen aina ihmetellyt tuota juttua, että onko tuossa nyt sitten neljä eri kerrosta, vai miten tuo pitää tulkita ? Valistakaa tyhmää...

Mulle on jäänyt sellainen käsitys, että rungon takaosa olisi mahonkia, kansi leppää ja sen päällä loimuvaahteraviilu. Jos joku tietää tarkemmin, sopii kertoa.
fox
10.12.2003 01:35:44

Mulle on jäänyt sellainen käsitys, että rungon takaosa olisi mahonkia, kansi leppää ja sen päällä loimuvaahteraviilu. Jos joku tietää tarkemmin, sopii kertoa.

Eiks tää ollu just hiljan täällä? Eipä silti, ei se mua haittaa. LaXun kannalla olen ja luulenpa että sivujen tekijä on copypastettanu kerran liikaa.. En ole vielä nelikerros Epiä nähnyt, "nelikerros-Gibsonitkin" on poistuneet markkinoilta ennen 70-luvun puoltaväliä (Noin ainakin muistelisin..) Tosin noissa se yks kerros oli oikeammin vaan ohut viilu kahden runkomahonkikerroksen välissä..pystyivät käyttämään ohuempaa mahonkia kun piti raaka-ainesäästöjä saada aikaseks. :)
p130
10.12.2003 10:07:42

"nelikerros-Gibsonitkin" on poistuneet markkinoilta ennen 70-luvun puoltaväliä (Noin ainakin muistelisin..)

'76 -vuosimallista varma havainto ;)

(anteeksi pilkun tarkkailu...)
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
ranchero
10.12.2003 11:24:09
näkyi tulevan kaikk maailman kopio merkit esille.empä vaan havainnu ommaa merkkiäni mukana?eikä muuten häpeä sondeilta tai soittoominaisuuksilta paljon gibsonille.vuosimalli on jotain 72/73 ja merkki on DIA. onko jollain tietoa tästä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)