Nastamuumio666 11.12.2006 19:28:42 | |
---|
|
No mulla on tuollainen Warwickin 6x10". Hyvä peli se on, tykkään kovasti, joskin kammottava roudata, mutta onneksi on pyörät takana. Ampegin vastaavasta ei ole kokemusta. Mars testaamaan siis. |
PnukBassist 11.12.2006 20:34:04 | |
---|
Noilla Ampegin 6x10" ja rantiksella ei ole kyllä suhteessa paljon paskaakaan se hintaero, jotta lienekkö sama tempaista se oikea rantis? Warwickki kyllä on ihan jees myös, ja olettaisin, että siinä on hinta-laatu-suhde hitusen parempi kuin Ampegin vastaavassa. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Kieppi 11.12.2006 20:35:47 | |
---|
Warwickki kyllä on ihan jees myös, ja olettaisin, että siinä on hinta-laatu-suhde hitusen parempi kuin Ampegin vastaavassa. Warressa saattaa olla enemmän "hifiä" ja "napsua", Ampegissa taas enemmän silkkaa botnea. Näin silkalta mutu-pohjalta siis. :D |
Pallisti 11.12.2006 22:00:56 | |
---|
Warressa saattaa olla enemmän "hifiä" ja "napsua", Ampegissa taas enemmän silkkaa botnea. Näin silkalta mutu-pohjalta siis. :D No en mistään botnesta tiedä... Joo eli jos 6x10, niin silloin EBS, eikä mitään warreja tahi ampegeitä, mutta nyt ihka oikea rantis 8x10. Joku taisikin jo sanoa, ettei hintaeroa ole nimeksikään.. Kohta niitä ei sitten enää vähään aikaan saakkaan. |
Kieppi 11.12.2006 23:04:31 | |
---|
Tiedä sitten, että mitä EBS maksaa Ampegiin verrattuna, mutta olen Pallistin kanssa kyllä samaa mieltä. Jos hilloa olis, niin ostaisin ilman muuta EBS:n. |
bize 12.12.2006 08:32:40 | |
---|
Tiedä sitten, että mitä EBS maksaa Ampegiin verrattuna, mutta olen Pallistin kanssa kyllä samaa mieltä. Jos hilloa olis, niin ostaisin ilman muuta EBS:n. Kyselyä Chiefille.. Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko |
Heikki L. 12.12.2006 08:48:21 | |
---|
Mä tekisin valinnan hinnan ja ulkonäön perusteella. Muuten menis yöunet. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
J.Hollström 12.12.2006 09:37:35 (muokattu 12.12.2006 09:39:57) | |
---|
Jos yhtään mietit miten noi istuu keskenään kimppaan (ulkonäöllisesti) niin ei tarvinne arpoa. Rahapussi otsalla Warwick. AB-testiä omalla nupilla ja bassolla tuskin pääset tekemään, ja epäilen ettei sitä kukaan mukaan tällä foorumilla ole tehnyt. Kamojen toimivuus on kaikkien osatekijöidensä summa, jossa yhtenä isona lenkkinä on soittaja itse. Eniten kuitenkin vaikuttanee makumieltymykset. Kuka mistäkin diggailee ja pääsääntöisesti ne on omia kamoja ja sen mukaan tulee suositukset. Eli ei muuta kuin luotat intuitioon ja teet päätöksen itse. Jos perse ei kestä kalliimpaa niin osta halvempi. Ei tolla varmaan pahasti metsään voi mennä. Ja loppupelistä ei sitä bassosoundia kukaan muu tule kehumaan vaikka sulla ois mitkä pömpelit tahansa. Eipä se bassosoundi juuri muita kuin itseäsi kiinnosta. Minusta toi 6x10" Ampeg on turhan suolainen vs. 8x10". Postikulujen kanssa vain 70 eur eroa mitä saa Suomesta (jos vielä saa). |
fh 12.12.2006 11:56:31 | |
---|
Paikallisessa soitinliikkeessä ei uusia Warreja oikein arvosteta näiden huonon laadun takia. Ennen kun nämä tehtiin saksanmaalla oli laatu kuulemma hyvä, nyt se on vähän sitä sun tätä. Mm. uusien 4x 10 kaappien sisällä voi olla useampaa eri elementtiä. (takuuvaihtoon oli tullut 3 eri elementtiä samaan kaappiin.) Asiasta en ala väittelemään, jos jollakin on perempaa tietoa, mutta kerroinpa vaan kuulemani eteenpäin. Niin ja omasta mielestä valitsisin Ampegin, jos ei Ebs:iä ole tarjolla ;) Hubba hulle hulle hulle hubba hubabaa... |
tupac 13.12.2006 09:51:34 (muokattu 13.12.2006 09:52:54) | |
---|
Eli ei muuta kuin luotat intuitioon ja teet päätöksen itse. Jos perse ei kestä kalliimpaa niin osta halvempi. Ei tolla varmaan pahasti metsään voi mennä. Ja loppupelistä ei sitä bassosoundia kukaan muu tule kehumaan vaikka sulla ois mitkä pömpelit tahansa. Eipä se bassosoundi juuri muita kuin itseäsi kiinnosta.
No nyt osu juki68 asian ytimeen.... |
Keny 13.12.2006 10:34:02 | |
---|
Kyllä noita bassosoundeja on kehuttu sekä yleisön,miksaajien sekä monitori miksaajien toimesta.Tuskin nekään kehuu kohteliaisuuttaan.Jos niihin soundeihin oikeen satsaa ja uskoo niin toimii. Se että jos se ei musassa vaikuta tai ei itteensä kiinnosta niin on sit eri juttu. EBS 6X10 on ainakin hiton hyvä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
J.Hollström 13.12.2006 10:51:26 | |
---|
Kyllä noita bassosoundeja on kehuttu sekä yleisön,miksaajien sekä monitori miksaajien toimesta.Tuskin nekään kehuu kohteliaisuuttaan.Jos niihin soundeihin oikeen satsaa ja uskoo niin toimii. Se että jos se ei musassa vaikuta tai ei itteensä kiinnosta niin on sit eri juttu. EBS 6X10 on ainakin hiton hyvä. Okei, piti sitten tarttua tohonkin lohkaisuun. Pääsääntöisesti hyvin marginaali ryhmä on kiinnostunut nimenomman siitä basso SOUNDISTA. 99% ihmisistä ei ymmärrä siitä hevon vittua. That's the point. En minäkään huvikseni laita bassokamoihin esim. 7k eur rahaa kiinni huvikseni jos en uskoisi, että sillä ei olisi mitään merkitystä. Suurin juttu siinä on kuitenkin siinä, että pyrit tyydyttämään oman näkemyksen ja ambition hyvästä bassosoundista. Jos joku muukin sen päälle ymmärtää niin helvetin hyvä juttu. Silloin kun aletaan keskustelemaan mikä kaappi noista kahdesta, niin yleisölle suuntautuva vaikutus koko signaaliketjusta on aika pieni. Varsinkin silloin kun bassosoundi otetaan PA:han suoraan linjasta. |
Värinä 13.12.2006 11:09:40 | |
---|
Vähän samoilla linjoilla jukin kanssa. Toki yleisönkin puolelta löytyy niitä jotka hyviä soundeja arvostavat. Usein tässäkin suhteessa tuntuu menevän (itselläkin ) niin päin, että huomaa huonot soundit ja hyvät ikäänkuin hiljaa nyökäten ohittaa. Erityisen hyvät on tietysti asia erikseen. Ja siis jos on omasta mielestä hyvät soundit, niin silloin on tietysti kiva soittaa ja voi keskittyä siihen mitä soittaa, eikä tarvi koko ajan miettiä, että mites tän nyt sais kuulostaan hyvältä... Jospa tästä jonkinlainen pointti välittyisi. Rock and/or Roll |
Keny 13.12.2006 11:48:14 | |
---|
Juu ymmärsin pointin ja tartuin kait väärin.Ulosanti vähän heikko. No noi kaapit selvii testaamalla ja on paljon siitä kiinni että mitä hakee.Testiä vaan ja jos mahdollista niin bändin kanssa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Pirkka 13.12.2006 12:32:23 | |
---|
No noi kaapit selvii testaamalla ja on paljon siitä kiinni että mitä hakee.Testiä vaan ja jos mahdollista niin bändin kanssa. Niinpä. Tietynlaisia kamoja kannattaa haalia sen mukaan millaista musaa soittaa. Se, millaisilla kamoilla vetää ja miten ne toimii vaikuttaa koko bändin soundiin. Ja eikös bändissä soittamisen vuoksi kamoja hankita? Mulla Ampeg on aina toiminu kaikenlaisessa musassa ja melkein kaikenlaisissa tiloissa. |
Keny 13.12.2006 12:49:29 | |
---|
Niinpä. Tietynlaisia kamoja kannattaa haalia sen mukaan millaista musaa soittaa. Se, millaisilla kamoilla vetää ja miten ne toimii vaikuttaa koko bändin soundiin. Ja eikös bändissä soittamisen vuoksi kamoja hankita? Mulla Ampeg on aina toiminu kaikenlaisessa musassa ja melkein kaikenlaisissa tiloissa. Aika useinhan on niin että ei pääse bändin kanssa testaamaan ellei saa lainaks liikkeeltä tai joltain joka myy käytettyä.Mulla ollu aina hyvä onni ja saannu lainaks.Se mikä toimii yksinään soittaessa niin ei yleensä toimi bändin kanssa ja jos liikkeessä vaan testaa hiljaa yksinään niin ei kovin hyvää kuvaa saa. Veikkaan kans et toi Ampeg on aika varma valinta tässä kohtaa.Nuppi ja bassohan vaikutta myös tietty. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Teijo K. 13.12.2006 12:51:16 | |
---|
Niinpä. Tietynlaisia kamoja kannattaa haalia sen mukaan millaista musaa soittaa. Se, millaisilla kamoilla vetää ja miten ne toimii vaikuttaa koko bändin soundiin. Ja eikös bändissä soittamisen vuoksi kamoja hankita? Mulla Ampeg on aina toiminu kaikenlaisessa musassa ja melkein kaikenlaisissa tiloissa. Minulla on toiminut kaikenlaisissa tiloissa ja kaikenlaisen musan kanssa ainakin SWR, Fender, Warwick ja Peavey. Tolleen perushyvinä ratkaisuina. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
absqua 13.12.2006 12:59:20 | |
---|
Minulla on toiminut kaikenlaisissa tiloissa ja kaikenlaisen musan kanssa ainakin SWR, Fender, Warwick ja Peavey. Tolleen perushyvinä ratkaisuina. Sun on sitten aika helppo löytää vahvistin itsellesi. Hyvä niin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 13.12.2006 13:09:49 | |
---|
Sun on sitten aika helppo löytää vahvistin itsellesi. Hyvä niin. Jep, muuten Ashdown unohtui listasta. Tommosta perus-ok soundia millä vetää lähes kaikenlaisessa musassa saa miusta oikeastaan melkein mistä vain. Sitten jos haluaa johonkin tiettyyn musatyyliin sen parhaan mahdollisen soundin niin menee vaikeammaksi. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |