Aihe: Steinbergin Remix -kisa
1 2 3
Halsu
09.12.2006 10:03:41

Moi -

Tämmöinen kisa löytyi netin perukoilta:

http://www.steinberg.net/1117_1.html

Kyseessä on Steinbergin järjestämä systeemi, jossa pitää tehdä remiksaus biisistä.

Saitilta löytyy kipaleen raidat, osallistua saa muillakin kuin cubasella tehdyillä miksauksilla.
CU -- Eki
Timo JM
09.12.2006 10:39:15 (muokattu 09.12.2006 10:52:53)

Tuossa on se vika, että noi kaikki raidat on jo valmiiksi miksattu/prosessoitu. Rummutkin on jo kokonaan miksattu valmiiksi steroraidaksi. Olis ollut kiva jos paketti olis ollut täysin käsittelemätön. Nythän tossa ei ole paljon muuta tehtävissä kuin laittaa tasot kohdalleen ja tehdä jotain pikku lisäkikkoja, koska biisin perussoundi on jo niin pitkälle tehty.

Hmm, kuinkahan paljon täältä löytyisi kiinnostuneita kokeilemaan sitä meidän biisin miksausta?
...siis mun mielestä.
d-iivil
09.12.2006 11:04:58
Hmm, kuinkahan paljon täältä löytyisi kiinnostuneita kokeilemaan sitä meidän biisin miksausta?

Mä voisin kans luovuttaa yhden hyvin äänitetyn biisin miksattavaksi yleisesti jos halukkaita löytyisi :P Kasarihevirokkia kyseessä.
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
Timo JM
09.12.2006 11:45:44

Mä voisin kans luovuttaa yhden hyvin äänitetyn biisin miksattavaksi yleisesti jos halukkaita löytyisi :P Kasarihevirokkia kyseessä.

Teilläkin on noi aiemmat julkaisut jo sen verran hienoja, että parantamisessa ei ole enää montaa pykälää jäljellä. Se syö vähän motivaatiota ;-) Vaan voishan se olla ihan mielenkiintoista kokeilla...

Miksei d-iivil sun admires listalla muuten lue Geddy Lee? Teillä on aika samantyyppinen soundi.
...siis mun mielestä.
koponen
09.12.2006 13:49:04 (muokattu 09.12.2006 13:50:02)

Eikun raidat jakoon ja sassiin!!
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
luu
09.12.2006 13:57:01

Tuossa on se vika, että noi kaikki raidat on jo valmiiksi miksattu/prosessoitu. Rummutkin on jo kokonaan miksattu valmiiksi steroraidaksi. Olis ollut kiva jos paketti olis ollut täysin käsittelemätön. Nythän tossa ei ole paljon muuta tehtävissä kuin laittaa tasot kohdalleen ja tehdä jotain pikku lisäkikkoja, koska biisin perussoundi on jo niin pitkälle tehty.

Voihan remixissä vaikka rakentaa rummut kokonaan uudestaan. Ei tarvitse käyttää ollenkaan alkupeäisiä rumpuja tai sitten muuttaa alkupeäiset rummut efektoimalla täysin erilaisiksi. Aika perushuttua oli kyllä tuo remix-biisi.
koponen
09.12.2006 15:59:06 (muokattu 09.12.2006 16:00:05)
Voihan remixissä vaikka rakentaa rummut kokonaan uudestaan. Ei tarvitse käyttää ollenkaan alkupeäisiä rumpuja tai sitten muuttaa alkupeäiset rummut efektoimalla täysin erilaisiksi. Aika perushuttua oli kyllä tuo remix-biisi.

