Läpistö 08.12.2006 18:07:40 | |
---|
Mahtaako olla moisia tai onko johonkin valmiiseen tekeleeseen mahdollista modata moinen? "Ei pysty. Liian hapokasta." |
VesaK 08.12.2006 19:28:40 | |
---|
Tap tempo on digitaalimaailman juttuja. Melkoinen guru pitää olla että saa analogiseen tremoloon tällaisen ympättyä. |
maza 08.12.2006 23:46:24 (muokattu 08.12.2006 23:48:04) | |
---|
|
Kumiankka 09.12.2006 07:06:22 | |
---|
70 tai 80 luvulla tekniikan maailma- lehdessä julkaistiin kytkentäkaavio, jossa auton tuulilasinpyyhkimien tihkusäätimen nopeus asettui sen mukaan miten nopeasti painettiin nappulaa kaksi kertaa peräjälkeen oli tehty ihan logiikkapiireillä kun en enää soita bändissä niin en osaa kuvitella miten ihmiset käyttää tuota tap tempo jutua livetilanteessa. itsellä on yhdessä efektipaavossa tuo mahdollisuus, ja olen ajatellut että jos keikalla kiireessä joutuisi käyttämään niin säädöt voisi olla vähän mitä sattuu, itse tykkäisin ennemmin tarkasta numerolukemasta tsi preseteistä |
pjl 10.12.2006 15:40:13 | |
---|
TapTempo on suhteellisen helppo tehdä mikrokotrollerilla, jossa on ulkoisia keskeytystuloja tahi jonkinlainen reunalaskuri. Laitetaan koneessa timeri pyörimään ja aina haistellaan kolme peräkkäistä keskeytystä ja otetaan vaikka keskiarvo niiden välisestä ajasta. Sitten vaan heilutellaan IO pinniä lasketulla taajuudella ja ohjataan sillä sitä tremoloa. Helppoa ;) |
kun en enää soita bändissä niin en osaa kuvitella miten ihmiset käyttää tuota tap tempo jutua livetilanteessa. itsellä on yhdessä efektipaavossa tuo mahdollisuus, ja olen ajatellut että jos keikalla kiireessä joutuisi käyttämään niin säädöt voisi olla vähän mitä sattuu, itse tykkäisin ennemmin tarkasta numerolukemasta tsi preseteistä Livetilanteeseen se on justiin tarkotettukkin. Ei se rumpali pysy aina justiin siinä numerolukemassa... Ja kyllä se hirveeltä kuulostaa sitten kun se tremolo/delay tulee sille kolmosen seittämännelle kuuestoistaosa triolille... :D Ja se säätö on niin paljon helpompaa saada kohalleen kun tarttee painaa jalalla vaan kaks kertaa nappia sen sijaan, että kumartuu sille boxille kääntämään jotain vipstaakkelia. "riks, raks ja poks" -korvat |