kesamieshartsa 13.12.2006 15:30:59 | |
---|
Elikkäs tuossa keväämmällä olisi tarkoitus ostaa toinen kitara tuon Rg:n kaveriksi. Pääasiallisin syy on että Rg:n saisi jumitettua D-vireeseen ja tuon uuden kitaran voisi pitää sellaisena "testivirekitarana" joka olisi sitten mielentilan mukaan E,Eb ja Drop-D vireessä. Musatyylinä bluessista hevanderiin. Speksejä kitaralle on oikeastaan vain kaksi: ei kampea ja 24nauhaa pitäisi olla (ei kuitenkaan absoluuttisen ehdottomasti 24, 22kin käy). Hintahaarukka olisi n.200-500e. Ibanezeja älkääkä Ltd:eitä ehdotelko, koska Ltd:n olen omistanut ja Ibanez pyörii nurkissa (haluan testailla eri merkkejä).;) Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen. |
panyy 13.12.2006 15:57:09 | |
---|
Tele tai Strato ja tallaan duncan hot rails. Kyllä toimii. peace |
Jaakko Hyvärinen 13.12.2006 16:04:07 | |
---|
Schecterillä on muutama halvempi malli. Hyviä keppejä tuossa hintaluokassa. Itsellä Omen 6. Mikkien vaihdon jälkeen on kerrassaan loistava kitara. Soundatasta löytyy. Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!! |
saastara 13.12.2006 16:08:43 | |
---|
Jaappanin strato ja siihen joku räyhämikki tallaan puolituksilla.. Irtoaa mikä vain milloin vain. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
JartZA 14.12.2006 14:19:34 | |
---|
Jaappanin strato ja siihen joku räyhämikki tallaan puolituksilla.. Irtoaa mikä vain milloin vain. Tuossa on kyllä kampi, jota aloittaja ei kaivannut. Lisäksi tuolle voi kyllä tullä hieman enemmän hintaa kuin 500 e. Ennemminkin suosittelisin jotain kipsoniitti-mallista kitaraa tuon rg:n rinnalle, niin saa laajemman soundipaletin. Esimerkiksi Epiphonen vintage G400 vois olla hyvä valinta noihin kriteereihin, löytyy kiinteä talla, jota osaa arvostaa vireitä vaihdellessa, ja pitäisi kyllä taittua kaikki bluesista heviin. Jää vielä rahaa mikkien vaihtoon, jos sen kokee tarpeelliseksi. http://www.thomann.de/fi/epiphone_sg400_wb.htm SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
munkero 14.12.2006 15:05:01 | |
---|
lol penis |
hullu_ukko 14.12.2006 15:24:16 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/jackson_dkmgt_bk.htm Ei mulla muuta. Ei nyt mitenkään monipuolisimmasta päästä ainakaan tuolla mikkiyhdistelmällä. Emg:t kun eivät aivan parhaimmillaan ole kevyemmässä musiikissa ainakaan minun mielestäni. Makuja on tietty monenlaisia ja jonkun mielestä nuo Emg:t tietty saattavat sopia hyvinkin. Ei mulla muuta. M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
M4ss3 m/ 14.12.2006 17:56:37 | |
---|
Mulle ainaki kävis toi Jackson:P Tommosta kaikista eniten haluaisin. :Aloittelija |
saastara 14.12.2006 18:51:48 | |
---|
Kappas prkl.. En tuota ei-kampi-kommenttia huomannutkaan.. Mutta ei tuo hintansa puolesta ainakaan yli menisi.. Soundstoressa Itänmaan Stratot 450€.. Jää siihen mikkiinkin rahaa.. Ja eihän mikään pakota sitä Straton kampea käyttämään.. :) Kyseessä on kuitenkin hieman perinteisempi ja yksinkertaisempi vipstaakkeli kuin esim floikka. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Petrukki 14.12.2006 19:07:32 | |
---|
Kyseessä on kuitenkin hieman perinteisempi ja yksinkertaisempi vipstaakkeli kuin esim floikka. Ja mielestäni todella helppo säätää. Kielten vaihtoa on yhtä helppoa kuin kiinteässä, ja ainakin omassa vintaketremolossa intonaatio säädetään ruuvarilla, mikä on helppoa. Näin vaan siis kommentoin, ettei kukaan luule vintagetremolon olevan vaikea säätää. :) Jackson on paras puolivuotta (ehkä). |
Itsellä hieman samanlainen tilanne, nyt löytyy RG ja pitäisi saada joku kiinteätallanen hieman erilainen peli (kunhan rahat löytyy). Päädyin jo aika vakaasti Ibanezin sz 520:een, kaikin puolin sopiva omiin tarkoituksiini toiseksi kitaraksi. Mutta kun ei iboja saanut ehdottaa, niin ei sitten ehdoteta :) Always room for one more
S.M.A.K. |
kesamieshartsa 14.12.2006 20:02:56 | |
---|
Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen. |
Sleepless 14.12.2006 20:12:54 | |
---|
Itsellä hieman samanlainen tilanne, nyt löytyy RG ja pitäisi saada joku kiinteätallanen hieman erilainen peli (kunhan rahat löytyy). Päädyin jo aika vakaasti Ibanezin sz 520:een, kaikin puolin sopiva omiin tarkoituksiini toiseksi kitaraksi. Mutta kun ei iboja saanut ehdottaa, niin ei sitten ehdoteta :) Tätä minäkin olisin ehdottanut:) Itseasiassa vaihdoin juuri RG1550 tämmöiseen peliin enkä ole katunut. Käytettynä sain 300 eskolla. Jäi rahaa vielä muuhunkin mukavaan. Jos et iboja kelpuuta niin joku Les Paul voisi olla melko oiva valinta. Epin LP standard tai käytettynä joku kalliimpi malli menee hyvin tuohon budjettiin. Hiljaa hyvä tulee. |
Krice 14.12.2006 20:17:34 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/yamaha_rgx_520_fz_trd.htm Tuossa olisi tuollainen. Onko kellään tietoa että mitä puuta tuo Nato on ja kuinka tuollainen mahtaa saundata? Se on natoa. Eräänlainen halvan miehen mahonki. Sitä kasvaa Etelä-Amerikan viidakoissa, joissa käy kova ryske kun puut kaatuvat ikimetsistä... Minullahan on juuri kesken RGX520-seikkailu, eli sain kitaran ja innostuin siitä valtavasti, mutta saamani yksilö oli nauhavikainen. Nyt sitten tilasin uuden punaisen version ja odotan sitä kovasti. Akustinen soundi on tumma ja oikeastaan vähän tunkkaiselta vaikuttava. Ei todellakaan mikään kirkassoundinen kitara noin yleensäkään. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Bookkeeper 14.12.2006 23:21:00 | |
---|
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Krice 15.12.2006 09:27:26 | |
---|
Body: flamed maple & mahogany? Varmaan sellainen positiivinen näkemys natosta. Tai sitten se on mahonkia. Aika samantekevää minulle, kuten myös väri. Ainakin minulle pulttikaulaisiin halpiksiin tottuneena tuo RGX520 on kuin toiselta planeetalta. Soittaminen tuntuu paljon helpommalta ja paremmalta. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
mikkosah 15.12.2006 12:28:28 | |
---|
Tollainen kuvassa näkyvä,eikä muuten oo LTD Lets go through the wall!!!! |
kesamieshartsa 15.12.2006 12:33:45 | |
---|
Tollainen kuvassa näkyvä,eikä muuten oo LTD Noh.. floikkaa en tarvitse, body ei ole oikein omaan makuuni sopiva ja hintaa on liikaa ~1100e... No offense. :) Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen. |
Kiinankeisari 15.12.2006 15:16:54 | |
---|
Ja tuollaista tuli myös himoteltua... Jos tuohon stratoon päädyn niin se on varmaan sitten hommattava tremsetter siihen. höpö höpö. eihän tuohon mitään tremsetteriä tarvitse, muutakun ruuvaat sen kiinni kanteen ja vaikka blokkaat vielä kunnon puunpalalla jos kampi ei miellytä. käytännössä strato jonka talla on säädetty bodyyn kiinni vastaa kiinteätallaista lähes täysin. siis mun mielestä. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
saastara 15.12.2006 15:18:54 | |
---|
höpö höpö. eihän tuohon mitään tremsetteriä tarvitse, muutakun ruuvaat sen kiinni kanteen ja vaikka blokkaat vielä kunnon puunpalalla jos kampi ei miellytä. käytännössä strato jonka talla on säädetty bodyyn kiinni vastaa kiinteätallaista lähes täysin. siis mun mielestä. Saapa olla melkoinen hipsuttelija jos blokatun vintage-vibran ja fenkun kiinteätallaisessa jotakin eroa tuntuman suhteen löytää. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |