Syge 14.12.2006 15:43:32 | |
---|
Dodein.. Oon nyt soittanut 4 vuotta ja vois sanoo et 2 viimisintä junnannu paikallaan.. On tavallaan 2 ongelmaa yhdessä paketissa: Pidän plektraa peukalolla,etusormella ja keskisormella (siksi että niin saa paljon enemmän tukea plekuun ja se tottelee) paitsi sillon kun teen pinch harmonicin mikä tapahtuu keskarin rystysellä (toimii kyllä täydellisesti). Nimetön ja pikkurilli ovatkin sitten nyrkissä ja tiukkaan.. Olisko jossain hyviä videoita tai artikkeleita nimenomaan soittotyylin KORJAAMISEEN? Että tässä kun tota kättä muutenkin varmaan tulee liikutettua niin pääsis samalla helpottamaan seistessä soittamista.. Tidizdii |
Wahi 14.12.2006 15:50:24 | |
---|
Hmm... pätevä opettaja osaisi varmaan auttaa tuon(kin) asian suhteen. En sitten tiedä mistään videoista. Ei kai tuohon auta mikään muu kuin opetella soittamaan uudella tekniikalla. paitsi sillon kun teen pinch harmonicin mikä tapahtuu keskarin rystysellä (toimii kyllä täydellisesti). What the fook? "Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!" |
Syge 14.12.2006 16:18:34 | |
---|
Aivan :D harmonic soi tosi hyvin keskarilla.. Ja tolla mun nykysellä tekniikalla peukalon käyttäminen olis aivan turhaa räpellystä.. Vielä poiketakseni omasta asiastani kysyisin et mahtaakohan metalli soida tollasella löysällä plekulla? Tidizdii |
Mutta että keskarin rystysellä! Siis täh? PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42 |
hullu_ukko 14.12.2006 17:05:31 | |
---|
paitsi sillon kun teen pinch harmonicin mikä tapahtuu keskarin rystysellä Teetkö pinch harmonicin nyrkillä? :-------------D M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Syge 14.12.2006 17:16:46 (muokattu 14.12.2006 17:21:16) | |
---|
No saahan siinä kättä vääntää :D Mutta kokeilkaa, ei se niin vaikeeta ole.. EDIT: No niin no.. En yhtään ihmettele miks ihmettelette :D Siksi tässä ollaan :P Tidizdii |
Johnny Silverfox 14.12.2006 17:32:04 | |
---|
Ai jai paha juttu! mun piti melkein kokonaan kaks vuotta sitten opetella oikean käden käyttö. Kannattaa joku opettaja hommata opettamaan. On tosi tärkeää osata käytää plekrakättä ja liikuttaa sitä oikein. Pitää oikeastaa pitää koko ajan käsi liikkeessä ja taukojen kohdalla "lyödä ilmaan" Manu |
hullu_ukko 14.12.2006 17:34:29 (muokattu 14.12.2006 19:42:12) | |
---|
Ihmettelen vain miten ranteen saa vääntymään sellaiseen asentoon, että rystynen osuu kieliin tarpeeksi nopeasti ja sopivalla voimalla. Sehän vaatii että kääntää käden kulmaa about 90 astetta että rystynen edes osuu kieliin. Ainakin sen mielikuvan mukaan, minkä sain tuosta kuvauksesta. Kannattaa oikeasti varmaan opetella se oikeaoppinen tyyli plektran pitämiseen. Itselläni on koko käsi nyrkissä ja plektra on kiilautuneena peukalon ja etusormen väliin. Enemmän tarkkuutta vaativissa jutuissa pidän pikkusormea ja joskus nimetöntäkin suorana ottamassa tukea kitaran kannesta. Ja itsehän teen pinch harmonicin JÄTT... No jätän sanomatta.. M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Syge 14.12.2006 18:03:39 (muokattu 14.12.2006 18:04:46) | |
---|
Onkos täällä ketään joka tavallaan soittaa tolla ihme nyrkkiotteella (mikä ei mulle ainakaan tuu sopimaan) mut ei ihan.. Ittellä koitin uutta tapaa niin sai sen keskarin korvattua sillä et taittaa etusormen tukemaan plektraa.. EDIT: Ainakin sweepit menee nätemmin nyt jo :D Tidizdii |
