Aihe: Fendereistä
1 2 3 4
BigPapa
14.12.2006 16:30:12

Niin rakkaita kuin monet musiikin pikkuiset ja isommatkin yksityiskohdat meille kullekin ovat, on tosiasia, että niin sanotulle isommalle kuluttajaporukalle niillä ei ole paskankaan vertaa merkitystä.

No ei sillä isolla kuluttajaporukallakaan ole mulle merkitystä - miksi niitä pitäis ajatella.
Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä.
rmac
14.12.2006 16:30:51 (muokattu 14.12.2006 16:39:18)
Montakos mahtavaa sooloa Beatlesilla on? Ehkä yksi. Montako mahtavaa biisiä? "Muutama" enemmän.

Siis mum mielestä sää voitit tän väittelyn, nyt me ollaan asian ytimessä! :D :D
BigPapa
14.12.2006 16:31:39

Montakos mahtavaa sooloa Beatlesilla on? Ehkä yksi. Montako mahtavaa biisiä? "Muutama" enemmän.

Piitleillä on paljon hyviä kitarasooloja, yhden vetää jopa paljon parjattu tai kehuttu Clapton.
Karlsson
14.12.2006 16:32:04
No ei sillä isolla kuluttajaporukallakaan ole mulle merkitystä - miksi niitä pitäis ajatella.

Niinpä. Minä ja sooloni, muut voi painua...
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Teijo K.
14.12.2006 16:32:38

Siis mum mielestä sää voitit tän väittelyn, nyt me ollaan asian ytimessä!

Munsta tää ei ole väittely. :) Mutta sovitaan että Big Papa voitti.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.

Älä klikkaa tät
Teijo K.
14.12.2006 16:34:06

Piitleillä on paljon hyviä kitarasooloja, yhden vetää jopa paljon parjattu tai kehuttu Clapton.

Biitlesit soi harva se päivä, mutta ainoa kitarasoolo mikä tuli mieleeni on se cläpän veto. Useamman biisin sanat ja sävel tosin lähtisi ulkomuistista vaikka välittömästi.

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.

Älä klikkaa tät
BigPapa
14.12.2006 16:37:48

Biitlesit soi harva se päivä, mutta ainoa kitarasoolo mikä tuli mieleeni on se cläpän veto. Useamman biisin sanat ja sävel tosin lähtisi ulkomuistista vaikka välittömästi.

All My Lovingissakin on soolo, Nowheremanissä, Let It Bessä, Somethingissa jne.....George Harrison oli soolokitaristi ja Lennon veti sooloja mm. Get Back ja Paul McCartneykin joskus väläytteli kitarasolistin taitojansa.
Karlsson
14.12.2006 16:38:42
All My Lovingissakin on soolo, Nowheremanissä, Let It Bessä, Somethingissa jne.....George Harrison oli soolokitaristi ja Lennon veti sooloja mm. Get Back ja Paul McCartneykin joskus väläytteli kitarasolistin taitojansa.

Arvan pointti taiskin olla, että sooloistaanko noi biisit tunnetaan?
BigPapa
14.12.2006 16:39:25 (muokattu 14.12.2006 16:40:44)

Niinpä. Minä ja sooloni, muut voi painua...

No karkeesti ajateltuna kyllä. Hyvä biisi, missä hyvä soolo..nehän täydentää toisiansa. Ja ihan oikeesti en koskaan ole ollut ton massa-ajattelun kannattaja.

Myös niistä...
absqua
14.12.2006 16:39:39

Niinpä. Beatles-hitit on niin hienoja & paljon kuunneltuja biisejä että kitarasoolojen kohdalla toivois melkein kuulevansa jotain edes samansuuntaista kuin levyllä. Tämä siis kun coverbändit niitä soittelevat.
Kyllä esim Something:in kitarasoolo on ihan hemmetin hieno, ja on niitä muitakin. Ei vain se Kläppänän vetäisy.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
14.12.2006 16:41:22 (muokattu 14.12.2006 16:42:27)
No karkeesti ajateltuna kyllä. Hyvä biisi, missä hyvä soolo..nehän täydentää toisiansa. Ja ihan oikeesti en koskaan ole ollut ton massa-ajattelun kannattaja.

Juu, invidualismia harrastanee varmasti itse kukin, mutta hyvä biisi on hyvä ilman sooloakin. Hyvä soolo ilman biisiä taas...no, se on vain soolo.
rmac
14.12.2006 16:41:31

Arvan pointti on se, ettei sooloja tarvita vaan komppia ala' Torvinen.
Karlsson
14.12.2006 16:42:15

Näinhän se on nähtävä.
Teijo K.
14.12.2006 16:42:26

Kiitos kun kerroit miulle mitä ajattelen, itsehän en olisi noin ovelasti keksinyt tuumaillakaan.

Älä klikkaa tät
BigPapa
14.12.2006 16:43:43 (muokattu 14.12.2006 16:44:15)

Juu, invidualismia harrastanee varmasti itse kukin, mutta hyvä biisi on hyvä ilman sooloakin. Hyvä soolo ilman biisiä taas...no, se on vain soolo.

No revitään noista Beatlebiiseistä soolo pois niin onko ne enää samoja biisejä? Ja hyvä kitarasoolo ainakin mun korvaan on hyvä soolo oli biisin kanssa tai ilman. Sama muuten koskee bassosooloja.
rmac
14.12.2006 16:45:34
Juu, invidualismia ... . Hyvä soolo ilman biisiä taas...no, se on vain soolo.
Olisiko tähän tarkennusta?
Teijo K.
14.12.2006 16:47:18

No revitään noista Beatlebiiseistä soolo pois niin onko ne enää samoja biisejä? Ja hyvä kitarasoolo ainakin mun korvaan on hyvä soolo oli biisin kanssa tai ilman. Sama muuten koskee bassosooloja.

Ajatellaan että olisi bändi joka soittaa noita Beatlesin biisejä ilman sooloja, ja sitten olisi kitaristi joka soittaa noita sooloja ilman biisejä. Mitä luulet, kumpi toimis paremmin?

:)

Myö ollaan jotain Beatlesia soiteltukin ilman sooloja, ja yleisö on ollut ihan pähkinöinä.

Älä klikkaa tät
rmac
14.12.2006 16:47:53 (muokattu 14.12.2006 16:48:31)
Kiitos kun kerroit miulle mitä ajattelen, itsehän en olisi noin ovelasti keksinyt tuumaillakaan. Ok, Kiitos! Pari "donaa" voisit lähettää.
BigPapa
14.12.2006 16:48:00

On. Ilman sooloa vaan.

Ei mulle.

Ja mun mielestä tylsää kuunneltavaa yleensä. Ajatella.

Mun mielestä taas ei

Ja mun mielestä yllä oleva koskee kans.

sama kuin yllä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)