Aihe: Sooloskaba 60 osallistujat
1 2 3 4 5 6 7 8 9
J.Hollström
11.12.2006 08:56:38
suuria tunteita! eli kännistä fiilistelyä:

http://www.kaapeli.fi/~matiasku/ambitus_sooloskaba60.mp3

Bravo! Hienoa jälkeä. Nyt tulee piparia.

Noi kännifeelistelyt voi jättää pois, juniorit innostuu liikaa. Luulevat vielä että se on jotain hienoo.
John Titor
11.12.2006 11:32:33 (muokattu 11.12.2006 11:36:20)

suuria tunteita! eli kännistä fiilistelyä:

http://www.kaapeli.fi/~matiasku/ambitus_sooloskaba60.mp3

Kliini saundikin alkaa olla aika jeeees. Jätkä on kurko. Sen verran täytyy sanoa että ehkä tollaseen taustaan kaipaisi ihan tosi pikkasen isommin soivaa kliiniä ääntä, niingu akustiselta pohjalta. Sitten sähkökitara alkaisi kilpailla ihan vakavasti otettavana soolosoittimena klassisellakin pohjalla. Tosta saundista tulisi vakavammissa ympyröissä vähän vielä sellainen olo kuin soittaisi sähköpianolla Rahmaninovia, varmasti ymmärrät.

Näin ihan ajatuksen tasolla, et sä varmasti mitään suurta taidetta yrittänytkään;)
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Jucciz
11.12.2006 11:53:34
isommin soivaa kliiniä ääntä, niingu akustiselta pohjalta.

Niinku mulla. ;)

Kitara mikitetty erikseen ja sotkettu kielten räpsettä vahvistinsoundin sekaan.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
John Titor
11.12.2006 12:15:05

Niinku mulla. ;)

Kitara mikitetty erikseen ja sotkettu kielten räpsettä vahvistinsoundin sekaan.

Ei sen kitaran tarvitse soida sananmukaisesti akustisesti, niin että joku kielten räpse kuuluu, vaan tarkoitan sitä että kuulijalle syntyy illuusio täyteläisesti isolta alueelta resonoivasta hyvästä instrumentista. Ts. niin että sähkökitara ei kuulostaisi niin sähköisesti muokatulta, vaan että sointikuva noudattelisi akustisten instrumenttien lainalaisuuksia.

Luotan siihen että Ambitus keksii miten asia rakennetaan kunhan on viettänyt muutaman intiimin illan muljuttimiensa kanssa:D
Ambitus
11.12.2006 12:22:49

Ei sen kitaran tarvitse soida sananmukaisesti akustisesti, niin että joku kielten räpse kuuluu, vaan tarkoitan sitä että kuulijalle syntyy illuusio täyteläisesti isolta alueelta resonoivasta hyvästä instrumentista. Ts. niin että sähkökitara ei kuulostaisi niin sähköisesti muokatulta, vaan että sointikuva noudattelisi akustisten instrumenttien lainalaisuuksia.

Luotan siihen että Ambitus keksii miten asia rakennetaan kunhan on viettänyt muutaman intiimin illan muljuttimiensa kanssa:D

Ääh..Akustinen ja akustinen in mai ääs. Olisin soittanu noi alku ja loppupätkät jollain kalliilla Martinilla tai Larriveellä, mutta kun sä et ole ostanu niitä mulle...vielä. Sähkis on sähkis ja noi mun soundit on muutenkin muovista kotoisin.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Jucciz
11.12.2006 13:07:44
noi mun soundit on muutenkin muovista kotoisin.

Muoviapa hyvinkin. Milläs laitteella soittelet noita?
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Safaweb
11.12.2006 13:13:34
Zicherrrrrrrrrrrrr last.fm/Kaunotukka
John Titor
11.12.2006 13:33:14

Ääh..Akustinen ja akustinen in mai ääs. Olisin soittanu noi alku ja loppupätkät jollain kalliilla Martinilla tai Larriveellä, mutta kun sä et ole ostanu niitä mulle...vielä. Sähkis on sähkis ja noi mun soundit on muutenkin muovista kotoisin.

Et oo pyytänyt:D

Ei niinku akustinen kitara käsitteenä, vaan akustisen kaltaisesti soiva sähköinen soitin. Niinku piano on akustinen soitin, ja sitten jossain moderneissa orkesterijutuissa saatetaan käyttää jotain synasaundia, jonka säveltäjä on rakentanut nimenomaista tarkoitusta varten - ei akustinen saundi, ei edes pianosaundi, mutta täyteläinen, akustisten soittimien kanssa blendautuva sähköinen saundi, jolla on siis akustista sointia. Tajuutteks niingu? Abstrakti ajattelu on tunnetusti kamalan hankalaa.

Wittu, selitän sulle Ambitus myöhemmin.
Kontiak
11.12.2006 14:59:29
Tajuutteks niingu? Abstrakti ajattelu on tunnetusti kamalan hankalaa.

Ei me tajuta. Me ollaan sooloskaba 60 osallistuja-threadissa.
John Titor
11.12.2006 17:12:03

Ei me tajuta. Me ollaan sooloskaba 60 osallistuja-threadissa.

On sun elämäs vaikeaa.
WanhaWetäjä
11.12.2006 17:33:11

Pitäskö tuota lopetusaikaa aikaistaa vaikkapa päivällä, tai jopa parilla...tänään on tullut enää 2 sooloa, pääsis uus alkuun nopsemmin!Kerkeis sitten vielä yhen kisan viemään sujuvasti läpi ennen joulua?

Onhan tossa jo noita sooloja...?
Ostan Casion kun täytän 50v...
MrRomeo
11.12.2006 18:10:30
Pitäskö tuota lopetusaikaa aikaistaa vaikkapa päivällä, tai jopa parilla...tänään on tullut enää 2 sooloa, pääsis uus alkuun nopsemmin!Kerkeis sitten vielä yhen kisan viemään sujuvasti läpi ennen joulua?

Hmm.. Oon reissussa enkä mitenkään ehdi sooloamaan ennen ke-to -yötä, mutta mieluusti tuohon jonkunlaisen räpellyksen vääntäisi kun on niin hieno tausta. Noo, enemmistön mielipiteen mukaan toki mennään.
Miksi mitään? Miksei ennemminkin ei mitään?
Kuha
11.12.2006 18:41:05 (muokattu 11.12.2006 18:42:06)

Tee niin. Sitähän on yleisesti täällä toivottu. Jos joku ei tähän skabaan ehdi niin seuraava on kuitenkin pian tulossa.
Muistakaa venytellä.
Pande
11.12.2006 19:06:32

Offtopic linjalla jatkaakseni: Olis varmaan jotkin pippalot paikallaan kun jo 60 sooloskabainstituution aikaansaannos kehissä? Mä voin tarjota coctailtikut ja epävireisen G-kielen...

Joku tyylikkäästi toteutettu sooloskabat -paitakin vois ehkä olla lysti lanseeraus?
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
sulevi
11.12.2006 19:12:43

Ney-ääni. Odottelen inspiraatiota :P (jota ei toki välttämättä tule)
WanhaWetäjä
11.12.2006 19:31:22

Tee niin. Sitähän on yleisesti täällä toivottu. Jos joku ei tähän skabaan ehdi niin seuraava on kuitenkin pian tulossa.

No, näillä puheilla, huomenna klo 22 menee poikki, saadaan kunnialla yks kisa vetästyä vielä ennen joulua,OK?

3 päivää ois äänestys...la uus skaba,4 päivää soittoaikaa, 3 päivää äänestys, ettei menis ihan joulun päälle?

Vai oisko ehdotuksia muita?
Mustikkamuffinssi
11.12.2006 20:20:48
Eli tiistaina 12.12.2006 klo. 22.00 loppuu ilmoittautumisaika? Tulee kiire, kun huomenna vasta pääsee äänittämään, mutta pitä yrittää keritä.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
WanhaWetäjä
11.12.2006 20:38:11 (muokattu 11.12.2006 20:40:49)

Eli tiistaina 12.12.2006 klo. 22.00 loppuu ilmoittautumisaika? Tulee kiire, kun huomenna vasta pääsee äänittämään, mutta pitä yrittää keritä.

Joo,diktaattorin ominaisuudessa päätin nyt sitten näin, muuten tuloo kiiree saada uus skaba läpi ennen joulua!Eli vielä kerran, skaba 60 loppuu ti 12.12 klo 22.00!Vielä kerkiää hyvin...

EDIT vielä kun sais 5 osallistujaa,ois 30 täynnä, sehän on jo kelpo määrä.
MadMatt
11.12.2006 21:04:31 (muokattu 11.12.2006 21:17:30)

Otin soolon tästä pois oli ku on niin kauhiaa paskaa.

Pitää huomenna yrittää jos irtois jotain.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)