Ajattelimme kaverini kanssa rakentaa combojemme alle 2x12 lisäkaapit ja asentaa niihin Celestionin vintage 30 elementit. Katsoimme Thomannilta elementtien hinnan ja laskimme, että neljä elementtiä tulisi maksamaan noin 500€. Sitten huomasin, että Harley Benton valmistaa 4x12 kaappia jossa on kyseiset elementit ja kaappi maksaa vain 359€!! Kannattaako ja onko yleensä mahdollista, että tilaamme tuollaisen HB:n kaapin otammen siitä elemetit rakennamme niille kotelot ja heitämme tuon HB:n lastulevyisen kaappirungon roskalavalle tai saunan uuniin?? |
nothingnes 11.12.2006 21:50:42 | |
---|
no tietysti kannattaa kiitti vinkistä Teuvo on hintauttanut kotini -m.nykänen- |
HAMMET-90 11.12.2006 21:52:18 | |
---|
Oleppa hyvä :) |
JuSu 11.12.2006 22:02:13 | |
---|
Kannattaako ja onko yleensä mahdollista, että tilaamme tuollaisen HB:n kaapin otammen siitä elemetit rakennamme niille kotelot ja heitämme tuon HB:n lastulevyisen kaappirungon roskalavalle tai saunan uuniin?? Toki. Ja kannattaa se tyhjä kotelo myydä, kyllä siitäkin joku muutaman kympin maksaa. Eli Harley Benton -kaappi 359 + 20 = 379 euroa, eli n. 190 euroa per lärvi. Siihen sitten päälle 2x12" -kotelon rakennuskulut, paljonko? 50 euroa? Yhteensä 240 euroa. Toisaalta, 2 kpl Framuksen 2x12" (V30) -kaappeja Musik Produktivilta 299.90 / kpl + postikulut puoliksi. Saapi noita Suomestakin about tuohon hintaan. Kantsii punnita, mihin rahansa ja aikansa laittaa. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Spike 11.12.2006 22:22:20 | |
---|
Toki. Ja kannattaa se tyhjä kotelo myydä, kyllä siitäkin joku muutaman kympin maksaa. Repii vielä sen Bentonin logon pois ja myy merkittömänä, niin arvo nousee. Tai sahaa sen pienemmäksi ja käyttää itse. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
HAMMET-90 11.12.2006 22:34:04 | |
---|
Voihan sen toki myydä sen kaapin rungon jos siitä vaan joku maksaa!! Olen kyllä katsonut sitä framuksen kaappia mutta 1. se ei ole sopivan kokoinen engl screamer combon alle 2. se on avonainen 3. se on ruma!! kaappi olisi tulossa hevikäyttöön joten en usko framuksen soveltuvan ja itse olisi hauska rakentaa kaappi! Siinä itse kotelossa on ideana itse tekeminen ja rakentaminen eli siksi en tuohon laittanut materiaalikustannuksia selvitän nyt lähinnä tuota kaiutinpuolta! |
SH1THEAD 11.12.2006 22:49:37 | |
---|
Mitäs oli nämä puheet kiinan celestioneista ja harley bentoneista.. tiedä häntä. V30:iä matkivia Eminencen (The Governor) elementtäjä saa suomesta hintaan 85e Uraltonelta. Pitäisin sen myös varteen otettavana vaihtoehtona, varsinkin kun kaiken muunkin kaapin rakentamiseen liittyvän sälän saa sieltä. äsh :/ |
Antti1 11.12.2006 22:50:05 | |
---|
Pari pointtia multa: -kaappia ei koskaan pitäisi rakentaa muuten kuin soundin ehdoilla (tuo comboon sopimattomuus, miten niin ei sovi?) -tuo kaappi ei kuitenkaan liene avoin rakenteeltaan? -V30 ei kuulosta hyvältä Screamerin kanssa, kokemusta on -tuo kaappi on hyvännäköinen, se on fakta :) |
gasser 12.12.2006 02:10:31 | |
---|
Pari pointtia multa: -Tee ihan mitä haluat. -Noi ämyrit toimii tai sit ei. Testaa jos voit. (tod.näk et voi...) -Älä välitä -Ihan sama -Jos tohon hintaan saa kasan kunnon palikoita, niin osta pois. -Sääli on pahasta. Mikäli oot pisnesmiees. -Kaveri on kaveri, vaikka voissa paistaisi. Köyhil ei oo fyrkkaa |
Spike 12.12.2006 02:12:51 | |
---|
Voihan sen toki myydä sen kaapin rungon jos siitä vaan joku maksaa!! Olen kyllä katsonut sitä framuksen kaappia mutta 1. se ei ole sopivan kokoinen engl screamer combon alle 2. se on avonainen 1. Eikä kuulosta välttämättä hyvälle. Marshallin kanssa toimii... mutta screamer-combo kuulosti jo ylitiukalta vintage 30:llä 2. Framuksen 2x12 on umpinainen, halutessaan siitä voi ruuvata 1/3 verran auki takaa. Saundaa paremmalta kliineillä noin, säröt paremmat umpinaisena. Clearly motivated by an unholy alliance.
HAMMET-90 12.12.2006 07:46:11 | |
---|
Ai framus on kuitenkin umpinainen.. no sit tää oli mun moka mut se kaappi on ainakii liian "ohut" eli siis liian vähän syvä englin alle! Unohdetaan nyt kuitenkii se näköseikka koska se on soittohommissa ihan ihan sama miltä ne vehkeet näyttää jos ne kerran kuulostaa hyvältä! Suositelkaa jotain hyviä ja edullisia elementtejä/kaappia englin alle koska itselläni ei ole juurikaan kokemusta kaapeista koska olen ollut tähän asti vielä combomiehiä! Kiitos! |
Antti1 12.12.2006 10:19:46 | |
---|
se kaappi on ainakii liian "ohut" eli siis liian vähän syvä englin alle! Tiedätkö sä nyt yhtään mistä sä puhut? Screamerin syvyys on 27cm, Framuksen kaapin 28cm ja leveydessäkin on melkein 20cm varaa. Mikä osa tuossa on liian "ohutta"? Kannattaa perehtä asioihin vähän paremmin, ennen mölyämistä. Ei millään pahalla tosin. Screamerin alla kuulostaa hyvältä vaikka Celestionin Greenbackit, kun haetaan rouheutta ja lämpöä soundiin. Jos haluat jyrää, niin G12T-75 on hyvä vaihtoehto. Mikäli siitä puolivälistä, niin G12H on ok. Mä hakisin jotain elementtiä, missä ei ole kovaa ylämiddlepiikkiä, tai älyttömän kirkasta yleissoundia. |
Spike 12.12.2006 10:32:39 | |
---|
Framuksen kaappi on tehty 18 mm vanerista, mikä lienee aika standardi kaapeissa. Clearly motivated by an unholy alliance.
Antti1 12.12.2006 10:38:06 | |
---|
Taidettiin tuolla ohkaisuudella hakea syvyyttä tässä. Vähän täytyy vielä oikaista, että 17mm vaneria tuossa käytetään. :) |
SH1THEAD 12.12.2006 12:30:10 | |
---|
Screamerin alla kuulostaa hyvältä vaikka Celestionin Greenbackit, kun haetaan rouheutta ja lämpöä soundiin. Jos haluat jyrää, niin G12T-75 on hyvä vaihtoehto. Mikäli siitä puolivälistä, niin G12H on ok. Mä hakisin jotain elementtiä, missä ei ole kovaa ylämiddlepiikkiä, tai älyttömän kirkasta yleissoundia. Tuohon kävisi siis sopivasti Eminencen Tonkerit. 75e/kpl Uraltonelta. Hyvin on toiminut mulla 2x12" kaapissa 6505:n alla, joskin siirtyvät isompaan kaappiin ensin ehdottamien Governorien seuraksi. Kaapista kuva omakuvassa.. äsh :/ |
HAMMET-90 12.12.2006 19:36:49 | |
---|
Screamerin syvyys on 27cm, Framuksen kaapin 28cm ja leveydessäkin on melkein 20cm varaa. Mikä osa tuossa on liian "ohutta"? Kannattaa perehtä asioihin vähän paremmin, ennen mölyämistä. Ei millään pahalla tosin. Siinä tapauksessa soundi lehessä valehdeltiin tosta syvyydestä mut antaa nyt olla kun tarkoitus on edelleen rakentaa itse se kaappi eikä ostaa framusta! Mutta pyydän kovasti anteeksi kaikkia sattuneita erehdyksiäni!!! |
HAMMET-90 12.12.2006 19:38:53 | |
---|
Taidettiin tuolla ohkaisuudella hakea syvyyttä tässä. Vähän täytyy vielä oikaista, että 17mm vaneria tuossa käytetään. :) On hyvinkin mahdollista että katsoin vahingossa millit sentteinä... :) |
Antti1 12.12.2006 20:56:14 | |
---|
Mutta pyydän kovasti anteeksi kaikkia sattuneita erehdyksiäni!!! Ääh, mitään tarvii anteeksi pyydellä. Kömmähdyksiä sattuu ja netistä saa paljon väärää tietoa. Oppia ikä kaikki ja tulihan meiltä vastaajiltakin vähän turhaa saivartelua tyhjästä. Screamerin kanssa tosiaan kannattaa kuitenkin olla tarkkana elementtivalinnassa, ylämiddlepainotteiset ja kireäsointiset elementit ei oikein toimi sen kanssa. |
HAMMET-90 12.12.2006 21:24:55 | |
---|
Screamerin kanssa tosiaan kannattaa kuitenkin olla tarkkana elementtivalinnassa, ylämiddlepainotteiset ja kireäsointiset elementit ei oikein toimi sen kanssa. Totta! voi olla että saundista tulee liian tiukka, selkee ja ylä-äänipainotteinen V30 elementeillä. |
pekurides 12.12.2006 22:48:11 | |
---|
Tai sitten voipi sopia juuri kysyjän makuun nuo v30, onhan ne englin poijaat noita ihan tehtaalla asti niiden kaappeihin eniten ruuvailleet:) Tunteella päin vittua. |