Aihe: Äänityskamat himaan
1 2
Wahi
10.12.2006 15:59:17 (muokattu 10.12.2006 16:01:24)
Käytin hakua ja jotain löysinkin, mutta vielä on aika epäselviä nämä asiat.

Eli nyt olisi hakusessa äänityskamat kotiin niin, että saisi äänitettyä akustista ja sähkökitaraa. Olen aika aloittelija näissä jutuissa, joten jos porukka osaisi suositella jotain vehkeitä. Mitä kaikkea siihen tarvitsee? Riittääkö vaikka Shure SM-57 ja joku pikkumikseri? Ja millaiset piuhat, liittimet ja mitä näitä nyt onkaan. Olisi hyvä jos pystyisitte linkittämään Thomannin sivuilta sopivat kamat, koska tod. näk. on kohta tilaus menossa sinne muutenkin.

Budjetiksi voisi sanoa semmonen about 200e.

Niin ja tietkone löytyy ja Audacity.
"Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!"
Kukkis 77
10.12.2006 16:17:38

Helpoimmalla pääsenet jos ostat vaikka just sen viisseiskan ja tökkäät sen suoraan äänikorttiin siellä tietokoneessa. Sillähän sitä akustista voi nauhoitella.

Sitten taas sähkistä äänitettäessä työnnät sen kitarapiuhan sinne äänikorttiin.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
Lennu
10.12.2006 16:25:22

Joku Behringerin Xenyx, Phonic Helix tai Alesiksen Multimix, Line6 Toneport tms. vielä lisäksi. Sitten kun ne alkaa tuntumaan liian köykäsiltä, niin sitten kannattaa vuokrata jo studioaikaa. Jotain demopaketteja saa halvalla. Kotona kuitenkin suurin menoerä on se akustointi ja kuuntelu, joten on parempi jos kaikki vehkeet on vähän pilipali (audacity sulla jo olikin) niin voi aina vedota niihin, kun kuulostaa tukkoselta ja nuhaselta. Jos tavoitteet ei oo ihan katossa (mitä ne ei tietenkään voi kahensadan budjetilla olla), niin edellä mainitut mööpelit kelpaa ihan hyvin.
"Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
Wahi