Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi Floikallinen kitara
1 2 3
tilutusman
13.12.2006 13:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen juuri hankkimassa kitaraa, floikallista jossa olisi aito floyd rose eikä mitään kopio kampea. Soitan heviä pääasiassa ja kitaran hinta saisi olla 700-1000 e..Onko ehdotuksia ??
 
tommiot
13.12.2006 13:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OFR-vaatimuksesta huolimatta esitän vaihtoehdoksi Ibanez RG sekä vanhaa S-sarjaa.
 
hullu_ukko
13.12.2006 14:03:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ltd:ltä M-1000, KH-603 ja 602 ja JH-600 nyt ainakin saattavat tuohon hintaan lähteä. Muuten jotain Ibanezia tai vastaavaa lähtisin ehkä katselemaan.
 
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
Skebaristi
13.12.2006 14:17:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ltd:ltä M-1000, KH-603 ja 602 ja JH-600 nyt ainakin saattavat tuohon hintaan lähteä. Muuten jotain Ibanezia tai vastaavaa lähtisin ehkä katselemaan.
 
LTD M-1000:tta minäkin lähtisin ehdottamaan. Käytettynä lähtee alla tonnilla.
 
"Sillä ei ole mitään merkitystä. On fiksusti tai ei. Bannia tulee aina." -Johtaja
tilutusman
13.12.2006 14:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko tos ibanezis ihan laadukas talla et se pitää vireen???
 
ballfish
13.12.2006 14:26:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez 3120. Osta semmonen. Talla pitää vireen täydellisesti. Eikun vaan tiluttamaan! :)
 
kojones
13.12.2006 14:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OFR-vaatimuksesta huolimatta esitän vaihtoehdoksi Ibanez RG sekä vanhaa S-sarjaa.
 
Ei se uusikaan huono ole. Jos haluaa käyttää droppivireitä se ZR on ehdoton.
 
tommiot
13.12.2006 14:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se uusikaan huono ole. Jos haluaa käyttää droppivireitä se ZR on ehdoton.
 
Näitä uusia en ole kokeillut, en uskaltanut suositella :) Nehän on Koreassa tehtyjä käsittääkseni? Ei niin etteikö voisi olla silti hyviä pelejä, mutta Fxxxxxxx sarjanumero lavassa vakuuttaa mut helpommin :)
 
tilutusman
13.12.2006 15:00:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tohon jacksonin rr3 malliin mahdollista vaihtaa floyd rose ajattelin vaan et toi kolo näyttää vähän pieneltä floyd roselle??
 
tommiot
13.12.2006 15:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tohon jacksonin rr3 malliin mahdollista vaihtaa floyd rose ajattelin vaan et toi kolo näyttää vähän pieneltä floyd roselle??
 
Sorry vaan mutta onhan siinä Floyd Rose alunperinkin, vaikkakin lisensoitu. Eli kyllä siihen joku hyvä floikka käy aika varmasti. OFR, Schaller, etc... Joku muu osaa sitten valaista että mikä floikka siihen käy tilalle.
 
hullu_ukko
13.12.2006 15:07:02 (muokattu 13.12.2006 15:07:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tohon jacksonin rr3 malliin mahdollista vaihtaa floyd rose ajattelin vaan et toi kolo näyttää vähän pieneltä floyd roselle??
 
Schallerin floikka taitaa siihen mahtua ainakin. Muistelisin että Jacksonin floikat olisivat about yks yhteen noiden Schallerin Lo-profile floikkien kanssa(?)
Joku Jacksoneita paremmin tunteva korjaa jos olen väärässä.
 
Schallereista voin sanoa vain hyvää. IMO hieman kevyempi kammeta, mikä voi kyllä johtua säädöistä ja talla on hiukan eri mallinen. Olen kuullut että tulisivat samalta tehtaalta kuin orkkikset mutta en ole tästäkään varma.
Ovat mielestäni itse asiassa parempia kuin orkkikset ja usein myös hiukan halvempia.
 
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
Vapour
13.12.2006 15:17:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko tos ibanezis ihan laadukas talla et se pitää vireen???
 
