Aihe: Yhteinen vahvari bassolle ja kitaralle?
1 2
Murgo
07.12.2006 13:11:36

Vanha ketju palaa kostamaan! Nykyisin olen suuntautunut enemmän kitaraan ja basso on kotikäytössä. Treenikämpällä on tuo Crate GT212 combo+ 4x10 lisäkaappi. Noilla soittelen lähinnä tapposirkkelisäröllä nykyään, trankkuvahvari toimii siinä käytössä ihan hyvin. Maltillisempiin häröilyihin sopii tuo Uraltone paremmin, Urali on myös hyvä sähköviuluiluun. Eli bassosoitto noilla kitarakamoilla ollut enempi vähäistä, toimivat tosin siinäkin kohtuuvoimakkuuksilla.
Värkkäily on nastaa!
Sampo-Ukko
08.12.2006 21:21:19
Wanha topic, tiedän, mutta mitenkäs nuo kosketinsoittimille tarkoitetut combot toimii tässä yhteydessä? Voisi kuvitella että mallintavan askin kera olisi ihan hyvä vaihtoehto tämä, koska olen antanut itseni ymmärtää että näissä on oltava aikasen pa-mainen taajuusvaste...

http://www.thomann.de/fi/behringer_k3000fx.htm
tuossa luulisi tehojen riittävän jo bändisoittoon bassollakin... miten on, kuinka paljon nuo värittävät ääntä?

Eli voisiko tyydyttävä paketti olla tuo behkun purkki, rikastettuna line6 pod xt livellä(ja siihen bass expansion pack http://line6.com/modelPacks/podxtlive_bass.html)?

Kysymys kuuluukin, miksi tämä olisi huono idea, siis miksi ihmiset ei tee useammin näin?
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
Wolfie
12.12.2006 17:37:47
Ja säätötoimenpiteet suoritettuani huomasin Laneyn äänipaletin olevan todella mielenkiintoinen. Vahvistimen säätömahdollisuudet ovat laajat ja mikä parasta, säädöt todella toimivat. Ja se itse ääni. Mukavan kuiva, neutraali ja "helisevä". Ei turhia sivuääniä tai muutakaan erikoista. Pitäisi vissiin raahata kamat kotia että voisi enemmän soitella, mutta ei makeaa mahan täydeltä :D
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
urzaka
12.12.2006 18:02:38 (muokattu 12.12.2006 18:03:42)

Joskus oon kokeillu jotain behringerin bassocomboa(ei mitään muistikuvaa että mitä :S) Ja sen kanssa boss MD-2. Kuulosti yllättävän hyvältä, eli sellanen "ihan ok". Ainkin kakkoskitarasoundit lähti, mutta tiedä sitten lähtisikö tollasella soundilla sooloilemaan. Kaiketi Eq:lla vois saada vähän lisää tota yläpäätä kehiin. Kaikkea vaan kokeilemaan :)

Edit: Niin siis tosiaan metallimusan soitosta oli kyse.
Chickdude!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)