Aihe: Kuvia taas tyrkytän
1 2
reksa
01.12.2003 16:05:01

Kaveri väsäsi minulle sivut (kiitos hänelle siitä) joissa on kuvia parista kitaraprojektistani.
Elikkä jos jotaki kiinnostaa kommentoida kitaroita (toinen jo vanha) tai sivuja niin osoite on:

http://reksa-guitars.cjb.net
Player
01.12.2003 16:13:46
Hienoja kitaroita! Miten tohon bodyyn saa noin hienon pinnan?
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
LaXu
01.12.2003 16:29:58
Upeita ovat! Et ole kuitenkaan näemmä tehnyt stratossa ja RG:ssa perinteisesti olevia viistouksia kädelle tuohon kanteen. Tosin noin paksujen kansien taivuttaminen viistouksen kohdalta ei taida ainakaan kotikonstein onnistua, jos onnistuu lainkaan.
reksa
01.12.2003 16:44:51

Jooh, nuo viisteet on tossa stratocasterissa melkosen pienet.
Rg:ssä otin tosta kannesta niin niin paljon siitä viisteen kohdalta kuin oli mahdollista. Viiste jäi kuitenkin pienemmäksi kuin vanhassa jemissäni josta otin mallia.
Oikeastaan ainoa ratkaisu jos haluaa noi contourit suuriksi niin on laittaa 1,5-2cm paksu kansi.. en ole itse ainakaan koskaan nähnyt taivutettua sentin tai yli paksuista kantta..

Tossa alemmassa jenkki rg:ssä on ainakin ihan tajuttoman paksu kansi. =)

http://www.jemsite.com/usa/gallery/ucew1/ucew1qm/qm_nt_011.jpg

http://www.jemsite.com/usa/gallery/ucew1/ucew1lc/lc_nt_09.jpg
vrajala
01.12.2003 16:55:34 (muokattu 02.12.2003 13:20:24)
Hienoja. Hommaa mulle tollasta koivua. Halvalla.

Toi Rg:n lapa pisti silmään. Tossahan on ilmeisesti alapuolella vain pieni pala puuta lavan jatkeena.

EDIT: En siis tarkoittanut tuolla lapakommentilla mitään negatiivista. Noinkin sen voi toteuttaa, ja lapa on yhtä luja kuin yhdestä palasta veistettynä. Hyvää työtä.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Juzzu
01.12.2003 21:07:01 (muokattu 01.12.2003 21:07:18)
Hommaa mulle tollasta koivua. Halvalla.

Mä olen jo aikaisemmin yrittänyt saada Reksalta noi puita, heheh... Valitettavasti tulokset oli huonot minun kannalta. Mutta Reksa hei, jos vielä saat tuota puuta isommankin setin, niin meille myyt ekat ylimääräiset palat!! :o)

EDIT: Ja niin, ihan pirullisen upeita kitaroita!
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
North
01.12.2003 21:10:09
Todella hienoja ovat.
Tupakoitsijoista kuolee noin puolet tupakan aiheuttamiin sairauksiin,mutta tupakoimattomat kuolee kaikki :)
Miikathebest
01.12.2003 21:25:17

NO joo... onneks ei oo ton hienompi tuo RG...
On niin tyylikäs, että alkaa jo menemään vähän mauttomaksi :)
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
hatapi
01.12.2003 21:42:13
uskomattomia! ei voi kun ihailla.. Varsinkin tuo straton maalipinta on upee.
- ei se laatu, vaan se määrä -
askomiko
01.12.2003 22:35:25 (muokattu 02.12.2003 14:00:59)
RG on jännä, ja väritys todella hieno, ja straton väri on erittäin loistava, mutta straton sarvien muoto on vähän pielessä.
miän vain
02.12.2003 12:48:29

straton sarvien muoto on pielessä.

Niinpäs on. Bodyn ja pleksin muodot riitelevät niin että silmään sattuu. Varsinkin pleksin alasarven terävä kärki. Ja tuo body näyttää muutenkin enemmänkin basson bodyltä.

Hienosti rakennettu kuitenkin, värit ja puut mainiosti valittu.
Mr.Purple
02.12.2003 18:11:58
Ihan aattelin Reksalta kysästä sellasta et miten paksu toi loimukoivukansi tossa on ja miten se on vaikuttanu sointiin?Ku aattelin ittekin tekasta jotain loimukoivu jutskaa mut vituttaa ku ei oikein uskalla laitaa hirveen paksua ja yrittää siihen tehä jotain muotoja kun saattaa sit olla kitara soimatta kunnolla jos on liian paksulti kantta.