Ibanezin lisenssitalloista koetellusti hyviä ovat: Edge, Lo-pro(file) edge ja edge pro. ZR lienee mainio, mutta välimerkkifiilit tietävät kertoa, että kyseessä ei ole floikka laisinkaan vaan ibanezin ihan oma zydeemi.
 
Edge ja lo-pro edge eroavat uudemmistaan ja OFR:stä siten, että niissä on vakioasennuksena lukittavat tallapaalut. Mitä tämä käytännössä merkitsee, mene ja tiedä...
 
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
kimurantti1
13.12.2006 18:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ZR lienee mainio, mutta välimerkkifiilit tietävät kertoa, että kyseessä ei ole floikka laisinkaan vaan ibanezin ihan oma zydeemi.
 
Näin on, mutta sen lisäksi ettei se ole floikka, sen rakenne on sen verran erilainen, ettei siitä floikan korvaajaksi ole.
 
Ibanezilta parhaat on tosiaan Lo Pro Edge, Edge ja Edge Pro. Orkkisdesignilla on tietysti OFR ja Schaller. Schaller taitaa tehdä molemmat, mutta design on sama, materiaaleissa ilmeisesti vähän eroa. Tää viimeinen virke on kyllä ihan mututa, korjatkaa joku jos oon väärässä.
 
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Jannipaali
13.12.2006 18:56:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älkää sitten unohtako Gotohin tekeleitä.
 
Ne on laadultaan siellä Schallerin lähistöllä.
 
M.A.C.H.O. # 6 "Don't disturb my friend. He's dead tired." In GOTOH We Trust. THV-Klubi #40
Kitarmän
13.12.2006 20:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kato jotain Schecterin kitaroita..
 
blackorwhite
14.12.2006 02:45:22 (muokattu 14.12.2006 14:29:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tohon jacksonin rr3 malliin mahdollista vaihtaa floyd rose ajattelin vaan et toi kolo näyttää vähän pieneltä floyd roselle??
 
Ajattelinpas itse kysyä, että miten sitten tuo ltd mmv kitaraan kammen vaihto. 12-nauhan kohalla siinä mmv lukee ni en oo varma onko se sn vai pelkkä mmv. Mikä OIKEA floikkari siihen passais suoraan jos jollakulla sattuis olemaan tietoa?
 
Tarkoitus oli myydä tuo kitara ja ostaa sit LTD M-1000, ESP SV (tuskin ois rahat riittäny) tai sitten Jarkko Petosalmen malli. Nyt sitten olen pähkäillyt, että kyllä kai mä tuolla pärjään siihen asti, että valmistun koulusta (nyt oon kauppakoulun kakkosella) kun vaan vaihan tallan siihen. Ei kai se kuitenkaan niin huono itse keppi laadultaan ole, vai? Kesätyörahat ensikesältä pitää myös laittaa säästöön, että sitten varmaan ois taas fyffee. Tällähetkellä säästössä on jotain 500 €.
 
E: Mitenkäs tuon mmv:n reagointi eri lämpötiloissa oikeen on?
 
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Decadetroll
14.12.2006 06:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuohon mun mmv-04 keppiin meni suoraan originalfloikka ilman mitään jyrsimistä.
 
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity!
tommiot
14.12.2006 07:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orkkisdesignilla on tietysti OFR ja Schaller. Schaller taitaa tehdä molemmat, mutta design on sama, materiaaleissa ilmeisesti vähän eroa. Tää viimeinen virke on kyllä ihan mututa, korjatkaa joku jos oon väärässä.
 
Eikös Schallerissa ole vaihdettavat knife-edget, OFR:ssä ei? Ja eri materiaalit tosiaan myös.
 
jon1
14.12.2006 11:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schecter C-1 Hellraiser FR. Piste.
 
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
kojones
14.12.2006 12:41:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin on, mutta sen lisäksi ettei se ole floikka, sen rakenne on sen verran erilainen, ettei siitä floikan korvaajaksi ole.
 
No, vireen pitää tiukoissakin vongautuksissa, divebombit (vai mitä ne oli) ei kuulemma onnistu.
Mielestäni aika ehdoton peli kun saa ne droppivireet vielä käyttöön :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «