Aihe: Vastavirtaklubi, Tre
1 2
Henko
15.04.2006 15:32:37

Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
Burner
06.07.2006 23:29:57
Threadin ensimmäiseen runsassanaiseen vuodatukseen voisin lisätä seuraavaa:

- Mukava henkilökunta
- (Vege)ruokaa tarjolla bändeille
- Kivan kokoinen lava
- Soittamaan pääse aika varmasti bändi kuin bändi, liksa suosion mukainen (=lippumyynti)
- Backline löytyy talon puolesta, tosin itse ollaan aina viety omat (kotisivuilla listaus kamoista)
- DIY über alles
- Total support ainakin meikäläisen suunnalta.

Ainoana miinuksena voisin mainita että paikka ei ole ihan keskustassa, joten spontaanit keikalle lähtijät ovat hiukan vähissä.

Lopputuomiona: Lisää tämmöisiä paikkoja!!
Support your local deathcore dealer!! SCORCHED EARTH TACTICS
Sistis
06.07.2006 23:41:27
- Backline löytyy talon puolesta, tosin itse ollaan aina viety omat (kotisivuilla listaus kamoista)

Suosittelen omia, samaa sanoi paikan miksaajakin. Kamat eivät ole enää ihan parhaassa terässä.

Ainoana miinuksena voisin mainita että paikka ei ole ihan keskustassa, joten spontaanit keikalle lähtijät ovat hiukan vähissä.

Jep, tämä on ikävä miinus.

Itse paikasta jäi kyllä todella hyvä fiilis. Kiva paikka soittaa, backstage oli loistava ja muutenkin mestassa oli aitoa tunnelmaa. Lavasoundeista yms. en viitsi sanoa mitään, kun yksi pääkaapeista poksahti soundcheckin aikana ja keikka jouduttiin vetämään ilman. Se vaikutti ilmeisesti balanssiin melkoisesti.
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

LIVE: 22.7. HKI, Clipper, w: Circusfolk & Dramatuner
Päärynä
01.08.2006 10:34:26
Kannattaa mennä paikalle roudaileen/tsekkaileen tarpeeksi ajoissa niin jää aikaa tahkota sitä äärimmäisen koukuttavaa pöytäfutista.
kede
22.08.2006 22:08:41
Kannattaa mennä paikalle roudaileen/tsekkaileen tarpeeksi ajoissa niin jää aikaa tahkota sitä äärimmäisen koukuttavaa pöytäfutista.

Nimenomaan! Pätee myös joihinkin muihin keikkamestoihin.
M.Paisley
07.11.2006 21:44:32

- Soittamaan pääse aika varmasti bändi kuin bändi, liksa suosion mukainen (=lippumyynti)

Itse rohkenisin väittää muuta. Mutta onhan se ymmärrettävää että punk-luolassa ei proge raikaa.
Circusfolkilta uutta materiaalia, www.myspace.com/circusfolkband
faffbey
08.11.2006 09:47:41

Kait meillä on sitten aivan paska bändi kun ei olla tuonne päästy...
Exhausted
08.11.2006 10:39:25 (muokattu 08.11.2006 10:42:45)

Itse rohkenisin väittää muuta. Mutta onhan se ymmärrettävää että punk-luolassa ei proge raikaa.

Tai kääntäen, ehkä tuon mestan asiakaskunnasta ei löydy kamalasti proge-musiikin ystäviä.

Kaikenkaikkiaan tosi viihtyisä paikka, harmi vain että on niin syrjässä keskustasta.
Paddle
26.11.2006 22:27:38
Käytiin soittamassa, perkeleen hyvä. Tämmösiä väh. 1 joka kaupunkiin. Hyvin pietään pändiläisistä huolta, talon PA:lla/rummuilla/miksaajalla saatiin ainakin me oikein hyvät soundit aikaan. Tosi viihtysän olonen punkkirokkiluola oli, pöytäfutis oli tosiaan koukuttava.
Jos vituttaa, pelaa kurvipalloa.
Basser
12.02.2007 22:48:56
Ja kyllä kannati lähtee!!!

Elikkäs meikäläisen bändi soitti debyytti-keikkanasa kyseisessä paikassa, ja meno oli kova... Henkilökunta tuntui aluksi hieman flegmaattiselta, mutta kyllä se siittä kun vähän kyseli :D Bäkkäri oli just niin bäkkäri ku pysty odottaan: seinät täynnä kirjotuksia ja mainoksia, sutattu vessa ja ahdasta! Asennetta löyty.

Itte lava oli just sopiva nelihenkiselle pumpulle ja PA-oli ainakin meikäläisen mielestä hyvää tasoo.

Sinne vaan kaikki, kyl.
Basisitilla on aina neljä ystävää... (Tai jopa viisi...)
_m_
20.02.2007 11:03:22

Tuli kokeiltua, ihan mukava paikka. Mainitsemisen arvoista tosin on, että monitoreita ei ole kuin laulajalle. Muiden pitää pärjätä sidefilleillä, jotka on suunnattu ikävästi vähän niinkö lavan etuosaan, eli rumpali jää aika lailla paitsioon. Ja oli tuon hanurinkin kanssa sijoittumisessa vähän miettimistä.
Real metal for true bastards
L_Laiho
20.02.2007 11:29:43
Tai kääntäen, ehkä tuon mestan asiakaskunnasta ei löydy kamalasti proge-musiikin ystäviä.

Mitenkäs metallimusiikki?
LHU
20.02.2007 12:14:10
Mitenkäs metallimusiikki?

Onko mieleen juolahtanut käväistä näiden mainittujen keikkapaikkojen nettisivuilla vähän vilkuilemassa minkätyyppisiä bändejä niissä on aiemmin soittanut. Siis sen sijaan että kirjoitat lähes jokaista keikkapaikkaa koskevaan threadiin nuo kaksi sanaa. Kysy suoraan niistä keikkapaikoista. Ole aktiivinen, et sä bändisi kanssa mitään keikkoja mistään saa jos et tuon vertaa viitsi itse vaivaa nähdä. Mitenkäs metallimusiikki, mitäs siitä? Esim. tämän Vastavirran nettisivuilta saa kyllä erittäin nopeasti käsityksen minkätyyppisiä bändejä siellä käy soittamassa, jos vain viitsii vähän avata silmiään ja lopettaa tyhmien kyselemisen.
L_Laiho
20.02.2007 16:55:03 (muokattu 20.02.2007 17:12:00)
Onko mieleen juolahtanut käväistä näiden mainittujen keikkapaikkojen nettisivuilla

Olen käynyt juu, mutta on paikkoja joissa ei näy semmoisia nimiä, jotka tajuan basistin aivoillani metallipändeiksi. Eli paikassa on enempi UG pändejä yms. keikoilla. En näe sitä suureksi rikokseksi, josko täällä kysäisen sitä.

Moneen paikkaan olen soitellut, tai no yrittänyt soitella, mutta harva baari vastaa puheluihin. Sama pätee sähköposteissa.

Siis toki olen hitusen laiska tässä hommassa, mutta ennemmin kuuntelen keikalla olleiden kokemuksia kuin päättelen keikkakalenterista että paikassa keikalla olleista 5% on soittanut sitä ja 20% tätä joten ne varmaan ampuu haulikolla jos sinne kysyy keikkaa.
cruel_destiny
20.02.2007 18:23:50
noh noh, jos ite olet laiska, niin siinä vaiheessa ei varmaan kannata täältä kysellä, miksi ihmiset täällä olisivat sitten yhtään sen vertaa kiinnostunempia hoitamaan sinun asioitasi?

jah, jos ymmärrän oikein, niin olette vasta äskettäin tehneet demon, eikä varmaan keikkakokemusta ole paljoa? siinä tapauksessa kannattaa ottaa ihan rauhallisesti, koska suurin osa mistä olet kysellyt ovat asteen verran kovempia paikkoja, jotka oikeasti haluavat, että yleisöä tulisi.

Tulkaa vaikka factoryyn helsinkiin parin kaveribändin kera, siitä se alkaa ja sinne kuitenkin yleensä raahautuu porukkaa jos viittii kertoa. Ei se ole niin kauhea paikka alotteleville porukoille, jos jaksaa olla maltillinen ja tehdä asiansa eteen töitä. Itekin olen soittanut tähän mennessä 4 kertaa kahdella eri kokoonpanolla factoryssä ja vain yhdestä kerrasta jäänyt tosi paha mieli. Siellä on yllättävän rento ja hyvä meininki, eikä ainakaan tuhota unelmia kerralla.
Henko
21.02.2007 10:45:20

Tulkaa vaikka factoryyn helsinkiin

Eikös Factory oo parin viime vuoden aikana rapistunut aika pahasti, kun kukaan ei ole laittanut tikkua ristiin minkään puolesta?
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
cruel_destiny
21.02.2007 10:57:18
Eikös Factory oo parin viime vuoden aikana rapistunut aika pahasti, kun kukaan ei ole laittanut tikkua ristiin minkään puolesta?

jollakin tasolla, joka on aika harmillista miettien paikan antamia mahdollisuuksia. Mutta ei se vielä ihan soittokelvoton ole. Kyllä siellä järjestetään vieläkin viikottaisella tasolla ihan kunnon bileitä, ns. "tupa täynnä" ihan narikkakin käytössä.

Lisäksi factoryyn menemisessä tuntuu monilla bändeillä olevan tietynlainen psykologinen este: "ei me nyt ihan noin paskoja olla". Kyseisen paikan kohdalla ei pitäisi puhua bändin paskuudesta vaan alottelevuudesta...

Loppujen lopuksi aika intensiivinen jossa saa helposti onnistuneen tunnelman.

Tähän lopetan kuitenkin factorysta puhumisen, väärä aihe kokonaan.
SaduS
24.02.2007 02:07:09
Juuri tuli kotiuduttua Vastavirralta, kun oli keikka siellä. Erittäin hyvä meininki, ruoka hyvää (vaikkakin vegeä), hedelmiä riitti, kolme kaljalippua/jäsen, mukava henkilökunta, hyvä miksaaja ja hyvät kamat. Ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa.
aleksi
17.03.2007 19:02:11 (muokattu 17.03.2007 19:04:22)
Muutama kerta ollaan tuolla soitettu. Yleisöä on aina vähän nihkeesti, sijainnin takia. Muuten oikeinkin viihtyisä paikka, niitä harvoja, joihin voi hyvillä mielin lähteä jopa etuajassa kahvia juomaan ja sohville löhöilemään. Sapuskat on mainioita ja henkilökunta ystävällistä. Talon PA:stakaan ei ole aihetta valittaa, sillä soundillisesti tuolla on soitettu ja kuultu parhaita keikkoja, varmasti osaksi osaavan miksaajan ansiosta.

OT: Factorysta sen verran, että olen itse ainakin soittanut siellä kahdestikin ulkomaalaisten bändien kanssa. Eli kyllä siellä ihan "oikeitakin" bändejä käy.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)