Tosi hienoja kepit kyl on et meinas loksahtaa taas leuka lattiaan. Jatka samaan rataan.
Mr.Purple
Juzzu
02.12.2003 18:14:48
kun saattaa sit olla kitara soimatta kunnolla jos on liian paksulti kantta.

Tjaah, eikös tuo koivun sointi ole jotain vaahteran suuntaan, vähän miedompaa yläpäätä antaa, näin olen ymmärtänyt. Ei kai se koivu nyt mikään soinnin tappaja ole sen enempää tai vähempää kuin mikään muukaan puu? Kyllähän paksuja kansia a la Les Paul on käytetty tovi jos toinenkin. Vai mitä tarkoitit tuolla?
Tumppi38
03.12.2003 10:57:42
Tjaah, eikös tuo koivun sointi ole jotain vaahteran suuntaan, vähän miedompaa yläpäätä antaa, näin olen ymmärtänyt. Ei kai se koivu nyt mikään soinnin tappaja ole sen enempää tai vähempää kuin mikään muukaan puu? Kyllähän paksuja kansia a la Les Paul on käytetty tovi jos toinenkin. Vai mitä tarkoitit tuolla?

Eikös se mene niin että vasta 1/4" eli 6.3 millin jälkeen puu rupeaa vaikuttamaan soundiin eli "veneer" kannet on vaan kosmeettisia ja tuhti LP kansi on ihan soundia ajatellen siinä mahongissa kiinni.
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
SURf
03.12.2003 11:13:42 (muokattu 03.12.2003 13:04:22)
Eikös se mene niin että vasta 1/4" eli 6.3 millin jälkeen puu rupeaa vaikuttamaan soundiin eli "veneer" kannet on vaan kosmeettisia ja tuhti LP kansi on ihan soundia ajatellen siinä mahongissa kiinni.

No jopa on tarkat mitat kun ihan pilkun jälkeisiäkin lukuja tarvitaan...

Varmasti pitää paikkansa että paksumpi kansi vaikuttaa enemmän soundiin mutta tuskin siinä tulee mitään selvää rajaa vastaan. Tyyliin: 6,2 milliä ei vaikuta soundiin, laitan siis reilusti vaan 6,4 millisen palasen...

EDIT: Hymiö
Get a haircut and get a real job.
Juzzu
03.12.2003 11:18:52
Tyyliin: 6,2 milliä ei vaikuta soundiin, laitan siis reilusti vaan 6,4 millisen palasen...

No elähän nyt ala. Eiköhän tuo millimittojen laitto ollut nyt niitä varten, keille tuumat ei välttämättä ole niin tuttuja.
Mr.Purple
03.12.2003 14:47:38
Itseasiassa mulla on kyllä sellanen käsitys et se koivu on hiukka niinku äänen tappaja siinä mielessä et se vaan ei soi. Jos sitä verrataan vaahteraan niin se sentään soi ja soi kirkkaasti...koivu taasen on soundiltaan aika nuhjunen...vaikka yläpäätä antaakin.
Mr.Purple
vrajala
03.12.2003 16:32:26
Itseasiassa mulla on kyllä sellanen käsitys et se koivu on hiukka niinku äänen tappaja siinä mielessä et se vaan ei soi. Jos sitä verrataan vaahteraan niin se sentään soi ja soi kirkkaasti...koivu taasen on soundiltaan aika nuhjunen...vaikka yläpäätä antaakin.

Onko sulla kokemusta noista, tai tiedätkö jonkun jolla on? Mulla ei ole, mutta informaatio kelpaisi. Ainakin ennen sitä 50 euron visakoivulankun hankintaa...
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Juzzu
03.12.2003 16:45:59
Onko sulla kokemusta noista, tai tiedätkö jonkun jolla on? Mulla ei ole, mutta informaatio kelpaisi. Ainakin ennen sitä 50 euron visakoivulankun hankintaa...

Mullakin ois visat tulossa, ehkä, tässä tulevaisuudessa. Meneekös se viilun puolelle se pisnes, vai onko tosiaan tietoa tuosta koivusta? Eikös Dukeissakin ole ihan paksua kantta, koivuakin monessa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)