NRider 14.12.2006 18:17:33 (muokattu 14.12.2006 18:18:14) | |
---|
Ettet vaan Syge olis nyt sekottanut rystystä sormen ensimmäisen nivelen rystypuoleen? Rystysellähän (ainakin yleensä) tarkoitetaan sitä osaa kädestä, jonka on nyrkkitappelussa tarkoitus osua mahdollisimman keskelle vastustajan naamataulua. Tai no, tehkööt kukin tyylillään. Edit: Siis ensimmäinen nivel sormenpäästä laskien. |
Teemu K. 14.12.2006 18:32:02 (muokattu 14.12.2006 18:32:20) | |
---|
paitsi sillon kun teen pinch harmonicin mikä tapahtuu keskarin rystysellä Aiheeseen pahemmin liittymättä: Tekeekö kukaan muu pinchiä pikkurillillä? Kymmenellä kahdesta on lukihöiriä! |
Syge 14.12.2006 18:32:44 | |
---|
No nyt taas käytän sitä mutta ennen ihan rystystä :D sitä nenänmuotoiluvälinettä.. Tidizdii |
Syge 14.12.2006 18:38:37 (muokattu 14.12.2006 18:39:30) | |
---|
Aiheeseen pahemmin liittymättä: Tekeekö kukaan muu pinchiä pikkurillillä? Meidän bändin toinen kitaristi tekee.. Itse en tajuu miten SE sitten taas tapahtuu mut kai mun ja mun rystysten kannattaa ihan vaan olla hiliiijaa :D PS. Toi sun kirkas aamus menee mp3-soittimeen ;) Tidizdii |
SuvantoJ- 14.12.2006 19:42:34 | |
---|
Itse taisin muinoin myös pitää plektraa juuri samalla tavalla. Yksi kesä sitten päätin, että nyt pitää korjata tilanne, kun plekukäden tekniikka ei enää kehittynyt. Itsellä lähti toimimaan tuo normaali kahden sormen käyttö varsin nopsaan, mutta kyllä siinä vähän takapakkiakin sai ottaa :) Jollain peukkuplektralla tuo harjoitteluvaiheen alku voisi myös toimia hyvin, sellainen kun melko lailla pakottaa käyttämään tuota yleensä käytettävää otetta. M.A.C.H.O. # 3 - My name is spelt "Luxury Yacht" but it's pronounced "Throatwobbler Mangrove" |
Syge 14.12.2006 20:04:31 | |
---|
En nyt sitten tiedä miten tyhmältä tämä kuulostaa mutta alkaa olla aika pitkälti tuo uus tyyli hallussa ó.Ò Tidizdii |
diabami 14.12.2006 20:46:05 | |
---|
Pidän plektraa peukalolla,etusormella ja keskisormella Kaverinikin pitää noin plektraa. En kyllä sitten tiedä, että rajoittaisiko se soittoa jotenkin. Itsellä on tuo aika hankalaa. |
papitsu 14.12.2006 21:11:15 | |
---|
Pidän plektraa peukalolla,etusormella ja keskisormella Samoin. Aina välillä tulee mieleen, että pitäisi varmaan tuokin tekniikka korjata, mutta enpä ole vielä sitä saanut aikaseksi. Eipä ole tuo vielä mitään haitannut, mutta muutenkin tämä harrastus niin alkuvaiheissa, että ehtii varmaan tuokin vielä ongelmia tuottaa. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42 |
apenaattori 14.12.2006 21:14:47 | |
---|
Kaverinikin pitää noin plektraa. En kyllä sitten tiedä, että rajoittaisiko se soittoa jotenkin. Itsellä on tuo aika hankalaa. Minäkin pidän. Toisaalta ei ongelmia ole kun esim. hybrid pickingissä irrotan keskisormen plektrasta, mutta normaalisti pikkaillessa pidän keskarin kiinni plekussa. Ei siitä mitään haittaa tunnu olevan. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Syge 14.12.2006 21:22:45 | |
---|
Kyllä siitä mulle ainakin oli sen verran haittaa että tänä iltana harpattiin taas puol vuotta eteenpäin :D Tidizdii |
Ambitus 14.12.2006 22:31:11 (muokattu 14.12.2006 22:33:32) | |
---|
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |