Aihe: Waltari. Rankasti aliarvostettu?
1 2 3 4 5 6 7 8
Mr. Mustard
06.12.2006 23:07:01
Mun mielestä Waltari on saanut sen arvostuksen minkä on ansainnutkin. Ei muuta.
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
PekkaM
07.12.2006 21:04:16
onko sulla kenties huono kuulo?

laulatko kenties Waltarissa?
pehko
07.12.2006 21:55:56
laulatko kenties Waltarissa?

no eipä tuo musta kovinkaan kehnosti sitä englantia lausu.
HEAVY...FUCKING...METAL!
tuffkong
11.12.2006 18:41:49
waltari on muuten suht suosittu Tsekissä, pääosin sen takia että ovat monasti siellä keikkailleet. Vaimon kotikaupungin rokkibaarissa luukuttavat niiden levyjä melko usein.

Itse huomasin tämän kanssa kyseisessä maassa pyöriessäni. Kyselin paikallisilta että tiedättekö mitään suomalaista bändiä niin yleensä sieltä tuli että rasmus ja him, mutta muutama tiesi waltarin.
Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ
John Titor
13.12.2006 10:40:15

Helvetin hyvä bändi. Tosin ymmärrän täysin miksi monet eivät voi sietää.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Sebastian
13.12.2006 19:36:12
Omasta mielestä Waltari on yksi kaikkein kovimpia bändejä ja Kärtsy ainoita henkilöitä jotka nykyään enää aiheuttaa fanitusreaktioita. Tai siis kyllähän jotkut Princet ja Madonnat tietenkin säväyttäis jos vastaan kävelis mutta kun harvemmin kävelee niin Kärtsystä saa sentään säväreitä ja pääsee sössöttämään sekavia :)

Diggaan vaan siitä miten hienoja melodisia juttuja siellä musassa ja on miten kätevästi kaikki tyylit sekottuu keskenään. Itelleni kun on hieman hankalaa keskittyä biiseihin kovin pitkäksi aikaa ja tuppaan yleensä kyllästymään hyviinkiin biiseihin viimeistään puolentoista minuutin kohdalla niin on hyvä että joku tekee tälläistä adhd-musaa johon ei ehdi kyllästyä vaan jossa koko ajan tapahtuu jotain ja joka saattaa välillä tehdä yllättäviäkin mutkia sinne tänne.

Kärtsyn lauluäänestä tykkään kanssa paljon ja on jotenkin vaikeata kuvitella Waltariin minkään muunlaista laulua. Jotenkin se kiero ja pilkesilmäkulmassapirullinen mutta hymyilevä saundi sopii koko pakettiin niin loistavasti ja asetankin Kätsyn omassa laulajarankingissa ihan kärkisijoille. Varsinkin sen jälkeen kun on keikoilla muutaman kerran päässyt kuulemaan suht vaikuttavaa lauluakrobatiaakin.

Pitäis itse asiassa hankkia se live dvd kun tolla tavastian keikallakin akrobatiaa ja muutenkin hyvää meininkiä riitti.
azrah
14.12.2006 16:46:03
Off-topikkina mainittakoon, että Kärtsy taisi aikoinaan innoittaa minua käyttämään kajaalia. Olin tuolloin kuudennella luokalla ja miespuolinen (jälkimmäistä olen tietääkseni edelleen). Että tuotaaaa...
azrah
14.12.2006 16:46:54
Off-topikkina mainittakoon, että Kärtsy taisi aikoinaan innoittaa minua käyttämään kajaalia. Olin tuolloin kuudennella luokalla ja miespuolinen (jälkimmäistä olen tietääkseni edelleen). Että tuotaaaa...

Edit: Kokeilusta tuli melko lyhytkestoinen
Majesty
14.12.2006 19:21:35

Edit: Kokeilusta tuli melko lyhytkestoinen

Niin, nykyään kuljetkin pelkässä PVC:ssä ?
En juo vettä koska kalat naivat siinä.
Sebastian
15.12.2006 01:34:24
Niin Kärtsyllä onkin ollut noi kajaalit yleensä kohillaan. Sillein hyvin että näyttää rankalta muttei saatananpalvojalta. Meikatulta muttei neidiltä.

Varsinkin Muinaisessa Jyrkin I & I vedossa lakalla pystytetty oranssi tukka ja mustat kajaalit toimivat erittäin hyvin.
Paradigma
15.12.2006 15:00:11

En tykkää musiikista. Jotenkin melko tyylitajutonta, vaikka jotain aika tarttuviaki melodioita on.

Ja Kärtsy on muuten ihan uskomattoman ruma :D:D:
http://www.mikseri.net/artists/?id=21846
John Titor
15.12.2006 20:02:43

En tykkää musiikista. Jotenkin melko tyylitajutonta, vaikka jotain aika tarttuviaki melodioita on.

Ja Kärtsy on muuten ihan uskomattoman ruma :D:D:

Tässäpä se tuli, syy joka saa monen ärsyyntymään Waltarista ja vastaavista, hmm... eklektisistä (:D) bändeistä.

Waltarin ja samaa ideologiaa harjoittavien bändien juttu on just se, että musiikki ei ole ennalta-arvattavaa, vaan että suodattimet pyritään panemaan pois ja periaatetetasolla mitä tahansa voi tulla minkä tahansa jälkeen, ainoastaan musiikki sanelee ehdot sille miten kappaleet kulkevat. Jonkun mielestä se on tyylitajutonta, vaikka se sanana onkin huono tällaisessa tilanteessa. Mitä tyyliä musiikki edustaa silloin kun se ei edusta mitään tyyliä? Mikä silloin määrittelee sen, mikä on tyylitajutonta?

Itse käyttäisin termiä "ei tarpeeksi selkeää tarttumapintaa".
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
bedlam
16.12.2006 12:08:29

Mitä tyyliä musiikki edustaa silloin kun se ei edusta mitään tyyliä? Mikä silloin määrittelee sen, mikä on tyylitajutonta?

Itse käyttäisin termiä "ei tarpeeksi selkeää tarttumapintaa".

Waltarillahan musiikkityylit heittelevät lähinnä biisien välillä, ei biisien sisällä kuten esim. Mr Bunglella. Monelle voi olla hankalaa tottua siihen, että kuolometallibiisin jälkeen tulee tanssidiskoviisu, Bunglen kaltaiseen jatkuvaan tyylien sekamelskaan pääsee ehkä sisälle helpommin, koska se jatkuva poukkoilu tavallaan muodostaa oman musiikkityylinsä.

Minulla on jotenkin sellainen käsitys, että Faith No More oli se englanninkielisen Waltarin suurin innoittaja, Kärtsy ja kumppanit vain halusivat viedä homman vielä enemmän äärimmilleen. Näinpä jopa omasta mielestäni parhaalla Waltari-kiekolla Torchallakin on turhia itsetarkoituksellisia ja mukahauskoja kontrasteja (Jukolauta/Death Party).

Vaikka en Kärtsyn lauluääntä koskaan ole inhonnut, silti hieman puuduttavaa oli se, että musiikkityylien muuttuessa laidasta laitaan lauluääni pysyi aina samana. Faith No Moressa taas oli ääneltään kameleonttimainen Patton, joka pystyi mukautumaan erilaisiin tyyleihin ja tunnelmiin silmänräpäytyksessä.

Vaikka albumeista suosikkini onkin ensimmäisenä kuulemani Torcha, parhaimmillaan Waltari toimi mielestäni metallin ja kepeän popin ristisiitoksissa kuten To Give ja Follow Me Inside. Näissä saadaan myös kuulla vierailevaa naisääntä, joka kieltämättä piristi Kärtsyn nasaalin rinnalla.
tommijk
10.02.2007 20:44:20
Waltari on taas julkaisemassa uutta levyä. Kaksi biisiä(toisesta videokin) on jo youtubesta kuunneltavissa. Kovasti progempaa levyä ovat kuulemma lupailleet.

http://www.youtube.com/watch?v=KXOF2xuSnEM

http://www.youtube.com/watch?v=o45ED3HnwKU
"Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson
gorgonoidi
10.02.2007 21:35:14

Miks hitossa meikä on missannu tän bändin? Tajuttoman siistii kamaa. No pitääpä tutustua sitten :)
Juopa
11.02.2007 18:14:31 (muokattu 11.02.2007 18:14:55)
http://youtube.com/watch?v=Xhh2Ine2XR4 Tämä on kyllä huippumatskua :D
bedlam
12.02.2007 23:40:05 (muokattu 12.02.2007 23:45:14)

Täälläpä vielä paremmat versiot kuultavissa uusista viisuista:
http://www.myspace.com/waltarimusic

Kahta viimeisintä levyä en ole hankkinut laisinkaan, jotenkin ei Big Bang-levyn jälkeen enää innostanut. Mutta nämä kaksi viisua kuulostavat oikein hyvälle!

Ainoa se, että ton Wish I Could Heal-viisun säkeistö on niin Kornia, että se on jo tosi Kornia. Mutta kertsi kyllä saa antamaan sen anteeksi. Get Stamped oli sitten perinteisempää Waltaria, mutta sen kertsistä tulee mieleen yksi Kornin biisi! En tiedä onko tämä nyt sitten vain sattumaa, mutta jäi itteä hieman häiritteen.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Herra Rapu
13.02.2007 09:06:35

http://youtube.com/watch?v=Xhh2Ine2XR4 Tämä on kyllä huippumatskua :D

Perkule tulihan toi Ooppera joskus nähtyä, muttei mitään muistikuvaa että Tarja ois siinä vetäny.
Ykösellä purkkiin!
FAT = MOTION
Majesty
13.02.2007 09:56:38
Perkule tulihan toi Ooppera joskus nähtyä, muttei mitään muistikuvaa että Tarja ois siinä vetäny.

No se onkin naamioitu aika hyvin ton kukka-asetelman taakse.
En juo vettä koska kalat naivat siinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)