Aihe: Huomenta Askomiko! (..se Vai klippi)
1
rhizome
02.12.2003 10:37:18
Elikkä ne jotka ei taustaa tiedä, niin ollaan tässä vaan röllin kanssa tehty pienet Die to Live klipit ja meilattu asiasta suuntaan jos toiseen. Mä sanoin röllille että se Vain originaali on aika "tunkkaisen" oloinen..juuh, eihän se soundi etenkään niiden sormien kanssa mikään *huono* ole, mutta mielestäni selkeästi tunkkainen yläpään osasto verrattuna esim. röllin orange-engl pinoversioon. Kun sen klipin sain rölliltä pari päivää sitten aloitin heti kokeilemaan kuinka lähelle tai vieläkin paremmaksi voisin päästä. Jaahas, että *paremmaksi*!?, kysyy kai jotkut merkkifanaatikot jo hädissään. :D No nyt on sitten niin - muistakaahan tämä kaikki te poikaset siellä (olenhan yli nelikymppinen nahjus ja vanhus) - että diggaan ihan sikana sekä orangen että englin tuotteista. Englistä vielä erityisesti niiden perkussiivista metallirytmi osastosta *vaikken* itse enää brutaaleja saundeja juurikaan käytä. Putkivahvarit on valitettavasti myös sellaisia että kaikkia saundeja ei irtoa yhdestä laitteesta, ei edes siitä 10-kanavaisesta (jonkinlainen butiikkivitsi) jos vaikka sellainenkin joskus markkinoille tulisi.

Okei, tässä alla on sitten nämä omat ja kotikutoisella vahvarilla tehdyt Die to Live klipit. (Vahvari on itse tehty mutta tällä kertaa poikkeuksellisen paljon ideoita varastettu sieltä täältä, ei kuitenkaan esim. Carvinista, sehän Vailla tuossa oli, Vai?) Heh, koetin miltei väkisin saada saundia "tunkkaisemmaksi" eli lähemmäs originaalia, mutten (onneksi, imo) onnistunut. Tai ei antanut luonto periksi skuupittaa laitetta hengiltä. Klippi ykkönen on mun oma suosikki, se on kaikin puolin kirkas ja selkeä. Mikitetty olohuoneessani klo 4.12 aamulla - TV!! (ihan normaalilla sellaisella joo) - volumella (kautta kiven ja kannon) ja suoraan keskelle V30 kartiota. Chorus ja Reverbi VST pluggareilla.

http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/vai1.mp3
http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/vai2.mp3
http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/vai3.mp3

Terv. Mikko (..Peikko no#2, oli pakko lisätä. :)
askomiko
02.12.2003 12:28:24
Hoo, odotan innolla että pääsen kotio. Bogner 101B:stä olen kuullut huhuja, jotta se olisi suuressakin roolissa tuon levyn möykässä.
Jormaz
02.12.2003 14:45:29
Eka clippi kuulostaa helvetin hyvältä.
Back to the 80's
skebajaba
02.12.2003 16:55:59
oli kyl tosi hyvän kuulonen toi eka clippi...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Bluesmies
02.12.2003 17:47:15
Toi eka clippi kuulosti ihan hyvältä.
Kitara on tyhmä!!!
askomiko
02.12.2003 17:48:36
Toimii se, mutta liika Childrenofbodomia sopassa myös. Taisi kyllä pehmetä vähäsen kolmosklippiin mennessä. Tuossa minun kaapissa V30 kuulostaa liian rajulta mikin kuulemana, Black shadow on kiltimpi nauhottaa. Oikeassa elämässä kivoja molemmat. Ehkä kovempaa luukutus ja kauempaa mikitys. ..prkle, pitää opetella soittamaan nuo 5 tahtia vähän enemmän sinnepäin.. Ei oikein ainoalla otolla kello 1:45 onnistunut. :P
rhizome
02.12.2003 21:00:08
Joo, kiitti kaikille kommenteista, putkipelit on ihmeellisiä ja mukava pähkäillä näiden saundien kanssa.

Tuossa kolmosklipissä väänsin vahvarista midejä hiukan alemmas ja kyllä se (imo) on jo siinä ja siinä että vaje alkaa tuottaa onttoa "tunkkaisuutta".

Ai niin, aiheen vierestä, mutta se chorus efekti tuossa ei ollutkaan vst pluggari vaan wavelabin "rich panorama" ja muistaakseni laitoin tauluun -2-+2 cent arvot.

Vailla on loistava tatsi, oikein kaduttaa kun en itse lyönyt kieliä tuossa lujempaa.

Mikko
rhizome
03.12.2003 00:16:35
Ajattelin vielä lisätä tähän sen että tuo saundi ei missään nimessä ollut valmiiksi tehty, mutta ihan toimiva ja kehityskelpoinen. Tuosta saa vahvistusasteita postamalla loistavan cleanin. Harmillista, sillä esim. tuon alla olevan klipin versiolla ei välttämättä saa (ainakin layout menee vaikeeksi). Mutta tuon tanakka ja "erotteleva" hifibasso-cruchi taas palvelee gibsonia tosi mallikkaasti!

http://www.kolumbus.fi/fractal.wonderland/withKT88s.mp3

(Ei tuota tartte enää edes kehua, sain n. kuukausi sitten harmoonisentraalistakin sellaisen palutteen että leuka on vieläkin alhaalla ja posket ihan kauheesti egon värisenä.)

Putket on ihmeen taipuisia, mutta toisaalta sitten vaikka pari vuottakin väsäilee niin ei niitä käyttökelpoisia (mulle ja minun makuuni) Marshall-tyyppisiä modeja/hot rodeja ole montaa löytynyt. Itse tykkään lisätä gainia ylimääräisellä vahvistusasteella vaikka tietysti post pi master volumet ja erilaisilla kommervenkeillä (jopa tehovastukset päätemuuntajan anodien välissä) ovat parhaimmillaan enemmän kuin ok, etenkin jos evh:ta soitteleepi.

Röllille vielä,
Harmi kun mulla ei ole noita cobin levyjä, kummassa saundissa on enempi niitten meininkiä? Ei sitä koskaan tiedä vaikka tarjois niille, kiitti ideasta vaan...taas. :)

Mikko
askomiko
03.12.2003 00:39:41
Joo, Bodomille testiin koneet. Oikein ilkeänä versiona tietysti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)