Aihe: Pearl Brx
1 2
Wiitala
12.12.2006 18:26:32 (muokattu 12.12.2006 18:26:54)
Semmoinen mielipide on, että kannattaa ehkä hetki vielä seurailla käytettyjen markkinoita, koska itselle noita juuri tuon kokoisia settejä sattuu silmiin kuitenkin aika usein. Käytettyjen kamojen ostaminen on yleensä melko pitkäkin prosessi, varsinkin jos laatukamaa olet hankkimassa.

Mutta Pearleista en sen kummemmin tiedä, joten kertokoot viisammat mielipiteensä.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Triskal
12.12.2006 19:15:07

Meikäläisellä on BRX:t ja ihan hyvin ovat palvelleet tähän asti. Kaikin puolin mukavat rummut.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Safga
12.12.2006 20:24:49 (muokattu 12.12.2006 20:29:32)
Itse omistan Brx setin juuri kyseisellä ''midnight fade'' värillä, itseasiassa on Hahdon vanha keikka setti on kyseessä. 10.12.16. (2x) 20x18
Oli juuri tullut Superostikseen tuo setti ja siihen tuli sillon iskettyä silmäni eikä kaduta tippaakaan. Itseni mielestä todella hyvät kannut ja niillä pärjää pitkälle.

Suosittelen lämpimästi.
Kuva omissakuvissa.

Niin mitä vielä olen noita toreja seuraillut niin ei ihan hirveesti noita Pearlin Session tai Master sarjaa liiku. vai olenko vain ollut puolisokea? Itse ainakin tarttuisin tuohon, tosin tottakai perusteellinen rumpujen läpikäyminen enne ostoa on paikallaan niinkuin aina.
Pearl & Stagg Pastilli?
ramzuz
12.12.2006 20:31:43
Aivan loistavat rummut!
Olen muutamaa settiä päässyt soittamaan. Juuri tuota Safgan settiä! Ei tullu muutaku paha olo koska ei ole itellä samanlaista. Toinen setti oli 8 10 12 14 16 22 kokoinen aivan mielettömän hyvältä soundasi! Itselläni tulevaisuudessa BRXsän hankinta vielä edessä. Jos 22 basari kelpaa niin Super Ostiksessa on tällä hetkellä yksi 22 10 12 14 setti. Ota sinne päin yhteyttä.
www.superostis.net
Ei sulla olis hiilitabletteja?
nekronaut
12.12.2006 23:29:51
8 10 12 14 16 22 setti on kaverilla, sillä olen muutaman tunnin soittanut, tosin basarista en jytinää saanut irti, johtui ehkä axis pedaaleista ja niiden tuntumasta, rumpujen omistaja sai kuitenkin hyvät soundit siitä(ei kuitenkaan sitä jytinää/lätinää/wtf), mutta tomit oli ainakin huiput... suosittelen kovasti!
isoaarne
13.12.2006 18:44:56
Aiheeseen liittyen tai ei, voi morjens että on hieno setti:
http://www.superostis.net/tuotekuva … big_pearlbrxvintagesunburst_1k6.jpg
"There is still an enemy out there who would like to inflict the same kind of damage."
WonderBoy
03.01.2007 16:45:06
Omasta puolesta voi huudella pelkästään positiivista. Soundi on omaan korvaan sen verran "sweet", että joutuu soittelemaan vaipat jalassa. Jopa varsin hiljainen kitaristimmekin yltyi mainitsemaan hienosta soundista kolme kertaa tunnin aikana. Se on paljon se!!
Sitä ihmettelen, että jos aiheena on Pearlit, Yamahat, muut vinkuintiaanien valmistamat rummut, niin keskustelu hyytyy täällä netissä aikas sukkelaan.
Auta armias, jos mainitaan Sonorit, Premierit, yms. tölkit, niin tekstiä tulee puolikkaan raamatun verran. Miksi?
Onko Pearl-mies ujo, vaatimaton, vai onko rumpu cacca?? Ovatko nämä kyseiset vermeet niin pirun ylivoimaisia ominaisuuksiltaan (siis Sonorit, Premierit, jatkakaa listaa), vai ovatko niiden soittajat niin fanaattisia soittimiaan kohtaan??
Mietityttää....
Eiku!
Nolte
03.01.2007 17:23:25
Sitä ihmettelen, että jos aiheena on Pearlit, Yamahat, muut vinkuintiaanien valmistamat rummut, niin keskustelu hyytyy täällä netissä aikas sukkelaan.
Auta armias, jos mainitaan Sonorit, Premierit, yms. tölkit, niin tekstiä tulee puolikkaan raamatun verran. Miksi?
Onko Pearl-mies ujo, vaatimaton, vai onko rumpu cacca?? Ovatko nämä kyseiset vermeet niin pirun ylivoimaisia ominaisuuksiltaan (siis Sonorit, Premierit, jatkakaa listaa), vai ovatko niiden soittajat niin fanaattisia soittimiaan kohtaan??
Mietityttää....

Sellaista se on. Ei se Skoda Octaviakaan herätä kiihkeitä tunteita, vaikka voittaakin kaikki testit, mihin osallistuu. Elämä on ihmeellistä.

Mitä tästä opimme? Ei kannata "materiaali" -ostoksillaan tavoitella statusta, vaan omaa tyytyväisyyttä. Minäkin olen noihin "paskoihinkiinalaisiingretsheihini" tyytyväisempi, kuin kaksiin edellisiin, huomattavasti enemmän statusta omanneisiin rumpuihini.

Tämä nyt vain on tälläinen status-vetoinen palsta.

Ei, en omista Skoda Octaviaa.
Hyvät kamat - huono soittaja!
ramzuz
03.01.2007 17:50:38
Mietityttää....

Minua myös. Pearl on vissiin aika paskaa? Ja jotenkin minusta vaikuttaa että pearleilla ihmiset myös soittaa toisin kuin näillä mistä pitää vaan kertoa ja selittää tänne maailman huonoimmalle välineurheilu foorumille. Ja hauskaa on ollut myös se että kyseiset premierien ja sonorien esitteliät ja selittäjät sattuvat vaihtamaan settiään kokoajan ja vanha on aina paska ja uus huippua ja tämä kiertää kehää. Pearlit pysyvät omistajillaan ja he ovat tyytyväisiä minä mukaan lukien.

Mietityttää edelleen....
Shitmanek
03.01.2007 19:18:32
Minua myös. Pearl on vissiin aika paskaa? Ja jotenkin minusta vaikuttaa että pearleilla ihmiset myös soittaa toisin kuin näillä mistä pitää vaan kertoa ja selittää tänne maailman huonoimmalle välineurheilu foorumille. Ja hauskaa on ollut myös se että kyseiset premierien ja sonorien esitteliät ja selittäjät sattuvat vaihtamaan settiään kokoajan ja vanha on aina paska ja uus huippua ja tämä kiertää kehää. Pearlit pysyvät omistajillaan ja he ovat tyytyväisiä minä mukaan lukien.

Mietityttää edelleen....

Olenko säännön vahvistava poikkeus? ;) Pearlit vaihtuivat Premieriin, joilla soitan ja jotka aion myös pitää.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest"
pearl
03.01.2007 20:10:10
Sellaista se on. Ei se Skoda Octaviakaan herätä kiihkeitä tunteita, vaikka voittaakin kaikki testit, mihin osallistuu. Elämä on ihmeellistä.

Mitä tästä opimme? Ei kannata "materiaali" -ostoksillaan tavoitella statusta, vaan omaa tyytyväisyyttä. Minäkin olen noihin "paskoihinkiinalaisiingretsheihini" tyytyväisempi, kuin kaksiin edellisiin, huomattavasti enemmän statusta omanneisiin rumpuihini.

Tämä nyt vain on tälläinen status-vetoinen palsta.

Ei, en omista Skoda Octaviaa.

Miepäs omistankin! :D
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
Jupi57
03.01.2007 20:22:50
Mietityttää edelleen....
Itselläni ei ole ollut yhtään Pearlin settiä. Toimivaa rautaa löytyy kylläkin ainakin yhteen kattaukseen.
Pearlin seteillä olen soittanut, eikä niissä ole ollut valittamista.
Mutta
Muudan rumpaliystäväni myi linnunsilmävaahtera-settinsä (Made in Japan; en nyt muista tyyppimerkintää, kuitenkin just sitä huippua 80-luvulta) ja osti tilalle jonkun näistä arvokkaimmista vaahteraseteistä (Made in Taiwan).
JOTAIN näistä uusista puuttuu vanhoihin verrattuna tai noi uudet tuntuvat jotenkin "leluilta" kaikessa merkityksessä.
hollmi-5
03.01.2007 20:28:47
Minun neuvoni on: Osta kerran itsellesi ne itseäsi miellyttävät rummut ilman kompromisseja. Minä tein niin vuonna 1990 ja niistä rummuista en ole luopunut. Keneltäkään en kysynyt mielipidettä, kenellekään en selitelly. Ei ole ollut tarvetta.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Shitmanek
03.01.2007 20:28:59
Itselläni ei ole ollut yhtään Pearlin settiä. Toimivaa rautaa löytyy kylläkin ainakin yhteen kattaukseen.
Pearlin seteillä olen soittanut, eikä niissä ole ollut valittamista.
Mutta
Muudan rumpaliystäväni myi linnunsilmävaahtera-settinsä (Made in Japan; en nyt muista tyyppimerkintää, kuitenkin just sitä huippua 80-luvulta) ja osti tilalle jonkun näistä arvokkaimmista vaahteraseteistä (Made in Taiwan).
JOTAIN näistä uusista puuttuu vanhoihin verrattuna tai noi uudet tuntuvat jotenkin "leluilta" kaikessa merkityksessä.

Itselläni oli Exportit, joten muutoksen laadussa ymmärtääkin, mutta jotenkin noissa Signioissa tuntui kaikki alusta alkaen "jykevämmältä", mietitymmältä ja paremmalta. Mielikuva ei tässä noin kuukauden aikana ole muuttunut mihinkään.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest"
ramzuz
03.01.2007 22:25:17 (muokattu 04.01.2007 12:18:47)
Minun neuvoni on: Osta kerran itsellesi ne itseäsi miellyttävät rummut ilman kompromisseja. Minä tein niin vuonna 1990 ja niistä rummuista en ole luopunut. Keneltäkään en kysynyt mielipidettä, kenellekään en selitelly. Ei ole ollut tarvetta.

Hyvä neuvo!:)

Mutta pearl on erittäin hyvä ratkaisu mielestäni!
Merkillä kaikki mielestäni toimivaa samassa paketissa. Ja hintalaatu on mielestäni paras mahdollinen. Minä olen sitä mieltä että jos muusikoiden.netistä kysyt jotain niin aivan varmasti se on huonoa mitä kysyt. Joten et taida ikinä löytää mitään hyvää itsellesi jos täältä kyselet:)
savopie
04.01.2007 00:49:14
berxi on kolee rumpusetti. itseäni mielyttää enemmän mmx.
Pietu.
passe
04.01.2007 02:09:26 (muokattu 04.01.2007 02:14:59)
Onko Pearl-mies ujo, vaatimaton, vai onko rumpu cacca??

Kyllä tämä Pearlin viimeisin Masterworks sarja ainakin on niin rautaa, että ei ne pöntöt kalpene kyllä yhtään minkään muun merkin rinnalla. Joustava customoitavuus poistaa viimeisetkin epäilyn rippeet. Kalliitahan ne on, mutta se on sitten ihan toinen juttu. Jos vaan pätäkkää olisi, niin kyllä lähtisi Mastersit ostoon saman tien.

Itselläni oli MLX:t aiemmin, tasoltaan käsittääkseni tuon BRX:n ja MMX:n välimaastoa. Ne oli ainakin laadultaan ja soinniltaan hyvät rummut.

E:) Hetkonen, olikos BRX:t koivua? Jos on munakas basari haussa, niin kannattaa tsekata myös Taman koivu Starclassicceja. 22x16":lla olen jonkun verran polkenut ja se kyllä kyntää komeasti talossa ja puutarhassa.
Less is less
ramzuz
04.01.2007 12:20:07
Juu Brx Masters koivu setti.
passe
04.01.2007 14:02:16 (muokattu 04.01.2007 14:03:03)
Jos nyt tulkitsen tilanteesi kutakuinkin oikein (eli selkeää setin päivitystä ilmassa. Uutta settiä josta sitten taas tykkää sen muutaman vuoden?), niin suosittelen tyyppäämään niitä BRX:iä ja kaikkia muitakin settejä jotka kutkuttavat. Saattaa esim. olla että BRX:t ovatkin "pienempi" päivitys Exporteille kuin mitä äkkiseltään kuvittelisi. Exportitkin kun ovat kuitenkin jo ihan kelpokannut.

Kokeile ennakkoluulottomasti eri merkkejä ja niiden eri malleja, niin koivuisia kuin vaahteraisiakin jne. Niin sitä oppii pikkuhiljaa tietämään että mistä sitä itse tykkää. Aika yleinen harhaluulo tässä muodin huumassa tuntuu muuten välillä olevan se, että vaahtera olisi jotenkin automaattisesti parempi vaihtoehto kuin koivu. Näinhän ei toki ole.
Less is less
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)