Aihe: Soittajien alaikäraja baareissa/clubeissa
1
Bald Anus
03.12.2006 12:30:46

Hei. Kysyisin siis, että mikä on soittajien alaikäraja esimerkiksi Club Teatriassa? Luulisi kuitenkin, ettei siellä sellaista ikärajaa ole, jos siellä järjestetään niitä S- ja K15 -tilaisuuksiakin?
Kiitos jo etukäteen, ei perseilyä, kiitos.
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Bald Anus
10.12.2006 22:54:53

Ei muka kukaan tiedä?
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Antti1
10.12.2006 22:59:11
Mitäs jos kysyisit niistä paikoista, joihin olet menossa? Sitten vastaus vähän kysymykseen liittyen: kyllä, mä olen soittanut monia keikkoja baareissa alaikäisenä. Silloin on vaan pysyttävä tiukasti bäkkärillä ja oltava mehulinjalla.
jannu
11.12.2006 01:06:19 (muokattu 11.12.2006 02:00:49)
Silloin on vaan pysyttävä tiukasti bäkkärillä ja oltava mehulinjalla.

Tässä tuli kaikki oleellinen. "Mehulinja" tarkoittaa tässä vielä paikanpäälläjuomattomuuden lisäksi sitä ettei orkesterin alaikäiset jäsenet ole päihtyneitä. Liossa ovat aina kuitenkin baarin anniskeluoikeudet. Lainsäädäntöhän ei ole kovin joustava alaikäiset+anniskelualue-yhtälössä, mutta käytännössä baarit voivat ottaa alaikäisiä esiintyjiä juurikin siksi että bäkkäri ja lava harvemmin ovat määritellyn anniskelualueen sisällä.

Jos kalja maistuu jo natiaisena, niin silloin ei auta muu kuin kärvistellä niin kauan että keikka on ohi ja poistutte tiloista omille teillenne.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
dmls
11.12.2006 01:57:00
Ja jos nyt tarkkoja ollaan niin laki ei varsinaisesti kiellä alaikäisiltä anniskelu-alueella oleskelua. Pitää vaan varmistaa ettei alaikäinen nauti alkoholia tai ole sen vaikutuksen alaisena. Ja tietty tämän valvominen on vaikeaa, henkiläkunnan pitäisi kokoajan kytätä, siksi ikärajat.
kivi
11.12.2006 12:15:23 (muokattu 11.12.2006 12:15:51)
Sitten vastaus vähän kysymykseen liittyen: kyllä, mä olen soittanut monia keikkoja baareissa alaikäisenä. Silloin on vaan pysyttävä tiukasti bäkkärillä ja oltava mehulinjalla.

Juurikin näin se on mullakin mennyt. Piti käkkiä takahuoneessa ja juoda kahvia, sieltä viivasuoraan lavalle ja keikan jälkeen takaisin, ei puhettakaan että olis voinut notkua yleisön joukossa.

Mutta jos on ikärajaton keikka, silloin tietysti ollaan kuin muutkin.

Ravintolapäällikkö ratkaisee, uskaltaako ottaa alaikäisen keikalle. Siihen ei meidän mielipiteet paljon vaikuta, vaikka tietysti voi yhtenä argumenttina kertoa että näin se on ennenkin ratkaistu...

Ja tosiaan, pussikaljat on vieläkin enemmän out kuin nuokkarikeikoilla. Anniskeluraflassa alaikäisillä on kova nollalinja. Siinä on koko raflan olemassaolo kyseessä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Bald Anus
12.12.2006 15:51:47

pussikaljat

Ei kiitos. Ja juu, kiitoksia vastauksista.
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
kimurantti1
13.12.2006 00:05:27
Ja jos nyt tarkkoja ollaan niin laki ei varsinaisesti kiellä alaikäisiltä anniskelu-alueella oleskelua. Pitää vaan varmistaa ettei alaikäinen nauti alkoholia tai ole sen vaikutuksen alaisena.

Ei kai näin sentään? Mulla on parikin tuttua baareissa töissä (tosin baarimikkoina, ei johtotehtävissä tai omista baaria), ja heidän puheistaan olen antanut itseni ymmärtää juurikin niin, ettei alaikäisiä saa olla anniskelualueella. Baari jossa toinen heistä työskentelee, on saanut jo pari varoitusta kun on alaikäisiä löytynyt, ja on nyt tiukentanut linjan aivan äärimmilleen.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
kimurantti1
13.12.2006 18:22:04
"Alaikäisten oleskelua ravintolassa ei ole kielletty..."

Ok, tämä selvä. Pitääpä jutela asiasta näiden parin tutun kanssa. Tuskin he mulle värää tietoa ovat kertoneet, oon vaan mennyt omien oletuksieni varassa.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
baron
14.12.2006 09:39:19

Ok, tämä selvä. Pitääpä jutela asiasta näiden parin tutun kanssa. Tuskin he mulle värää tietoa ovat kertoneet, oon vaan mennyt omien oletuksieni varassa.

Kyllähän mä usein oon käynyt kakaroiden kanssa syömässä kapakassa, missä itse samassa pöydässä oon juonut viinaa (tietenkin hillitysti!)
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
humppahanuristi
14.12.2006 12:52:30

Tanssimuusikon uraa aloittaessa ikää oli 14 vuotta ja ravintolassa sitä soitettiin. Kerran tauolla käytiin ulkona vähän raitista ilmaa haukkaamassa sen sisällä olevan savun sijaan ja ovimies ei meinannut päästää enää takaisin.
Kaikkihan sitä humppaa haluaisivat soittaa mutta ei sitä kaikki vaan osaa.
Jouni
20.12.2006 00:31:26 (muokattu 20.12.2006 00:31:42)
Tanssimuusikon uraa aloittaessa ikää oli 14 vuotta ja ravintolassa sitä soitettiin. Kerran tauolla käytiin ulkona vähän raitista ilmaa haukkaamassa sen sisällä olevan savun sijaan ja ovimies ei meinannut päästää enää takaisin.

Vähän on samansuuntaisia kokemuksia.. Tosin silloin esitettiin Tiernapoikia, oltiin hätäiseen 10-vuotiaita ja meistä kukaan ei tainnut edes tajuta, että paikka oli K-21. Meitä ympäriinsä luotsannut opettaja vihdoin palasi raflasta ja haki meidät sisään selittäen ovimiehelle tilanteen.
Kesä on vuodenajoista paras, koska se on vain kerran vuodessa. Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
Tietysti Pauligin
20.12.2006 13:51:40
Vähän on samansuuntaisia kokemuksia.. Tosin silloin esitettiin Tiernapoikia, oltiin hätäiseen 10-vuotiaita ja meistä kukaan ei tainnut edes tajuta, että paikka oli K-21. Meitä ympäriinsä luotsannut opettaja vihdoin palasi raflasta ja haki meidät sisään selittäen ovimiehelle tilanteen.

HOhohoo, siinä on ovimiehellä ollu naurussa pitelemistä kun 10-vuotiaat yrittää änkeä baariin.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
EP
21.12.2006 02:57:48
Jos ne nyt ihan tavallisia ravintoloita on, ettei mikään seksi-klubi, niin kai siellä nyt esiintyjät/soittajat saa alaikäisiä olla!

Itse aikanaan olin n.15v kun ravintoloissa soittelin, tosin aikaa on jo vierähtänyt siitä.. :/ ..mutta luulisi nykyään onnistuvan.

Ja kyllä minä muistaakseni parit drikitkin siellä sain toisinaan.. 8)
L_Laiho
30.01.2007 23:47:07
Oltiin tuossa taannoin keikalla semmoisen 15-18 vuotiaista kokooontuvan poppoon kanssa baarissa(Night Corner, Kotka).

Kun hain ekan tuopin niin baarimikko kysyi paperit ja totesi mulle, että jos viitsin niin voin sanoa alaikäisille, että eivät tule turhaan kyselemään kaljaa, koska kysyvät kaikilta ensin ne henkut, koska tietävät, että osa on alaikäisiä.

Bäkkäristä sanoivat, että alaikäisten ei tule sielläkään juoda ja käsittääkseni siellä ei kukaan alaikäinen juonutkaan. Kyllä siinä ukot kait päissään kumminkin olivat. Itse en baarissa pahemmin notkunut. Enempi oltiin ulkosalla.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
rintapek
31.01.2007 00:10:18

Kun hain ekan tuopin niin baarimikko kysyi paperit ja totesi mulle, että jos viitsin niin voin sanoa alaikäisille, että eivät tule turhaan kyselemään kaljaa, koska kysyvät kaikilta ensin ne henkut, koska tietävät, että osa on alaikäisiä.

Baarimikko teki juuri niinkuin pitää.

Bäkkäristä sanoivat, että alaikäisten ei tule sielläkään juoda ja käsittääkseni siellä ei kukaan alaikäinen juonutkaan...... silti ???? Kyllä siinä ukot kait päissään kumminkin olivat.

Alaikäinen kuppilan tiloissa kännissä? Jos valvonta sattuu paikalle, niin anniskeluluvat on sitten hyllyllä jonkun aikaa.
Anniskelu on se, mitä kuppila myy.
Bändit on ne, mitkä maksaa, ja vain käyvät kääntymässä.

Jos vaakakuppiin laitetaan mahdollinen luvan edes väliaikainen menetys,
ja kännäävän alaikäisen teinibändin esiintyminen, niin tarvitseeko ihmetellä, jos kapakoitsija sanoo, että alaikäisillä ei ole tänne asiaa ? Sitten ei ole.
One kind of music only - the good kind
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)