Aihe: Yliajaja kateissa
1 2 3
Steenbock
11.12.2006 08:55:07 (muokattu 11.12.2006 09:02:40)

Rakkaat kolleegat tästähän on keskusteltu jo moneen kertaan mutta
kysyn nyt vielä...

Tarkoitus olisi löytää hyvä särö _pedaali_ bassolle. Kokeiltu on
ebsit muffit ja bossit. Kaikissa on ainakin mun mielestä jotain
vikaa. Suurin osa hukkaa alapään tai sitten on ampiaisia lava
täynnä.

Isossa maailmassa puhuvat tuosta Fulltone Bassdrive (http://www.fulltone.com/stpframe.html) pedaalista
asialliseen sävyyn.

Tohtiiko tuollasen hankkia vai vedänkö ilman ja irvistän enemmän?
"Mitäs tilasitte vanhan saatanan, bileisiinne heilumaan"
balzary
11.12.2006 09:01:33 (muokattu 11.12.2006 09:57:20)

Ezekiel 25:12 oli oman pikaisen perusteella todella vakuuttava. Nimimerkki vantteralta voi löytyä enemmän luonnehdintaa asian tiimoilta.

E: Sorry, nimi meni väärin, se onkin Ezekiel 25:17
http://www.stompboxes.co.uk/gpage5.html
chief
11.12.2006 09:53:39
Hitto, rupes heti tommonen Ezekiel kutkuttamaan.
"It's the ear, not the gear. "
doaf
11.12.2006 10:28:32

Samoin. Pääseeköhän tota testaamaan helsingissä missään?
Teijo K.
11.12.2006 10:32:51

Mie taas pelästyin että on tapahtunut jokin autokolari tms. Ei tämmöisiä otsikoita enää. :(
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.

Älä klikkaa tät
Karlsson
11.12.2006 10:33:47
Samoin. Pääseeköhän tota testaamaan helsingissä missään?

Hesassa en ole nähnyt, mutta Porvoossa kait on siinä mikä-sen-nimi-nyt-olikaan musakauppa.

Informaatioarvoltaan tämä kirjoitukseni on valtava.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
doaf
11.12.2006 10:40:46
Hesassa en ole nähnyt, mutta Porvoossa kait on siinä mikä-sen-nimi-nyt-olikaan musakauppa.

Informaatioarvoltaan tämä kirjoitukseni on valtava.

Vissiinki Hedix?
http://www.hedix.com/
Karlsson
11.12.2006 10:43:43 (muokattu 11.12.2006 10:45:34)
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Steenbock
11.12.2006 11:15:27 (muokattu 11.12.2006 11:30:10)

Ezekiel 25:12 oli oman pikaisen perusteella todella vakuuttava. Nimimerkki vantteralta voi löytyä enemmän luonnehdintaa asian tiimoilta.

E: Sorry, nimi meni väärin, se onkin Ezekiel 25:17
http://www.stompboxes.co.uk/gpage5.html

Lukaisinkin tuon Esekielin 25.12 pikaisesti läpi. (http://bibledbdata.org/onlinebibles/finnish_1938/26_025.htm) En oikein päässy jyvälle
että miten liittyy basso säröön ;)
balzary
11.12.2006 11:19:51

Lukaisinkin tuon Esekielin 25.12 pikaisesti läpi. Ei oikein päässy jyvälle
että miten liittyy säröön ;)

Kannattaa kuitenkin testata, on nimittäin (lisää kirosana) hyvä.
Steenbock
11.12.2006 11:29:08

Kannattaa kuitenkin testata, on nimittäin (lisää kirosana) hyvä.

Kiitti vinkistä, pitää varmaan järjestää kulkua sinne etelän suuntaan
että pääsisi kokeilemaan. Suurinpiirtein saman hintainen näyttäisi
olevan tuon Fulltonen kanssa eli sopii budjettiinkin.
bize
11.12.2006 11:40:04
Lukaisinkin tuon Esekielin 25.12 pikaisesti läpi. (http://bibledbdata.org/onlinebibles/finnish_1938/26_025.htm) En oikein päässy jyvälle
että miten liittyy basso säröön ;)

En nyt muista että onko juuri tuolla jakeella tekoa pulp fictionin kanssa?
Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko
naigou
11.12.2006 12:17:35
Aihe ei ole helppo.
Mulla oli Esekiel kokeiltavana ja minulle se ei ainakaan toiminut yhtään. Kun taas eräs "bassolegenda" kokeili sitä, niin se kuullosti aivan mahtavalta! Se oikea säröpurkki on yllättäen niin paljon omasta räpylästä kiinni. Itse olen tyytynyt vetämään Sansampin säröllä. En ole päässyt vielä kokeilemaan, mutta kiinnostava lodju vois olla MXR blowtorch! Musamaailmassa näytti olevan yksi hyllyssä.
Möllisty.
vanttera
11.12.2006 12:26:28
Ööööö, joo. Mulla on semmonen modattu Ezekiel, siihen on siis lisätty 3-alueinen eq kans, pientä kompurointia samassa. Eli kaks-kanavainen nykyään. Laadukas, komea ja hyväsoundinen, tosin itselläni nykyisin turha, luovuin kaikista efekteistä ja veän sormilla vaan!

Jos kiinnostaa niin voin olla myymässäkin, testiin saa kun pyytää. Pikaviestillä.
*h4liih*
balzary
11.12.2006 12:36:38

En ole päässyt vielä kokeilemaan, mutta kiinnostava lodju vois olla MXR blowtorch! Musamaailmassa näytti olevan yksi hyllyssä.

Levytukussa olen muistaakseni tuon myös nähnyt.
Värinä
11.12.2006 12:44:16
Aihe ei ole helppo.

En ole päässyt vielä kokeilemaan, mutta kiinnostava lodju vois olla MXR blowtorch! Musamaailmassa näytti olevan yksi hyllyssä.

Tuota minäkin olen kuolannut. MXRn Distortion+ kivoja kokemuksia ja tuntuvat toimivan varmemmin kuin puolalaisen junan vessa... Pitäis päästä testaan.
Rock and/or Roll
Steenbock
11.12.2006 13:10:58 (muokattu 11.12.2006 13:18:18)

Aihe ei ole helppo.
Mulla oli Esekiel kokeiltavana ja minulle se ei ainakaan toiminut yhtään. Kun taas eräs "bassolegenda" kokeili sitä, niin se kuullosti aivan mahtavalta! Se oikea säröpurkki on yllättäen niin paljon omasta räpylästä kiinni. Itse olen tyytynyt vetämään Sansampin säröllä. En ole päässyt vielä kokeilemaan, mutta kiinnostava lodju vois olla MXR blowtorch! Musamaailmassa näytti olevan yksi hyllyssä.

Ei todellakaan ole helppo. Tuossa männäaikoina hulvattoman demosekoilusessioiden aikana yritin saada hyvää pientä säröä yhteen biisiin Neuser Courage + "LISÄÄ MIKÄ TAHANSA HALPIPEDAALI TÄHÄN" yhdistelmällä eikä saatu sitten millään hyvää aikaiseksi. No lopputulos oli se että vedin C:hen viritetyllä (105 - 45 kielet) 4 kielisellä Precisionilla suoraan tiskiin ja tiskistä ruvelle ilman mitään vitkuttimia välissä. Nooh lopputulos (http://www.vikatila.com/music/miesystava.mp3) on mitä on, mutta paras tuo kuitenkin niistä vaihtoehdoista oli...
"paree ku vetää reippaasti överiksi"
Pirkka
11.12.2006 13:45:20 (muokattu 11.12.2006 14:01:02)

Se oikea säröpurkki on yllättäen niin paljon omasta räpylästä kiinni.

Toi on totta. Ihan kuten instrumenteissakin se on ihan henk.koht. hommaa mikä toimii. Riippuu tietenkin myös bassosta ja vahvistimesta. Aktiivi- ja passiivibassot saa pedaalit reagoimaan ehkä hieman eri tavalla. Mä en saanut mitenkään toimiin SD-1:ä kun vahvarina oli EBS. Ampegin kans pölisee oikeen kivasti. Suosittelen kokeileen myös HBE:n Hematomaa. Nimi kuulostaa vatsalääkkeeltä mutta ainakin mulla toi on toiminu. Pedaali on kaksikanavainen(vai pitäisköhän sanoo osainen); toisessa varsinainen särö jossa gain-, tone- ja level-säädöt. Toinen kanava toimii pre-amppina. Pre-amp kanava tulee ensin ja mä käytän sitä nostamaan signaalitasoa säröpurkkeihin mentäessä. Esim. Voodoolabin overdriveen ajettu voimistettu signaali antaa mahdollisuuden ajaa Voodoolabia pienemmillä vola-asetuksilla kun taas gainia tulee luukutettua huolella ja soundi on aika synamainen pörinä. Mulle ei toiminu ollenkaan Bossin bass od mut SD-1 taas on kovassa käytössä. Yleensä sen kans tulee tosin polkastua vielä chorus päälle. Tuota tulee kuitenkin käytettyä lähinnä silloin kun bassoa menee toinen linja täysin puhdasta signaalia DI:stä pöytään, Se pitää botnen. Choruksella varustettu od taas leikkaa hyvin läpi. Naurakaa vaan mun chorukselle. Minä pidän choruksesta. (:
absqua
11.12.2006 19:51:16
Naurakaa vaan mun chorukselle. Minä pidän choruksesta. (:

Ei naurata. Mäkin lisäsin kun pedaali-esaan Choruksen viime viikolla. :-)

Särö-issue on vaikea rasti. Jostain pitäisi löytää mahdollisimman karkearakeista säröä nyt. Mehiläisen surinaa löytyy kyllä joka paikasta suut ja silmät täyteen.
Bossin Hyperfuzz on mainio. Mä pidän myös monen parjaamasta ODB-3:sta.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)