Can t stop! 30.11.2003 20:56:11 | |
---|
Laittakaa mitä mieltä olette combo vai nuppi+kaappi? 1.Mitä hyviä/hounoja puolia? 2.Mikä merkki/malli? 3.Mitä maksaa? |
HC-Audio 30.11.2003 22:42:02 (muokattu 30.11.2003 22:42:10) | |
---|
1. Combon voit roudata paremmin ja siihen voi ihan yhtälailla (yleensä) liittää kaappeja kiinni. Samat ominaisuudet kuin nupissa, toisaalta jos pidät esim. toisen merkin kaapista ja juuri tästä nupista niin silloin kannattaa harkita pinoa 2.Combo: Ashdownin joku(parhaita komboja millä olen soitellut) Nuppi ja kaappi Ampeg(se legendaarisin) 3.Kombon ostaessasi voit säästää hieman, kuin jos ostaisit samoilla spekseillä olevan nuppi ja kaappiyhdistelmän. Siis mitään parempaa et saa, mutta enemmän hintaa. Siksi suosin komboa "It's My duty to please that booty" |
Ylläri 30.11.2003 22:56:41 | |
---|
Ennen vanhaan nuppi ja kaappi-tie oli ainoa tapa saada kunnolla tehoa, mutta nykyisin asia on toisin. Markkinoilla on runsaasti erittäin tehokkaita (>300W) comboja ja kun kaiutinteknologiakin on kehittynyt niin että hämmästyttävän pienistä bokseista saadaan ulos valtavasti hyvälaatuista ääntä, alkaa ison erillissysteemin kasaamiselle olla vaikeaa löytää järkiperusteita. Kuten monta kertaa olen sanonut, aika harvassa ovat Suomessa lavat, jossa jostain 8x10:stä on oikeasti hyötyä. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Basismi 30.11.2003 23:07:10 | |
---|
1. Combon voit roudata paremmin Jokseenkin eri mieltä. Nupin ja kaapin saa kuskattua erikseen, joten yksittäinen kantamus ei ole järkyttävän painava. 2x10" kombot alkaa olla jo sitä kokoluokkaa, että mieluummin erikseen, saatikka isommat. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Maisteri 02.12.2003 10:26:37 | |
---|
Jokseenkin eri mieltä. Nupin ja kaapin saa kuskattua erikseen, joten yksittäinen kantamus ei ole järkyttävän painava. 2x10" kombot alkaa olla jo sitä kokoluokkaa, että mieluummin erikseen, saatikka isommat. No jaa. Riippu toki aina tapauksista. Marsunuppini painaa vajaat 20 kiloa ja 4x12 kaappini varmaan jotain reilut 40 kiloa. Entinen comboni painoi 27 kg. Mutta putkisoundi on aina putkisoundi. Painava siis. |
chief 02.12.2003 14:23:16 | |
---|
4X12" Combo varmaan painaisi sitten 60 kg? |
Maisteri 02.12.2003 18:23:21 | |
---|
4X12" Combo varmaan painaisi sitten 60 kg? Niin varmaan, jos olisi putkikone, ja jos 4x12" comboja ylipäätänsä olisi olemassa. |
N_Bates 02.12.2003 18:58:06 | |
---|
ashdownilla ois kiva 8x10 kompo.. http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
Olen pikkuhiljaa päätymässä comboon. Vaihtoehtoina on Ashdown mag sarjaa tai sitten Hughes&kettner bassforce XXL. Onko tolla ashdown mag ja electric blue sarjalla paljon eroa?? |
chief 02.12.2003 21:30:09 | |
---|
Olen pikkuhiljaa päätymässä comboon. Vaihtoehtoina on Ashdown mag sarjaa tai sitten Hughes&kettner bassforce XXL. Onko tolla ashdown mag ja electric blue sarjalla paljon eroa?? Ihan hyviä vaihtoehtoja sulla. Electric Blue sarja on tehoiltaan paljon pienempi kuin MAG ja ne tuntuvat olevan hiukan heppoisempia muutenkin. Niissä ei ole lisäkaapin kytkentämahdollisuutta. Tosin Ashdown on päivittänyt noita EB- komboja aika ahkerasti ja nykyään niissä on enemmän tehoa (180W) ja lisäkaappimahdollisuus mutta niitä ei välttämättä saa vielä Suomesta. Itse ehkä säästäisin sen verran että ostaisin mieluummin MAG sarjalaisia. Mitä nuilta komboilta odotat? Treenikäyttöön vai keikalle? Musatyyli? Bändin kokoonpano? |
AoA 03.12.2003 11:46:18 | |
---|
Itsellä 4x10 kitaracombo. Alkaa olla jo melkoisen painava tuommonen systeemi. Ja kun tuosta ei löydy muuta kantokahvaa kuin se normaali siitä päältä. Joten aika hankala laitos kantaa. Mieluummin kantaisin erikseen. http://koti.mbnet.fi/tarrasqu/Melos%20-%20Arkistokuvat/ |
Can t stop! 03.12.2003 17:34:02 | |
---|
Mitä nuilta komboilta odotat? Jep. Soundin puolesta en osaa sanoa mitään, pitäis päästä kokeilemaan niin sitte sen tietäis(olen kokeillut muita yleisimpiä merkkejä roland, warwick jne..)mutta sellanen combo että ei tarvi heti ens vuonna ostaa uutta ku vanha on jääny pieneksi. Treenikäyttöön vai keikalle? Tällä hetkellä treeni käyttöön, mutta toivon mukaan vielä joskus myös keikka käyttöön. Musatyyli? Heavysta poppiin. Bändin kokoonpano? rumpali, 1 kitaristi, minä ja laulaja. Ajattelin sijoittaa n. tuhat euroa tuohon hommaan. Ja tossa ashdown mag sarjan 4x10 on kunnon kantokahvat. |