Juurikin näin. Olen itse tehnyt tuosta pari remixiä ja molemmissa oli käytetty pelkkää alkuperäistä lauluraitaa ja sitäkin oli pätkitty ja efektoitu. Muilla alkuperäisllä soittimilla ei ollut käyttöä. En toistaiseksi ole viitsinyt lähetellä mihinkään..
Säätäjä
11.12.2006 14:03:17
Ei muuta kuin raidat jakoon Timppa ja Diivil, olis mielenkiintoista pitkästä aikaa testailla miksata muiden nauhoituksia!
Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella.
Hornanturska
11.12.2006 14:51:19

Ilmoittaudun kannattamaan kyseistä operaatiota.
flimtrick
11.12.2006 15:04:44

Ainakin mun käsityksen mukaan tuossa ei haeta biisistä "uutta miksausta" vaan nimenomaan remixiä, artistin oma näkemys biisistä. Remixin tekijä käyttää biisistä niitä elementtejä mitkä parhaakseen näkee ja muokkaa siitä oman version/miksauksen biisistä.
Timo JM
11.12.2006 17:22:16 (muokattu 11.12.2006 17:23:25)

Ainakin mun käsityksen mukaan tuossa ei haeta biisistä "uutta miksausta" vaan nimenomaan remixiä, artistin oma näkemys biisistä. Remixin tekijä käyttää biisistä niitä elementtejä mitkä parhaakseen näkee ja muokkaa siitä oman version/miksauksen biisistä.

Joo, voihan se olla noinkin. Joka tapauksessa tuo paketti ei musta sovi perusmiksauksen harjoitteluun koska sen osalta on duuni noissa raidoissa jo tehty. Mä ainakin itse tykkään ihan tavallisesta miksaamisesta jossa pääsee alusta asti vääntämään ja katsomaan millaista soundia kykenee saamaan aikaiseksi. Remixien teko, sellaisena kuin se usein mielletään, on oma taiteenlajinsa josta en hirveesti perusta.
...siis mun mielestä.
Hannu H.
11.12.2006 20:35:15

Mä koitan ylihuomenna ehtiä siistimään ptojektin filut ja uploadaamaan ne nettiin.

Jees. Odotan innolla :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
koponen
11.12.2006 21:38:08
Mä koitan ylihuomenna ehtiä siistimään ptojektin filut ja uploadaamaan ne nettiin.

Mahtavuutta!!
d-iivil
12.12.2006 00:43:30
Mahtaakohan kelvata, bounssasin projektin fileet alkamaan nollakohdasta ja konvertoin ne mp3:seksi laadulla 160 - 224 kbps?

Tuollaisenaan paketille tuli kokoa vajaat 60 megaa alkuperäisen vajaan kahden gigan sijasta...

Nooh, pian ovat palvelimella.
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

d-iivil
12.12.2006 00:55:35 (muokattu 12.12.2006 00:55:49)
Yksityisviestiä minulle niin kerron tunnukset ja osoitteen mistä fileet saa. Ei niitä ehkä ihan julkisesti kehtaa levittää :)

d-iivil
12.12.2006 13:21:50
Kymmenkunta tyyppiä saanut tähän mennessä paketin itselleen, innolla odotan koska syntyy ensimmäisiä miksauksia :)

Niitä sopii postata vaikka tähän ketjuun.

Hannu H.
12.12.2006 16:47:54 (muokattu 12.12.2006 17:25:54)

Huh! Aloin tuossa työstämään äsken.
Tää o aiva helkkarin hyvä biisi!

Meinaa vaan nuhapumpusta loppua teho tämmösellä kasariefektoinnilla..

EDIT:

No alotetaas tästä, että muutki uskaltaa.
Tämmöne amatöörin näkökulma asiasta:
http://koti.mbnet.fi/hannu-h/mnet/kasaribiisi.mp3

Palautetta mielellään otan vastaan, niin oppii tästäkin sitten jotain :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
koponen
12.12.2006 20:14:30 (muokattu 12.12.2006 20:14:45)
Hohoh tätä kotikonetta! Saanut kun Wavesin Renaissance Channelit ja vähän muuta kuin puoleen kanavista niin performancet on tapissa :D Tarttee vissiin keksiä jotain... :p Helvetin hyvä biisi on kyllä!
Danko
12.12.2006 20:51:28

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)