esco 26.08.2003 20:03:59 (muokattu 26.08.2003 20:04:57) | |
---|
Morjensta.. Osaiskos joku valaista, että millanen putki tuolla Hartken 3500 etuasteessa oikein on?? (siis tyyppiä lähinnä haeskelen..) Ja voiskos joku ystävällisesti kertoa, että millaisia putkia yleisesti käytetään nykyisissä putkia sisältävissä vahvistimissa.. Tai onko kenties netissä jotain sivustoa mistä voisi oppia kyseisestä aiheesta?? -Kiitän- esco |
absqua 27.08.2003 08:32:49 | |
---|
Morjensta.. Osaiskos joku valaista, että millanen putki tuolla Hartken 3500 etuasteessa oikein on?? (siis tyyppiä lähinnä haeskelen..) Ja voiskos joku ystävällisesti kertoa, että millaisia putkia yleisesti käytetään nykyisissä putkia sisältävissä vahvistimissa.. Tai onko kenties netissä jotain sivustoa mistä voisi oppia kyseisestä aiheesta?? -Kiitän- Mitä suurimmalla varmuudella se putki on tyyppiä 12AX7, joka on yleisin etuasteputki kitara ja bassovahvistimissa. Netistä löydät tietoa kun laitat googleen hakusanoja tai yhdistelmiä niistä (esim: "hartke 3500 tube" yms. ). Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Le Haba 27.08.2003 08:48:44 | |
---|
12AX7 siellä on |
BTass 01.12.2003 11:53:58 | |
---|
12AX7 siellä on Onko joku kokeillut muuta putkea tai olisko vinkkiä jostain tohon sopivasta putkesta, minkä saisi enemmän ruvelle. Tuolla nykyisella saa hyvin olemantonta rähinää kun vääntää putkietuasteen gainin täysille. Overdrive purkkeja on kokeiltu, mutta ei miellytä. Eli olisko tosta mahdollista saada pientä lämmintä putkisäröä aikaiseksi vaihtamalla joku toinen putki. |
Pallisti 01.12.2003 17:26:28 | |
---|
Onko joku kokeillut muuta putkea tai olisko vinkkiä jostain tohon sopivasta putkesta, minkä saisi enemmän ruvelle. Tuolla nykyisella saa hyvin olemantonta rähinää kun vääntää putkietuasteen gainin täysille. Overdrive purkkeja on kokeiltu, mutta ei miellytä. Eli olisko tosta mahdollista saada pientä lämmintä putkisäröä aikaiseksi vaihtamalla joku toinen putki. Kumma juttu, kun minäkään en ole kyseisen nupin kanssa saanut oikeen mistään overdrivestä mitään irti. Voipi olla, että vika on minussa.. |
J.Horde 01.12.2003 18:43:19 | |
---|
... Overdrive purkkeja on kokeiltu, mutta ei miellytä. Eli olisko tosta mahdollista saada pientä lämmintä putkisäröä aikaiseksi vaihtamalla joku toinen putki. Oletko kokeillut sellaista purkkia kuin Tech 21 SansAmp Bass Driver DI, paras mahdollinen BASSdriver purkissa. One Love... B |
Karlsson 01.12.2003 19:08:08 | |
---|
Oletko kokeillut sellaista purkkia kuin Tech 21 SansAmp Bass Driver DI, paras mahdollinen BASSdriver purkissa. Sori, se oli "putki", ei "purkki". Mutta periaatteessa olet oikeassa. Bassdriver on kiva. "Soitat vanhaa jaskaa ja rekkaeta. Keräilet vinyylejä. Soundi-ihanne bassoon on -60 luvulta.
Sinä olet ollut mummo jo pitkään, et ole vain tiedostanut sitä." -arva |
BTass 02.12.2003 14:43:15 | |
---|
Oletko kokeillut sellaista purkkia kuin Tech 21 SansAmp Bass Driver DI, paras mahdollinen BASSdriver purkissa. Olen netissä tutkaillut ko. laittetta ja kuunnellut soundinäytteitä ja se vois kyllä olla ihan passeli, mutta kiinnostais silti toi putken vaihto, jos joku tietäs saako jollain muulla putkella enemmän säröa. Pääsis halvemmalla. Tota SansAmpia pitäis päästä testaamaan oman setupin kanssa, koska hinnan puolesta ei viittis mennä ostamaan, kun joku sanoo että se on hyvä. Sama juttu oli Bossin ODB-3:n kanssa. Kehuja löytyi, mutta kun otin kokeiluun, niin eipä vaan mielyttänyt. Mä en kuitenkaan ole hakemassa mitään hirvittävää metallipörinää. |
Mä en kuitenkaan ole hakemassa mitään hirvittävää metallipörinää. Jos kuitenkin kokeilet jotain purkkeja (putkien asemesta - tai vaikka kanssa), kokeile EBS MultiDrivea. MultiDrive nimittäin ei ole ensisijaisesti mikään fuzzi vaan halutessasi vähän salakavalampi soundin lämmittäjä. Mulla tuo on täystransistorinupin edessä ja pehmentää passelisti soundia, IMHO. Tarvittaessa (varsinkin aktiivibassolla) löytyy sitten vaikka semmoista Clash-henkistä pörinää. Hyvänä puolena tuossa moodit, jotka säröttävät lähinnä vain yläpäitä (tubesim & std) ja rankempaan soundiin löytyy sitten fullrange särötys. |
erno p 02.12.2003 18:19:38 | |
---|
Olen netissä tutkaillut ko. laittetta ja kuunnellut soundinäytteitä ja se vois kyllä olla ihan passeli, mutta kiinnostais silti toi putken vaihto, jos joku tietäs saako jollain muulla putkella enemmän säröa. Pääsis halvemmalla. 12AX7 eli ECC83 on tuon satsin (ECC81, 82, 83) eniten vahvistava putki. Voit tietty kokeilla noita muitakin vaihtoehtoja, pinout on sama eikä keskimäärin pitäis ongelmia tulla, jos tuommoisen sinne tökkäsee. ECC81 ja -82 ovat jenkkimerkkinnöiltään 12AT7 ja 12AU7, google muistanee järjestyksenkin, minä en. 82 tais olla se pienigainisin. |
J.Horde 02.12.2003 23:30:36 | |
---|
Tota SansAmpia pitäis päästä testaamaan oman setupin kanssa, koska hinnan puolesta ei viittis mennä ostamaan, kun joku sanoo että se on hyvä. Sama juttu oli Bossin ODB-3:n kanssa. Kehuja löytyi, mutta kun otin kokeiluun, niin eipä vaan mielyttänyt. Mä en kuitenkaan ole hakemassa mitään hirvittävää metallipörinää. Tarkennukseksi vielä, että SABBDI on nimenomaan basssdriver ei overdriver, eli sillä saa mallinnettua driveä putkivahvarin tapaan. On hintansa arvoinen, sillä on myös käyttöä kun kytket basson PA:n ja studiossa. Niskamiehelle muuten tiedoksi, että SABBDI:lla ja jatsarilla saa jopa Behringerin BX1200:n kuulostamaan hyvältä (bassovahvistimelta), on nimittäin kokeiltu. One Love... B |