Aihe: Paidan painatus silittämällä?
1
Jmvk
12.12.2006 17:27:30 (muokattu 12.12.2006 17:31:52)
Tarviis painattaa pari paitaa, joskus kyllä luin jonkun helpon ohjeen silitystekniikalla, nyt en löydä sitä niin voisko joku kertoa miten se painatus onnistu silittämällä?

Toki muutkin kotikonstit huomioidaan! :)

Edit. Liekkö joku tietävä sattuu tätä lukemaan, mut jos tiedätte missä vois Kuopiossa käydä painattamassa paidan niin kerrotko toki missä sen voi tehdä, paljonko maksaa ja muut tarvittavat asiat.
vihreen nortin lopetus on valmistettu
Herba
12.12.2006 19:53:22
Kuopiosta en tiedä mutta Helsingissä ainaki stokkalla voi paidan painattaa. Tekstin painattaminen maksaa 25 eurosta eteenpäin, kuvien hinnoista en tiedä. Halvemmaksi tulee jos sinne vie oman paidan johon haluaa töherrystä mutta siitä laadusta ne ei sitten vastaa.

Sinuna kävisin ostamassa sellasta paperia johon saa tulostaa mitä ikinä tykkää ja sitten kovaa alustaa vasten sen saa paitaan silitettyä.

Tollasta vaikka

http://www.mustekasetti.com/Publish … mp;pageID=9&itemcode=jet-tshirt
Mä en osaa kävellä ilman kynää, tää on mun henkinen kävelykeppi. -opettaja.
Minä!
13.12.2006 15:33:57
Jos haluaa säästää rahaa niin kannattaa maalata talomaalilla siihen paitaa se haluamasi kuvio. Olen kokeillut ja hyvä tuli.
Mimi
13.12.2006 16:56:43
Jos haluaa säästää rahaa niin kannattaa maalata talomaalilla siihen paitaa se haluamasi kuvio. Olen kokeillut ja hyvä tuli.

Maalatahan (juu-u, siveltimen kera) voi myös kangasväreillä (myydään sinoopereissa, kangaskaupoissa, askarteluliikkeissä jne), ja melkeinpä uskaltaisin väittää, että tulee parempaa jälkeä kuin talomaalilla. Kangasvärit sitten pitää vaan muistaa silittää huolella kiinni, että kestää.
lapio
13.12.2006 18:15:54

Maalatahan (juu-u, siveltimen kera) voi myös kangasväreillä (myydään sinoopereissa, kangaskaupoissa, askarteluliikkeissä jne), ja melkeinpä uskaltaisin väittää, että tulee parempaa jälkeä kuin talomaalilla. Kangasvärit sitten pitää vaan muistaa silittää huolella kiinni, että kestää.

Ijöö. Minä olen tehnyt sapluunan ja töpsötellyt sitten sienellä sen läpi juurikin tuollaista sinooperin kangasväriä, hyvin on pysynyt paidoissa. Spraytakin on koitettu, sekin oli ihan hyvän näköistä ja kesti pesua.
Mimi
13.12.2006 23:01:36 (muokattu 13.12.2006 23:02:15)
Ijöö. Minä olen tehnyt sapluunan ja töpsötellyt sitten sienellä sen läpi juurikin tuollaista sinooperin kangasväriä, hyvin on pysynyt paidoissa. Spraytakin on koitettu, sekin oli ihan hyvän näköistä ja kesti pesua.

Pointti oli maalaamisessa, sekin onnistuu nimittäin, kaveri on loihtinut hienoja paitoja tuolleen (en ole ihan varma, onko laimentanut väriä ohuemmaksi vedellä). Tommosta sapluuna+tuputtelu-tekniikkaa minä itse suosin. Sprayt on kuulostaneet mielenkiintoisilta, mutta ei käryäkään mistä semmosia saa. Siis hankitko ihan kangas-sprayta, vai jotain tavallista automaalia?

Ja mitä sapluunoihin tulee, niin kontaktimuovi on ihan kivaa. Piirtoheitinkalvo perinteistä. Paperiakin on kokeiltu, mutta ei ei oikein tahtonu toimia.
thedarkness
14.12.2006 10:17:31
Tuollaista paperille tulostettavaa silityskuvaa olen kerran kokeillut. Erittäin kätevä ja helppo menetelmä persoonallisten paitojen tekoon. Saa kerralla painettua monivärisiä kuvia. Ainut ongelma on varsinkin isoissa kuvissa, että paidan venyessä, kuva repeytyy ja kuvasta tulee epätarkka. Ja tekstit pitää tietysti muistaa tulostaa peilikuvana!

Tekstiilivärien ja sapluunan käyttö on myös hyvä vaihtoehto. Moniväristen kuvien teko tällä menetelmällä onkin sitten jo hankalampaa, muttei mahdotonta (kokeiltu on).

Riippuen siitä minkälaista lopputulosta halutaan, suosittelisin jompaakumpaa noista.

Ja jos rahaa löytyy, niin voi antaa ammattilaisten tehdä työn. Jos paitoja teettää useampia, niin ei tule edes kovin kalliiksi.
Potilas on turkulainen nuori mies, ei muuta vikaa.
lapio
14.12.2006 11:34:04

Pointti oli maalaamisessa, sekin onnistuu nimittäin, kaveri on loihtinut hienoja paitoja tuolleen (en ole ihan varma, onko laimentanut väriä ohuemmaksi vedellä). Tommosta sapluuna+tuputtelu-tekniikkaa minä itse suosin. Sprayt on kuulostaneet mielenkiintoisilta, mutta ei käryäkään mistä semmosia saa. Siis hankitko ihan kangas-sprayta, vai jotain tavallista automaalia?

Varmaan sitä väriä voi ihan hyvin laimentaa vedellä. Tuota maalaamista voisi joskus kyllä kokeilla.

Ja se spray oli ihan isukin autotallista löytynyttä hopean väristä sprayta. Sitäkin suihkuteltiin sapluunan läpi.
Minä!
14.12.2006 13:05:03 (muokattu 14.12.2006 15:43:09)
Ei sitä maalia tarvitse laimentaa. Ja hyvä siitä tulee kun antaa sen kunnolla kuivua. Sapluunat tein jeesus teipillä
lapio
19.12.2006 23:11:28

Tässä on nyt yksi esimerkki noista kangasväreillä sapluunan kanssa painetuista paidoista. Siskolle väsäsin tuommoisen äsken. Kyllä niillä aika hyvää jälkeä saa aikaa, kunhan tekee sapluunan huolella.

http://www.elisanet.fi/roimaa/joululahja.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)