Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 5 6122 123 124 125 126
jigsore
13.12.2006 15:24:11

Ja yleismies Hellhammer myöskin. Pitää vain musiikista ja sen soittamisesta, ei "sivutoimista".

Jep. Eikös se soita/ole soittanut jossain gospelbändissäkin.. Hieno mies!
jo nyt on saatana
Master of Disguise
13.12.2006 15:53:35

Juuh näin olen minäkin kuullut.
Moratoria
13.12.2006 15:59:22
Ja, jag tycker om black metal.
Zpochen
13.12.2006 17:25:13

Ainakin Antestorin "Det Tapte Liv" -lätyllä soittaa parissa biisissä. Ovat ihan kelpo rytyytystä.
What, are you DENSE? Are you RETARDED or something? Who the hell do you THINK I am? I'm the goddamn BATMAN. Serenity's End
south_of_heaven
13.12.2006 21:11:33
Ai niin ja tietty se Anaal Nathrakh on vitun jees
itki south_of_heaven
hullu_ukko
14.12.2006 14:41:48
En pidä. Venom taitaa olla ainoa poikkeus ja Dimmu Borgirkin saattaa kelvata ääritapauksissa. Muuten löydän maailmasta niin paljon itseäni enemmän kiinnostavaa musiikkia etten jaksa noita Norjan ihmeitä kuunnella. Myönnän että minulla on ennakkoasenteita kyseistä genreä kohtan johtuen näistä Immortalia ynnä muita bläkkisbändejä suorastaan puolijumalina pitävistä ikätovereistani joilla taas on ''vidu kaiki paitti bläk medal o paskaa''-asenne. Varmasti sieltä turskasirkkeliosastolta jotain kuunneltavaakin löytyisi, mutta kun ei jaksa alkaa tutkia tarkemmin.
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
jalmarus
14.12.2006 15:04:13
En pidä. Venom taitaa olla ainoa poikkeus ja Dimmu Borgirkin saattaa kelvata ääritapauksissa. Muuten löydän maailmasta niin paljon itseäni enemmän kiinnostavaa musiikkia etten jaksa noita Norjan ihmeitä kuunnella. Myönnän että minulla on ennakkoasenteita kyseistä genreä kohtan johtuen näistä Immortalia ynnä muita bläkkisbändejä suorastaan puolijumalina pitävistä ikätovereistani joilla taas on ''vidu kaiki paitti bläk medal o paskaa''-asenne. Varmasti sieltä turskasirkkeliosastolta jotain kuunneltavaakin löytyisi, mutta kun ei jaksa alkaa tutkia tarkemmin.

Huh mikä asenne, en kuuntele ku noi kuuntelee tätä. Kyse on kuitenkii musiikista. Käy lukee tota metallica ketjua, sieltä sitä urpoo löytyy, sen jälkeen tuskin haluut enää kuunnella sitä bändiä ainakaan.
No one is spared from the funeral inception
hullu_ukko
14.12.2006 15:20:32 (muokattu 14.12.2006 15:45:36)
Huh mikä asenne, en kuuntele ku noi kuuntelee tätä. Kyse on kuitenkii musiikista. Käy lukee tota metallica ketjua, sieltä sitä urpoo löytyy, sen jälkeen tuskin haluut enää kuunnella sitä bändiä ainakaan.

Arvasin että joku vetää vihreän palkokasvin nenään. Kyllä sitä Metallica-ketjua on luettukin ja monet naurut on saatu sen pohjalta. Black metal ei noin yleisesti uppoa minuun ja viimeinen niitti ovat sitten nämä teini-ikäiset bläkkispuristit. Olen kuitenkin yrittänyt Immortalia ynnä muuta kuunnella mutta se ei ole vain missään välissä iskenyt. Nuo polkkatukkaiset bläkkiksenpalvojat ovat siis vain pieni syy siihen miksen pidä kyseisestä genrestä.

Ja jos joku ihmettelee miksi vaivauduin kirjoittamaan tähän topikkiin.. Vastasin vain rehellisesti otsikossa esitettyyn kysymykseen vailla mitään tarkoitusta provoilla. Eli no anteeks ny sitte.

Mod.huom.: Ketju siivottu ja provoajat laitettu lomalle viikoksi. Tällaisiin ketjuihin saa tulla puolesta ja vastaan mielipiteitä, mutta perustelemattomat "paskaa/perseestä" -tyyliset jutut eivät ole sivistynyttä keskustelua.
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
Marshallga
14.12.2006 16:44:58
Itse kuuntelen blackista ainoastaan Dimmu Borgiria, sekä Venomia pienissä määrin. Moniin bändeihin olen yrittänyt tutustua, mutta eivät ole kiinnostaneet. Jostain Dimmun kaltaisesta melodisesta blackista saattaisin ehkä jopa innostuakin.
Kyllä se Paranoid joskus vielä menee...
ps3t
14.12.2006 19:41:20

Cradle Of Filth on yksi lempibändeistä Damnation and the day-ja nymphetamine levyjen ansiosta. Muista kuulemistani blackmetallibändeistä en vain saa millään mitään fiiliksiä. Ne saundit, sahasahasahasaha-kitarat, leikellään ja silvotaan-lyriikat-ei mun juttu.
Teknisyys on perseestä.
Super-Jari
14.12.2006 20:03:38
Cradle Of Filth on yksi lempibändeistä Damnation and the day-ja nymphetamine levyjen ansiosta. Muista kuulemistani blackmetallibändeistä en vain saa millään mitään fiiliksiä. Ne saundit, sahasahasahasaha-kitarat, leikellään ja silvotaan-lyriikat-ei mun juttu.

Leikellään ja silvotaan ei taida olla black metallin juttu.
Super-Jari
14.12.2006 20:14:16
Vartijalla on tainnut mennä goregrind, jenkki-death metal ja black metal sekaisin ;)

Saundit ja sahasahasahasaha-kitarat sekoittaa helposti.
sus
14.12.2006 21:50:02
Semmonen vuorimetalli on ihan hyvää. Nattens madrigal on ihan kiva levy.
sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja.
Grausam
15.12.2006 04:09:48
MITÄH?!?!? Jossain jeesustelu kuorossa soittaa? Meinasin käydä huomenna ostamassa Mayhemin chimeiran mutta taidanpa jättää sitte väliin. Oisko jotain Mayhemin levyjä millä hellhammer ei soita?
marke-
15.12.2006 10:13:24
MITÄH?!?!? Jossain jeesustelu kuorossa soittaa? Meinasin käydä huomenna ostamassa Mayhemin chimeiran mutta taidanpa jättää sitte väliin. Oisko jotain Mayhemin levyjä millä hellhammer ei soita?

Älä muutenkaan osta chimairaa. Se on kikkailujuttuja lukuunottamatta huono black metal levy. Hellhammer on mayhemin perustajia. Ja se vasta truenorgea onkin soittaa gospel bändissä kun bläkkis jätkätkin vihastuu vaikka on pitkä tukka ja luita kaulassa - täytyy olla todella vihaista settiä.
Seksi
aarghto
15.12.2006 10:31:47

Tajusin juuri etten tiedä mitään blackmetallista. En edes tiedä mikä kaikki bändit luokitellaan kys. genren alle, mutta Dimmulla on hyviä biisejä ja Gravewormin (N)Utopia kuulostaa aika hyvältä. Immortalia ja Bathoryä yms, on tultu kokeiltua mutta ei se vaan iske yhtään. Biiseistä on yleensä vaikea löytää mitään tunnistettavia riffejä ja varsinkin vanhemmissa tuotoksissa soundit on juurikin niin pörinää ja surinaa että alkaa vaan *tuttamaan. Haluaisiko joku suositella jotain hyväsoundista, riffivetoista blackmetallia?
kun työntää sormen lanteeseen sen pitää sieltä kimmota kanssa
Räkkipeli
15.12.2006 10:52:28
Eipä tuo nyt iske mitenkään erikoisesti. Jotain hyviä on mutta tosiaan nuo norjan kirkonpolttomeiningit menee jo vähän lapsellisuuden puolelle. Tosiaan ihmisiähän tässä vaan ollaan eikä mitään jumalia.
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
Emplate
15.12.2006 11:50:28

Haluaisiko joku suositella jotain hyväsoundista, riffivetoista blackmetallia?

Itse ehdottaisin Satyriconin Volcanoa ja uusinta Now, Diabolicalia. Loisto rokkimeininkiä.
Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk
carnation
15.12.2006 12:04:07 (muokattu 15.12.2006 13:53:10)
Koska tässä on nyt blackmetal aiheena, niin ajattelin linkittää tähän samaan syssyyn youtubesta löytyvän "Satan rides the media" -dokumentin, jossa käydään läpi noita jo tutuksi tulleita norja/burzum/mayhem/early black metal -kuvioita. Jos joku ei ole vielä nähnyt ja aihe kiinnostaa, niin tässä kyseinen, varsin mielenkiintoinen dokkari viiteen osaan jaettuna:

Part 1- http://youtube.com/watch?v=Vn2WtboUlSU
Part 2- http://youtube.com/watch?v=KLdvWvaymhY
Part 3- http://youtube.com/watch?v=7jesg9m8GHI
Part 4- http://youtube.com/watch?v=M_xjOYI__bI
Part 5 -http://www.youtube.com/watch?v=27ObN4ouhHk

E: Arvostelu löytyy mm. tästä http://www.leffatykki.com/pages/ind … p?submit=review&elokuva_id=4050
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)